Originál rám, mám ještě jednu na cestování, tahle je na cesty domov-město. Budu popisovat cestu tohoto rámu, protože se s motorkou stalo tolik věcí...
Výška jezdce: 182 cm
První dojmy - První dojmy? Když jsem jí viděl zaházenou nepořádkem v té kůlně, říkal jsem si proboha to bude práce, ale pak když jsme ty věci sundali ,tak byla překvapivě dosti málo poničená.
Recenze
2013 -> Koupě motorky
Tenhle stroj jsem si nevybral vlastně já ale osud, já jen chtěl motorku do 175ccm a měla to být Panelka nebo Kývačka a tahle byla za levno a v dobrém stavu. :)
2014-2017 ->Ježdění s originální motorkou občasné malé opravy. Najeto cca 25 000 km
Tohle období byly moje středoškolské léta, takže se opravovalo jen tak aby motorka jezdila a prošla technickou. Pouze někdy v roce 2016, po tom co se mi zablokovalo zadní kolo v 80km/h, bylo kolo a rozeta vyměněny za Panelkový typ.
I když to byly chudé studentské léta tak jsme každý rok vyráželi někam na dovolenou s mým otcem.
stručně:
2014-Rumunsko I (1950km za 8dní) galerie
2015-Rumunsko II (2545km za 9dní) galerie
2016-Albánie (3021km za 11dní) video
2017-Polsko (2408km za 6dní)
2018 -> První dovolená s kluky Dobrodruzi na Jawách,přechod na VŠ a také lepší příjmy z brigád. Najeto 12 000 km
Tehdy jsem poprvé repasoval klikovku a také motor prošel úplnou GO, taktéž tlumiče. Přibylo Vape 12V. A mohlo se vyrazit na další dovolenou. Jeli jsme na sever do Skandinávie a projeli jsme pobaltské republiky, Finsko, Švedsko, Norsko, Dínsko a Německo. Najeto cca 5100km za 16dní. Video z cesty zde.
2019 ->Poslední velká cesta tohohle rámu, první úpravy. Najeto 14 500km.
V zimě před sezónou 2019 jsem koupil další motor, a vrznul se do jeho úprav za účelem zlepšení výkonu a zploštění dvoutaktní křivky motoru. Byla tedy do motoru zapravena sací klapka. Tím motor získal výkon v nízkých otáčkách, dramaticky se mu snížila spotřeba (z cca 3,4l na 2,6l !)a to s původním karburátorem Jikov. Motor s klapkou fungoval celou sezónu, tím bych tuto úpravu považoval za úspěšnou.
V roce 2019 jsme zase z Dobrodruhy na jawách podnikli další cestu, tentokrát na Britské ostrovy. S vidinou dlouhých dálek bez velkých převýšení, bylo před cestou namontováno 17-ti zubé (oproti originálnímu 16z) sekundární kolečko. Projeli jsme jak Francii, Angli i Skotsko, tak i Irsko. Cesta to byla nejdelší a my za 19dní ujeli 5931km. Video zde.
2020-> Rám opřen o zeď v garáži... najeto 0km
Před sezónou 2020 byla motorka rozebrána, zakoupen poničený rám z nějaké úpravy na kros (ale typu 450). Na něm postavena motorka částečně z téhle podle mých představ jak by měla Čezeta na cestování vypadat. Tahle motorka má vlastní stránku zde .
2021 -> Znovu vzkříšení, odteď jen na cesty kolem komína. cca 3500km
Zase v zimě před sezonou, vznikl plán co dělat s tolika díly co mi zbyly po druhé motorce. A tak jsem to co mi chybělo dokoupil. Vznikl tedy mix dílů z původní motorky a dílů dokoupených. Vše originální až zase na zadní rozetu, kolo a stojánek.
co furt s tím unačečem děláte za paniku, pokud máte vykvedlané nýty v hliníku tak problém je někde jinde. Nýty se montovaly za tepla a po vychladnutí se jejich smrštěním unašeč dostatečně stáhne k bubnu. Vždyť stejný systém mají daleko těžší 354 a 353. Hlava nýtu není nikdy do bubnu a střih ocelového nýtu 5 nebo 6mm bych chtěl teda vidět na vlastní bulvy.
U nás na Ostravsku je ještě jedna červená a dvě černé co občas potkávám na srazech...no ten unašeč... je nanýtovaný na hliníkovém kole 5ti (myslím) nýty a ty už to namáhání nevydržely ,jeden vyletěl přímo na stranu k brzdě a bloknul mi kolo při 80ti km/h a to byla parádní plochá dráha najednou v zatáčce..takže jsem se s ním s láskou loučil
můj stejně starý syn de luxe chystá k renovaci. Co jezdíme po srazech na 475 a 354 léta jsem žádnou z řady de luxe nepotkal. Ten unašeč je dobře dimenzovaný obava a panika je zbytečná.
Fajny stroj a parada co stim mas projete