To, že pérák stojí venku už vím poslední 3roky (co jsem se začal zajímat o Maneta, stáli vedle sebe), bohužel v té době jsem ho neměl kde uschovat a tak tam reznul další 3roky až do osudného 30.9.2013.
První dojmy - Zrezlotina obdobně jako Manet, ale mělo svou velkou pozitivní stránku věci. Krom sedla, světel, kejvového motoru s přeraženýma číslama a náhradního rámu to byl původní stav! :-)
Recenze
13.září 2014 Pérák opět oživen. Seřízen předstih, doplněné tesnění pod hlavou, které chyběly. Klepe asi levý válec (tipuju to na pouzdro píst. čepu), oba válce s rýhama, ale i tak si přede krásně
18.února 2014 Potupně zjišťuju ten pocit jaké to je, když motor, co 40.let stál je spolehlivější a běží lépe jak motor po GO...
5.10.2013 Motosraz na Pstruží lidi, pro které bylo překvápko nachystané čuměli jak péro z gauče a ostatní nezůstávali pozadu, když slyšeli, že 40.let stál a zprovozněn během posledního týdne Válec už nevynecháva, ale dobíjení pyskuje pořád, nechávám tedy sundané víko zapálování a kdyby něco, cvrnknu do relátka a všechno je OK. Po rovince si vrní těch 90-100km/h. Konečně jsem naplno poznal kouzlo silnějších motorek než je pionýr naplno :D měl jsem za sebou přítulku a vůbec jsem to já ani motorka neregistrovali, tomu si říkám pohodička a to i přes to, že jsem jel jen na 1-2-4, jelikož ta trojka vůbec nedržela
4.10.2013 Problém s válcem a dobíjením přetrvávají, ale již se mírní, jedu k Danovi na Pstruží, kde pérák zůstane na noc a půjčuji si ČíZu.
3.10.2013 Nasazuji výfuky z půdy (poměrně zachovalé originály) a jedu to projet, zjišťuju, že nejede válec a tak zkouším trik s "vytočením a snad se chytne" a ono to funguje motor se vytočí, zapčíka a jedou oba. Super! Cestou ztrácím rybinu a zápal jednoho válce, rybinu a zjištuji, že klouže spojka, povolím teda spojku (pořád klouže, ale už ne tak moc), nastrčím rybinu, motor vytůruju a jedu dál resp. zpátky. Dneska by toho stačilo...
2.10.2013 Kupuji litr nafty a nového oleje, abych mohl převodovku propláchnout a namazat čistým olejem. Při dnešním startu to zase přestálo dobíjet a protestovalo to jak se dalo. Chytám nerva, když to zase skoro samo od sebe začne dobíjet. Začíná vynechávat levý válec (jsem hlavou nějak mimo a nedochází mi to , z levého kolena chčije benzín jak blázen a motor nemá tah...)
1.10.2013 Leštíme, měníme a řešíme dobíjení. Prvně to vypadá, že snad rotor, když najednou začne dobíjet. Jásáme a pokračujem v pracech, času málo
31.9.2013 Práce začínají už ráno a po hodince práce již děláme první start!
Ten končí jasným úspěchem a tak pracujeme dál, čistíme leštíme a ladíme. Všechno základní už by bylo, jen spojka nevypíná, čím to sakra? Sundáváme tedy dekl a zjišťujem, že je spojka slepená, rozebíráme tedy i ji, rozlepujem a mažem. Po 15min hotovo a nám nic nebrání prvním testovacím jízdám.
Zjistil jsem, že vypadává trojka a Dan říká, že snad i 4. To se mi moc nelíbí, protože by to mohlo ohrozit prvotní plány. Taky nám to nechtělo dobíjet.
píše se 30.9.2013 17:00 Kdy pérák po 40.letech stání a hnití opustil hromadu šrotu, ve které si "vesele" reznul. Všichni vysmátí, děláme první fotky a první věc, co dělám je, že zkouším, zda se točí motor. Prošlápnu startpáku a nevěřím. Motor se točí! V tu chvíli je jasný plán. Pérák bude do víkendu pojízdný a pojede se jako překvápko na motosraz na Pstruží. Začalo tedy rozebírání, promázávání, čištění, dekarbonizace (jeden výfukový kanál v levém válci jsem musel vysekávat, byl úplně ucpaný ).
Píše se takhle víkend 27-29.9. když do mě 2 kamarádi začali hučet, ať péráka vytáhnu (shodou náhod 2 spoluorganizátoři motosrazu na Pstruží). Celý víkend jsem pak mě v hlavě jen jednu myšlenku -> pérák. V neděli už jsem měl skoro jasno a když jsem v pondělí po škole šel navštívit dědu a hodit řeč, bylo jasno! Pérák jde ven a to hned.
Ta úvodní fotka je jednoduše supr. Old school patinový stroj , moc se mi líbí , včetně neorigo sedla a zadního světla , je to prostě stylovka.Vyklepal bych nádrž z druhé strany , opravil mechanické vady a jinak nechal v tomto nádherně omšelém stavu.
Pane kolego, tobě ruce pozlatit za to, že jsi Džawu zachránil!
A tomu, co ji nechal stát ty roky na dešti, ty ruce spíše urazit!
toš pěkný bajk
www.175jawa.wz.cz
Vlajka byla na modré kývačce :) já pral jen kolonu s baťůžkem :)
Český chopper,největší palba ze srazu na Pstruží,kdo neviděl při jízdě,ten nepochopí.Jak to rval přes celou kolonu motorek,ještě z 2 metrovou vlajkou