Kawasaki Z1000 SX, model 2014, verze s ABS
Motorka koupena od FIRMA:Attila Sárkány - SA MOTO (Praha 6-
Výška jezdce: 176 cm
První dojmy - První svezení bylo od dealera z Prahy do Plzně po dálnici a v zajížděcím režimu, takže se toho zrovna moc napsat nedá. Jde krásně za plynem už od spodních otáček, příjemný posez jako na cesťáku a jednoduchá ovladatelnost. Všechny ty zvídavé pohledy plechovkářů mě pouze utvrdily, že se moto designově povedla a zaujme na první pohled:-)
Motorku bych doporučil pro - Moto je vhodná spíše už pro někoho zkušenějšího
Doplňky na motorce - 12 V zásuvka, nosiče bočních kufrů a montážní sada pro kufry Kappa
Recenze
Motorku jsem si vybral pro její univerzálnost, vzhled, výkon a další vychytávky pro tento model (3 - násobná kontrola trakce, ABS, volba palivových map, jednoduché nastavení zadního odpružení kolečkem).
Zatím jsem stále v režimu zajíždění, kdy prvních 800 km se doporučuje točit pouze do 4 tis. a dalších 800 km do 7 tis. otáček, což je neskutečný vopruz, protože ta motorka chce jet za plynem a já samozřejmě taky. Najel jsem zatím 1 215 km a nemohu se nabažit. Kdyby počasí přálo, sedím na ní od rána do večera, což stejně tak dělám, takže jsem schytal i nějaký ten deštíček.
Motorka perfektně sedí a do zatáček se jí nemusí nijak pomáhat. Štítek na dálnici, který lze nastavit do 3 poloh odvede velice dobrou práci, vykrojená nádrž s polokapotáží ochrání bezvadně kolena před větrem. Mám 2x operované koleno a velice jsem uvítal tyto šikovně nahozené plasty na naháče Z1000. Tím jsem naznačil, že Z1000 SX je vlastně okapotovaný naháč motoricky identický s Z1000 2014.
Mile mě překvapil zvuk po nastartování a i při jízdě. Je opravdu hluboký a srší z něj síla motoru, takže zatím o laďáku neuvažuji, no kdo by taky uvažoval, když Akrap pro tento model koštuje 43 tis..
Gumy jsou BT jednosměsky a sedí parádně, nevýhodou však je, že půjdou asi brzy do kopru.
Původní nastavení z továrny je kontrola trakce na stupni 1 a volba palivové mapy Full. Nastavení mně vyhovuje stejně jako ABS, které jsem měl již u předešlé motorky a plně se osvědčilo. Samozřejmě kontrola trakce i ABS lze pro určité nadšence vypnout, ale já už nejsem ten střelec, co si chce něco dokázat a tyto prvky kontroly ocením.
Nádrž o obsahu 19 l zajišťuje dojezd cca 300 km a zatím mně průměrná spotřeba vykazuje 6l. Uvidíme až si to sedne, ale tu spotřebu nemá cenu řešit, není to žádná plechovka a turbodiesel.
Chystám se v blízké budoucnosti do Alp na pořádný test a pak mohu napsat další poznatky z delší trasy. Baťůžka zatím žádného nepovezu, takže pohodlí spolujezdce je tak trošku ve hvězdách.
Sezonu 2014 jsem ukončil s 9 800 km, najetých jak po okrskach v ČR, tak i v Alpach, kde jsem ocenil litrový obsah a nemusel tak neustále řadit po předchozí zkušenosti s šestkovým hornetem. Šestka byla fajn, ale v Alpach to bylo znát, pořád kopat kvalty dolů a nahorů bylo po 400 km denním zátahu unavující.
Chtěl bych upřesnit komentáře, které jsem četl k recenzi Kawasaki Z1000 sx 2014. Není pravda, že nelze k bočním motokufrům přidat ještě zadní. Je to nesmysl, samozřejmě že to lze, jen nesmíte koupit origoše za nekřesťanské peníze, ale dokoupit M5 plotnu a boční konstrukci, která je za 5 minut nandaná, Tak jsem řešil celou situaci já. Koupil motokufry, které mají vyšší obsah než origoše a naprostá spokojenost. Přiložil jsem fotky, jak vypadá naložený sx ko.
Ukončil jsem sezonu 2015 s cca 22 000 km. Žádná závada a za žádnou jinou bych neměnil. Akorát ty servisní intervaly po 6 000 km mě opravdu vytáčí. Přijedu ze servisu a už abych tam zase jel...
Sezona 2016 s 33 500 km ukončena. Tak uvidíme co nabídne rok 2017.
Sezona 2018 ukončena s 47 400 km a motorka musím říct šlape na jedničku.
Krásná moto, super recenze, předloni na Kawa Days jsem ji zkoušl i ve dvou, x let už jezdím Bandita 650s, uvažuji o výměně právě za tento krásný stroj Z1000SX, díky za recenze, SUPER
Krásná moto, super recenze, předloni na Kawa Days jsem ji zkoušl i ve dvou, x let už jezdím Bandita 650s, uvažuji o výměně, právě za tento krásný stroj Z1000SX, díky za recenze, SUPER
Díky
Krásná
Když jsem přelezl z DL1000 napadlo mě,, řezačka,, dobrá volba..