26 let na Jawě 350 a teď toto - Úplně něco jiného
Výška jezdce: 183 cm
První dojmy - Nečekal sem , že to bude takový rozdíl. Připadám si , jako člověk , který přestoupí z manuálu na automat. Prostě přidám plyn a jedu. Nemusim , s blížícím se kopcem přemýšlet , jestli budu muset podřadit už nyní , nebo stačí až za chvíly. Prostě Jawu budu mít pořád rád , ale chtěl sem si udělat radost a splnit si sen o pořádný motorce.
Motorku bych doporučil pro - No přece pro mě
Recenze
Zatím se nemůžu nijak rozepisovat o zkušenostech , mám najeto asi 300km a asi letos moc nepřibude. Snad jen to , že krom prvních pár metrů kdy sem se tak tak vešel do zatáčky a v další sem si trošku zahrál na plochou dráhu (bylo mokro) , sme si až neuvěřitelně brzo na sebe zvykli .
Jak sem řekl,moc kilometrů nepřibylo (asi 600km) ,přesto mohu s klidným svědomím prohlásit,že sem opravdu nezvolil špatně.Moto má dostatečný výkon i pro jízdu ve dvou a oproti Jawičce ani spotřeba nijak brutálně nenarostla,něco kolem 4l/100km. Snad se jen tak trochu peru s otáčkama motoru. Přeci jen sem byl zvyklej jezdit doma v ulici skoro krokem a mohl si dovolit přeřadit i na jinou rychlost , což tady teda opravdu nejde.
No a protože počasí teď moc nepřeje , domluvil sem se s Bawoušem,že se trochu seznámíme ,ani moc neprotestoval (ono by mu to stejně nebylo moc platný). Protože mi kamarádi řekli ,že při jízdě za mnou je trochu pálí oči a asi dvakrát si střelil do výfuku, bylo rozhodnuto o takové malé revizi.
Nejdříve přišly na ředu ventily -vše v pořádku, potom filtr vzduchu-trochu mastnej.
Myslím trochu víc než by měl být. To mě vedlo ke shánění informací co je příčinou.
Zjistil sem zvíšenou hladinu oleje v nádrži a po prozkoumání i tu nepříjemnost, že smrdí benzínem. Nic na plat karburátory ven. Teda musím říct, kam se hrabe Jawa s konstrukcí uložení při případné demontáži. U ní sem si skoro zničil ruce abych karbec dostal ven , ale toto co sem protrpěl u Bawiho to bylo žrádlo.Prostě na to sem neměl nervy a šel ven celej zadek motorky s boxem filtru. Aspoň sem se s moto podrobně seznámil. Příčina se oběvila hned po rozebrání. Karburátory něli každý jinou hladinu , oba úplně špatně prakticky by se dalo říct , že to byly průtokáče.
Zatim se to tváří jako opravené tak snad , uvidíme až se oteplí.
No a ikdyž sem si říkal , že už to dělat nebudu, nakonec mi to nedalo a zase sem jako u Jawy musel trochu čistit.
Tak se to pomalu blíží, snad se konečně taky svezu. Taková malá údržba je ve finiši a čekám už jen na sedlo,které je u čalouníka.
Rozebráno ,vyčistěno opraveno a složeno snad vše co se dalo
.
Ale to nejkrásnější , čož mi snad každý potvrdí, je ,když se to pomalu skládá zase zpátky
.
Až do finálové podoby , teda zatim bez sedla
Myslím , že sme se společně dopracovali do úplného finálního konce. Za to , že to Bawouš vydržel (myslím ty moje parodie na restaurátorství) dostal za odměnu poslední doplněk (aspoň zatím) v podobě decentního kufříku + malé schránky na boku vlastní výroby z vyhořelého čerpadla ze studny (+2 dny práce po večerech)
Tímto se přesouváme do fáze ježdění a užívání si.
Staral ses mi o moto dobře :) Jezdí se mi na ní výborně :) Ještě na ní teď dělám přední padáky, na který se budou dát kufry a domontuju tam ukazatel zařazený rychlosti...
Hezké bávo,dávám jasných 10 a přeji mnoho šťastných kilometrů.
Fakt moc pěkně jsi ji vymazlil