GP Indonésie – Závod MotoGP™ vyhrál Martin, Alonso je už nyní blízko titulu Moto3™

Třetím a závěrečným dnem indonéské Grand Prix na ostrově Lombok byla neděle, den závodu. Závod třídy Moto3™ vyhrál David Alonso (CFMOTO Aspar Team), který už příští týden může v Japonsku slavit titul mistra světa. V závodu Moto2™ bral plný počet bodů Aron Canet (Fantic Racing), vedení v průběžném hodnocení si upevnil druhým místem v cíi Ai Ogura (MT Helmets - MSI). Filip Salač (Elf Marc VDS Racing Team) obsadil šestnácté místo. V hlavním závodu královské kubatury slavil vítězství Jorge Martin (Prima Pramac Racing), jemuž se podařilo odpovědět na sobotní pád tím nejlepším způsobem a jeho náskok v šampionátu je nyní na 21 bodech. Šestnáctým podnikem sezony MS silničních motocyklů je už o nadcházejícím víkendu GP Japonska v Motegi.

Kapitoly článku

MotoGP™ - ZÁVOD

Do závodu na 27kol odstartoval z první řady Jorge Martin (Prima Pramac Racing), Marco Bezzecchi (Pertamina Enduro VR46 Racing) a Pedro Acosta (Red Bull GASGAS Tech3). Z druhé řady startoval Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), Enea Bastianini (Ducati Lenovo Team) a Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™ Team). Třetí řada a trojice Johann Zarco (Castrol LCR Honda), Fabio Di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46 Racing) a Franco Morbidelli (Prima Pramac Racing). Marc Márquez (Gresini Racing MotoGP) do závodu odstartoval dvanáctý.

První pozici si po startu si udržel Jorge Martin, druhý jel Enea Bastianini, třetí byl Pedro Acosta, čtvrtý Marco Bezzecchi a pátý jel Franco Morbidelli, jehož následoval Francesco Bagnaia a sedmý Marc Márquez. Ve druhé zatáčce spadl Jack Miller (Red Bull KTM Factory Racing), který vzal k zemi trojici Alex Márquez (Gresini Racing MotoGP), Aleix Espargaró (Aprilia Racing) a Luca Marini (Repsol Honda Team). Ve třetím kole byl náskok prvního Jorge Martina na osmi desetinách. Na druhé pozici byl Pedro Acosta, třetí jel Enea Bastianini, čtvrtý Franco Morbidelli, pátý Marco Bezzecchi, šestý Francesco Bagnaia, sedmý Marc Márquez a osmý Fabio Di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46 Racing). Na tuto sedmičlennou skupinu ztrácel devátý Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) dvě sekundy a těsně za sebou měl dvojici Maverick Viňales (Aprilia Racing), Johann Zarco a dvanáctý Raul Fernandez (Trackhouse Racing).

Po pěti odjetých kolech dostal první Jorge Martin náskok na 1,3 sekundy. Druhé místo držel Pedro Acosta, na třetí se posunul Franco Morbidelli, který jel sekundu za Acostou. Těsně za Morbidellim pokračoval Bastianini, Bezzecchi, Bagnaia, Di Giannantonio a Márquez. Lídr závodu Jorge Martin jel tak, aby si výhodu na druhého držel v rozmezí 1,3 – 1,5 sekundy. Druhý Pedro Acosta měl náskok na třetího Morbidelliho na jedné sekundě. Ve hře o třetí místo byla dvojice Marco Bezzecchi a Enea Bastianini. O šesté místo bojoval Francesco Bagnaia Fabio Di Giannantonio a Marc Márquez. Souboj o devátou pozici probíhal mezi Bradem Binderem, Johannem Zarcem, Maverickem Viňalesem, Raulem Fernandezem a Fabiem Quartararem. Pádem v desáté zatáčce závod v devátém kole předčasně ukončil Fabio Di Giannantonio. Francesco Bagnaia nastavil nejrychlejší kolo závodu 1’30,750 sekundy a těsně před polovinou závodu zrychlil na 1’30,542 sekundy.

V polovině závodu byl náskok prvního Jorge Martina na osmi desetinách, a bylo jasně vidět, že druhý Pedro Acosta začíná ztrátu výrazně umazávat. Otázkou bylo, jak na to Martin zareaguje. Třetí jel Franco Morbidelli, který na prvního ztrácel 2,2 sekundy. Tři desetiny za Morbidellim byl Enea Bastianini, pátý Marco Bezzecchi a šestý Francesco Bagnaia. Ze sedmého místa musel odstoupit Marc Márquez, jemuž začal hořet motor, a tak musely přijít ke slovu hasící přístroje. Havaroval Joan Mir (Repsol Honda Team), takže v závodu už pokračovali jen jezdci LCR Hondy devátý Johann Zarco a dvanáctý Takaaki Nakagami (Idemitsu LCR Honda). V šestnáctém kole probíhala intenzivní bitva o třetí místo mezi Francem Morbidellim a Eneou Bastianinim. V osmnáctém kole Bastianini definitivně Morbidelliho překonal a na vedení v závodu mu chybělo 2,7 sekundy.

Deset kol před koncem zůstával na špici pole závodu královské kubatury Jorge Martin, jehož výhoda na druhého Pedra Acostu měla devět desetin. Rozdíl mezi prvními dvěma jezdci závodu kolísal od osmi desetin po jednu sekundu. Jakmile Enea Bastianini získal tempo, dokázal snížit ztrátu na druhého na 1,6 sekundy. Čtvrtý Franco Morbidelli jel 1,8 sekundy za Bastianinim a těsně za sebou měl dvojici Marco Bezzecchi a Francesco Bagnaia. Sedm kol před cílem dělilo třetího Bastianiniho od vedení v závodu necelé dvě sekundy. Enea Bastianini nastavil nejrychlejší kolo 1’30,539 sekundy, ale v nájezdu do jednadvacátého kola spadl v první zatáčce. To hrálo do karet jeho týmovému kolegovi Bagnaiovi, jenž se díky tomu posunul pořadím na páté místo. Bagnaia byl navíc ve hře o třetí místo, na které do konce závodu s nejvyšší pravděpodobností také dosáhne. Šestý byl Maverick Viňales, sedmý Fabio Quartararo, osmý jel Johann Zarco, devátý Brad Binder a první desítku uzavíral Raul Fernandez.

V době, kdy do konce závodu zbývaly čtyři kola, jel první Jorge Martin s náskokem 2,2 sekundy. Druhý Pedro Acosta měl výhodu 3,3 sekundy na třetího, jímž byl Francesco Bagnaia. Na čtvrtém místě pokračoval Franco Morbidelli, pátý jel Marco Bezzecchi. Za Italem z Rossiho týmu VR46 jel Maverick Viňales, který na Top5 ztrácel 4,5 sekundy. V závodu v tu chvíli pokračoval jen dvanáct jezdců, a tím dvanáctým byl Alex Rins (Monster Energy Yamaha MotoGP™ Team). Kdo dnes projede cílem, bude bodovat. Francesco Bagnaia v závěru neměl tendenci překonávat rekordy, jel svým tempem, byl třetí a na minimum eliminoval škody způsobené vítězstvím Martina.

Hlavní závod MotoGP™ v Indonésii vyhrál Jorge Martin, který si po nule ze sprintu tentokrát připisuje plný počet bodů za vítězství. Druhý projel cílem nováček Pedro Acosta, jemuž se podařilo dostat stroj rakouského výrobce hodně nahoru v silné konkurenci Ducati. Nicméně po skončení závodu přišla informace, že je Acosta vyšetřován za tlak v pneumatikách. Podobně byli vyšetřováni jezdci Takaaki Nakagami a Brad Binder. Třetí skončil Francesco Bagnaia, jenž nyní ztrácí na vedení v šampionátu 21 bodů.

AKTUALIZACE - jezdec #31 Pedro Acosta (Red Bull GASGAS Tech3) se po tiskové konferenci krátce po skončení závodu dozvěděl, že nebude penalizován. Dvě hodiny po skončení závodu stewardi oficiálně oznámili důvod Acostova nepotrestání: „Po dokončení technických kontrol po závodě byl tlak na začátku závodu správný a prokázalo se, že ztráta tlaku v průběhu závodu byla způsobena netěsností ráfku kola. Technický ředitel společně s oficiálním dodavatelem pneumatik rozhodl, že nedošlo k porušení předpisů.“
GP Indonésie, MotoGP™ – ZÁVOD (27kol)
29°C, dráha suchá, 52°C, vlhkost: 78%
1. #89 Jorge MARTIN Prima Pramac Racing Ducati 41:04.389
2. #31 Pedro ACOSTA Red Bull GASGAS Tech3 KTM +1.404
3. #1 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team Ducati +5.595
4. #21 Franco MORBIDELLI Prima Pramac Racing Ducati +6.507
5. #72 Marco BEZZECCHI Pertamina Enduro VR46 Racing Team Ducati +6.772
6. #12 Maverick VIÑALES Aprilia Racing Aprilia +11.330
7. #20 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha +13.203
8. #33 Brad BINDER Red Bull KTM Factory Racing KTM +14.862
9. #5 Johann ZARCO LCR Honda Honda +15.151
10. #25 Raul FERNANDEZ Trackhouse Racing Aprilia +21.079
11. #30 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda Honda +27.696
12. #42 Alex RINS Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha +33.633
           
Závod nedokončil/neklasifikován:      
  #23 Enea BASTIANINI Ducati Lenovo Team Ducati  
  #37 Augusto FERNANDEZ Red Bull GASGAS Tech3 KTM  
  #36 Joan MIR Repsol Honda Team Honda  
  #93 Marc MARQUEZ Gresini Racing MotoGP™ Ducati  
  #49 Fabio DI GIANNANTONIO Pertamina Enduro VR46 Racing Team Ducati  
  #73 Alex MARQUEZ Gresini Racing MotoGP™ Ducati  
  #41 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing Aprilia  
  #43 Jack MILLER Red Bull KTM Factory Racing KTM  
  #10 Luca MARINI Repsol Honda Team Honda  

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist