Paddock o neschválené změně v motorech Yamahy. „Jezdci to museli vědět,“ říká Alex Márquez

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Fullgas1 (1017) napsal 11.11.2020 v 23:28

Ja by som chcel vidieť všetkých týchto rádobi odborníkov ako by fňukali keby spraví niečo podobné HRC(poruší technické pravidlá a jazdcom by body zostali) a Rossi by to kritizoval. To by už žltý cigoš, či ako to tu jeden diskutujúci nazval AM a PE, bol ten najspravodlivejší. Teraz samozrejme sa kritizovať nesmie, lebo Yamaha a Rossi. Už len sezónu dúfam a bude väčší kľud od takýchto žltých zadubencov.
Tdm851 pobavil si s teóriou úpravy hlavy, ventilov, sediel ventilov. Koľko si tých motorov navrhol pre motogp?

PeterRRoliver (378) napsal 08.11.2020 v 12:28+1

to ze se ozvali hlavne tyhle dva svedci o jejich charakteru. proto si tak rozumi s uplakankem Jorgem...at radeji drzi hubu a neco jezdi. i ten uplakanek jel zavod se zlomenou haksnou ale marecek ma porad rymicku. je videt ze zastava taktiku bud titul nebo radeji nic srab. a bratricek uz vystrkuje ruzky jako kdyby byl motogp veteran

afro-r1 (527) napsal 08.11.2020 v 09:33+1

Zavodni motorky se vylepsuji odnepameti. Spousta veci legalne, spousty veci nelegalne, spousty veci v sede zone.
Kridlo pod kyvkou je zakazane, ale ochlazovac pneumatiky stejneho tvaru legalni. Odlehcit na tovarni stoku kliku o pul kila? Bez problemu. Jako vyrobce si muzete vydat vyrobni vykresy s ohromnymi vyrobnimi tolerancemi. A tak dale.

masterblaster (18) napsal 08.11.2020 v 08:24

Sláva vítězům, čest poraženým a HANBA podvodníkům a šmelinářům.
Yamaha měla přeci možnost jít legální cestou pro výměnu ventilů. Evidentně jí tahle forma úpravy motoru vyhovuje více, ale potom by měl být trest jednoduchý,jasný pro všechny. diskvalifikace jak týmů tak jezdců. Jako tým vyhrávají i prohrávají, tak nač vyjímky??

repsolstar (0) napsal 08.11.2020 v 08:09

Nevím, proč se tu navážíte do kritiků, je přece pochopitelné, že se ozvali. Soupeř se musí co nejvíc oslabit, i kdyby jen prohlášením, že věděl o podvodu Yamahy. A kdyby nešlo právě o Yamahu, vsadím se s vámi, že Rossi by byl jedním z prvních, kdo by prohlásil něco podobného. Za ty roky moc dobře ví, jak se tyhle hry hrají... pravda, párkrát se to už obrátilo proti němu. Jestli je tvrzení kritiků relevantní a nakolik si naběhli u informovaných lidí, asi nedokážeme odhadnout. Já se přiznám, že tomu nerozumím vůbec. To, že se vyjádří nějaký Espargaro, který je ochoten zkritizovat snad všechno a všechny, mě nějak zvlášť nezajímá. Ovšem to, že Rossi nepopřel Marquezovo tvrzení, už dává z mého pohledu vědět, že je něco špatně. Protože Rossi má v tomhle prostoru velkou moc a neutrální fanoušci se spíš přikloní na stranu Rossiho než na stranu Marqueze a ostatních. Uvěří spíš jemu. Jenže Rossi to nepopřel a všichni si můžeme jen domýšlet proč...

Majki (932) napsal 08.11.2020 v 06:54

Yamaha prej nejlepší motorka, hmmm

Kohlstein (114) napsal 07.11.2020 v 23:49-1+1

Hlavně se ukázalo, že se MotoGP těma svýma regulacema zahnalo do slepé uličky. Ventily by šlo bez větších problémů z bezpečnostních důvodů vyměnit a motory znovu zapečetit, jenže ostatní začali dělat obstrukce a hrát na čas.
Kdyby Yamaha postupovala podle regulí, museli by nejdřív zničit všechny motory, a pak s každým opraveným motorem by jezdec vyrážel do následujícího závodu z depa, jako teď Vinales. To by nedávalo smysl závodit a sezona by byla bez Yamahy.
Takže Yamaha zvolila třetí cestu, porušení pečetí a výměnu ventilů za rozměrově a materiálově shodné na všech motorech. Na to se samozřemě přišlo už při první další technické přejímce a od té doby se jedná o způsobu potrestání, protože úplně bez Yamahy by šlo do prdele i celé letošní MotoGP - jezdci, fanoušci, sponzoři, všechno by se položilo. Nakonec se zvolilo řešení podle chytré Horákyně, pravidla to umožňují - po vyčerpání všech odvolacích řízení (proto to taky tak trvalo) může být trest zmírněn, nebo zcela odpuštěn. A žádný z jezdců nebo týmu s tím nic nenadělá, ani kdyby se Marquez jmenoval.

Swamp68 (401) napsal 07.11.2020 v 22:12-1+4

Tož tak jsem si myslel,že A.M. bude trochu jiná povaha,ale ne.Holt,člověk se učí celý život.

LAJWEC (389) napsal 07.11.2020 v 21:18-2+1

No,tak hlavně že ti dva cigoši ví co jim Honda dělá s motory a jiné určitě fér úpravy. To je u všech Teamů, to vždy bylo a bude,tak to prostě je akorát se o tom nemluví. Všichni co se motají kolem techniky kór prototypy,tak mají podepsaný právně podložený DRŽHUBNÝ. Kolikrát ani mechoši mezi sebou neví co ti druzí ladí a jak. Kdo nahlídl nějakýmu teamu za "záda" a měl aspoň jednou ve správnou dobu otevřený oči,tak ví.Samo pokud není teda Mimoň s dřevákem dohromady.
Tak opravdu nechápu proč někteří jezdci dělají takový vlny. Ještě,kdyby všem v Depu co nic neví měli upadnout ruce,tak 97% borců se nevychčije.
Tak to bylo je a myslím si,že v budoucnu i bude dál.

TDM851 (4795) napsal 07.11.2020 v 20:23+1

Vinokurov.
Zajímá mě, jestli není AM divné, že mu to najednou jede
Jinak souhlas, podvádět se nemá.

martyzx10r (216) napsal 07.11.2020 v 19:26+1

I kdyby o tom jezdci věděli nevěřím že by si troufli odmítnout jet na,, podvodné" motorce...

vinokurov (570) napsal 07.11.2020 v 17:54+7

Od Yamahy je to podraz!Jednou jsou tu nějaká pravidla,a ty jsou pro všechny stejné.Za mě měli odebrat body i jezdcům,je to sice tvrdé ale, všichni jsou na stejné lodi.Jak k tomu přijdou ostatní fabriky, který dodržují pravidla.

patstreet (214) napsal 07.11.2020 v 15:21+3

Asi je si potřeba uvědomit,že ty motory jim odcházeli hned od úvodu...Franco a Vale snad
Tím, že natajňačku provedli změny nebo výměny za funkční ventily...kolik bodů tím jezdci získali????
A kdyby to neměnili měli by teď ještě funkční motor nějaký?????kolik bodů by reálně měli..... divné opravdu ať věděli nebo ne určitě na tom minimálně bodově vydělali

nahllowSKY (326) napsal 07.11.2020 v 14:33+6

Proč by o tom měli jezdci vědět?Pokud se to týkalo spolehlivosti a motorky se přestaly sypat, tak jim to mohla Yamaha zdůvodnit vším možným.Ne jím líčit detaily výměny.Čím méně lidí o něčem takovém ví ,tím je menší pravděpodobnost,že se se něco proflákne.Bohužel tentokráte je někdo natřel.Zase jenom špička ledovce.Kdo ví co dělali v minulosti jiné týmy.

azgum (108) napsal 07.11.2020 v 13:57-1

Pro ty co obhajují že jsou stejné.
Čtyřválec 2,3 ve Focusu RS a Mustangu je taky totožný. Ale jen focusy žerou vodu. Pak vyšlo najevo že bloky i kdyz jsou konstrukčně úplně stejne, každý je odlity z trochu jiné slitiny hliníku ;) Toť jen udavam příklad. Kdyby byly úplně stejne tak Yamaha nic nevyřeší. Pochybuji že to je jen o tom když 2 dělají totéž není to totéž... Nějaká změna v těch ventilech bude

neznamyScooterD (1233) napsal 07.11.2020 v 13:14

přesně tak Yamaha už někdy v srpnu žádala o rozpečetění motorů a kdo byl proti a kladl další podmínky...

TDM851 (4795) napsal 07.11.2020 v 12:37-1+6

Kdyby je opravdu udělali konstrukčně jiné, tak by měli i jiné hlavy, minimálně sedla.
Taky by mohly být jiné vačky.
Spíš mohly změnit materiály. Třeba už dlouho se používají ventily plněné sodikem kvůli odvodu tepla. Mohli vymyslet něco jiného.
Nebo fakt jen změnili toho výrobce.
AM a AE je u mě blb. I kdyby motorka začala jet trochu jinak, tak by mě v životě nenapadlo, že to bude ventily. Software, výfuk, sání...
Ale troufnu si říct, že na výkon změna ventilů nemohla mít vliv. Spíš jen na životnost motorů, jestli jim padaly do válců

IvanDvoutakťák (5368) napsal 07.11.2020 v 12:09+2

Všichni, co tvrdí, že jezdci o těch čachrech s ventily věděli jsou, aspoň
podle mého názoru, "mimo" : nedokážu si totiž představit, že JEZDCI
jsou PŘÍTOMNI jakémukoli rozebírání motorů s výměnou jeho součástí !

A POKUD by i tato absurdita byla možná, tak ať "ten chytrej" AM a další
jezdci, až budou vědět o nějaké "skrčce" jejich GP-týmu,
to jdou "nabonzovat" příslušné technické autoritě FIM - GP ...
Vytvoří si tím v týmu ""dobrou"" atmosféru ...

1100Virago (3255) napsal 07.11.2020 v 12:03+5

Ono to celé nějak zavání.

Vyměněné vadné ventily za kvalitnější stejné specifikace by se na výkonu neprojevily. Ale... Yamaha po počátečních problémech požádala o možnost rozpečetění motorů. Ostatní výrobci chtěli konkrétní specifikaci, co se s motory bude provádět, načež Yamaha žádost stáhla... a ventily vyměnila víceméně načerno. Pokud chtěli jen měnit ventily, proč s tím dělali takové tajnosti a cavyky? Vypadá to, jako by se s motory dělalo ještě něco - i proto se Yamaha raději neodvolává - a to už by jezdci pocítit mohli.

Kde je pravda se nejspíše dozvíme až v něčích memoárech po dlouhých letech. Teď můžeme jen spekulovat.

Maniac21 (407) napsal 07.11.2020 v 11:43-2+3

"V oficiálním stanovisku Yamahy se píše, že došlo k pochybení pří výkladu technických pravidel, protože sporné ventily mají být konstrukčně naprosto stejné jen jejich výrobci jsou rozdílní. Tato informace nebyla oznámena. Sankce ze strany FIM přijímají a nebudou se odvolávat."

Yamaha penalizace přijímá, navíc ventily mají být stejné, tak co je tam jiný ? Že nejsou vadný, nebo že je tam logo jiné firmy ? A. Espargaro s A. Marquezem mají zase chytrý keci.

TDM851 (4795) napsal 07.11.2020 v 11:34-1+7

Jj, už se vybarvuje
Geny nevychčiješ

Honza-K (892) napsal 07.11.2020 v 11:08-1+4

AM a AE jsou vazne odbornici, je preci jasny, ze novy ventily na motorce hned poznas... To jsou jelita...
Pokud v tom Yamaha udelala levou proti pravidlum, tak o tom asi bude asi rikat, pokud mozno, co nejmensimu poctu lidi, ne...?
Ale zase na druhou stranu je pochopitelny, ze jsou ostatni fabriky nasraný...

Motolapka (109) napsal 07.11.2020 v 11:08+1

Na jednu stranu chápu, že pokud by penalizovali jezdce, tak už tenhle titul nebude mít takovou váhu (covid, bez MM, závody jen v Evropě...) ale proč byl teda Fabio penalizován když letos testoval neschválený materiál?? Jednou potrestají jezdce, pak zase ne...

Komik64 (3477) napsal 07.11.2020 v 10:58+5

Právě tohle mi nebylo ze začátku jasný - jestliže teda byly porušený pravidla, že nikdo nemluví o jezdcích, kteří tím logicky získali minimálně aspoň určitou výhodu, dokonce 3 přímo V BOJI O TITUL...

God (1037) napsal 07.11.2020 v 10:57+14

Mrkva je chytrej a to ani neumí zavřít okno




TOPlist