Třináctá GP sezony – Velká cena Evropy
Text: Petr Czyž | Zdroj: motogp.com | Foto: Repsol Media, Monster Energy Yamaha MotoGP, Ducati Media, KTM Racing, Ajo Motorsport | Zveřejněno: 4.11.2020 | Zobrazeno: 11 832x
Kapitoly článku
Moto3 – Preview
Rekordy a informace Moto3 – Comunitat Valenciana - Ricardo Tormo (SPA)
Rekord okruhu – Marcos Ramirez (2017) – 1'39,109
Kvalifikační rekord – Jorge Martin (2017) – 1'38,428
Maximální rychlost – Jakub Kornfeil (2019) – 237,1 Km/h
Délka závodu Moto3 – 23kol (92,1 km)
V boji o titul máme čtyři jezdce, které dělí jen 24 bodů, matematickou šanci pak má ještě dalších pět. Před závodem Velké ceny Evropy ve Valencii je na prvním místě průběžného hodnocení Albert Arenas (Solunion Aspar Team Moto3), jemuž se povedlo navýšit náskok na 19 bodů a to zejména díky chybám soupeřů a tím, že v každém klání od Barcelony bodoval. Z toho byl jen jednou třetí, ale i tak mu to stačilo k upevnění své pozice lídra průběžného hodnocení Moto3.
Druhý Japonec Ai Ogura (Honda Team Asia) ztrácí 19 bodů a ty bude chtít vymazat už o nadcházejícím víkendu. Japonci už dlouho neměli tak kvalitní jezdeckou sestavu v nejnižší kubatuře MS a je vidět, že s přibývajícím časem své pozice posílí nejen v Moto3, ale také v Moto2 a MotoGP. Výrobci z Japonska pak nebudou muset těžit ze služeb evropských jezdců, ale raději nasadí jezdce ze země vycházejícího slunce, protože na to sponzoři slyší.
Jediný bod je nyní od druhé pozice v šampionátu Celestino Vietti (SKY Racing Team VR46). Tento italský závodník je velký talent a rozhodně má dobré šance bojovat o titul mistra světa. Jediné co teď nepotřebuje je udělat nějakou chybu, ale na toto si v průběhu sezony dával celkem dost velký pozor. Na kontě má vítězství, druhé i třetí místo, takže jezdec, který umí a teď je jen otázkou, zda dokáže svůj potenciál prodat na dráze okruhu Ricarda Torma lépe než jeho rivalové před ním.
Vítěz posledních dvou závodů Jaume Masia (Leopard Racing) je už na čtvrté pozici a na Top3 mu schází jen 4 body. Španěl je jak politý živou vodou a pro Hondu získává jeden historický milník za druhým. Posledně to bylo 800.vítězství Hondy v závodech série Grand Prix.
Matematickou šanci na zisk titulu má pátý Tony Arbolino (Rivacold Snipers Team), jehož ztráta na vedení je nyní na 36 bodech. S Italem je v pětičlenné skupině možných kandidátů také John McPhee (Petronas Sprinta Racing), Raul Fernandez (Red Bull KTM Tech 3), Darryn Binder (CIP Green Power) a devátý Tatsuki Suzuki (SIC58 Squadra Corse).
Český závodník Filip Salač (Rivacold Snipers Team) dosud nasbíral 23 bodů a je průběžně jednadvacátý. Situace do patnáctého místa je celkem vyrovnaná, takže šance se posunout výš v tabulce existují a nejsou malé. Uvidíme, jak bude dráha Valencie Salačovi a jeho motorce vyhovovat, což by nám mohly naznačit už první páteční tréninky.
Moto3 – MS po GP Teruelu:
1. | Albert ARENAS | SPA | KTM | 157 |
2. | Ai OGURA | JPN | Honda | 138 |
3. | Celestino VIETTI | ITA | KTM | 137 |
4. | Jaume MASIA | SPA | Honda | 133 |
5. | Tony ARBOLINO | ITA | Honda | 121 |
6. | John MCPHEE | GBR | Honda | 119 |
7. | Raul FERNANDEZ | SPA | KTM | 93 |
8. | Darryn BINDER | RSA | KTM | 90 |
9. | Tatsuki SUZUKI | JPN | Honda | 83 |
10. | Gabriel RODRIGO | ARG | Honda | 79 |
11. | Romano FENATI | ITA | Husqvarna | 70 |
12. | Dennis FOGGIA | ITA | Honda | 69 |
13. | Jeremy ALCOBA | SPA | Honda | 57 |
14. | Andrea MIGNO | ITA | KTM | 47 |
15. | Ayumu SASAKI | JPN | KTM | 43 |
16. | Kaito TOBA | JPN | KTM | 40 |
17. | Sergio GARCIA | SPA | Honda | 37 |
18. | Niccolò ANTONELLI | ITA | Honda | 33 |
19. | Deniz ÖNCÜ | TUR | KTM | 32 |
20. | Stefano NEPA | ITA | KTM | 26 |
21. | Filip SALAČ | CZE | Honda | 23 |
22. | Alonso LOPEZ | SPA | Husqvarna | 21 |
23. | Carlos TATAY | SPA | KTM | 14 |
24. | Ryusei YAMANAKA | JPN | Honda | 13 |
25. | Riccardo ROSSI | ITA | KTM | 5 |
26. | Barry BALTUS | BEL | KTM | |
27. | Yuki KUNII | JPN | Honda | |
28. | Jason DUPASQUIER | SWI | KTM | |
29. | Maximilian KOFLER | AUT | KTM | |
30. | Davide PIZZOLI | ITA | KTM | |
31. | Khairul Idham PAWI | MAL | Honda | |
32. | Dirk GEIGER | GER | KTM |
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.