AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Jirka4137> Spotřeba u Žiguli je asi podle kusu auta. Já s 2102 - 1300 ccm jsem jezdil za 8 litrů Superu. Příbuzný měl 2101 a pod 10 litrů se nedostal.
To bude spíš tím že ty jsi los mrnilos a on po tom šlapal aby se trochu svezl, protože ta 1200 je taky líná jak veš...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Moje první manželka měla první auto Fiata 126. Jezdilo to dobře, často se jezdilo do Prahy, po dálnici neustále sto, stodeset. Motor jako zvon. Jen to ostatní - horší brzdy, pořád nějaké problémy, koroze - a hlavně v zimě hodně špatně topil. Po roce Fiata prodala, ale já na něj vzpomínám, pokud jde o motorickou stránku, v dobrém. Jezdil lépe než moje Š 120. A spotřeba ? 5 litrů , ovšem taky superu. Na speciál si vzal víc. Na palivu nešetřím, ani tehdy , ani dnes. Proto Jawu 660 živím naturalem 100.
Ony všechny Lady měly předepsaný Super pokud vím... Sice byly schopny jet na cokoliv, ale Super byl jako doporučené palivo. Ona i š120LS má jezdit na super a
ti co jí ho nedopřáli tak taky naříkali, že to blbě jede a furt cvakaj ventily... Nárůst výkonu oproti obyčejné š120 byl dán jinou vačkou, zvýšenou kopresí a jiným nastavěním karburátoru... LS se proto potom ragulínu vyrovnala výkonem, ale i spotřebou... LS zrovna úsporná nebyla a vzala si 8-9L běžně, kdežto obyč 120 se do 8l vešla a š105 jezdila ještě o půllitr levněji....
Jestli ti F126 jezdil líp než tvoje š120, tak je ta tvoje škodovka buď mimořádně špatný, nebo mimořádně zanedbaný kus.. Normální 105 dává 130km/h, normální 120 dává 140km/h, LSa dává 150km/h... a na stovku mají zrychlení kolem 20s... Maluch jede něco málo přes kilo a na tu stovku zrychluje celou minutu....
Měl ho bratranec a bylo to šílené... Líné jak veš, v kopcích co chvíli dvojka a sice to žralo 5l ale táhlo se to jak smrad... Proto mu došla trpělivost, koupil si litrové Saxo, to jezdilo taky za 5, ale normálními rychlostmi, protože mělo dvojnásobný výkon...
Dnešní miniauto z kolína má proti maluchu trojnásobný výkon, jezdí 175km/h, výbavu jakou si vzpomeneš, všechny dveře, nemá to sebemenší problém s dálnicí, je to živé jak ještěrka na slunci a spotřeba se do 5L vejde ať s tím jede kdo chce jak chce... Kolíňata jsou nejlepší miniauta na trhu jak co do provozních vlastností, tak co do spolehlivosti...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Právě jsem natankoval na Molce za 23,90 nafta i benál. Ještě nakrmím Yamahu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Ten Fiat mě zajímá jen proto že jsem v tom nikdy nejel a ani v Tatře 613.
Právě jsem natankoval na Molce za 23,90 nafta i benál. Ještě nakrmím Yamahu.
Ve fiatu jsem se vezl a komentovat to nebudu. Zato T613 to je jiná káva. Kamarád na vojně jako záklaďák PS MV vozil náměstka federálního ministerstva vnitra a půjčil mě ji několikrát byla SUPER . Podruhé jsem ji měl půjčenou po plyšáku z Otrokovic na bráchovu svatbu a to mi ještě další stála na dvoře, ale byl to trochu vrak akorát na ostudu tak jsem si půjčil jinou. Na to jak se vždycky zvedl předek při rozjezdu asi nikdy nezapomenu .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: cmiral> Chromku jsem mohl mít v r.92 za 22tisíc. Dokonce jsme ji chtěli koupit od podniku Moravanu a pak s tím jezdit do práce. Ředitelské auto a jezdili by v něm skoro ještě školáci to by partajníci asi nedali tak z toho sešlo. Jako kluk jsem se vozil v T 603 jenom ta 613 a maluch mě chybí jinak mám vyzkoušené vše i Fiat 500. Toho fiátka vlastnil tenkrát kamarád a vezl jsem se v něm pro Rapida do bazaru. Ta anikorozní úprava malucha i tatry ale stála za starou Belu. Vlastně i Feldu v naftě jsem koupil že mě zajímalo jak to jezdí a narazil jsem na dobrý kus. Navíc kombajn tak na stavbu odvozila co se dalo. Nebo co jsem nestihl odvozit služebákem.
Tak pokud jsi jezdil s F500, tak si toho malucha vlastně řídil... Je to po technické stránce stejný mrdinec, jen o malinko výkonnější a jinak vypadající modernizované pětikilo... Mně se F126 v té úvodní verzi s kuželovými koly náramně líbil, ale je to strašný krám. Mrská to s sebou jak Lanz-Buldog, sedí to asi jako motorka se sajdou, líné to je jak veš skáče to jak nasraný ratlík... To je wergl který tě neustále fackuje...
Trabant je auto, protože líp jede, normálně se ovládá a má normální jízdní vlastnosti. Tohle je parodie....
613 je skvělá, komfort, výkon, rychlost, přehled.....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zato s T 603 jsem najezdil stovky kilometrů. Dobré , pohodlné auto, ale v zatáčkách mi ujel i Fiat Uno. V řadě zatáček jel ten Fiat mrštně, snad 90, T 603 jela 70 a měla tendenci jít do smyku. A je háklivá na dobré seřízení motoru. Bratr si ji dal seřídit do servisu - a vrátili mu ji, ona jela na 7 válců, místy ani to ne...asi horší servis, ale Fabii seřídili skvěle.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ujeto skoro 250 km, napoprvé dobré.
Náves v osadě Návary
Hrad Landštejn
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Z Landštejna mám fotku na profilu. Kousek od něj jsou Nové Sady kde se natáčelo Po strništi bos (mimo jiné). Chalupu k natáčení proůjčil tchýnin strýc který projektoval i náš barák. JJ ta republika je menší než si někdy myslíme.
No a když jsi zmínil co se dělo po válce je to samo akce reakce. Děda po kterém mám pozemek -z mat. str.sloužil za války u Luftwaffe. Po otci z Tyrolska zdědil povinost narukovat. Němci jeho původ neznali ale práskli ho češi. Po válce dostal od rusů papír že je beztrestný a poslali ho domů. Z Berlína!!! Doma mu papír zabavili a dostal 4 roky. Taková česká ulička.
Naposledy editováno 11.04.2020 00:10:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Tatra 613 - v ní jsem jel jako spolujezdec 180 km / h. Nikdy jsem nejel víc, ani na motorce. Jen párkrát v letadle... Byl to v Tatře zážitek.
Zato s T 603 jsem najezdil stovky kilometrů. Dobré , pohodlné auto, ale v zatáčkách mi ujel i Fiat Uno. V řadě zatáček jel ten Fiat mrštně, snad 90, T 603 jela 70 a měla tendenci jít do smyku. A je háklivá na dobré seřízení motoru. Bratr si ji dal seřídit do servisu - a vrátili mu ji, ona jela na 7 válců, místy ani to ne...asi horší servis, ale Fabii seřídili skvěle.
Jak jako "seřídili fabii"? Určitě seřizovali motor? Rozdělovač to nemá, karbec už snad nebyl taky v žádné fabii... rozvody jsou daný jednoznačně...
Co se na takovém motoru seřizuje?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
(umím si představit, že po výměně nějakého čidla vagem smazali chyby a "pane, rovnou sme vám to seřídili, bylo to celý rozhozený, proto to stálo o 1000 kč víc.)
Naposledy editováno 11.04.2020 10:01:28
PetrL3 píše: Jak jako "seřídili fabii"? Určitě seřizovali motor? Rozdělovač to nemá, karbec už snad nebyl taky v žádné fabii... rozvody jsou daný jednoznačně...
Co se na takovém motoru seřizuje?
Tak když jsou rozvody vytahaný jak psí kšíry (obvykle tak po 200 000km) tak to běží celkově jak pumpa na sračky... Daj se nový a ten motor je najezdí ještě jednou.
Někdy umře knock sensor a potom to oblbuje hodnotu předstihu, potom to běží taky jak pumpa na sračky...
Často bejvá zaprasená škrtící klapka. Potom to blbě chytá, houpe otáčkami a škube v přechodech...
Často bejvá zaprasená hall sonda otěrem ze spojky... Pak to blbě chytá, střílí a škube...
Karbec skončil na mezitypu Favorita v říjnu 93 a to už byl stejně s katem.
Takové auto jsem měl. Facelift Favorit, ale motor normální 135, akorát s neřízeným katem.
Milan? To je ten váš super servis, který vyvaří kastli tak, že za dva roky shnije znova, že seřídí š120 tak že jede hůř než maluch a vibruje jak drážní podbíječka atd??...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Miro, pěkný nájezd, i počasí je jako včera. Já ted' odpoledne najezdil asi 55 km na kole, letos poprvé na Favoritu. Bude třeba nová přední galuska, jinak dobré.
Naposledy editováno 11.04.2020 16:51:21
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |