V sobotu jsem si koupila svoji první motorku - Aprilii RS 125...R.V.2005. Přivezli jsme ji na vozíku a od té doby jsem na ní najela asi 15-20 km, protože je pořád něco špatně.
První jízdu mě nechala uprostřed silnice, protože prostě z ničeho nic klesly otáčky až zdechla úplně - zřejmě nesvítí rezerva, po doplnění benzínu jakž takž ok.
Neukazuje neutrál, resp. rozsvítí se jen když se mu chce, což je pro mě, jako pro začátečníka, naprosto na prd, abych na křižovatce zkoušela co a jestli mám zařazeno. Řazení taktéž blbne, občas tam rychlost skočí a občas ne.
Včera jsem na ni jela asi 2 km a už jsem nenastartovala, při startování se už od začátku ozývá takový kovový zvuk. Původní majitel říkal, že je to ok, já tomu nerozumím, důvěřuju, nicméně teď už nechytne, nebo na x tý pokus, zní to jak kdyby tam někde něco nezapadalo do sebe.
Problém je, že jsem sama ženská (a ještě s dítětem) a vůbec tomu nerozumím, obvolala jsem pár servisů v okolí a všichni mi řekli, že tohle dělat nebudou. Jediné, kde by mě s tím vzali je origo servis Aprilia, kde se ovšem nedoplatím.
V kupní smlouvě, kterou jsme podepsali, napsal prodávající závady žádné.
Nejraději bych to vrátila, ale původní majitel se k tomu moc nemá.
Už se na tom i bojím, protože čekám, že mě to zase někde nechá...
A teď tedy - prosím o radu, jak byste se zachovali - snažit se vrátit původnímu majiteli? Nebo hledat servis? Případně prosím o tip na servis na Rakovnicku, nebo někoho šikovného, kdo by řekl co a jak...?
Předem moc děkuji za jakoukoliv radu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
(Ale taky mohly bejt ostatní součástky v tak dobrým stavu, že to bylo OK, ale je i možný, že se udělalo jen to nejnutnější, aby to nebylo drahý, což je podle mě bohužel pravděpodobnější.)
Naposledy editováno 10.06.2020 14:17:33
docent píše: Kafoholik> Jinými slovy říkáš to samé, co ostatní. Jezdí to skvěle, ale musíš se o to o dost víc starat - a musíš vědět o co se musíš starat.
To musíš o každou, když je 20 let stará... Stejný věci na všem. Jenže ten dvoutakt aspoň nemá žádný rozvody a nic, je tam jen pár ložisek, píst a ojnice a jednoduchý karbec... Víc to žere, ale opravy jednodušší a levnější.
2 reakcí na tento příspěvek Špatná koupě motorky, co teď
Nikde se nepíše o klice, ložiskách ojnici, nikasilu atd... Takže je to jako vždy. Vymění se gufero, seřídí karbec a hurá na prodej a do inzerce motor po GO ať se to dobře a rychle prodá
Aha, no a to je přesně ono, jsem fakt pitomá, kdybych sem bejvala napsala před koupí jestli by to se mnou někdo nejel omrknout za nějakou kačku, tak jsem si tohle mohla ušetřit. Zbytečné starosti.
Pozdě bycha honit. Pro příště budu vědět.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Samý dobrý zprávy dneska. Takže to mám nechat okouknout, když už se bude dělat tolik věcí tak ať už je to při jednom?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
V_i_c_i> Jo, bohužel jsi to shrnul nejspíš dost přesně
Naposledy editováno 10.06.2020 14:41:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Kaczenka30 píše: PetrL3>
Samý dobrý zprávy dneska. Takže to mám nechat okouknout, když už se bude dělat tolik věcí tak ať už je to při jednom?
Do motoru nevidíš. pokud se nebude půlit, tak to nikdo všechno už nezkontroluje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Aha dobře. Mám to tedy nechat zatím být?
Kocandak píše: PetrL3> Na to jsem se neptal, reaguješ na něco jinýho než jsem v tom příspěvku psal, ale budiž, alespoň sis "zavtípkoval"
Tak já nemám náladu kdekomu vysvětlovat co on zrovna ode mě požaduje. Pokud nevíš, co je specifický pro 2T, tak si to načtí sám. Pokud si myslíš, že se mýlím a jen chceš rejpat, pak to nepiš mě, ale poraď svůj názor slečně/paní. Já se jí snažil dobře poradit, víc udělat nemůžu a nehodlám. Ona bude ten, kdo si případné opravy vyžere/zaplatí. Za mě je pro ní lepší se toho zbavit, myslím, že neví, co ji čeká a nakonec dojde k tomu co sem napsal sama. Možná v létě, možná za 2 roky...
A nebo bude spokojeně jezdit. Ale je to míň pravděpodobný, než kdybysi koupila něco normálnějšího, osvědčenýho ve 4T.
Naposledy editováno 10.06.2020 14:52:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Kaczenka30 píše: PetrL3>
Samý dobrý zprávy dneska. Takže to mám nechat okouknout, když už se bude dělat tolik věcí tak ať už je to při jednom?
osobně to dělám tak, že když koupím v sezoně, dám tam olej a to nejnutnější aby to jelo a po zbytek sezony s tím jezdím a sumíruju si co to bude chtít.
A třeba už i postupně nakupuju. Po sezoně to pak vezmu šmahem, abych najaře měl mašinu ve stavu absolutním
3 reakcí na tento příspěvek Špatná koupě motorky, co teď
Co tady tak čtu, tak tu máme před sebou holčinu, co naprosto přesně ví, co chce (a mezi náma, která ženská ví, co opravdu chce). Dále je to holčina, která je smířená s tím, že to nebude jednoduché... ovšem co je mi na celém tom přístupu sympatické, tak ač jí všici "straší" a nabádají jí, ať se toho zbaví (což může být i hodně racionální), tak ona bojuje a bojuje . Ono je strašně jednoduché při nalezení prvního problému "hodit flintu do žita" a zbavit se toho, ale zároveň je strašně fajn si ten svůj malej sen vybojovat. A co si budeme povídat, člověk si úplně jinak váží věcí, ktré si musel vydřít, vyvzdorovat nebo se na tom hodně namakal, než když je něco automatické nebo to nic nestojí. Takže za mě má obdiv a nechť jí slouží i jako motivace.
A ještě si dovolím upozornit na jednu sympatickou pozitivitu: ona tu sama píše, že se chce tu údržbu na té motorce naučit a že si chce pak servis dělat sama. Nechám už být to, že to říká holka... ale sakra na čem se to má naučit, když ne na nějaké první motorce? Já jsem podobně začínal před cca 25 lety na fichtlu, přitáhl jsem podobným způsobem první vrak, povrtal se v tom, chvilku to jezdilo, pak se to celé rozsypalo a byl čas pořídit fichtla č. II, tentokrát již při využití získaných zkušeností lepší kousek.
Jenže za toho čtvrt století už doba od fichtla trochu pokročila. A teď se spíše filosoficky ptám: "není náhodou podobná motorka, prakticky jednoduchý dvoutakt s vodním chlazením v jednoduchem rámu bez kravin typu ABS a hromadou elektroniky nejlepším strojem na podobné servisácké začátky i s tím, že se občs něco nepovede a nakonec to skončí ve šrotu?"
Můj osobní názor je, že se určitě najde vhodnější stroj na naučení servisu, ale zase toto svou konstrukcí není úplně mimo. Určitě tam ten servis bude dražší a častější, ale nezapomínejme, že opakování je matkou moudrosti . Do dneška si vzpomínám na sebe, kolikrát jsem půlil motor na fichtlu, protože tam furt něco nefungovalo... až jsem to dovedl do té dokonalosti, že jsem to byl schopen rozložit a složit bez kladiva snad za 10 minut .
Takže já jí fandím a to i proto, že to celé bere sportovně a s optimismem, protože ten bude ve svém motorkářském životě ještě hodně potřebovat .
A teď vřele do mě .
Howgh!
Sofía píše: Hoši hoši... nechci se tady zamotat do diskuze o tom, jestli je RSko náročný na servis nebo ne (mj. prakticky se všemi rozumnými názory vlastně souhlasím), každopádně zkuste se na to podívat i z trochu jiného úhlu:
Co tady tak čtu, tak tu máme před sebou holčinu, co naprosto přesně ví, co chce (a mezi náma, která ženská ví, co opravdu chce). Dále je to holčina, která je smířená s tím, že to nebude jednoduché... ovšem co je mi na celém tom přístupu sympatické, tak ač jí všici "straší" a nabádají jí, ať se toho zbaví (což může být i hodně racionální), tak ona bojuje a bojuje . Ono je strašně jednoduché při nalezení prvního problému "hodit flintu do žita" a zbavit se toho, ale zároveň je strašně fajn si ten svůj malej sen vybojovat. A co si budeme povídat, člověk si úplně jinak váží věcí, ktré si musel vydřít, vyvzdorovat nebo se na tom hodně namakal, než když je něco automatické nebo to nic nestojí. Takže za mě má obdiv a nechť jí slouží i jako motivace.
A ještě si dovolím upozornit na jednu sympatickou pozitivitu: ona tu sama píše, že se chce tu údržbu na té motorce naučit a že si chce pak servis dělat sama. Nechám už být to, že to říká holka... ale sakra na čem se to má naučit, když ne na nějaké první motorce? Já jsem podobně začínal před cca 25 lety na fichtlu, přitáhl jsem podobným způsobem první vrak, povrtal se v tom, chvilku to jezdilo, pak se to celé rozsypalo a byl čas pořídit fichtla č. II, tentokrát již při využití získaných zkušeností lepší kousek.
Jenže za toho čtvrt století už doba od fichtla trochu pokročila. A teď se spíše filosoficky ptám: "není náhodou podobná motorka, prakticky jednoduchý dvoutakt s vodním chlazením v jednoduchem rámu bez kravin typu ABS a hromadou elektroniky nejlepším strojem na podobné servisácké začátky i s tím, že se občs něco nepovede a nakonec to skončí ve šrotu?"
Můj osobní názor je, že se určitě najde vhodnější stroj na naučení servisu, ale zase toto svou konstrukcí není úplně mimo. Určitě tam ten servis bude dražší a častější, ale nezapomínejme, že opakování je matkou moudrosti . Do dneška si vzpomínám na sebe, kolikrát jsem půlil motor na fichtlu, protože tam furt něco nefungovalo... až jsem to dovedl do té dokonalosti, že jsem to byl schopen rozložit a složit bez kladiva snad za 10 minut .
Takže já jí fandím a to i proto, že to celé bere sportovně a s optimismem, protože ten bude ve svém motorkářském životě ještě hodně potřebovat .
A teď vřele do mě .
Howgh!
Jen jsi zapomněl na to, že by ráda i jezdila a na investice by našla určitě i lepší místo než to utápět do motorky která nejezdí a zatím ji musí řešit servisem ikdyž by se to ráda naučila servisovat sama. Ale i na ten servis potřebuješ zázemí a vybavení. A to taky něco stojí. Těžko to budeš dělat na chodníku se šroubovákem a kombinačkama.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Moc děkuju! Tohle mě zas trochu povzbudilo
V_i_c_i> Kdyby to bylo jednoduché, nebylo by to ono, se zázemím a nářadím by problém nebyl, spíš bych potřebovala nějakého pana Lorence
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Kaczenka30 píše: Sofía>
Moc děkuju! Tohle mě zas trochu povzbudilo
V_i_c_i> Kdyby to bylo jednoduché, nebylo by to ono, se zázemím a nářadím by problém nebyl, spíš bych potřebovala nějakého pana Lorence
Tak důležité je mít alespoň nějaký základ. Tak po večerech studuj na youtube a pak si někde sežeň k té motorce dílenský manuál. Tam budeš mít popsáno jak co rozebrat a pak zase složit. Taky jestli k tomu potřebuješ nějaké speciální nářadí (ikdyž to už je pro někoho i mikrometr a momenťák) a jako bonus tam máš i fotky.
To by ti mohlo posloužit místo pana Lorence. Navíc tam nebudou blbosti a určitě to podle toho uvezeš
E: Manuály zde:
https://www.motorkar...-rs-125.html#manualy
Naposledy editováno 10.06.2020 15:51:20
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Ty manuály tady louskám už druhý den
Ale spíš budu asi hledat videa :)
Každopádně díky :)
Kaczenka30 píše: V_i_c_i>
Ty manuály tady louskám už druhý den
Ale spíš budu asi hledat videa :)
Každopádně díky :)
Ale ten manualntrubky nenahradi. Navic nevis jestli v tom videu to nedela blbe kdyz dnes toci kazdy jouda. To bych bral jako doplnek toho manualu. Ale stejne si to udelas po svem....
A za druhý, trvám na tom, že servisní náročnost dvoutaktu je podstatně menší než čtyřtaktu. Míň hodin a míň materiálu na srovnatelný zásah.
U starý 125 jednoznačně.
Uvedu příklad, snad jako bejvalej mechoš na nic nezapomenu, to by byla ostuda
repas motoru u 4T :
1) Píst + kruhy + čep, ložisko čepu
2) nikasil nebo vložka
3) ojniční ložisko
4) kliková ložiska
5) vodní pumpa, termostat
+6) rozvodová sada, vodítka, řetěz, napínák
+7) ventily, vodítka, přetočení nebo výměna sedel
+8) vačky, kontrola
+9) ventilové pružiny, podložky pro seřízení
+10) olejové čerpadlo mazání, ventilek
+11) dekompresor
Totéž dvoutakt:
1) Píst + kruhy + čep, ložisko čepu
2) nikasil nebo vložka
3) ojniční ložisko
4) kliková ložiska
5) vodní pumpa, termostat
6) ovládání přívěry.
7) dávkovací čerpadlo oleje, pokud je
Nebavíme se o spojce a převodovce, to je stejné, podobně i karburace a zapalování a zbytek motorky.
Položky s + ve dvoutaktu vůbec nejsou, a jsou to hodně drahé a pracné položky. Pokud někoho zajímá srovnání cen dílů, zkuste si vyhledat na Partsdepot uvedené věci na třeba nejakou Hondu 125 2T a 4T. Servisní čas co někdo platí na uvedený repas bude u dvoutaktu třetinový .
Pravidelný servis motoru po sezoně je u dvoutaktu svíčka, olej do převodovky, vzducháč. Matroš za 1000 korun a hodina práce. Žádný rozvody, ventily, nic...
A pokud jde o malé motorky, prakticky všichni to dělají v Číně, krom Suzuki, KTM. Třeba Honda tam dělá vše pod 500ccm... to taky nebude nic extra - aspoň co jsem vyzkoušel jízdu na KLX230 a slyšel co se z toho line, iluze si nedělám.
Naposledy editováno 10.06.2020 16:31:33
V_i_c_i píše: Tak důležité je mít alespoň nějaký základ. Tak po večerech studuj na youtube a pak si někde sežeň k té motorce dílenský manuál. Tam budeš mít popsáno jak co rozebrat a pak zase složit. Taky jestli k tomu potřebuješ nějaké speciální nářadí (ikdyž to už je pro někoho i mikrometr a momenťák) a jako bonus tam máš i fotky.
To by ti mohlo posloužit místo pana Lorence. Navíc tam nebudou blbosti a určitě to podle toho uvezeš ...
Jedno staré přísloví říká: "nesuď dne před večerem" ... aneb každej dobrej mechanik začínal s jedním šroubovákem výměnou žárovky v blinkru a bál se, že u toho něco provede. Jenže začal u žárovky, pak pokračoval lankem spojky, pak už si dokonce dokázal vyměnit i olej s filtrem (což třeba u některých endur se suchou klikou je občas docela dobrodrůžo) a nakonec skončil jako specialista na GO závodních motorů . Na začátku to třeba dělal s jedním šroubovákem a zbytek si nechal "pro jistotu" udělat v servisu, ale pak se pustil do dalších věcí, zase si koupil kousek nářadí nebo si ho půjčil od hodného souseda... a k výpůjčce dostal třeba i několik dobrých rad ...
Navíc když už se tu zmiňuje "servis podle youtube", tak zrovna slečny rozumný přístup "čemu nerozumím, do toho se necpu" je super... však stačí zalistovat tématy ve fóru, kde kluk co do teď viděl motorku maximálně na plakátě zrovna jednu přivezl dom a hned začal dělat "generálku" podle youtube, protože tam prostě umí všechno. Nu a pak je tu ta hromada zděšených dotazů "co mám dělat když... to na youtubu není" . Takže youtube ano, ale "odsud pocud" .
Mimo jiné ten pan Lorenc je i při přítomnosti youtube a dokonalé znalosti manuálu často potřeba, protože podle youtube se sice jakž takž dozvíš, jak co rozebrat nebo složit, ale to řemeslo je často taky v tom, jak si poradit s tím co mám nebo jak posoudit stav nebo životnost toho, co jsem zrovna demontoval. To většinou na žádném youtubu a v manuálu nenajdeš, to je pak často o zkušenostech... stejně jako některé alternativní technologie oprav součástek, které v manuálu při poškození hned mění (jako nezávislý příklad třeba oprava ojnice s děleným okem, když se v ní protočí zadřené šály).
Howgh!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatná koupě motorky, co teď
Od té doby, co jsem se toho krámu zbavil, jsem byl absolutně happy! Od té doby jsem měl cca 10 motorek (4T) a s žádnou jsem neměl prakticky žádné problémy (a to mojí babičce R6 už je 20 let!).
Neměl jsem chuť a čas číst celé vlákno, ale radím ti dobře, zkus mu to za každou cenu vrátit (najela jsi 15-20km, co je opravdu nic). I kdyby, mohla jsi maximálně spálit spojku, ale vše ostatní bylo prostě už předtím a nedivil bych se, že majitelé prožívali stejné sraní s touto motorkou, jako já.
Takže, pokud chceš mít starosti a neustále na tom něco dělat, tak si ji za peníze, které sypeš do kanálu nech opravit. Stejně za pár let zjistíš, že ta motorka prostě nejede, žere olej, je poruchová a náchylná a buď se budeš kvůli tomu chtít vykašlat na motorky úplně, nebo přesedláš na něco čtyřtaktního.
Nebo si dupneš, motorku mu buď vrátíš (i kdyby s nějakým malým odpočtem) nebo zkusíš prodat tak, jak je a budeš mít absolutní klid a čas na něco smysluplnějšího.
Naposledy editováno 10.06.2020 16:30:34
2 reakcí na tento příspěvek Špatná koupě motorky, co teď
Ináč ten z autoškoly je .... Som chlap 180 cm , 106 kg váhy a pri páde z mojej starej Suzuki GS 750 , 240 kg to váži, som ju nemohol zdvihnúť zo zeme. Pri tom zdvíhaní záleži od okolnosti a držiakov na moto. Urob si papiere a kúp 4T päťstovku motorku a jazdi si. A k tomu, keď chceš hračku si môžeš prikúpiť niečo na hranie v garáži.
2 reakcí na tento příspěvek Špatná koupě motorky, co teď
Kafoholik píše: Myslím že máš ve finále lepší motorku, než jsou ty těžký nekvalitní 125 ccm chcíplý čtyřtakty, co se prodávají teď.
Problém je, že má iba A1, takže je obmedzená 11-timi kW rovnako ako tie chcíple štvortakty. RS sa dá otvoriť na 20+ kW, ak sa dobre pamätám, ale s tým by jazdiť nemala - hoci neviem, či to niekto kontroluje.Ohľadne toho autoškoláka súhlasím, že je to hovadina, ale obávam sa, že je už neskoro, keď má dáma autoškolu dokončenú. Nejak sa s tým bude musieť vyrovnať.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2903 | 14.10.2024 v 22:11 Ariete |
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 | Tesin | 1 | 23.5.2023 v 20:19 kokoška. |
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 | Jawák81 | 19 | 6.5.2023 v 14:27 Jawák81 |
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... | frantisekkal | 7 | 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |