Díky
PS: Chci pořídit Afriku jako návrat po desetiletích k motorkám a hledám něco od hondy a něco univerzálního, protože nevím, co vše mě bude s motorkou bavit provádět. Pokukuju po motorce už dva roky a prozatím sem došel k názoru, že chci afriku. Na novou budu dalších pár desetiletí šetřit, tak to musí být starý střep. Mám 193 cm a 100 kilo.
Takže, asi budu preferovat hlavně tu velikost. Cena a stáří bude muset být druhořadé.
A možná by stálo za zváženou navštívit půjčovnu a prostě si potencionální mašiny na den půjčit a pojezdit. Pak budu vědět, jestli je NX750X skutečně malá, nebo tak akorát.
Naposledy editováno 10.06.2020 06:13:15
1 reakcí na tento příspěvek Honda Afrika 650 vs 750
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Afrika 650 vs 750
1 reakcí na tento příspěvek Honda Afrika 650 vs 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Afrika 650 vs 750
udelej si radost a kup si i tu afriku, pokd bude v dobrem stavu, když ji maS RAD NENI CO RESIT
a z keců o orgasmech při jízdě na novějším modelu jiné značky si nic nedělej, radost můžeš mí i z jízdy starou jawettou po dlažebních kostkách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Afrika 650 vs 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Afrika 650 vs 750
marvays píše: CRF1000> bojím se, že máš pravdu. Zrovna tady v inzerci je jedna pěkná
Je ti jasné, že před ten stav kilometrů si musíš domyslet jedničku.
karbec, model do 2002
- přední blinkry z většiny zakryté černou krytkou, tachometr a otáčkoměr mají každý vlastní sklíčko a chybí velký display
FI, model od 2003
- přední blinkry bez krytky, v celé pploše oranžové (případně bílé či kouřové), tachometr a otáčkoměr jsou pod jedním společným plexi pro kontrolky a velký (na tehdejší dobu) display, ja vidět kontrolka FI.
Rozdílů je samozřejmě víc, ale bez bližší znalosti jsou tohle asi nejvýraznější odlišnosti.
Naposledy editováno 10.06.2020 15:45:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Afrika 650 vs 750
Brůča. píše: Je ti jasné, že před ten stav kilometrů si musíš domyslet jedničku.
Spíš alespoň jedničku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Afrika 650 vs 750
1 reakcí na tento příspěvek Honda Afrika 650 vs 750
Smlouvej třeba tady............hotový stroj v plné výbavě. Staré stroje nech spát................ty se kupují až jako veteráni. Ty jsi snad chtěl jezdit, tak si kup něco na ježdění.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Afrika 650 vs 750
Pokud by byla vůle opustit Hondu a pořídit něco novhé, velkého a pro nenáročného . . . co takhle Benellku 500? Je to velké. Vzhledově se mi líbí. A je to nové.
Na tu AF650 zapomenu. Musela by být za 30.
Takže varianty, které mi stojí za zvážení:
1. 100 + 50 půjčka a koupit novou Bennelku (pěkná, velká, prvních pár let postačí i výkon, ale není honda a není automat)
2. 100 + 100 půjčka a koupit novou NC750X DCT (pěkná, honda, automat, jen nemám vyzkoušenou velikost)
3. došetřit na 150 + 150 půjčka a koupit Afriku 1000L DCT která se dá sehnat i nová (není co vytknout, asi top co si můžu přát)
Jak je vidno, ulehčil sem si rozhodování tím, že půjdu do nové. Když mě po letech omrzí a zatoužím po silnější, můžu prodat, nebo dát synovi.
Obě jsem jezdil kdysi, obě byly neopakovatelné ( big jako jednobuch, afra V2) .
Mimochodem, XTZ 750 je proti Africe XRV750 vyšší o hodně a daleko neklidnější, ale taky agresivnější a výkonnější motorka.
Pokud to chceš v dnešní době jako nostalgii, fajn. Ale naprosté minimum je v originále a bez kutilských zásahů, hlavně u Afry s dost ujetými cenami. Sehnat neolítaný originál a dát do super stavu z origo dílů jde, ale bude to ranec. Nicméně to chápu, aktuálně se chystám podobně na XR650 Dallaru

Pokud to chceš na ježdění, tak už dnes jsou lepší stroje. Podstatně lepší. Geometrie, chování motorů... technologie je o světelné roky jinde. Z tohoto pohledu je dnes klenot jménem Afrika XRV750 jen zastaralé těžké něco.
A třeba, u mě je to tak, že budu jezdit na vráně po kutilech, ale když mám doma krásný kus v originále, tak to jen oprašuju ... Nepraktická věc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Afrika 650 vs 750
marvays píše: Brůča.> Tady bych ani asi nesmlouval. Mi to příjde jako fér cena. Jenomže, když je to bazar a bez spz, toš to bude sichr dovoz. A já už tak loni kupoval skutra. Naleštěný šrot, do kterého sem pak musel jen sypat a sypat (komplet spotřebáky + pneumatiky + dobíjení + chladič).
Pokud by byla vůle opustit Hondu a pořídit něco novhé, velkého a pro nenáročného . . . co takhle Benellku 500? Je to velké. Vzhledově se mi líbí. A je to nové.
Na tu AF650 zapomenu. Musela by být za 30.
Takže varianty, které mi stojí za zvážení:
1. 100 + 50 půjčka a koupit novou Bennelku (pěkná, velká, prvních pár let postačí i výkon, ale není honda a není automat)
2. 100 + 100 půjčka a koupit novou NC750X DCT (pěkná, honda, automat, jen nemám vyzkoušenou velikost)
3. došetřit na 150 + 150 půjčka a koupit Afriku 1000L DCT která se dá sehnat i nová (není co vytknout, asi top co si můžu přát)
Jak je vidno, ulehčil sem si rozhodování tím, že půjdu do nové. Když mě po letech omrzí a zatoužím po silnější, můžu prodat, nebo dát synovi.
Asi bych ti to změnil poněkud:

1) 160 litrů stojí Honda CB500X , rozhodně lepší než ta benelka, skoro o 30 kilo lehčí a všechno možný.
2) a víš, že V Strom 650 se dnes sežene za cca 200 tisíc a Yamaha T7 asi tak za 250?
3) Novou afriku 1100 jsem testoval o víkendu... Ano, bomba stroj kde těžko hledat chybu. Ale ceník mám doma u postele a nic pod 399 tisíc tam není...
Naposledy editováno 10.06.2020 17:08:06
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Afrika 650 vs 750
Kafoholik píše: Ale ceník mám doma u postele a nic pod 399 tisíc tam není...
https://www.motorkar...bs-2019-1553315.html
Na tu Hondu 500 zrovna koukám. Otázkou je opět její velikost.
Ta Afrika v odkazu je starý model, to jsem přehlídl, já psal o aktuální CRF1100. To pak asi jo, ale bacha tam na ty verze, holátko je fakt holý. A ty DCT tam ještě nebyly úplně ideál, nová je zase jinde. Srovnej si rozdíl ve váze, jestli ti ta DCT za to stojí, něco tam je....
Jel jsem před časem i na tom litru, jak okolo toho furt kroužím, ale to nový je zase o kus lepší v chování...
cena relativně vyšší ...ale znáte to:nabídka-poptávka...
ke konkrétnímu kusu:
Ale i oproti všemu tomu, co zde paslo, je i tohle pěkný kousek :) [/quote]
na foto zas tak špatně nevypadá,sice jí chybí ceněná přední mřížka světel,ale u každého starého stroje to chce prohlídku naživo....takže za sebe jen podle horších fotek bych jí nezavrhoval,cena -úhel pohledu,stav,vyjmečnost,jak moc po ní jedinec touží
jinak jízdní vlastnosti odpovídají době vzniku a moderní jsou už o kus jinde.....tyhle motorky byly konstruovaný ve svý době a na jiné rychlosti,takže taková drobnost za mě: na okresce 80 na TA600 mě baví.kdežto na SV už to muselo být přes kilo...zrovna jako na jiných zánovních cendurech(víc šemíků,lepší podvozek....-pro mě vyšší rychlost pro stejný pocit.....ale nejsem žádný závodník )
Viděl jsem od nich pár dovezených strojů, a zrovna u této firmy bych se asi moc nebál. Máš to s TP s dovozovou TK, takže si to jen dohlásíš na úřadě na sebe a zaplatíš RZ. A protože korona, klidně bych nějakou "slevičku" zkusil vykomunikovat. Ale konkrétní stroj jsem neviděl.............takže jako u všeho - okouknout a osahat.
Samozřejmě nová je nová. Jen když zjistíš, že to není ono, ztráta bude vyšší, než při prodeji staršího stroje................a že se napoprvé netrefíš - to téměř hraničí s jistotou.
Zažili jsme to všichni - pořídíš jednu a budeš pokukovat po druhé. Pořídíš druhou a zájem bude o třetí

A ten nájezd (45 000km) je na tento stroj slušně zajetá motorka.
1 reakcí na tento příspěvek Honda Afrika 650 vs 750
Určitě TDM 900 se vstřikováním, než TDM 850 s karbecama, stejně jako u toho Varadera.
marvays píše: Ďuričko> Dík za doporučení. TA 700 je předpokládám XL 700V Transalp ? Taky pěkná motorka. Ještě jsem ji neviděl naživo. Jen ty staré verze. Koketuju ale s tou NC750 X DCT na splátky. Je to sice dvojnásobný rozpočet . . . ale je to zase nová motorka.
Ale to jsi úplně mimo....
NC není ani náznakem enduro, to je jen takovej falešnej kukuč. S Afrikou má společnýho akorát výrobce, jinak totálně nic.
Je to čistě silniční motorka, na malý silnice a denní dojíždění poslouží dobře.
Kohlstein píše: Kdo měl nebo má TDM 900 , by mohl říct, jak to sedí k dlouhánovi.
Určitě TDM 900 se vstřikováním, než TDM 850 s karbecama, stejně jako u toho Varadera.
Mám skoro 190cm a poskládal jsem se docela v pohodě. Zábavný stroj, hodně proměnlivá spotřeba..............kochačka do 5/100..........když jsem tahal, vír v nádrži. Ochrana v základu téměř nulová - fouká jako na naháči. Přesuny utrpení, zatáčky zábava..................já to chtěl používat k cestování (dálkovému) a tam třeba ten Varan je lepší. Na můj vkus trošku tvrdší motor a nutí pořád "pospíchat"...........pro cestování mě vyhovuje spíše "měkký" kochací..............prostě to není plnokrevný cesťák, tak jsem si jí nepořídil - byla ale také v hledáčku. Pro jednoho velice příjemný "univerzál" se slušným asfaltovým nastavením podvozku.
Ohledně spolehlivosti, nová motorka není výhra. Motorky se dnes vyrábějí jako auta - spotřebák s na kost "optimalizovanými" výrobními náklady. Hondy v 90-tých letech byly kvalitnější a spolehlivější. Pro příklad, kamarád si koupil novou Hondu, aby nemusel nic opravovat. Ihned po záruce mu na dovolené zcela vytekly usd vidlice (proč dnes cpou USD vidlice na vše? Na enduru je to pouze na škodu), na další dovolené mu odešla spojka a po nouzové opravě jen stěží pomalu dojel domů. Ja na staré motorce žídný problém neměl, ale není úplně snadné koupit zachovalý kus.
Pokud bych chtěl jet kolem světa, na staré Africe bych vyrazil bez obav. Na nové Africe bych nejel, to bych zvolil jiný model. To by mi několikrát za cestu vytekla vidle a řešil bych zlobící elektroniku. Stará Afrika žádným zásadním problémem netrpěla a funguje dobře i v terénu. Pokud ale nehodláš projíždět brody a lesní pěšiny, nemá smysl kupovat enduro na 21" předním kole. Je spousta silničních cestovních motorek, např zmíněné Varadero, které jsou pohodlnější, na asfaltu fungují lépe a stojí polovinu.
marvays píše: https://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda/honda-crf1000l-africa-twin/honda-crf1000l-africa-twin-dct-abs-2019-1553315.html
Na tu Hondu 500 zrovna koukám. Otázkou je opět její velikost.
Při tvé výšce na CB 500X rovnou zapomeň, je opravdu malá. Já mám 184cm a naskládal jsem se tam tak tak... Na NC se vejdeš. Ale jestli zvažuješ i CRF 1000, tak máš vybráno. Jen počítej s tím, že tahle motorka, když jede po silnici, pořád kouká, kde uhnout a skočit aspoň na polňačku. Tam je jí totiž nejlíp. Na delší cestování po silnicích jsou myslím vhodnější stroje. A všechno je samozřejmě otázkou rozpočtu...
Každopádně... Ať si kdo chce co chce říká, nová je nová.


2 reakcí na tento příspěvek Honda Afrika 650 vs 750
1 reakcí na tento příspěvek Honda Afrika 650 vs 750

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Afrika 650 vs 750
1 reakcí na tento příspěvek Honda Afrika 650 vs 750

Mrkl bych pro sichr na vystupni hridel a prevodovky a hlídal si olej...hlavne když tomu člověk dává, umí ty motory docela rychle náplň spotřebovat, když maj něco odjeto... Tak ať není neštěstí...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zvednuti Africa Twin RD07 Honda XRV 750 Africa Twin | dakarcz | 29 | 6.2.2025 v 12:09 Hules95 |
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin | Kadlina | 19 | 25.11.2024 v 16:48 Anti |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin | ErlSinkler | 8 | 28.11.2023 v 13:44 vilemx |