Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50
crestik píše: ale udělá, těch videí je plný internet, kdy jede chlap po lajně bez držení, nakloní se na jednu stranu a motorka sama od sebe udělá prvotní protipohyb předním kolem na druhou stranu a pak až nasměruje do řidičova náklonu. Zkus si to i sám v garáži, ale spíš s bicyklem, než s motorkou, rychle jí naklopit na jednu stranu, když to držíš za sedlo a pozorovat řídítka
Přesně tak.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Mimochodom, ja som bol vždy v tom, že keď sa motorka nakloní doľava, tak sama od seba riadidlami zatočí doľava. Že to je jeden z hlavných spôsobov, akým sa drží vo vzpriamenej polohe: Keď začne padať naľavo, zatočí riadidlami doľava, tým sa nakloní viac doprava, takže zatočí riadidlami viac doprava a tak stále dokola.
Ale zasa je fakt, že keď človek pustí riadidlá a vysadne si a vykloní sa ako orangutan, tak mu to na tú stranu začne zatáčať, i keď veľmi neochotne. Takže asi mám vo vedomostiach dieru, ako to vlastne funguje?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Aale když se jen natočím v kříži k zrcátku a motku držím koleny, nohy pohlídat bez pohybu...?
Zitra zkusim cestou. Ale co mam vyzkoušeno, protože to docela často dělám, tak když s tím cuknu rychle na menší rychlosti, spíš se to má snahu zamknout.
Naposledy editováno 27.08.2020 19:37:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Craymadape píše: Jasně. Takže pokaždé stejně. Levá zatáčka a točíš doprava ! Jak při smyku, tak při zatáčení. A abys rychle zatočil na supersportu, tak fakt zatlačíš, nebo ťukneš víc. Rychle se to tím sklápí.
Jo jasny, je to porad jen zataceni, motorka zataci porad na stejnem mechanickém principu a je fuk jestli na ni sedi nekdo kdo koukal na tu bibli, byl u srsane a nebo se jen od malička ucil na fichtlu...
Me slo spis jen o tu terminologii, ze se to pouziva v ruznejch situacích a maličký rozdíly tam jsou - protoze kontra se pouziva i pri smyku zadních kol u auta a tam tocis v levé zatáčce Volantem doprava, pritom bez smyku se Točí v levé volantem doleva.
Naposledy editováno 27.08.2020 20:31:59
vilemx píše: Kafoholik> Takových příspěvků ohledně teorie a pak tě jako na potvoru rozebere jeden mokrý přechod. To je prostě pech
přesně. Proto říkám že praxe není nikdy dost.
A víš co je nejhorší? Když o tý teorii začneš přemýšlet za jizdy a snažit se podle toho jet... To už radši nedělám, protože pak jedu jak nalitej.
Jo a ten přechod, to byl nějak nově natřenej bo co. Prevít jeden. V Žamberku. Ale nelehl jsem, jen den blinkr, to jsem na sebe pyšnej
Na motardech ještě neumím, nikdy dřív jsem to nejezdil. Mam to obutý 14 dní. Ono to vypadá jako že furt drží a pak najednou zas ne...
A navic kačenka si ráda škubne, když se hudlá po městě
Naposledy editováno 27.08.2020 20:33:31
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
Naposledy editováno 27.08.2020 20:33:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
assassin píše: Kafoholik: kup ostrou a sejdem se na okruhu, je to fakt super
Věřím. Měl bych si zajet do Mejta asi. Na ostrou už nemam asi využití, nestihal bych trénovat.
Ona ta 690 něco předvede taky, až to osaham.
Drapák klouže plynule, ale tohleto ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Ano, i za klidu to funguje, takže nemusíš ani z garáže...pokud to teda zkoušíš s tím bicyklem a né 200kg motorkou.
Naposledy editováno 27.08.2020 21:14:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Ale když ty řidítka pustíš a jen se nakláníš, aniž bys zapojil nohy, tak ti řidítka půjdou rovnou do zatáčky, to jsem psal ( i zkoušel ) .
A o tom právě okruháři říkají, ze při kontra můžeš na vodě nebo v kalupu snadno ztratit přední kolo, protože v tu chvíli jedeš po jeho hraně a při zastavení klonění je tam i prokluz.
Proto zatáčejí těžištěm, kdy zároveň i ten sklon motorky je menší a kola se odvalují čistě. Využijí lépe přilnavost a méně trpí gumy, zatáčky projedou rychleji bez ztrátových driftů.
Ale to jde jen na okruhu, nebo známým místě. Musí to dělat plánovaně a začít daleko před, trvá to a nejde to moc opravovat.
( a proto závodníci neradi jezdí s hobíky pohromadě, protože jsou nečitelní a jedou jinou stopu).
Zkus to naoplátku, drž plyn dvěma prsty, nebo nastav tempomat a ruce nad gripy, abys mohl kdyby něco zasáhnout. A vykloň vnitřní koleno do zatáčky a rameno i loket taky . A uvidíš že řidítka se nehnou proti ani trochu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Asi by to chtělo jezdit, nejen o tom mluvit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Zmatení nastává díky tomu, že pohyby a tlačení tělem je mnohem tupější, má mnohem horší odezvu než pohyb rukama. K tomu připočti, že se nedokážeš dokonale soustředit, co motorka dělá. To je dost náročné, jet a ještě se ji věnovat.
Potom si člověk vsugeruje, že ze se řídítka buď nepohybují nebo jdou rovnou na stejnou stranu, kam jde náklon motorky.
K zamyšlení. A speciálně i pro keruta.
Rozjezd do zatáčky z nulové rychlosti.
1. Stojím nohama na zemi, zatočí přední kolo/řídítka doprava. Neřeším náklon motorky. Rozjedu se. Udělám mírný oblouk vpravo, nakloním se vlevo a jedu vlevo.
2. Zatočím přední kolo vpravo, nakloním motorku mírně vpravo. Rozjedu se a jedu vpravo.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Krejza píše: kerut> a já ti na to napsal, že když máš určitou soustavu, bude fungovat pořád stejně. Ne jednou tak a podruhé onak.
ne to fakt nebude, ze neco funguje z jede strany neni zaruka ze to bude fungovat stejne i opacne, pusobi-li napr. vitr na plachtu plachetnice, napne ji.. ale kdyz napnes plachtu do stejneho tvaru rukou tak skutecne nezacne foukat
...ale to mas fuk, mas to misto v hlave v ruce a evidentne dobre, neni duvod menit cestu kdyz cile zdarne (a velmi dobre) dosahujes
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Trochu ti napovím - plachta+vítr se nerovná plachta+ruka
A když to posunu ještě o kousek dál, tak jde o posun lodě, tudíž vektor a sílu. Když budu schopen rukou vytvořit stejný vektor a sílu jako vítr, v čem je rozdíl?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
v prvnim pripade pusobis silou na riditka, moment se prenasi tou vidlici, a na pneu vznika reakce vuci asfaltu
v druhem pripade pusobis setrvacnou silou cele motorky na pneumatiku, moment se prenasi a vysledkem je pohyb volnych riditek
stejna soustava, podobny pohyb, uplne jina pricina..
ale stejne to nema smysl, pust to z hlavy,.. mechanika neni nezbytne potrebna k beznemu zivotu ani k tomu aby clovek dobre jezdil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
PetrL3 píše: Metric> napřed si dá kontra
A ako si dá kontra? Dal som ruky dole z riadidiel a oprel sa o nádrž, aby som do toho nežďuchal. Je pravda, že to moc nešlo, ale nakoniec som kurz o pár stupňov zmenil, než som spomalil...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Krejza píše: 1. Stojím nohama na zemi, zatočí přední kolo/řídítka doprava. Neřeším náklon motorky. Rozjedu se. Udělám mírný oblouk vpravo, nakloním se vlevo a jedu vlevo.
Tu to je veľmi dobre vidieťUniká ti skutečnost, že řídítka nejsou volná, ale jsou spojena se zbytkem motorky. Jde o jednu soustavu. Akce na jednom části ovlivní druhou a naopak. Přitom je teoreticky jedno, na které části motorky vzniká akce. Prakticky jsou velké rozdíly.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Metric píše: A ako si dá kontra? Dal som ruky dole z riadidiel a oprel sa o nádrž, aby som do toho nežďuchal. Je pravda, že to moc nešlo, ale nakoniec som kurz o pár stupňov zmenil, než som spomalil...
Vem kolo (ne od auta, ale to se šlapkama), rozběhni se vedle něj (ani nemusíš moc rychle), drž ho za sedlo a zatlač ho do strany a koukej co dělaji řídítka. Pokud škubneš jemně doleva, řídítka se vytočí napřed doprava a teprve potom doleva.
Naposledy editováno 28.08.2020 10:50:06
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
PetrL3 píše: Vem kolo (ne od auta, ale to se šlapkama), rozběhni se vedle něj (ani nemusíš moc rychle), drž ho za sedlo a zatlač ho do strany a koukej co dělaji řídítka. Pokud škubneš jemně doleva, řídítka se vytočí napřed doprava a teprve potom doleva.
Jenže to jsou přesně ty věci který nesouvisí... pokud škubneš doleva, tak řídítka jsou otočeny doprava díky reakci na ten moment, díky působení sil zrychlení a setrvačnosti . Fyzika
Ale to nemá nic společného se silami na podvozku motorky, tam je to dané geometrií , silami v místě styku kola s vozovkou.
Pokud je kolo kolmo, volně se odvaluje bez dalších sil. Hmota na osu kola působí kolmo. Pokud kolo nakloníš, nabíhá kruh na plochu a v náběhu dochází ke tření v místě styku kola s vozovkou. Smyk v přední části je intenzivní, a vyvolává reakci takovou, že kolo má tendenci stále víc zatáčet. Na osu začne působit moment .
Neberu v úvahu gyroskopické síly, to je teď nepodstatné.
Mimochodem, jel někdo stopětadvacítku na okruhu? Určitě ví, jak moc velké zpomalení způsobuje tření gum v náklonu... Pokud v plném tempu na rovině vyvoláš náklon ( zlomením pod sebe ) tak motorka výrazně zpomalí, protože je na konci výkonu a už nepřekoná daný odpor.
Nevím jak dnes, ale 125 sportproduction v roce 2001 se daly jet na plný plyn celé Brno i Most... odpor v zatáčkách byl takový že to prostě nezrychlilo. A kdo blbě zasedl v nájezdu do cílovky a seděl mimo střed motorky, ten ztratil na topspeed nesmysl.
U silných motorek ten vliv je menší, nicméně kdo honí na okruhu desetinky, ten tohle musí hlídat i tam...
Jo, a jsem přesvědčen tom ( nikomu to necpu) , že posaz mimo střed, nebo příčně nevyvážená motorka jsou hlavní důvod proč mají lidi oskákané gumy a netuší proč, vše v pořádku. Stačí těžký výfuk na jedné straně, jako má třeba starý V strom. Nebo rozdílná poloha zrcátek, blastrů způsobí aerodynamicky tlak na řídítka ke straně a jezdec to srovná hmotově, jenže to už se kříží dráhy kol...
Naposledy editováno 28.08.2020 14:17:58
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
a stejne tak spadne do prava kdyz z ni na pravou stranu vystoupim(radeji jen povysednu ), nebo kdyz se poradne opru o traktor jedouci stejnou rychlosti v levo rukou, proste musim vytvorit silovy moment a vyhodit motorku z primeho smeru... otazka je pak jak velkou silu vytvorim, vysednutim pulprdele na 200kg mtorce ktera jede relativne rychle vytvori malou silu, kdyz misto vysednuti svoji prdele posunu od osy (kontrarizenim) celou vahu motorky sila je vetsi.. dyt je to tak jednoduchy..
....a v druhem pripade (krejzo ) vznikne prvni ta porucha, nerovnovaha, ta zatlaci pres zminenou geometrii na kolo resp rizeni, rzeni se pohne taky opacnym smerem nez je vnesena porucha, ALE ne proto ze by motorka chtela zatocit, ale protoze se snazi tu poruchu vyrovnat (proto je ta geometrie takova je, kdyby nebyla mirne autstabilni neuridili bychom to)
..no, stejne to nikdo nepochopi, pulka bude vyrusovat a druha v tom uvidi kouzlo, ale coz hrachu je dost...
Naposledy editováno 28.08.2020 17:23:25