Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
kerut píše: Krejza> a muzes si laskave dat tu praci, a u 1. a 2. tato sva tvrzeni podporit nejakou citaci ? (ze ty neco nepochopis z psaneho textu jeste neznamena ze to autor myslel tak, jak to ty zrovna chapes/nechapes) dik
Craymadepe> to pochopeni je vec uhlu pohledu (viz krejza o vetu vejs..), ale samozrejme pripoustim ze opravdu nejsem pedagog ci vysvetlovac, to jo...
Kerute, ja se s Tebou hadal pred par lety a vzalo nam to asi deset stran. Tak jen zopakuju, ze Vilem ma pravdu a ty zanedbavas princip zachovani hybnosti soustavy motorka+ridic pri vysednuti. Delal jsi to driv a stale si na tom trvas.
Takze jen zopakuju Vilemovu (podle me korektni) mantru. Vysednu doprava. V zajmu zachovani hybnosti soustavy se motorka posune doleva. Zafunguje poprve naklon rotujiciho kola a zavlek a otoci se kolo doleva a kola motorky jednou do leva. Cela motorka ma tendenci zachovat si svoji traektorii (vektor hybnosti), takze se vrsek i s jezdcem naklopi doprava. Znovu zafunguje zavlek, plus k tomu funguje nahnute rotujici kolo a cela soustava zacne poslusne zatacet doprava...
PS: Assa se Te podle me zastava jen proto, ze vetsinou necte dlouhy texty.
PPS: jo a taky si myslim, ze kdyz predpazis, tak Tvy telo musi kompenzovat ten pohyb. Ze to udela tak, ze se zatizi paty a telo se nehne je jen dusledek toho, ze to neni inercialni soustava.
DrDNA01 píše:
PPS: jo a taky si myslim, ze kdyz predpazis, tak Tvy telo musi kompenzovat ten pohyb. Ze to udela tak, ze se zatizi paty a telo se nehne je jen dusledek toho, ze to neni inercialni soustava.
Ve skutečnosti to má vliv na pohyb planety, jen je to nepozorovatelné, proto někdo může mít pocit, že se nic nestane. Na dokonale hladkém povrchu přes ložiska by se to projevilo i vizuálně. Kdyby člověk měl v ruce pořádný závaží a pokud by ho byl schopen unést, tak by to bylo vidět lépe.
Takže s tebou plně souhlasím, jen si nejsem jistej, jak to myslel kerut, jestli není problém jen v tom, že mu já (a asi i jiní) nmoc nerozumím. Třeba v tom nevidí rozpor, jen to od něj nechápu.
Naposledy editováno 01.09.2020 14:56:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Teorii okolo ma nejspis dobre, ale zanedba neco co mu prijde nedůležité a udela nakej obecnej závěr. Hledat co a kde a uvádět to dlouhou diskuzi na pravou miru je na dlouho. Verim, ze je mu kinematika zataceni motorky jasná, ale podat to neumi.
Zatáhnout do toho padlovou mechaniku u heli uz je ta pomyslna tresnicka na dortu.
Naposledy editováno 01.09.2020 15:04:58
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
Bych to uzavřel s tím, že voda klouže , když vysednu dovnitř, tak klouže míň a hlavně se z toho neposrat a jezdit, zkoušet někde mimo a bude to cajk.
Příště radši budu držet hubu a ne psát o kontra řízení
Venku chčije jaxvině, jsem v práci na motorce, tak se jdu školit .
Za mě osobně jsou k tomu dva důvody. Jak tomu porozumět, stát se tak lepším jezdcem, a zároveň různými způsoby umět vysvětlit funkci široké veřejnosti. Co má smysl říct, jak to jednoduše vysvětlit, jak to každý v praxi využije.
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
Ja jezdil podle prvního asi 15let a byl jsem happy. Pak jsem navštívil malej okruh, videl jak jezdi lidi co to umi, zkusil se k nim přiblížit a zjistil, ze to neni tak snadny. No a pak se zacnes zajimat. Od te doby me zase začlo jezdeni bavit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Naposledy editováno 01.09.2020 16:45:13
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
DrDNA01 píše: Takze jen zopakuju Vilemovu (podle me korektni) mantru. Vysednu doprava. V zajmu zachovani hybnosti soustavy se motorka posune doleva. Zafunguje poprve naklon rotujiciho kola a zavlek a otoci se kolo doleva a kola motorky jednou do leva.
jj, a presne potud je to absolutni blabol, totalni nesmysl a jasny znak nepochopeni diskutovane silove rovnovahy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Krejza píše: assassin> počkej, až čuchneš k nastavení geometrie, podvozku a pneumatik, to je teprve zábava a množství informací.
myslis vyrobu stavitelnych kosti na TL? komplet Ktech vnitrky tlumicu a pruziny na moji hmotnost? komplet Andreani setup na motardu? a treba behem roku 2018 vic jak 70tis ve skolenich na podvozky u Andreaniho a v Reactive Suspension School v Anglii?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
kerut píše: Krejza> hmm, cpat nekomu do huby neco co nikdy nerekl ci nenapsal je u vas fizlu bezny co
jj, a presne potud je to absolutni blabol, totalni nesmysl a jasny znak nepochopeni diskutovane silove rovnovahy
Už jen pozvedam sklenku a říkám: "Nápodobně".. Nedostává se mi hrachu..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Krejza píše: assassin> takže si umíš nastavit vše na konkrétní podmínky a udělat to komukoliv jinému?
Mam nejakej teoretickej zaklad, snazim se nabrat nejake zkusenosti - ono dokud na okruhu nezajedes konzistentne nejakej rozumnej cas, tak se blbe odhaluje ktera zmena byla k lepsimu. I kvuli tomu jsem investoval do AIM dataloggu. Jeste chceme poridit telemetrii a casem snad i shock dyno, ale to jsou velke investice. Zatim se necitim na to abych se poustel do nastaveni cizich motorek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Krejza> Assasin umi hodne nicmene slovo "umis" je tam trochu off, ono je jednak nastaveni vzdy kompromis a druhak je potreba aby "umeli" oba, tzn aby ten co o chce vedel a dokazal diagnostikovat uplne presne co od toho chce, a ten co to bude nastavovat tomu zas umel porozumet..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Loni nebo předloni jste řešili úplně to samé, také na XY stránek, velké množství videomateriálu, nákresů, vysvětlivek, srozumitelných i pro lojzu jako jsem já.....a letos se do toho pustíte znovu , přitom by stačil odkaz na výše zmíněné a bylo by to. Tam mi prišlo, že došlo i k nějakému tomu kompromisu v teoretizování a praxí. Letos asi nic takového nebude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Krejza píše: ne, není nutné ten pohyb začít řídítky. Ale ten pohyb tam bude vždycky.
nebude, jede o dusledek geometrie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Krejza píše: Příklad 2: Nějakou dobu zpátky v jedné z předchozích diskuzí tvrdil, že při vysednutí nedochází k pohybu řídítek. Teď už to automaticky uvádí, došel k pochopení.
Krejza píše: Krejza píše: ne, není nutné ten pohyb začít řídítky. Ale ten pohyb tam bude vždycky. - (ja ti odepisuji - pozn.aut) nebude, jede o dusledek geometrie
vsak to je ale uplne presne ono, ja ti nepisu ze apriori nedochazi k pohybu riditek, ja ti (mozna trochu krkolome) pisu ze ten pohyb je dusledkem geometrie a nema s naslednym zatacenim vubec nic spolecneho, naopak ten pohyb je obrana motorky pred tim zatacenim !! stejne tak jako pri zakontrovani musis take nejprve premoci tuto stabilizaci, a zatlacit trosku silou, jinak se ti moto vrati do primeho smeru
opakuju ti uz asi po dvacate, ze kdyby jsi mel geometrii bez teto autostabilizace (tzn. nulovy zavlek) k pohybu riditek pri rozhozeni zteziste (ok nemusis vysedavat, vem si do levy ruky zavazi a pust ho, tam se snad shodnem ze zadna sila opacneho smeru na ram pusobit nebude a bude to jasny) skutecne nedojde, stejne tak nebudes muset tlacit na riditko, jen co s nima lehce pohnes motorka ti spadne (pri absenci zavleku pravdepodobne az na zem.....) na opacnou stranu ochotne sama..
prave diky geometrii (uhel rizeni, zavlek) mas motorku stabilizovanou v primem smeru, s tim ze vnesenim nejake poruchy ( at uz jakymkoliv zpusobem) ji muzes z teto rovnovahy vyvest (a pak opet ustalit naklonem, vyrovnanim setrvacne odstredive proti naklonu) v zatacce..
dyt je to furt dokola jak u blbejch...
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
Naposledy editováno 01.09.2020 19:29:54
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Krejza píše: assassin> Nemám datalogg ani kurzy za desetitisíce, ale už tomu začínám pomalu natolik, abych pochopil, co lidi chtějí, co dává smysl a jak s nimi mluvit, aby sami věděli, co od motorky chtít.
Samo, ke stejnému cili je více cest, verim, ze jsi ve spouste veci napřed- ja tomu nedokazu dat tolik casu a ani tolik nejezdim jako ty a to je potreba.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
prave, a uz jsi nekdy videl jerab ktery by se (pri havarii pri manipulaci s bremenem) prevratil smerem pryc od ramene/bremene ?
ad vitr zanedbame.. hmm,.. tak kdyz napisu rozhledna namitnes mi ze po ni lezou lidi, tak ok, napisu BTS stozar, ten s zadnym bremenem nemanipuluje, jen stoji..
a videls jak je ukotvenej, opravdu myslis ze vitr muzeme u jerabu zanedbat ?
+co se tyka pohybu pojezdu jerabu.. a bude nejak moc odlisnej od treba vlaku na kolejich ? (pripadne rovnou napis v cem, at to zrychlime) a muzes mi pri vsi ucte vysvetlit jaka jina sila nez treni mezi kolejnici/koly a aerodynamicky odpor pusobi na rozjizdejici se vlak ?? ta sila co o ni tak bojujes vznika jen a pouze trenim (at uz na kolejich nebo v kloubech, nebo mezi prdeli a sedlem, nebo mezi nohou a stupackou...)
nejake treni tam samozrejme bude vzdy a u jerabu, zejmena vzhledem k vysce jerabu a hmotnosti bremene vznikne moment ktery s jerabem trosku hybe, ale tenhle moment bude mensi nez sily od silnejsiho vetru, a hlavne bude radove mensi nez moment ktery ohyba cely jerab smerem k bremeni..
a to je uplne presne ten spravny ekvivalent toho co ma zpusobit to vysednuti !!
na motorce vitr asi fakt zanedbame (ted, radsi, i kdyz i tam bude aerodynamika hrat nezanedbatelnou roly), a zbyvaji nam ty dva proti sobe pusobici momenty
prvni = velmi velmi mala sila vznikajici tvym presunem na rameni dlouhem treba i cca 1m od silnice
a druhy = cela tva hmotnost na tech 10-20cm vysesednuti..
uz jsme konecne doma ??
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Podle me totiz tva teorie o nepusobeni sily pri procesu vysedavani, kdy vliv ma pry jen tihova slozka, praneni z toho, ze smyslem vysednuti je posunuti teziste tela, nikoliv jen vyspuleni zadku vpravo, kdy tomu odpovidajici jina cast (hlava, hrudnik) se posune vlevo, aby teziste tela zustalo ve vychozim stavu. Ano, tomto pripade jsou vlivy ma motorku marginalni. Ale takove vysednuti je jen na efekt zamachrovat pred gymplem, nikoliv zacit zatacet a projet zatacku s mensim naklonem stroje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Krejza píše: ...... hodně udělá, když se pohybuješ na správných místech a díváš se na ostatní.
jako ze bychom se sesli, az kerut vyjede s babyVFR na prvni projizdku okoukat jeho styl?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
vilemx píše: Podle me totiz tva teorie o nepusobeni sily pri procesu vysedavani, kdy vliv ma pry jen tihova slozka, praneni z toho, ze smyslem vysednuti je posunuti teziste tela, nikoliv jen vyspuleni zadku vpravo, kdy tomu odpovidajici jina cast (hlava, hrudnik) se posune vlevo, aby teziste tela zustalo ve vychozim stavu. Ano, tomto pripade jsou vlivy ma motorku marginalni. Ale takove vysednuti je jen na efekt zamachrovat pred gymplem, nikoliv zacit zatacet a projet zatacku s mensim naklonem stroje .
jakoze coze ? moc nechapu kam tim miris, ale smyslem vysednuti je (celkem prekvapive) prave snaha posunout teziste co nejdal mimo bod kde se kola dotykaji asfaltu.. naklon motorky v zatacce dela to same, ale ty tomu pri vysednuti pomahas telem,.. pokud vysedavas zadkem do leva a stkas hrudnik do prava pak asi fakt nema smysl to dal rozvadet.. (rikali mi vzdycky nohu na spicku, koleno za nadrz a koukni se na sebe v zrcatku, ..ale mel jsem za to ze mysleli v leve zatacce leve zrcatko, nikoliv prave )
První věc, kterou jsem vědomě začal na motorce dělat, bylo právě tlačit a tahat za řídítka. Z podvědomého stavu to dělat vědomě až do bodu, kdy nad tím nemusím přemýšlet, ale mozek a svaly to dělají téměř automaticky.