Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
prave, a uz jsi nekdy videl jerab ktery by se (pri havarii pri manipulaci s bremenem) prevratil smerem pryc od ramene/bremene ?
ad vitr zanedbame.. hmm,.. tak kdyz napisu rozhledna namitnes mi ze po ni lezou lidi, tak ok, napisu BTS stozar, ten s zadnym bremenem nemanipuluje, jen stoji..
a videls jak je ukotvenej, opravdu myslis ze vitr muzeme u jerabu zanedbat ?
+co se tyka pohybu pojezdu jerabu.. a bude nejak moc odlisnej od treba vlaku na kolejich ? (pripadne rovnou napis v cem, at to zrychlime) a muzes mi pri vsi ucte vysvetlit jaka jina sila nez treni mezi kolejnici/koly a aerodynamicky odpor pusobi na rozjizdejici se vlak ?? ta sila co o ni tak bojujes vznika jen a pouze trenim (at uz na kolejich nebo v kloubech, nebo mezi prdeli a sedlem, nebo mezi nohou a stupackou...)
nejake treni tam samozrejme bude vzdy a u jerabu, zejmena vzhledem k vysce jerabu a hmotnosti bremene vznikne moment ktery s jerabem trosku hybe, ale tenhle moment bude mensi nez sily od silnejsiho vetru, a hlavne bude radove mensi nez moment ktery ohyba cely jerab smerem k bremeni..
a to je uplne presne ten spravny ekvivalent toho co ma zpusobit to vysednuti !!
na motorce vitr asi fakt zanedbame (ted, radsi, i kdyz i tam bude aerodynamika hrat nezanedbatelnou roly), a zbyvaji nam ty dva proti sobe pusobici momenty
prvni = velmi velmi mala sila vznikajici tvym presunem na rameni dlouhem treba i cca 1m od silnice
a druhy = cela tva hmotnost na tech 10-20cm vysesednuti..
uz jsme konecne doma ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Podle me totiz tva teorie o nepusobeni sily pri procesu vysedavani, kdy vliv ma pry jen tihova slozka, praneni z toho, ze smyslem vysednuti je posunuti teziste tela, nikoliv jen vyspuleni zadku vpravo, kdy tomu odpovidajici jina cast (hlava, hrudnik) se posune vlevo, aby teziste tela zustalo ve vychozim stavu. Ano, tomto pripade jsou vlivy ma motorku marginalni. Ale takove vysednuti je jen na efekt zamachrovat pred gymplem, nikoliv zacit zatacet a projet zatacku s mensim naklonem stroje.