Jediná takováhle zkušenost je s ktm 690 smc přestavba na karburátor keihin fcr 41mx. Upřimě moc toho nevím dělal jsem jen konečnou montáž karburátoru tak aby pasoval a pomáhal s doladěním. Elektrika je pro mě černá magie takže se do ní neseru...když opravdu nemusím. Ale vím že se předělávalo zapalování a řidici jednotka se řešila snad s Ignitechem.
Ten šmejd s membránou bych tam ale nedával.
Na tom 350 OHC by se mi zrovna libil keihin FCR 39 s nátrubkem nebo třeba mikuni TM40....ježiš to by mělo zvuk . Volba je teda určite na tobě . Ale určitě to chce někoho kdo pomuže s doladěním nebo jestli si na to troufnes sám.
Určitě pošli fotky s výsledkem jestli se do toho pustíš.
2 reakcí na tento příspěvek přestavba 350 OHC na karburátor
Pokud však chceš Jawu a 4T s karburátorem, tak si sežeň Jawa 650 Klasik. Sice není tak hezká jako 350 OHC, ale je to motorka s karbem s klasickým vzhledem a s možností ladit a na TK bys nemusel nic předělávat
Naposledy editováno 05.09.2020 21:54:31
1 reakcí na tento příspěvek přestavba 350 OHC na karburátor
1 reakcí na tento příspěvek přestavba 350 OHC na karburátor
Naposledy editováno 05.09.2020 22:30:51
Naposledy editováno 05.05.2021 15:11:07
2 reakcí na tento příspěvek přestavba 350 OHC na karburátor
Z té motorky musíš vytahat ne jen to, co napsal udinar, ale taky co s palivovým čerpadlem v nádrži, to bys měl asi nahradit kohoutkem, jenže v tom tělese čerpadla je senzor množství paliva... pak odvzdušnění nádrže je u této stříkačky dle E4 uděláno do nádobky s aktivním uhlím, což sice jde vyhodit, ale pak musíš nějak vymyslet přepad, aby z toho nechlístal benzín...
Další problém vidím v celé elektroinstalaci a budíkách. Viděl jsem totiž originál Shineraye s karbecem, který má budíky designově stejný, ale jsou jinak zapojené, mají jiné kontrolky apod. Obdobně bych hádal, že například signál otáčkoměru u stříkačky půjde asi od ŘJ ABS, nikoli z jiného čidla jako u karbecu (tam tuším ani není ABS).
Pak se může stát, že tam bude jinak udělaný airbox a vedení vzduchu, protože karburátor a vstřik s klapkou nejspíše budou mít jiné dimenze... a navíc se ani nemusí vejít pod Jawáckou nádrž (to nikdo neví...).
Jak vidíš, těch věcí k úpravě je mraky a podle mě to nemá moc smysl. Podle mě je nejjednodušší řešení, postavit vedle sebe Jawku a Shineraye originál karburátorového (existuje) a jen přehazovat z jednoho rámu na druhý (a dořešit úpravu nádrže), jinak se z toho zblázníš.
Jiná cesta k podobné klasické motorce se čtyřtaktem by byla replika Jawy Rotaxe (o tom jsem dříve taky uvažoval).
Howgh!
P. S.: Pokud Classic doma zahálí a byl by za rozumnou kačku v rozumném stavu, asi bych na něj v garáži místo našel . Stačí PM .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přestavba 350 OHC na karburátor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přestavba 350 OHC na karburátor
Bohužel to asi nedopadne jinak, jak výměnou celé elektroinstalace na karburátorovou verzi. A to ještě pozor na ABSko a jeho řízení, resp. pokud karburátorová verze nemá, tak tam ty "dráty nedoženeš". Nicméně vyhodit tu kisnu ABS a dát brzdovou hadici mezi pumpu a brzdič, to není žádná věda a bude to fungovat taky (a možná i líp).
Jinak se připojuji k Antimu, protože pokud se budeš snažit původní elektroinstalaci "ošálit", tak to může dopadnout právě pádem do nouzového režimu a jízdou "příprdem".
Akorát dám ještě jedno upozornění, resp. návod na přemýšlení. Pokud se nepletu, tak od 1. 1. 2021 bude pro motorky platit norma Euro 5, což myslím OHC nesplňuje. Může se tedy stát, že je Jawa přestane prodávat (nebo zase udělají tu šarádu s doprodejem skladovek), proto pokud to chceš stavět z nové, tak bych se brzo zajímal o koupi .
Howgh!
1 reakcí na tento příspěvek přestavba 350 OHC na karburátor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přestavba 350 OHC na karburátor
2 reakcí na tento příspěvek přestavba 350 OHC na karburátor
1 reakcí na tento příspěvek přestavba 350 OHC na karburátor
A jak je to s předstihem zážehu? Mění ho takový motor podle čidla klapky? A jak to případně pojede bez regulace, s karbecem bez tps?
Na Advrider jeden chlapík předělával Himalayena na karbec. Myslím, že karburátor na to sednul až druhý, změna airboxu, vyhození čerpadla a ostatních věcí. Bylo toho moc a to říkal, že je bývalý konstruktér motorů s dobře zařízenou dílnou.
1 reakcí na tento příspěvek přestavba 350 OHC na karburátor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přestavba 350 OHC na karburátor
kuba350 píše: nebude lepší si koupit karburátorovýho shineraie a dát na něj samolepku jawa?
Borec už má doma 650tku classica a teď chce kupovat tuhle činsko-jawackou pomstu....to hraničí se sadomasochismem
Naposledy editováno 07.09.2020 02:34:09
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Praktické zkušenosti s Jawou 350 OH... [1, 2] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | pen | 41 | 3.8.2024 v 11:01 Kanyza |
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC | Johny_Servis | 20 | 18.12.2023 v 12:35 MilanR1 |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | Smradson | 216 | 24.7.2023 v 09:04 Dolin |
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC | jarda24 | 19 | 12.10.2022 v 11:00 smitth |