prošel si někdo v poslední době zápisem alternativního rozměru pneumatik do TP u motocyklu? Jde mi o to, že svoje XJčko rád používám na nezpevněných cestách a v původním rozměru (130/70 R18 63H) se jednak nedá sehnat nic s hrubším vzorkem, ale už vůbec ne za normální cenu, kterou jsem ochoten do této babičky investovat.
Mitas E07 začíná na rozměru 130/80 R18 - je reálné zapsání tohoto rozměru? Co to obnáší?
Pro moje milované mcz hnidopichy - ano, hledal jsem, ale jsem z těch informací zmatený.
Děkuji za užitečné rady.
Naposledy editováno 08.09.2020 18:10:14
Yamaha ti určitě žádné dobrozdání, o možnosti zapsání jiného rozměru nedá, takže z oficiálních postupů zbývá jedině Dekra.
Naposledy editováno 08.09.2020 18:50:24
1 reakcí na tento příspěvek Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP

Obávám se, že tudy cesta nepovede. Ale na anglickém XJ fóru jsem našel informaci, že na XJ bezvadně pasuje ráfek z FZR 600 - je jen o něco širší, což na něm bude i napsáno... Ale k tomu bych opět potřeboval vyjádření od Yamahy, viď?
Naposledy editováno 08.09.2020 22:16:38
1 reakcí na tento příspěvek Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP

BTW ty dokumenty se daji stahnout i primo u vyrobcu, napr. tu
1 reakcí na tento příspěvek Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP
Zkus Dekru Klíčany, ing Gregoru, ten tam motorky řeší. S ním to prober. Zavolal jsme mu, poslal mail s typem motorky, stávajím rozměrem gum a nově požadovaným. Do hodiny mi odpověděl, že v tomto případě nevidí problém, ať to obuju a přijedu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP
Podle vyjádření inspektorátu jiná cesta není. Leda že bys získal ofiko vyjádření od Yamahy. Ale to je prý unreal

Jinak tam jedu jednadvacateho, tak uvidíme.
Naposledy editováno 08.09.2020 22:36:01
2 reakcí na tento příspěvek Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP

Hledej na webu http://moto.permission.jfnet.de a dají se tam najít chuťovky, jako 150/70 V 18 pro BRB (pdf) a 4LX (pdf ).

Naposledy editováno 08.09.2020 22:44:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP
A nebo z toho papíru před vytištěním vymaž jedno B.
Naposledy editováno 08.09.2020 22:54:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP
RJ01 taky jde na 150/70 - http://moto.permiss...00_S-N_1998_RJ01.pdf
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP
Kohlstein píše: Co máš za typ? 4BR, 4BRA, 4BRB? Němčouři mají ten problém, že mají v TP i konkrétní typ pneumatiky a bazírují na tom (u nás na STK sjedou rozměr, ale rychlost nebo zatížení je nebolí). Takže v Německu musí výrobci gum občas vydat lejstro, co je ze současných typů na kterou motorku. S tím lejstrem by pak mělo být úřední osobě to rozhodování ulehčeno.
Hledej na webu http://moto.permission.jfnet.de a dají se tam najít chuťovky, jako 150/70 V 18 pro BRB (pdf) a 4LX (pdf ).
Nenašel by jsi na těch stránkách i 140-80/18 na novou Tenerku 700?

1 reakcí na tento příspěvek Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP
XJ cko je relativne velky vzduchac, jazda v nizkych rychlostiach na nezpevnenych cestach vyusti do znacneho prehrievania. Druha vec je nizky podvozok, olejovy filter extremne na rane. Zvody v podstate vo vyske ze sa casto neda zist z vyssieho obrubniku.
sotoliny (aj dlhodobo) a pod sa daju pohodovo ist s BT45/46. na nejake TET bez prestavby pruzenia, ochrany spodku rovno zabudni
To, že se motor v nízkých rychlostech u XJ přehřívá je kec - mám totiž v olejové vaně sondu na měření teploty. A v terénu ta teplota NIKDY nevylezla přes 90 stupňů.
Kdo by to však řekl - dálnice při svižném tempu až 130 stupňů.
Co se týče tlumičů - tam jsem si dodělával zátky na nastavení předpětí a tu motorku to úplně změní a hlavně nejde na hupech tak nízko - nekecám, ale ještě nikdy jsem nikde se svody neškrtnul. S mojí nízkou váhou a tvrdým předkem je podvozek relativně dost vysoko.
1 reakcí na tento příspěvek Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP
To, že se motor v nízkých rychlostech u XJ přehřívá je kec
On se nepřehřívá totiž olej. Podle mě se tam děje něco s dodávkou paliva. Jakože se začne vypařovat benzín v hadičkách nebo tak něco. Ale to třeba časem poznáš. Chová se to stejně, jako když je potřeba přepnout na rezervu. Ale jen v nízkých otáčkách. Ve vyšších to jede normálně.
A musí být horko a chce to trápit určitě víc jak půl hodiny v kuse. Za 20 minut na polňačce se ti to nestane.
Brácha toho nedávno docílil i v koloně.
Naposledy editováno 18.09.2020 13:32:05
Po namontování podávacího balónku se při tomto stavu děje to, že to prostě přestane dodávat benzín - všechny hadičky jak benzínové i podtlakové mám nové, s velmi silnou stěnou, se šroubovacími objímkami. Nic nepomáhá - takže už mám prostě cit pro to, kdy ten benzín začne docházet, párkrát pumpnu a jede se dál. Na silnici to funguje bez problému, dvacet minut bublání v terénu a začne se to pomalu projevovat.
Tím balónkem to není - resp. né každý je dobrý = kupoval jsem tři a až u posledního byl ten ventil “ok průchozí”.
1 reakcí na tento příspěvek Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP
Ale průšvih nastane, když tu teplotu máš a jedeš krokem - XJčko má ty karburátory dost nalepený na motoru a dost schovaný airboxem a nádrží, takže když to neluftuje, něco se s těma karbecama děje.
Teď mě napadá - nový XJčka měli mezi ventilovým víkem a karburátory takový kus gumy - že by tepelná izolace na eliminování tohoto jevu..?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis alternativního rozměru pneumatik do TP
vojtechposmourny píše: Robertek>
Podle vyjádření inspektorátu jiná cesta není. Leda že bys získal ofiko vyjádření od Yamahy. Ale to je prý unreal
Jinak tam jedu jednadvacateho, tak uvidíme.
Tak to mám celý za sebou.
Dekra bez problémů, byli tam na mě připravení a do půl hodiny jsem odjížděl se dvěma kopiemi pěkně svázaného souhlasného posudku. Za 1500,- czk i s daní.
Na registru mě paní za okýnkem poslala za magistrátními techniky, kteří zprávu zkontrolovali a za poplatek 50,- czk (opět včetně daně) vše zapsali do TP.
Teď mě napadá - nový XJčka měli mezi ventilovým víkem a karburátory takový kus gumy - že by tepelná izolace na eliminování tohoto jevu..?
To bude jen kvuli bordelu. Tou gumou jsou karburatory omotany cely. S ni to podle me bude jeste horsi.
prepazka s Al folii by to mela vyresit/odstinit..
E: btw jde hlavne o to ze plyn se kompresi zahriva, takze kdyz sajes zahratej (od paliva ohrateho od tela karburatoru) je trosicku nizsi komprese..
proto se taky do sani obcas prisava vodni mlha (napr u letadlovych motoru.. voda na sve odpareni spotrebuje teplo, to se deje v kompresoru, vzduch je chladnejsi a komprese trosku vyssi, navic sekundarne odparena voda=para ve spalovacim prostoru zvysuje tlak, kdyz je to sikovne napocitany) to uz je dost OT..
jak jsi dopadl s mitasem ? (ciste ze zajmu) proslo to nejak ??
Naposledy editováno 21.09.2020 21:05:43
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
dovoz DE, homologace Yamaha XJ 600 | rtin | 10 | 31.1.2025 v 22:08 rtin |
Nosič kufrů Yamaha XJ 600 | pavelbaze | 2 | 28.12.2024 v 09:14 pavelbaze |
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 | tompok76 | 5 | 30.4.2024 v 14:56 tompok76 |
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 | Paja.ml | 1 | 26.3.2024 v 17:13 Destroyer |
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 | Rollinman | 24 | 24.3.2024 v 01:57 tompok76 |