AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: assassin> Mě spíš zarazilo, že Pech, který dobrovolně jezdí Dacii Sandero, píše něco o pohodlí OII
Protože Sandero nemá ty dementní tvrdé a rádoby sportovní sedačky co mne tlačí do ramen, ale normální pohodlné sedačky pro lidi a nemá ten zbytečně udrncaný a otravný podvozek.. Sice proti jedničce zlepšili stabilitu, ale udělali to ještě prkennější a úplně zbytečně. V jiných stájích jsou opět důkazy, že auto může dobře držet stopu i bez zbytečného drncání. To je stav, ze kterého se u Octavie nepoučili dodnes, protože i běžná verze trojky je prkenná až běda... Až trojka Fabie se chová normálně....
PetrL3 píše: Jsou to takový drobnosti. Rozpadne se ti kroužek abs, je součástí celku = měníš celý ložisko kola. Svítí airbag - konektor pod sedačkou. Je to každou chvilku nějaká prkotina. Když spuchří hadička od odstřiku skla, sundaváš nárazník . Když uhnije uzáver na kondenzátoru klimy, rozděláváš auto půl dne (problém předfaceliftovým modelem). Furt něco. To auto sem už musel rozebrat tolikrát, že sem si k němu vytvořil vztah. Tohle majitelé jedničkových oktávek v takové míře naznají.
Ono to je právě o tom co člověk dostane za ty peníze. Sandero a Octavie ta stejné peníze? Sandero bude mladší a to chci. Sandero neobsahuje ty drobné píčoviny, co se na ovci jebou a z hlediska funkce mi nic nepřinášejí a to chci. Nepotřeboval jsem diagnostiku na nic. Elektrika se nejebe.
Jo, můžeš mít ovci za stejné peníze s xenonama, s dvoulitrem, s koženým tapecem.... Ale bude stará a budeš jí muset poskytovat tebou zmíněné resuscitace.... A to nechci. Že je to auto pro mne krajně odpudivé svým jízdním projevem a následným nepohodlím jsem zmínil výše, proto ho nechci i kdyby ty problémy spojené s věkem nemělo.. Jsou lepší auta i se stejným výkonem a výbavou a ani nejsou dražší... Komu se ovce líbí, nechť je ctěná libost, ale nechápu proč se z toho dělá modla, když je to auto přinejlepším průměrné, a spíše trochu křehké, nikoli nějak výjimečné nebo nezvykle bytelné...
Naposledy editováno 07.11.2020 07:49:13
Sema píše: Když tak čtu ty sáhodlouhé příběhy o problémovosti mladých ojetin, tak nabývám dojmu, že je asi nejlepší (hned po služebním voze) koupit nový a hned z koncem záruky zase vyměnit za jiné nové. Protože kupovat něco technicky jednoduchého, ale 20 let starého, se mi taky nechce.
Zatím se dají sehnat ještě nová a zánovní a přesto poměrně jednoduchá auta.... Ale dlouho to už asi trvat nebude....
Já jsem proto koupil mladé auto, ale bez zbytečných píčovin... Mladé auto... Starý motor...
Sema píše: PetrL3> No, když si vzpomenu na dálniční přesuny Škodou 120, tak si ten řev motoru a svist vzduchu vybavím i dnes po víc než 20 letech.
S petikvaltem to bylo lepší. Ale proti favoritu pořád veeelká bída a favorit je bída proti dnešním autům....
Sema píše: Milan1963> U těch uloženek je problém, že jim stačí chvilka normálního provozu a rázem je z leštěnky rezavá liška. Takže je to možná dobrý kup pro někoho, kdo jezdí jen za sucha a v zimě vůbec.
Uloženky jsou celkově nahovno... Pěkná kadtle, ale jinak musíš udělat všechno..... Brzdy v prdeli skoro vždy a další překvápka...
Jako Favorita jsem měl rád a Octavie rád nemám, ale lepší než jakákoli ovce prostě není, přestože má lepší sedačky....
Milan1963 píše: Sema> Souhlasím. Když jedu 80 ve Š 120, tak to velice dobře vím, auto se třese, motor hučí. Když jedu např. rok starým Meganem ( tedy jako spolujezdec, sám bych to řídit nechtěl ) necítím a neslyším nic. Potom kouknu na digitální tacho - a ono je tam těch devadesát. Tak nevím, co je dobře.
Mégane je dobře. To že jedeš určitou rychlostí vidíš na budíku a podle pohybu vůči okolí. Není nutno to vnímat hlukem a vibracemi, což snižuje pozornost a zvýší únavu řidiče....
Byl tu doporučovaný Fusion - to je opravdu praktické auto a sice pár much má, ale takových levně a rychle řešitelných, typu upadlá krycí lišta, vůle v táhlech atd.
Mně na něm rovněž vadí malé sedačky, ale jinak je to auto trvanlivé a orpavdu prakticky řešené. Kufr máslušnou velikost a nemá schod, dveře jsou až na jeho dno. Má to i trochu vyšší světlost, což se někdy šikne... Akorát nevím, jestli ten velikostní rozdíl proti Yardovi ti bude stačit... Ty máš Yarise který rok? Prapůvodního, nebo už s technikou Aygo a větším motorem?
Koukni na toho Mégana. 1,6 benzín, karoserie dle libosti, HB, sedan, kombi. Ta 95k 1,4 je dostačující, když jí potočíš jedě pěkně, takže když bude pěkný kus,nemusíš smutnit, že to není 1,6. Proti spolehlivé verzi 1,6 bez časování rozvodu je slabší jen o pár koní....
Koukni na Focuse. Motor benzín 1,6 je OK, 1,8-2,0 mají pár much, se swirl klapkami Už HB má kufr jak hovado a hezky to jezdí.. U focuse jen bacha na kovomorku. Focus umí hnít, je třeba ho prohlédnout jestli někde nehlodá. Kdo se trochu stará má ale i 20 leté kusy v OK stavu, kdo na to sere, shnije mu dřív...
Pěkné auto je Fiat Bravo... Motor 1,4 turbo si vezmi, je to sice turbo benzín, ale jede moc pěkně a nemá přímý vstřik, takže ani problémy dnešních zadehtovaných TSI, THP, FSi..... A dá se to sehnat už od kila... Následníkem je velmi dobré Tipo, to je ale dražší...
Peugeot a Citroen by byl na dlouhé povídání, který motor vzít, protože tou dobou měli nástup přímovstřiků a problémy, kvůli kterým bych jinak dobrou 308 a soudobou C4 úplně vynechal, pokud nechceš hledat v kupce sena správný motor co už ty problémy nemá...
A nebo vezmi Auris... Mně na něm vadí to MPV okno a sloupek ve výhledu šikmo vpřed, ale posez je pohodlný a tu vadu výhledu má Yarda taky... Auris je Yarda co snědl kvasnice jak designem,tak i provedením...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
......Jen porovnávám ve stejné třídě. Čento taky mělo různé motory a výbavu. O Erku nemluvě. Lidi a konstruktéři byli na úrovni. Technologicky nám ale svět utíkal mílovým skokem. Nepochybuju o tom že kdyby nás nezabrali rusáci jsme v tehdejším světě na špici. Ale to zas jinde jsme.
pech. píše: Protože Sandero nemá ty dementní tvrdé a rádoby sportovní sedačky co mne tlačí do ramen, ale normální pohodlné sedačky pro lidi a nemá ten zbytečně udrncaný a otravný podvozek.. Sice proti jedničce zlepšili stabilitu, ale udělali to ještě prkennější a úplně zbytečně. V jiných stájích jsou opět důkazy, že auto může dobře držet stopu i bez zbytečného drncání. To je stav, ze kterého se u Octavie nepoučili dodnes, protože i běžná verze trojky je prkenná až běda... Až trojka Fabie se chová normálně....
Nebudu ti to vyvracet, jen mám jiný názor. Tím autem sem jezdil několik let, byl sem s ním v Chorvatsku i každý den v práci, srovnání mám. Jedna věc jsou zbytečný poruchy, jako praskající pružiny a elektronika, ale pokud jde o jízdu samotnou, tak to co popisuješ já u O2 neznám.
Navíc sem nemel lepší auto pokud jde o poměr zrychlení/spotřeba než ten dvoulitr bkd.
Jirka4137 píše: L- Š 100 a R8 možná podobné, akorát Francouzi s frankama si mohli vybírat z palety lepších aut... Čechů, co si mohli vybírat, tolik nebylo a paleta taky ne...
......Jen porovnávám ve stejné třídě. Čento taky mělo různé motory a výbavu. O Erku nemluvě. Lidi a konstruktéři byli na úrovni. Technologicky nám ale svět utíkal mílovým skokem. Nepochybuju o tom že kdyby nás nezabrali rusáci jsme v tehdejším světě na špici. Ale to zas jinde jsme.
Jako ona tisícovka byla sice tou dobou na úrovni, ale stavěná byla v některých ohledech zastarale, byť ne že by to mnozí jiní nedělali jinak.. Nicméně zrovna R8, ačkoli byl také levným autem, tak obsahoval zajímavé technické finesy a byl neskutečně trvanlivý... A na jeho základ ěvznikla i Alpina... Což byla zase jiná píšnička...
Nicméně je pravdouje že R8 bylo tehdy sice trvanlivé, ale obyčejné a levné auto... Takže kdo šel a koupil osmu, tak to bylo jako když si dneska koupí třeba Logana... Kdo dneska kupuje Sandero, ten bral čtyřku.... Kdo chtěl něco modernějšího, bral šestku, kdo chtěl něco extra, bral šestnáctku...
TAkže ano, i kilárna může být jízdně podle verze rozdílná protože rozdíl mezi obyčejnou 100 a 110LS pokud jde o sedany byl značný a pak bylo ještě šmrncovní eRko... Sportovní až tolik ne.... Ale šmrncovní to kupátko bylo... Silnější motor jak LS, šik interiér a libůstky v detailech...
S 1000 MB zkušenost mám, naši kupovali novou v roce 1968 , měla blikače na blatnících. Měla být moje, jenže v roce 80 utrpěla vážnou havárii, předek skončil uvnitř auta, my to přežili, zachránila to asi reserva, skončila ve svislé poloze před palubní deskou. Otec ji prodal na díly a hned se koupila nová 120, jíž mám dodnes já. Embéčkem jsme byli několikrát v Bulharsku, Rumunsku, vždycky dojela, ale servis byl potřeba hodně často. Motor, brzdy, každých 50 tisíc nová spojka.... Tohle 120 nezná, stačí běžná údržba.
Jen dodám - když se ta "moje " 1000 MB rozbila a já neměl nic, koupil jsem , trochu z trucu, Populara. Na jinou 1000 MB jsem totiž neměl , pěkná se prodávala i za 30 tisíc. A Popular stál 3000.... ...a od té doby jezdím zásadně ve starších autech.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 07.11.2020 17:35:02
Pořádně jsem s tím nikde nejel jen v okolí. Na rozdíl od Fiatu Ritmo ale nemusel člověk řadit obouruč. Ritmo považuju za vůbec největší krám v jakém jsem kdy seděl a hned po něm Alfu 33.
Jedničková Oktávka mě nepohodlná nepřijde. Ano má tvrdší sedadla no je to věc vkusu. Je to stejné jako s posltelí. Někdo spí rád na tvrdém někdo na měkkém.
U dvojkové je to myslím podobné.
assassin píše: Ja jsem 110 chvili mel a obavam se, ze by dalo hodne prace najit v zahranici podobne spatne auto
Byla i horší auta, i v zahraničí, nicméně výrobci těch blbých aut postupně po zásluze zkrachovali... Angličani v tom byli poměrně experti.
Totálně nesmyslně rozdrobený auto průmysl i trh, kdy některá auta byla vyloženě skvělá, ale jiná vyloženě tragická..... Pak to pospojovali pod
Leyland, dělali si trucy až to celé po zásluze lehlo.... Dneska je Jaguár, který dělá krásná auta - v rukou Indů. Pak Bentley - převlečená Audina.
Pak Rolls - převlečené BMW... Ve fabrikách Roveru se dneska dělají Hondy a Toyoty....
Naposledy editováno 07.11.2020 19:51:20
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Švagr začal jako antitalent na š100, pak kupoval jen olítaný velký a prostorný oply a fiaty, které ani neptřeboval, dnes je už u obyčejný fábky a rád . Je zajímavý jak je O1 spoustě lidem trnem v oku, jel jsem v golfu a bylo to překvapivě naprosto stený auto , mimo stejnýho motoru 1.6, i vzadu naprosto stejně málo místa a navíc bez kufru .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jsou ale značky, které existují, ale nevyrábějí. Tedy motorky ( ČZ ) i osobní auta ( Tatra). Čezety mi nikdy k srdci nepřirostly - na rozdíl od Jawy, ale to, že Tatra nevyrábí osobní, je podle mně škoda. Bratr měl postupně asi 7 Tater, taková 57 jezdila velmi hezky, i když to je lidové auto. Zato 603, to je koráb. Když má v pořádku motor a jde jí všech 8 válců, je to super svezení. 613 taky, pohodlné auto.
Párkrát jsem se vezl v Octavii z roku 1996, asi té "jedničce " ( ? ) , ale byla to hrůza, zlatá 613 nebo i škodovka 120. Motoricky asi ujde, ale místa méně, než ve Fiatu 126....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já jsem koupil v r. 2009 výběhovou O1 Tour v akci, když už ani někteří nevěděli, že je ještě ve výrobě (do 11-12/2010) a ve srovnání s předfacelitem O1 nepatrný rozdíl už byl.
Naposledy editováno 07.11.2020 19:51:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše:
Párkrát jsem se vezl v Octavii z roku 1996, asi té "jedničce " ( ? ) , ale byla to hrůza, zlatá 613 nebo i škodovka 120. Motoricky asi ujde, ale místa méně, než ve Fiatu 126....
Jasně
A v trabantu je víc místa než než Superbu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A Trabanta kombi jsem měl cca rok, díly jsem měl za flašku od fíry z Metalšrotu z vraků přeběhlíků z NDR . Měl i tažný, super jednoduchej stroj, kterej nakonec objel i svět. A daly se v něm u Kvasického štěrkáče dělat věci .
Naposledy editováno 07.11.2020 20:40:12
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: cmiral> Před lety jsem se rozhodoval mezi VW Golf a Octaviíí1 . Když se v Praze nepodařilo o víkendu vybrat peníze na Golfa jeli jsme domů. V Otrokovicích jsem koupil 1,6 74 kw po prvním majiteli z Berlína. Pán ročník 54 se o auto poctivě staral bylo jak nové. Spotřeba chodila okolo 8 litrů ale auto jsem si užíval jak žádné jiné. ročník to byl tuším 99 ale nejsem si jistý. Výbava GLX tmavě modrá metalíza. Cena okolo 190 tisíc. Dnes se za takové peníze dá pořídit snad i nové.
No nedá... Auta dosti podražila.. Byly nedávno časy že se ovce v základu dala pořídit za 350kkč a Fábie stála cca 220kkč... Logan byl za 170kkč, Sandero těsně pod 200... Dneska jsou i základní Dacie mírně nad dvě kila.. Podražily tak o 20-30kkč, pravda už se neprodávají úplně holé... A škodovky zdražily hodně... Fábie v základu je 275kkč, Ovce v základu 450kkč...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jedničková Octavie v sedanu měla opravdu málo místa vzadu. Měl jsem ji než jsme pořídili děcka. U kombíka bylo pak o fous víc místa a opěradla vytvarované o další centimetry. Po svatbě jsem měl Escorta a jak bylo potřeba vozit kočár pořídil jsem největší kombík ve své tříde Ford Mondeo. Pohodlné tiché ale spotřebák dost to hnilo.
Milan1963 píše: PetrL3> To, že je v Octavii z roku 96 méně místa než ve Fiatu 126, mi nikdo nevymluví. Fiata 126 jsme měli doma , auto to bylo hrozné, ale vzadu se nechalo sedět. V Octavii ne, tam je pro nohy tak 5 cm místa. Řidič měřil asi 195 cm , sedadlo měl v zadní poloze , já seděl za ním - zážitek opravdu hrozný ! Jinak to může být dobré auto, nemohu soudit, ale s tím místem je to katastrofa. Anebo - pokud má řidič 160 cm, tak je možná za ním místo - ale to nevím. Píšu jen svůj zážitek.
Já nerosporuju, že je v O1 vzadu málo místa, ale já znám 126 a tam je ještě horší.
Sám píšeš, že vpředu seděl chlap 195 cm, tak ho posaď i do fiátka a pak to posuď.
Naposledy editováno 07.11.2020 21:13:11
Milan1963 píše: PetrL3> To, že je v Octavii z roku 96 méně místa než ve Fiatu 126, mi nikdo nevymluví. Fiata 126 jsme měli doma , auto to bylo hrozné, ale vzadu se nechalo sedět. V Octavii ne, tam je pro nohy tak 5 cm místa. Řidič měřil asi 195 cm , sedadlo měl v zadní poloze , já seděl za ním - zážitek opravdu hrozný ! Jinak to může být dobré auto, nemohu soudit, ale s tím místem je to katastrofa. Anebo - pokud má řidič 160 cm, tak je možná za ním místo - ale to nevím. Píšu jen svůj zážitek.
Chtěl jsem to nekomentovat, ale to se nedá... Nemám rád O1 a to jako hodně... Především proto jak blbě je řešen její vnitřní prostor. Nyní se jí ale přes můj vztah k ní, musím toho auta zastat. Protože je v ní ale opravdu výrazně více místa než v maluchu, ve všech směrech... V O1 je ta hranice tak 170cm.. Dva lidé této výšky si za sebe sednou... Když je jeden z nich vyšší, ten vzadu má problém... Přesto jsem ale uznalý a přiznávám tomu autu poměrně slušnou trvanlivost a dostupnou opravitelnost... Proto jich přes všechny neduhy dodnes tolik jezdí, protože to auto se sice musí opravovat, ale opravuje se snadno a levně, takže se vyplatí ho udržet v provozu, pokud ten vnitřní prostor uživateli nevadí.
Maluch je tak nahovno, že se to těžko dá nazývat autem. Je to spíš kapotovaný skůtr. Jezdil jsem s tím... Jízdní vlasnosti nejhorší co jsem kdy zažil a že třeba taková š1203 je měla hodně dobrodružné - Maluch byl horší... Líné to je jak stádo vší, nevejdu se tam ani já ani nic co bych si chtěl vzít s sebou... Abys přeřadil, musíš si uhnout nohu, nemáš si kam dát ruce a ještě je to celé nespolehlivý krám....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |