prosím o pomoc s řešením záhady.
Už delší dobu se potýkám s nedostatečným brzdným výkonem na své CRF450. Motorka je osazena dvoupístkovým plovoucím brzdičem Nissin a plovoucím kotoučem.
Po zničení destiček z důvodu zamaštění olejem z vidlice jsem destičky vyměnil za nové. Brzdný výkon byl prakticky nulový. Přesto, že si neměly šanci ještě sednout na kotouč, kdy i tak brzdí alespoň nějak, nebrzdily vůbec.
Po vizuální prohlídce jsem odhalil následující: Kotouč je výrazně víc sjetý na vnějším obvodu, než na vnitřním. I přez to destičky brzdily jen po vnější polovině brzdné plochy(viz foto).
Navzdory všem možným způsobům nepravidelného opotřebení destiček na dvoupístkových plovoucích kotoučích, nota bene na starších motorkách, byl tento víc než neobvyklý.
Je možné, že by by brzdič ,,rozevřený´´, tedy deformovaný působením nadměrné síly?
1 reakcí na tento příspěvek Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče
1 reakcí na tento příspěvek Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče
2 reakcí na tento příspěvek Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče
Je tam mnoho proměnných, váznoucí čepy, bláto. Vždycky se sjede destička u pístku rychleji než ta druhá, někteří výrobci destiček už tak dělají jednu o 1mm silnější než druhou.
Nejčastější příčina je ale to, že po čase se vlivem vibrací (nefunkční plech přitlačující destičky) vybrousí samotný třmen, o zadní stranu destičky, šikmo. Je tam méně materiálu tím pádem se vybrousí rychleji a destička tedy nesedí ke kotouči rovnoběžně a tlačí tedy na kotouč vice po jeho větším obvodu. Oprava je jednoduchá, vyndat třmen do svěráku a velkým pilníkem třmen srovnat.
Pokud jsou vodicí čepy třmenu v pořádku, tak mě napadá jedině zatuhlá destička ve svém vlastním vedení.
novej píše:
Na té fotce nějak nesedí tloušťka kotouče a destiček proti rozměru ve třmenu, na jakou je třmen stavěný. Pístky jsou brutálně vyjeté, celý třmen je hodně vysunutý z vodících kolíků a nemá pořádné vedení, vyvrací se, a padá vlastní vahou na kotouč. Tohle nemůže být originální provedení.
1 reakcí na tento příspěvek Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče
Takže, fotka je ilustrační a důležitý na ní je ta červená čára
Naposledy editováno 23.11.2020 12:25:51
1 reakcí na tento příspěvek Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče
výměna vodících třmenů - čepů nebo jak tomu kdo říká a bacha používá se special vazelina na mazání brzdových čepů - odolná na vysoké teploty a která nelepí.
https://www.partsdep.../2009/CRF450R/32334/
a ještě jedna blbůstka - nemusí dobře fungovat brzdové pístky - nevrací se zpět o pár setin milimetru a zůstávají viset.
Typuji pak na výměnu gumiček v třmenu co těsní pístky brzd.
Naposledy editováno 26.11.2020 22:06:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče
MartasUS píše: Já bych vše řádně vyčistil, pak zatlačil oba pístky do třmenu, pak dal nové destičky a pumpoval a sledoval jak se vše pohybuje a jak jdou destičky ke kotouči. Možná bych i oba pístky otočil ve třmenu o 180 stupňů. Napumpoval bych to do maxima a povolil. Vzal bych kousek papírové čtvrtky a strkal mezi destičku a kotouč jestli se to někde dotýká víc nebo míň. Šuplerou změřit rovnoběžnost třmenu atd atd. Takhle po netu se radí blbě. Třeba se šprajcla destička a pístek na ní nedoléhal celou plochou a vyhnul se. Dle mého to bude chtít nové pístky nebo celý třmen. Je to určitě celý vychrchlaný. Dej sem fotku toho třmenu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče
2 reakcí na tento příspěvek Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče
Destičky, přítlačné/vodicí plechy destiček, kotouč, prachovky.
Vyčistil jsem třmen, namazal vodící čepy silikonovou vazelínou, destičky, jejich čep a dosedací plochy na brzdiči keramickou pastou. Vše chodí volně.
Opotřebení brzdiče je jen na špičkách dosedacich ploch viz foto.
Brzy brzdu zajedu a uvidíme jak se bude chovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nové CRF450R versus EXC500 na cesto... [1 ... 4, 5] Honda CRF 450R, KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 132 | 29.9.2024 v 18:43 ZdendaZB |
CRF450- zaměnitelnost převodovek Honda CRF 450R | Anti | 2 | 11.7.2024 v 22:18 Anti |
jakou motorku na enduro Honda CRF 450R | XT_600 | 11 | 13.5.2024 v 09:08 Vlnič |
Pomoc s výběrem krosky Honda CR 125, Honda CRF 450R | Dzony321 | 14 | 25.3.2024 v 18:17 krokoš |
Yamaha yzf 450 nebo honda crf 450 Honda CRF 450R | Hrobnik2005 | 6 | 22.2.2024 v 15:00 assassin |