1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
karavanista píše: A nestačilo by jen umejt?
To už očistou prošlo. Ale v sobotu jsem přijel před setměním, mrzlo celou noc a celou neděli, takže žádné velké namáčení. Na fotce je to mínus 3 lopaty bahna.
1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
Beranidlo píše: To už očistou prošlo. Ale v sobotu jsem přijel před setměním, mrzlo celou noc a celou neděli, takže žádné velké namáčení. Na fotce je to mínus 3 lopaty bahna.
Ještě to potřebuje očistu. Nejlíp celou moto do vany s kačenkou
2 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
Dneska to taky tak nějak vidím, protože to je drahá špína. Životnost věcí padá na třetinu takto.
Jo, a ta řetězovka je jasná. Možná bych na toho lenocha dal řetěz bez kroužků a častějc vyměnil, na čištění sundat. Trochu to líp pojede
Řetěz je kroužkový a nemá spojku, měl jsem obavy, aby se mi to někde nerozpadlo. Ono to bylo ještě tak, že jsem loni koupil motorku a k ní komplet sadu 13/40 s ČZ řetězem (originál je 14/40). Jenže ještě před nasazením jsem zjistil, že to chce ještě zpomalit, takže jsem sehnal rozetu 44, ale najednou byl krátký řetěz, navíc s drapákem nejde kolo posunout ve vidlici moc dopředu, už to chytá na obvodu. Koupil jsem za devět stovek nezkracovaný řetěz 120 článků, přiměřeně z něho odebral a zanýtoval zpátky.
Je to lepší i na čištění a tak...
Koukám, že už od nova byly ty šponováky docela vzadu, takžy nebýt těch opotřebených válečků, byl by o-kroužkový řetěz celkem v pohodě. Hlavní změna nastala brzo po vyfocení - prodloužil jsem kryt řetězu a odstranil kryt řetězového kolečka. To byla hrozná schovka na blato a když to tam zaschlo, tak úplně na prd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
Pedl píše: Ještě to potřebuje očistu. Nejlíp celou moto do vany s kačenkou
Tak jsem to dneska po došponování i umyl, po umytí projel, a pak musel umýt znova. Pak jsem to ještě jednou projel, ale radši už jenom trochu. A to je doufám letos naposledy, co jsem se do toho pustil s vodou, nedává to smysl. Od zítřka už zase jenom ometám.
Do kýble neco šamponu a máčet, všude se s tim dlouhym chlupem dostaneš. Draty, naby, okolo motoru, centrál... Splacheš vodou a pohoda.
Moje osobní know-how od 15, kdy se umejvaly ještě žebrovaný motorky.
1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
PS: ja to aspoň pred letom umyjem. A ešte by trebalo anketu o výmene oleja v kroskách a endurách, v inzerátoch čítam, že menený olej nie že po 10 MTH, ale už že menil po 7 MTH,. Ja som vymenil po 15 MTH.
1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
Frantas píše: Nějak nechápu co řešíš. Kdybys nebyl posera, ještě bys najezdil nesmysl. Mě najaře řekli kámoši že mám vytahanej řetěz. Tak jsem to vyměnil. Ale ještě by to pár vyjížděk dalo
Ale musel to být rachot, když se kolečko protáčelo a nemohlo zabrat.
Kafoholik píše: ...
Možná bych na toho lenocha dal řetěz bez kroužků a častějc vyměnil, na čištění sundat. Trochu to líp pojede
Jak jako, lenocha? Aktuálně mám problém s trakcí na trojku a ne s výkonem. A taky s fyzičkou. Dneska po 100km mimo silnice se mi třesou ruce, chvilkama jsem na to spíš vlál. Před měsícem mě ta mrcha shodila a zlomila žebro, tak jsem se poslední týdny jenom vozil a nic nedělal.
K tomu řetězu bez kroužků - sundávat řetěz, čistit ho a nechávat nacucat tukem je v době o-kroužkových řetězů přežitek. Bohužel se mezi výkonem a "ztrátami" posedlými stvořeními rozšířila myšlenka, že o-kroužky žerou koně, aniž by si někdo dal tu práci zjistit, že to tření v o-kroužkách je naprosto zanedbatelné proti tření čepů v netěsněném řetězu, ze kterého už to mazivo vymizelo a nahradil ho prach, a u kterého se kvůli tomu zvětšila rozteč.
1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
Já tehdá na DT odjezdil řetěz za sezonu ( ČZ ) Pak jsem dal z motky co jsem měl na díly s O-Kroužkama. A o řetězu jsem už nevěděl. Teď na 350 jsem dal taky O-Kroužkovej. A to je taky línej sráč..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
(V září) jsem měnil na Planetu řetěz, nějakou levnou (tu výše zmíněnou indonéskou TDH) 520 s o-kroužkama a pár článků mě zbylo. Pomocí kuchyňské váhy jsem změřil sílu potřebnou na protočení jednoho článku. Váha ukazovala mezi 500g a 700g , t.j. síla v průměru 6N na rameni asi 16mm (rozteč článků je 15,88mm přesně). To je docela dost, takže jsem zkusil nový řetěz ČZ 520 o-ring a ukazovalo to jenom o kapku míň, asi 500g na váze. Jenže tohle je řetěz z krabice, který neměl ani 20°C. Stačilo ho trošku rozhýbat a jak se ohřálo mazivo na kroužkách, hned kleslo tření na polovinu, 200-300g na váze.
Takže jsem z toho spočítal výkonovou ztrátu v o-kroužkách. Ta závisí jenom na rychlosti, zatímco ztráty třením mezi rolnou a pouzdrem a mezi čepem a pouzdrem jsou závislé na přenášené síle, která může být výrazně zvětšená u opotřebeného řetězu nabíhajícího na opotřebené zuby.
Uvažoval jsem převod 14 / 40 zubů. Při pootočení rozety o 1 zub se na rozetě jeden nabíhající článek pootočí o 1/40 otáčky, stejně tak jeden článek na výběhu z rozety, a na pastorku to bude 2x 1/14 otáčky.
Moment potřebný pro otočení článkem je M = 6N x 16mm = 0,096 Nm, zaokrouhleno na 0,1Nm
Energie potřebná k pootočení pro otáčivý pohyb je E = M x úhel . Úhel jedné otáčky je 2pí, pro úplnost. Pak E = 2x 0,1 x (2pí/14 + 2pí/40) = 0,12 J na pootočení řetězu o 1 článek zároveň na rozetě a pastorku.
Zadní kolo má obvod asi 2 metry, na 1m ujeté vzdálenosti se uvažovaná rozeta pootočí o 20 zubů a o-kroužky sežerou energii 2,4 J.
Ztráta výkonu bude závislá na rychlosti (fyzika, 1J = 1 Ws), takže třeba pro rychlost 100km/h, t.j. 28m/s, bude ten ztracený výkon 2,4J x 28m/s = 67 W.
Motorka potřebuje pro dosažení 100km/h asi 7kW, takže těch 67W ve 100km/h je nic, a pro ohřátý a rozhýbaný řetěz je možné uvažovat klidně i polovinu z toho.
Více na: https://www.motorka...p;pgr=1#goto10116030
Copyright © Motorkari.cz
1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2898 | 6.9.2024 v 19:06 Beranidlo |
Extrémní spotřeba Honda CRM 125 (R) | Aposhtol | 6 | 31.5.2024 v 12:58 karavanista |
Honda crm 125 plasty Honda CRM 125 (R) | Mitik451cz | 2 | 2.2.2021 v 23:05 RadimKacirek |
Otváranie privery Honda CRM 125 (R) | Crmkar | 1 | 20.11.2020 v 18:08 Beranidlo |
právní rada - prodej motorky [1, 2, 3] Honda CRM 125 (R) | Kokoska73 | 80 | 27.10.2020 v 21:17 Johny_Servis |