zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
SuperSic58 píše: Když bude někdo takový jelito, že potřebuje na slabym čtvrtlitru ABS, tk pude na hubu stejně a takovej člověk nemá na motorce co dělat..
Kecy. To ze to rika Srsen jeste neznamena, ze je to pravda. Na internetu je kazdej nejvetsi maher, pak zaprsi a kdyz pak takovyho vidim na silnici, tak si radeji necham odstup...
A sorry, ale jestli na ČZ v malé rychlosti dostáváš do takovýhle problémů, chtělo by to asi něco změnit.
Už jen dual gumy a mokré kostky. Taková kombinace nenastane moc často a když ano, tak kurwa se přizpůsobím a taky předvídám. Ano, ABS má svůj význam, ale ten by měl být daleko dál, než o čem píšeš.
Jo a ještě doplněk - fakt to ABS máte? Protože ono v reálu si můžeš nabít hubu právě kvůli ABS! Typický příklad - jedu nějakou silnici II. nebo III. třídy, takovou lehce rozbitou, lehce z kopce, přichází série vracáků. Brzdím. Jenže ha - na rozbité cestě při brždění není kolo po 100% času ve styku (díry) s vozovkou a ABS to vyhodnocuje jako zablokování předního kola (tedy smyk) a proto nebrzdí!!!!! Takže moje brzdná dráha je VÝRAZNĚ delší, než bez ABS! O Sršňovi si můžem myslet cokoliv, ale mít takovej skill, že najdeš přesně ten bod maximálního brzdného účinku těsně před smykem a zastavíš díky tomu dřív než s ABS, to prostě neumí jen tak někdo.
PS: jezdím litrovýho naháče bez ABS, litrový cenduro s ABS a tématicky zde WR250R.
Naposledy editováno 10.12.2020 09:50:40
Naposledy editováno 10.12.2020 09:56:07
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Ale pořád mi zbývá asi tak pět set důvodů, proč se můžu vyválet, když se nenaučím motorku slušně ovládat a do toho počítám i zvládnout základy brzdění.
Mám kolegyni z práce, co se v 25 letech zakoukala do motorek - ne jen tak něco, ale Ducati, nebo Aprilia, protože styl a lesk a tak.
Vybírá, že koupí a vybírá všechno přes sto koní výkonu. Zrazoval jsem jí od toho, nejezdí ani na kole, navíc má nějaký trable pohybovýho aparátu, vidím v tom prostě budoucí průser.
No a ona mi zcela vážně argumentovala tím, že to má ABS, kontrolu trakce a různý mapy, takže cajk.
To, že elekronický pomocníci můžou vzbudit takovej dojem považuju za jejich největší mínus ...a pak taky tu chvíli, kdy jsem se hrnul ze štěrkovýho kopce a nedalo se to s ABS zastavit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Wenca24 píše: Já s tím ABS nejsem úplně spokojenej ani v autě..... Už se mi stalo několikrát, že jsem na ledu nebyl schopnej zastavit, protože to nenechalo kola ani chvíli ve smyku a tak to pro sichr nebrzdilo vůbec Ta bezmoc v tom neovladatelným autě není úplně příjemná... Na motorce jsem to nikdy neměl a nemám pocit, že bych o něco přišel...
Když jsem v r. 98 kupoval Feldu s ABS, tak mně to každý též rozmlouval (to je jako bys namazal brzdy olejem...), ale když jsme to pak srovnávali, tak museli změnit názor i na ledě, ale i na suchu jsem s ABS zabrzdil na kratší dráze, než stejné auto bez ABS - vyzkoušeno mnohokrát. Paradox byl, když si i ti známý pořídili auta s ABS a nedokázali zabrzdit na tak krátké dráze jako já. Musel jsem je všechny naučit brzdit s ABS. Dupnout v jakékoliv rychlosti i povrchu na brzdu a maximální silou držet (až se ohýbá volant) a neleknout se vibrování pedálu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
callowsick píše: ...a pak taky tu chvíli, kdy jsem se hrnul ze štěrkovýho kopce a nedalo se to s ABS zastavit
Je otázka, jak přesně si s tím ABS brzdil viz příspěvek mito07 a zda na moto bez ABS na tom štěrkovým kopci zastavit lze... Ale to je na další diskuzi.
Jinak CRF300 už má svojí sekci. Nezaložíme nové téma tam?
A taky dost záleží, jak je ABS nastavený - třeba na Benelli TRX251 jsi dupnul za zadní brzdu, zareaguje ABS, uvolní tlak, ale pak nekonečně dlouho trvá, než to tu brzdu zase natlakuje. To fakt není dobrej příklad, jak se má dělat ABS.
Když to dobře půjde tak by příští rok nová CRF mohla být
Naposledy editováno 10.12.2020 11:47:35
mito7 píše: Když jsem v r. 98 kupoval Feldu s ABS, tak mně to každý též rozmlouval (to je jako bys namazal brzdy olejem...), ale když jsme to pak srovnávali, tak museli změnit názor i na ledě, ale i na suchu jsem s ABS zabrzdil na kratší dráze, než stejné auto bez ABS - vyzkoušeno mnohokrát. Paradox byl, když si i ti známý pořídili auta s ABS a nedokázali zabrzdit na tak krátké dráze jako já. Musel jsem je všechny naučit brzdit s ABS. Dupnout v jakékoliv rychlosti i povrchu na brzdu a maximální silou držet (až se ohýbá volant) a neleknout se vibrování pedálu.
Nemyslím led obecně...je to široká množina...ve většině situací to funguje OK i na tom ledě... ale na specifickým povrchu to prostě nezpomaluje vůbec...
callowsick píše: a pak taky tu chvíli, kdy jsem se hrnul ze štěrkovýho kopce a nedalo se to s ABS zastavit
Tak ono vo veľkom kopci Ti to zadná nezabrzdí ani bez ABS, len zabezpečí, že keď musíš prednú na chvíľu uvoľniť, tak sa nerozbehneš tak prudko. Čo sa dá do istej miery riešiť aj motorom.A ten predok... ako netvrdím, že predok v teréne nesmieš nikdy zablokovať, aby sa šmýkal, ale potom je hranica medzi brzdením a padaním veľmi úzka.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Na těžkých motorkách na silnici to asi je ok, protože to má tu přilnavost a prokluz by vůbec neměl nastat. To beru a je to jako v autě. I na té Africe, nebo KTM velké, to ještě nějak nevadí asi . Aspoň na silnici mi to vůbec nic nedělalo, na čem jsem jel. Ale na enduro je to úplně blbě, pokud se nedá vypnout , aspoň vzadu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Naposledy editováno 11.12.2020 06:53:53
Merhaut píše: Kafoholik> Fakt mám pocit, že sis buď spletl motorku, nebo jsi měl nějaký těžce poškozený kus, anebo je to něco hodně osobního a zralého na hloubkovou psychoterapii Já mám s tou motorkou diametrálně odlišné zkušenosti, byl jsem oproti předpokladu velmi pozitivně překvapen, jak to funguje v offu i s tím aktivním ABS, bylo jen pár situací, kdy o sobě dalo výrazněji vědět a to chování je pro mne naprosto čitelný. Nicméně vypínač je fajn, alespoň pro klid duše, příští týden ho tam dám
No, opakuju že nespletl, byla to předváděcí motorka KLX230 v majetku prodejce Kawy na akci které se zúčastnili... Letos najaře. Nevím jak to měli moc poškozený kus, ale najeto na tom bylo málo, řekněme dva tisíce. Jezdili ji ale i novináři, tak kdo ví jestli tu někde není na fotkách zrovna ona.
Dostal jsem povolenku i na offroad s tím, že to nemám moc zasvinit... Což neklaplo hlavně proto, že v lese za zatáčkou byla mega díra s bahnem vodou a na pískokamenitém povrchu brzdy odmítly brzdit, jak kdyby ti uřízli hadice. A na zadní už pak taky nechtěla, ale to bych jí nevyčítal, je to malý obsah.
Takže jsem ten svinec měl až za krkem
Jsem to pak u potůčku retušoval trsem trávy namočeným ve vodě a potom sušil zmuchlanou smlouvou o zápůjčce, bo jinýho nic po ruce nebylo a kde je benzinka s mytím jsem netušil
Naposledy editováno 11.12.2020 16:38:27
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Ale nutit všem ABS bez možnosti volby je pomalu urážlivé. Pokud na lehké motorce spíše ocením 5kg dolů, méně brzdové kapaliny, méně elektroniky, čitelnější reakci brzd s lepší zpětnou vazbou..., za cenu toho, že musím sám hlídat, abych kola nepřebrzdil a v průměru se mi třeba i o trochu protáhne brzdná dráha, měl bych mít tu volbu. Zákon by neměl automaticky předpokládat, že nejsem schopný klady a zápory posoudit. Klidně bych i bral, aby byl rozdílný test pro řidičák na motorku s ABS / bez ABS, stejně jako je to pro automat / manuál a pro různé objemy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Mr.Dreamer píše: Pokud na lehké motorce spíše ocením 5kg dolů
Možno s tými 5 kg dolu a bez sedadla pre spolujazdca by to ABSko mať nemuselo - neviem, do akej miery CRFka spĺňa kritéria na enduro, váha je tuším len o niečo nad 140 kg, čo je práve ten limit.Ale asi chceli mať dvojmiestnu mašinu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Metric píše: Možno s tými 5 kg dolu a bez sedadla pre spolujazdca by to ABSko mať nemuselo - neviem, do akej miery CRFka spĺňa kritéria na enduro, váha je tuším len o niečo nad 140 kg, čo je práve ten limit.
Ale asi chceli mať dvojmiestnu mašinu.
Divné je, že AJP má v TP 2 místa, stupačky spolujezdce a ABS také nemá a v roce 2018 už byla tuším stejná pravidla, jako dnes, ne? Ale AJP je vůbec bezva, dostalo homologaci i s jedním zrcátkem, bez krytu na řetěz a odrazky .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Mr.Dreamer píše: Mně se hrozně nelíbí ta absence volby. Naprosto chápu, že spousta lidí ABS chce a třeba na Africe, která už jede fest, váží dost těch nevýhod je málo a velmi ocením, že po ujetí 1000+ km si nemusím stále dávat pozor na používání brzdy a mohu to prostě zahamtnout.
Ale nutit všem ABS bez možnosti volby je pomalu urážlivé.
S tím se nedá než souhlasit. Ale prohlásit, že ABS je na motorce obecně k ničemu - to může napsat jen člověk, kterej ho nikdy nepotřeboval.
Slávek-TDM píše: S tím se nedá než souhlasit. Ale prohlásit, že ABS je na motorce obecně k ničemu - to může napsat jen člověk, kterej ho nikdy nepotřeboval.
Počkat, to jsem ale snad netvrdil? Možná před mnoha lety, když s tím Honda přišla na CBR 600, tam to ale byl tak špatný systém, že jezdci, který by nedokázal bez ABS zabrzdit lépe, bych nesvěřil ani odrážedlo. Od té doby se ale ABS na motorkách o dost posunulo, stále je pár oblastí, které naprosto nezvládá, třeba právě ta rozvlněná zvažující se silnice, znám jeden hezký úsek v podkrkonoší, kde zatím selhala každá implementace ABS, kterou jsem zkoušel, ale ve většině případů to funguje obstojně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Mr.Dreamer píše: Divné je, že AJP má v TP 2 místa, stupačky spolujezdce a ABS také nemá
To si ma dostal, chlape.Možno sú iné pravidlá pre homologáciu pre firmy, ktoré vyrábajú len pár kusov? Iba tipujem.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Metric píše: To si ma dostal, chlape.
Možno sú iné pravidlá pre homologáciu pre firmy, ktoré vyrábajú len pár kusov? Iba tipujem.
Osobně si myslím, že to prostě schvalují Portugalské úřady a kvůli jednotnému trhu to tak má homologaci všude. Vzhledem k tomu, že se těch AJP neprodá moc, tak kvůli tomu nikdo nepůjde podávat žalobu k evropskému soudu, která by se stejně vlekla a úřad/stát, který by ji podal by si zajistil nenávist Portugalců na mnoho let...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Z direktívy EÚ:
Enduro:
výška sedla ? 900 mm
světlá výška nad vozovkou ? 310 mm
celkový převodový poměr při nejvyšším převodovém stupni (převodový poměr primárního převodu x převodový poměr druhotného převodu převodovky při maximální rychlosti x převodový poměr koncového převodu) ? 6,0
hmotnost v provozním stavu plus hmotnost pohonné baterie v případě elektrického nebo hybridního pohonu < 140 kg
bez místa k sezení pro spolujezdce
Trial:
výška sedla ? 700 mm
světlá výška nad vozovkou ? 280 mm
kapacita palivové nádrže < 4 l
celkový převodový poměr při nejvyšším převodovém stupni (převodový poměr primárního převodu x převodový poměr druhotného převodu převodovky při maximální rychlosti x převodový poměr koncového převodu) ? 7,5
hmotnost v provozním stavu < 100 kg
bez místa k sezení pro spolujezdce
Metric píše: mRKEF> Enduro ani trialové motorky nemusia mať ABS ani CBS. A ešte so sajdkárou tuším. 125ky musia mať jedno alebo druhé. Nie je mi celkom jasné, ako je to s vypínateľným ABS, ale ak by to nešlo, tak asi nedostanú typové schválenie...
Z direktívy EÚ:
Enduro:
výška sedla ? 900 mm
světlá výška nad vozovkou ? 310 mm
celkový převodový poměr při nejvyšším převodovém stupni (převodový poměr primárního převodu x převodový poměr druhotného převodu převodovky při maximální rychlosti x převodový poměr koncového převodu) ? 6,0
hmotnost v provozním stavu plus hmotnost pohonné baterie v případě elektrického nebo hybridního pohonu < 140 kg
bez místa k sezení pro spolujezdce
Trial:
výška sedla ? 700 mm
světlá výška nad vozovkou ? 280 mm
kapacita palivové nádrže < 4 l
celkový převodový poměr při nejvyšším převodovém stupni (převodový poměr primárního převodu x převodový poměr druhotného převodu převodovky při maximální rychlosti x převodový poměr koncového převodu) ? 7,5
hmotnost v provozním stavu < 100 kg
bez místa k sezení pro spolujezdce
Mrazí mě při představě, kolik lidí nad tím strávilo hodiny a dny, jen aby vymysleli jak přesně zregulují věc, která nepotřebuje žádné regulace. Někteří lidé mají deprese z toho, že jejich práce není důležitá, dělají byrokracii, kterou by jejich korporace ani nepotřebovala, nebo agendu pro dva 5 lidí dělá 15ti členný tým. Tak trochu tuším, že tito regulátoři jsou už ale tak daleko od reality, že v jejich hlavě je tato buzerace to nejdůležitější a bez jejich zákazů a příkazů by ráno ani slunce nevylezlo .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do... [1 ... 11, 12] Yamaha Tricker 250, Kawasaki KLX 250, Honda XR 250R,... | ZdendaZB | 345 | 5.12.2024 v 09:09 ZdendaZB |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 24 | 5.11.2024 v 15:37 ZdendaZB |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |