AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
PetrL3 píše: Na pevnosti nezáleží, to co tě zabije bude kdyžtak obratel.
Jinak s tou homologací je to obráceně, ne? Dražší můžeš používat i jako otevřené (takovou nám já). Nebo jak si to myslel?
Jde o to, že klasická integrálka je homologovaná i na vlastnosti bradové části - pevnost, tlumení......
Levné vyklápěčky jsou právě homologované jako otevřenky, takže se k nim přistupuje jako ke kokosu s velkým plexisklem,
které se dodnes prodávají a používají je skůtristi , protože se vejdou pod sedačku i těm skůtrům, které mají ten kastlík menší..
Takže když padneš na čumák v integrálce, ochrání tvoji čelist...
Kdžy padneš na čumák v levné vyklápěčce, která je homologovaná jako otevřená, čelist ti to urve, protože zámek té výklopné
části není dělán na to, aby při nárazu nedovolil její odklopení...
Kvalitní vyklápěčky jsou ale homologované jako integrálky a vydrží pád na čumák, stejně jako klasické integrálky...
Ale za 2000 takovou nekoupíš.. Ani za 5000, když to je cena, na které začínají slušné klasické integrálky..
Lauretu známe. Dělalo se to víceméně kusově na objednávku, ale Škodovka místo aby to nabízela lidem, od toho dala ruce pryč, takže Jelínek
si musel řešit na svoje triko jak výrobu té korby, tak propagaci a garanci... Nevyrobili jich zas až tak málo, na to že to je auto na objednávku, ale
většina z nich normálně sloužila a po těch 20 letech jich už logicky taky většina dosloužila...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Taky jsem mel na jedne motorce tachec z kola. Ale chtelo to vybrat takovej, kterej umi ukazat trojcifernou rychlost. Mozna to jsou dneska uz vsechny. Nevim. Je to par let.
Na co trojcifernou rychlost? Zase offtopic na jawafóru?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Na mé 350 je brutálně koplé přední kolo. Opravit nejde, tak chci koupit nový. Otázka je, jaký ráfek. Na výběr je indický chromovaný MANDAP, který je prý dobrý nebo taiwanský hliníkový (ND pro MZty), ale zase na něj nejsou žádné recenze nebo postřehy. Rozměry obou jsou stejné, tedy 2,15 X 18, takže na STK by neměl být problém. Já osobně se přikláním k hliníkovému ráfku, protože je lehčí a i o něco levnější, + za mě i lépe vypadá. Jen nevím, jak je to s odolností, jestli nebude ten ind přece jen odolnější.
Další věc, jaký výplet? Origo mám zinek, alternativa je nerez. Někdo mi říkal, že nerez nebrat, že prý praskají. Rozdíl v ceně minimální. Zajímá mě životnost, odolnost atd. Hlavně postřehy a zkušenosti.
Odkaz na Al ráfek
Naposledy editováno 04.01.2021 10:36:00
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Mandapy montuje i jawa v Týnci.
Výplety dávám všude nerez, žádnej drát mi zatim neprasknul. Z hlediska životnosti je nesmrtelnej. Zinek ti dřív nebo pozdějc zkysne.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dan250 píše: Prolejzal jsem net a celkem je vychvalovaná Sigma. Chtěl bych jen základní funkce-okamžitá, průměrná, celková. Hlavně, aby to fungovalo a nekravilo se.
Sigma je lety Jawaři prověřená jako funkční řešení. Základem jsou odrušené fajfky.Naposledy editováno 04.01.2021 11:55:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
callowsick píše: ad helma z Lidlu - pravidelně se na ně ze zvědavosti kouknu, když je tam mají, a za poslední cca dva roky mi přišly horší než dřív - horší slícování dílů i jejich vzájemný spojení. Působily víc kšuntózním dojmem, oproti těm starším.
Kvalita už je nějaký ten rok jinde než byla na začátku, když začal Lidl moto věci nabízet. Sortiment je užší a výrobky méně kvalitní. A kupovat vyklápěčku za 1500 Kč? Bude s tím jen trápení - hluk, pevnost kloubu, brzy vymačkaný vnitřek. O bezpečnosti nemluvě. Homologace bude jak na otevřenou helmu. Kdo má svoji hlavu rád a má jen jednu, tak si určitě připlatí. Kvalitní vyklápěcí helmy začínají na 10t.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Taktéž jsou na partdecku uloženkové ráfky vyrobené ještě za československa. Jsou CZ kvalitnější než ten MANDAP? Jsou taktéž za dobrou cenu a pokud by zase vydržely 30 let...
Ještě otázka, co je lepší do terénu? Často jezdím po lesních cestách, polňačkách, sem tam to brodění přes řeku atd. Na to budou vhodnější právě ty lehčí Al ráfky, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Já kdysi MZ měl...je fakt, že přední jsem nekopl, ale na zadní stačila jedna střední díra na silnici...a to jsem s ní terén nejezdil...
Naproti tomu jawe jsem celkem za uši dal a ráfky drží...ja bych zkusil pohledat celý bazarovy kolo..ja koupil na konopnici za 500 pěkný i s 20-ti letou gumou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Wenca24> stačí mi jen ráfky. Středy jsem repasoval v červenci a jsou jako nové. Taktéž jsou na partdecku použité ráfky, ale často jsou vyrezlé zevnitř.
Ještě dotaz, je velký rozdíl mezi ME22, MC7 a klasiky Mitas? Mitasy dnes stojí +- to samé co MC7 a ME22, tak jestli to má cenu. Momentálně mám vzadu H03, která mě mile překvapila. Ani jednou neustřelila (ani za mokra) a i docela vydrží (10k km), ale nejde tak snadno naklopit. Ve předu mám H04 a na mokru naprostá katastrofa, už jsem si rozbil hubu (přesněji řečeno vykloubil rameno). Za sucha a tepla ale drží obstojně a dobře se klopí. Je to takové nervózní, předek padá do zatáčky, zadku se moc nechce. Napadlo mě koupit za stejnou cenu na předek MC7 a na zadek ME22, popřípadně H06 (nepřipadá mi tak hranatá jako H03). Je velký rozdíl mezi H06 nebo ME22? Životnost mě moc nezajímá.
Naposledy editováno 04.01.2021 13:47:23
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
elevator píše: Kvalita už je nějaký ten rok jinde než byla na začátku, když začal Lidl moto věci nabízet. Sortiment je užší a výrobky méně kvalitní. A kupovat vyklápěčku za 1500 Kč? Bude s tím jen trápení - hluk, pevnost kloubu, brzy vymačkaný vnitřek. O bezpečnosti nemluvě. Homologace bude jak na otevřenou helmu. Kdo má svoji hlavu rád a má jen jednu, tak si určitě připlatí. Kvalitní vyklápěcí helmy začínají na 10t.
Souhlasím s Tebou.
Před asi 14 roky jsem kupoval svoji první vyklápěčku. Do té doby jsem jezdil s Cassidou z roku 1978, s plexi. Byla vymačkaná, plexi už několikáté, ale vždy se po sezoně poškrábalo. Tehdy jsem studoval hodně recenzí, v Motocyklu byl dokonce test vyklápěček. Vyhrály myslím 3 značky. Schubert, Nolan a snad HJC ( ?) . Schubert se mi zdál zbytečně drahý, tak jsem koupil Nolanku. Tehdy za asi 9 tisíc. Sloužila dobře asi 7 let. Druhá byla zase Nolanka, , tu stále mám, ale Nolanky trpí na oděr horní části plexi. Tak jsem si v prosinci koupil Schubertku. Opravdu doporučuju vyzkoušet ! První Nolanka byla "M", druhá "L", u Schubertky jsem zkoušel i jiné, nakonec mám zase "L", ale tvar je jiný, než má Nolan. Podle prodejce se vnitřek časem přizpůsobí. Kupovat si přilbu přes e-shop bych opravdu nedělal. Možná u nějaké přilby za 2 tisíce, ale i tak...hlavu máme jen jednu. Už jsem slyšel názor, že dát 20 000 za přilbu je blbost, ale - podle mně se to vyplatí.
Ono to platí obecně pro veškerou výbavu na motorku. V riflích už bych nesedl ani na pionýra a bez rukavic neujedu ani metr. Tři havárie na motorce v životě mně ponaučily.
Naposledy editováno 04.01.2021 13:45:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: kuba350> jo, to mě nenapadlo. Taktéž to je druhovýroba (jsem myslel, že je to uloženka) a na druhovýrobu pro MZ jsem neslyšel zrovna slova chvály. Vezmu ten obyč taiwan ráfek.
Wenca24> stačí mi jen ráfky. Středy jsem repasoval v červenci a jsou jako nové. Taktéž jsou na partdecku použité ráfky, ale často jsou vyrezlé zevnitř. Vezmu ten hliník na zkoušku, možná překvapí a po sezóně napíšu, jak to dopadlo.
Ještě dotaz, je velký rozdíl mezi ME22, MC7 a klasiky Mitas? Mitasy dnes stojí +- to samé co MC7 a ME22, tak jestli to má cenu. Momentálně mám vzadu H03, která mě mile překvapila. Ani jednou neustřelila (ani za mokra) a i docela vydrží (10k km), ale nejde tak snadno naklopit. Ve předu mám H04 a na mokru naprostá katastrofa, už jsem si rozbil hubu (přesněji řečeno vykloubil rameno). Za sucha a tepla ale drží obstojně a dobře se klopí. Je to takové nervózní, předek padá do zatáčky, zadku se moc nechce. Napadlo mě koupit za stejnou cenu na předek MC7 a na zadek ME22, popřípadně H06 (nepřipadá mi tak hranatá jako H03). Je velký rozdíl mezi H06 nebo ME22? Životnost mě moc nezajímá.
Po vlastních zkušenostech se na Mitas vyser. jezdit se na tom dá, o tom žádná, lae za stejný prachy se svezeš o mnoho líp a jako bonus i dýl.
Já jezdim už na všem Heidenau. Na 350 sice nemám žádný velký km, ale na sportce sem na K34 vzadu najel 15000km přičemž na mitasu 8000km.
Heidenau
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
edit - no, na Kubajze jsem zapomněl, ale s tím jsem se snad nikdy nepotkal čenichem v čenich. Byl ale myslím u generálky toho mýho smolíkomotoru u starýho pána v Neveklově ( co se mi na jednom válci hvízdnul ).
Naposledy editováno 04.01.2021 14:07:22
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |