AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: elevator> to vím, že Britové mají trochu jiný přepočet. Ten rozdíl je ale velmi malý. Furt by to bylo 34,3 nebo kolik hp. O existenci této bájné třindy moc nevím, ale prý fakt existovala. Zajímají mě právě ty rozdíly.
Máš v tom poněkud zmatek. Ano jsou rozdíly mezi Hp (horse power), PS (německý kůň) a naším koněm (k), tady však o tohle nejde. Tady jde o rozdílnou metodiku měření výkonu - jednou přímo na motoru bez příslušenství (BHP) a pak na zadním kole (HP). Výrobci motocyklů vždy uváděli a uvádějí HP. BHP si mohl nějaký anglán změřit a pak vznikají tyto legendy.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak to půjde zjistit jednoduše. Dát českou první 638 na brzdu a změřit, kde má max výkon. Ta britská verze má v 6500rpm/min. Jestli má i ta česká, tak máme vítěze.
Jinak to se ztratí 7koni v převodu a pro elektriku? To se mi zdá nějak dost, ale dávalo by to smysl. To bude nějakých 5Kw, to je velmi hodně tepla. Hádám, že se většina výkonu utopí v primárním a sekundárním převodu.
Naposledy editováno 04.01.2021 23:08:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: elevator> BHP je menší jednotka, než HP, ne? Přesný přepočet neznám, ale pokud se nepletu tak je to nějak 1.01bhp=1hp. Teď záleží, jak to ti Britové měřili, jestli na klice nebo na zadním kole. Třeba auta ve VB se měří stejně jako v EU, jen mají jinou jednotku, takže číslo je trochu rozdílné. Asi máš pravdu, protože Yamaha rd350 má výkon taktéž udávaný na klice (pro VB trh samozřejmě).
Jinak to půjde zjistit jednoduše. Dát českou první 638 na brzdu a změřit, kde má max výkon. Ta britská verze má v 6500rpm/min. Jestli má i ta česká, tak máme vítěze.
Teď se dívám, Yamaha RD 350 má 39 BHP na klice a 32bhp na zadním kole. 7koni dolů, takže to by dávalo smysl. První 638 měly pokud se nepletu 25-27 koní, takže když připočteme výkon, který se nám ztratí v převodech a elektrice, tak by to smysl dávalo.
Naposledy editováno 04.01.2021 22:57:20
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Abys měl koně v 6500 musíš to radikálně přečasovat a použít uplně jiný vejfuky s expanzní komorou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ještě budu hledat dál, jestli něco najdu tak napíšu.
Jinak, kolik výkonu má přidat to proříznutí clonky a změna trysky? Já teda necítím skoro žádný rozdíl. Jen to o něco více řve, jinak to jezdí stejně.
Naposledy editováno 05.01.2021 01:33:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Na 660 máš už druhý Mitasky? Kolik km vydržela ta první sada? Při tom stylu jízdy bych nekupoval sadu, která nenajede aspoň 30 tis. km.
Motorka má najeto cca 33 tisíc. Zadní vydržela asi 20 tisíc, předná byla oskákaná ( plošky ) , tak jsem ji vyměnil taky. Ted' tedy pneu mají asi 13 tisíc, přední skoro neubyla, zadní je tak 40 %. 30 tisíc vydrží Barumka u pionýra i péráka. Mitaska ne - a to jezdím rozvážně, žádné prudké brždění, rozjezdy pomalu, zatáčky moc neklopím, prostě můj styl jízdy je k pneumatikám šetrný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kuba350 píše: Po vlastních zkušenostech se na Mitas vyser. jezdit se na tom dá, o tom žádná, lae za stejný prachy se svezeš o mnoho líp a jako bonus i dýl.
Já jezdim už na všem Heidenau. Na 350 sice nemám žádný velký km, ale na sportce sem na K34 vzadu najel 15000km přičemž na mitasu 8000km.
Heidenau
Já už mitas taky opustil.... A dost nasranej.... Nejdřív hrubě omezili sortiment, že jsem nesložil sadu na Smolíka ani na Roadstera. Vzorek dobrý, jezdil jsem na 477 H-03, super univerzál vzorek, jezdil jsem na tom rád, než se zkurvili s kvalitou...
Když mi na první gumě prdlo patní lano - no dobře stane se... Pak jsem jí vyměnil, měla zával ve vzorku, tak další, ta začala šmantlat taky, tak další.
zase závaly... Tak mrdat....
Od té doby beru na české wergly Heidenau a na Japonce Dunlop.
I've been riding Jawa & CZ bikes since 1980 and they've been great bikes. I also own a Suzuki GT550 B which is a poorly made unreliable money pit by comparison to a Jawa CZ bike (the wiring insulation decomposed). I'm currently riding around on a 18,000 mile CZ 250 Sport and 79,800 mile CZ 305 café racer.
I have 4 x Jawa 350's from the late 1980's and early 1990's including a dismantled 1987 unrestricted 34 HP @ 6,500 RPM "Full Power" version Jawa 350-638.1, which I rode about on in the early 1990's. It used to do 98 MPH on leaded 4 star on a good day. It eventually suffered 4th gear failure after 38,000 miles and was dismantled for storage because I had plenty of other lower mileage Jawa & CZ bikes to ride at the time.
Later Jawa 350 models (632, 638, 639, 640) have an easily removed performance restrictor collar installed on the baffles (situated at the tail end with no gasket). The post 1987 638, 839 & 640 models have pistons with different skirt openings to nerf the power down to 23 HP @ 5,500 RPM. I've always derestricted the Jawa 350-632 & Jawa 350-638 bikes I've owned, as do a lot of people with the knowledge & skills to do so.
The best frame to put a Jawa 638, 639 or 640 engine into is the 1970's CZ twin frame, which is far lighter in weight and handles great. This creates the CZ 350 that should have been built, but never was. I built a 638 powered CZ café racer for aa friend during lockdown this year using a 1978 CZ 250-471 Sport frame.
Odkaz:Zde
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
I also own a Suzuki GT550 B which is a poorly made unreliable money pit by comparison to a Jawa CZ bike
to bude Jawař jak poleno
Naposledy editováno 05.01.2021 11:03:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ten plášť má tak nerovnoměrnou hmotu, že to skoro nejde rozumně dovyvážit, aby to nevypadalo blbě.
Další průser po nafouknutí. Excentr hadr. A co se týče směsi, tak to se asi zdržím komentáře,
protože to je lisovaná tma. A přitom Sucháč na nich objel globus. Nevím, co se kde potento, ale bída.
Jo, tady asi Milanův souputník:
https://www.idnes.cz...jetiny_mom?zdroj=top
Nemám premium, celé jsem to tedy nečetl, ale lítat s tímhle v provozu celkem odvaha, či spíše opruz, ale i nostalgie.
Každopádně ale mezi SUV i hazard.
https://www.idnes.cz...oto/VSE888060_02.jpg Zajímavý kus historie
Naposledy editováno 05.01.2021 11:14:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Mirka Strouhala samozřejmě znám, on opravdu stále běžně jezdí předválečným Rapidem. S ním se rovnat nemohu, mám "bohužel" i modernější auta, v tomto je on asi republikovým unikátem. Jiné auto nemá a nikdy mít nebude, v tomto je tvrdý. Ten Rapid 70 jede, i když běžná rychlost je 50 až 60. A to na běžné silnici stačí. Po dálnici nejezdí - a hlavně Mirek se nebojí. Třeba stodvacítky považuje za supermoderní auta , v tomto se neshodneme, ale když já jedu Popularem a on Rapidem, jsme v dokonalé symbioze.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 0 | Dnes v 11:27 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |