AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pokud nás ale na jarní pojede 15, nějakou hospodu, kam nás pustí všechny najednou to chtít bude.
Jirko - bláto a sem tam sníh jsou dobré. Jak jsem psal - máme 20 cm sněhu a na silnicích zmrazky. Ale - za výletík to stojí.
Naposledy editováno 21.01.2021 21:20:31
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zde je má diagnóza:
-Jawa má Vape SZ17
-Střílí jen levý válec
-Při vyšších otáčkách (tak 2500+) střílení přestane a jede pravidelně.
-Svíčkou to skoro určitě není, prohazoval jsem i levou a pravou. Pravý válec vždy OK.
-Muže to být karbec (mám čínský PWK), ale to by pak nejel pravý válec ne? Předtím s ním problémy nebyly a to jsem s ním najel přes 1000km. Jen jsem dneska ráno dal o něco chudší trysky, protože se to strašně uchcávalo (z 125 na 120). Poslední možnost zkusím vrátit origo jikov, ale nezdá se mi to.
-nejvíce zajímavá věc je to, že když vytáhnu klíček (s vape jede i bez klíčku) a dám vypínač zapalování do OFF, tak jawa zázračně na sekundu ožije, aby se pak vrátila k střílení do výfuku.
-Vape má jen 1 snímač otáček, ne? Takže by mohlo jít prohodit fajfky. Jestli by furt střílel levý válec, tak je to problém mechanického rázu. Kdyby se to přesunulo do pravého, tak je to v svíčka-cívka, ne?
Může to přisávat falešnou směs. Ale to se mi nezdá, startovala po 2 měsících na první nakopnutí a krásně držela volnoběh celou jízdu (před tím prvním chcípnutím).
Každé rady si budu vážit. To mě vypekla poprvé, snad naposled. Hlavně, že jsem dojel.
Naposledy editováno 21.01.2021 22:12:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zkus prohodit fajfky...tim bys mohl vyloučit zapalko...jestli to bude dělat pořád stejnej válec...
Potom bych zkusil vyčistit karbec, z nádrže do kanystr vylít benzín z podzimu a zkusil to projet na čerstvou směs...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Opravdu jakoukoli radu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Plamen z vejfuku - kdysi když jsme ještě byli mladí jsme to dělali tak, že jsme cestou z kopce ( třeba z Gruně do Starých Hamrů ) s kvaltem vypli na chvilku zapalování, drželi třeba půl plynu, ona se ve vejfuku nashromáždila nespálená směs, pak se zapalování zaplo a to bylo lišáků. Takže může to být blbnoucí indukční cívkou, nebo třeba šlusem na kabelu k fajfce, blbou fajfkou. Střílet umí taky ale i chudá směs. Prohlídnul bych elektriku a vyčistil karbec a trysky.Kapička zkondenzovaný vody třeba v plovákovce umí udělat pěkný lumpárny. Benál od podzima by to až tak dělat nemusel, třinda je zemědělskej stroj, kterej schroupne i to na co už nechce jet ani sekačka na trávu. .
edit - jaký máš na třindě fajfky?
Naposledy editováno 21.01.2021 23:26:48
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: Bimbam> fajkfky jsou nějaké no-name neodrušený. VN kabel jsem měnil na místě. Svíčky Brisk N15C. Můj tip je zapalovací cívka. Celkem to na ní sedí. No, stane se. Za dva roky vlastnictví první závada, za kterou asi zaplatím více, než jen špinavýma rukama.
Tipuji, že ti na nastříkala slaná břečka někam na fajfky nebo svíčku a máš tam svod. Take jsem se stím natrápil na 350 při zimním ježdění. Nakonec to vyřešili vyhozené fajfky NGK z japonce s pořádným těsněním kolem svíce i kabelu a gumové průchodky k indukčkám.
Jednou mi myslím blbnuly i faston konektory k indukčce pod nádrží. Ale to vynechávala na několik sekund celá motorka a ne jen jeden válec.
A pak ten benál. Ale od podzimu mi to nepřijde zas tak dlouho.
Co si pamatuju, tak Vape indukčky byly nějaký trochu choulostivý na vibrace. Vím, že jsem tam kvůli tomu vyráběl nějaký silentbloky. Ale neviděl bych to hned tak černě. Myslím, že ta závada způsobená vibracemi způsobovala vynechávání za tepla. Studený to jelo normálně. Ale je to dávno. Lovím daleko v paměti.
E:A ještě si pamatuju, že jsem tam po instalaci malýho Vape kvůli něčemu dával odrušený svíčky a neodrušený fajky. Ale to už fakt nevím proč.
Naposledy editováno 22.01.2021 06:27:54
scooter-tuning.cz/produkt/fajfka-svicky-ngk-lb05f-plastova-cena-90/
Prvně prohoď fajfky a uvidíš co se bude dít.
Pak tam na zkoušku dej starej karbec jikov o kterym víš, že fungoval. Taky sem řešil, že mi jednohup šel nepravidelně na jeden válec a z karbu byla vypadlá zespod záslepka cca 0,5 mm a bralo si to luft
Pak to může dělat gufero pod zapalkem - To mě pozlobilo minulej tejden. Ujel sem 130 km a začlo se to rozbíhat do otáček až to chytlo samozápaly. Ráno v klidu a po nějakejch 30 km to zase chvíli blblo a pak 80 km v pohodě
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak, jak je to s těma odrušenýma fajfkama a svíčkama? Proč se dávají odrušené? Jediné co vím, je to, že když je odrušená svíčka, tak se nedává odrušená fajfka a naopak.
Z hlediska funkčnosti tvojí javy by odrušení nebylo potřeba, to je kvůli okolí.
protože tam jsou dva výstupky pro snímač na rotoru.
Takže pokud jde jen jeden válec, může být buď odpáleno připojení k vinutí, což se někdy stane
a nebo cesta od cívky po svíčku.
Faje výhradně neodrušené a s elastomerovou krytkou.
Nejraději origo NGK.
Ale bacha, jsou i kopie a ta mi přišla jednou z Moto Ustí.
Tu ani nemontuj a hned zahoď. Nedrží v ní zálisek s perkem, ta guma je tvrdá a celkově to je hnus.
Nepoužívám ani odrušený svíce.
Třebas u S11 to je zaručená cesta, jak odpálit VN cívku.
S přisáváním guferem je to taky zážitek, ale to už zmínil Kuba.
A ucpávání trysek mě sralo strašně, já mám u všeho nádrže čistý a vylitý,
ale spolucestovatelé většinou ne a furt se v tom vrtat je asi baví...
Ty benzíny totiž sežerou sítko uvnitř nádrže a o zábavu je postaraný.
Smyčky na hadičce jsou spíš placebo, takže vše vypucovat a sítko pod nádrž, to je sichr.
Milan1963 píše:
Pokud nás ale na jarní pojede 15, nějakou hospodu, kam nás pustí všechny najednou to chtít bude.
Já jarní zatím neřeším, kolem mě je metr sněhu a má padat další.
Sice už nemám rezatici do soli, všechno jsem blbec zrenovoval a dal na to nový chromy,
ale pokud by nebyla vyloženě kalamita, asi se nebojim ničeho,
jen ty gumy na sněhu bez side nic moc při sjezdu od nás.
Tak uvidíme jak bude, kde to bude a kdo tam bude je asi jedno.
Koronáč jsem měl už v říjnu, tak ho drapnout v březnu znova by byl teda pech.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Že já dal tu náhradní fajfku dědovi na Babettě
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 1 | Dnes v 17:13 Kohlstein |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |