AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 24.01.2021 11:07:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Edit: tento týden mám naježděno asi 50 km. Za 7 dní.
Naposledy editováno 24.01.2021 12:11:29
Služebně toho moc nenajedu cca 400km denně po-čt. V pátek málo ale hodně práce kolem skladu. V létě ale někdy kdy se jezdí PL-Ždˇár n. S. i 1000 km denně.(Cestou do PL samo ještě všechny rozvozy.)
Při tom ale vyřizuju věci jako nákupy atd. Na motorku už potom nezbývá ani čas ani chutˇ.
Naposledy editováno 24.01.2021 12:26:19
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Btw na Silvestra jsem si koupil Saaba, a už má od koupě najeto 1400km
To máš tak 40.000 ročně, za 20 let 800.000 km.
A to jsem před toto prací podnikal a točil 2-3x měsíčně Švýcarsko.
Teď jsem rád, že už mám klid a svezu se jen když chci.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Na rok 1994 chudá výbava, nejslabší motorizace 2.0i bez turba, od roku 2016 s LPG, automat, elektrická vyhřívaná zrcátka, palubní počítač, rádio. Vzhledem k tomu že v létě jezdím na moto, tak mi klima chybět nebude, má to střešní okno takže cajk (funkční elektrické nezatékající). Najeto 230 000km.
Je to po paní co to měla 16 let, koupila to kdysi v Německu, žila v Lucembursku, při návratu do vlasti si to vzala sebou.
Bude tam troška karosařiny, zadní lemy a vpravo výstupek podběhu kolem hrdla nádrže.
Vyměnil jsem termostat, nemrzku, chladič, olej v automatu, proplach a olej v motoru, pravé přední světlo (paní s tím před lety vjela do škarpy v zimě, takže bylo měněné a dali jí tam světlo bez funkčního výškového štelování).
Svezení naprosto perfektní, v tom autě je prostě ticho, a je jedno zda jedu 60 nebo 160, pořád v tom je ticho. Překvapil automat, čtyřku to má dělanou snad na německé dálnice, takže ve 140km/h to točí jen 3000ot, takže i na cestování to bude fajné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Já mám na V70 jednu poloosu novou. Na jettě 1 sem je taky měnil, tam v rejdu rachtaly jak řehtačka.
ty mas ale tu starsi generaci, ne? uz je to stary no... a hlavne hodne zalezi kde se jezdi, kdyz najezdis 400k po meste bude to jinyho nez mych 400k po dalnici…
muj servisak rika, ze se ty D5 se kteryma jezdej lidi mesto a Kratky cuky serou...
Milan> kdybych jezdil rocne 4tis tak za 10let jsem nedal do auta ani korunu, nejspis bych to zmakl na sadu letnich a zimnich pneu… to zas mas v pomeru ke kilometrum auto prad v servisu
muj kolega dokonce na mem aute dokud bylo sluzebni dal na olej 45tis km... vykaslal se na servis…
skodovak> ty automaty vetsinou na dalnici toci min nez na manual... 7+ vic kvaltu umi se silnejsim motorem jet vysoko pres 100 s 1000ot kdyz jsem mel pujcenou 911 tak ta pri klidne jizde tam nasypala 7ku behem par metru a jelo to kolem 1000ot... kdyz pustis plyn tak to z te 7 vyradi na neutral jak Wartburg
Naposledy editováno 24.01.2021 13:41:28
Zas na druhou stranu, kdyby měl Milan nájezdy jako průměrný člověk, tak už se mu škodovka dávno rozpadla. Přecijen to nebylo auto děláno na takový nájezd, tam se počítalo s výletem na dušičky, pár otoček s vlekem pro maltu a cihly a jednou za 2 roky na Rujánu Kamarád má 120 na běžné ježdění, no teĎ dostal práci 45km od baráku, tak jsem zvědav jak dlouho mu vydrží elán jezdit to denně šádou. Já kdysi jezdil denně 25km do školy a 25 zpět Trabantem, a dneska si to dám jen v létě když je nálada, která ovšem nebývá každý den jsem dnes rád za auto, kde otočím klíčkem, zařadím D a věnuji se provozu okolo a ne hrátkám se sytičem atd.
PetrL3: To není zlá cena, tos možná měl vzít já když viděl jak to jede ve verzi Viggen s turbem, tak jsem si říkal, že nemít trabanta jako veteránka, tak bych to jako víkendovku vzal. Na daily asi ne, já rád na daily LPG auta a turbo bych prznit LPG nechtěl
Naposledy editováno 24.01.2021 13:46:34
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Za ta leta a ty "statisíce" kilomětrů jsem si jak u motorek tak u aut vytvořil jakýsi seznam priorit v tom, co od toho čekám. Kdysi jsem považoval majitele aut s automatem za nemehla, dneska se klidně mezi nemehla zařadím, pač prostě jsem to zkusil a zjistil jsem, že mi to vyhovuje. Proto byl požadavkem číslo jedna automat (měničový, DSG ani roboty mi nevyhovují), pak benzínový motor, ideálně takový, kterému chutná LPG, a ideálně motor, který nemá problém najet větší porce, což u Saaba je udělat ve 250 000 rozvody a dál jezdit... z výbavy, elektrická okénka nemusí být samozřejmostí, topení musí fungovat, klimu jsem už vynechal, neb loni jsem ji použil pár krát, když v létě lítám na motorce... ale komfort sedaček, vyhřívaná zrcátka, to prostě musí být, bez toho ani ránu. Na to si člověk jednou zvykne, a chce to.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jirka4137 píše: PetrL3> Ve čtvrtek došly nové brzdové kotouče na Formana. Výprodej Mrázek oba 6 stovek. Včera jsem měřil staré 10,4mm dnes jsem to kontroloval s chytrou knížkou. Minimální tl.11,4mm. Nakupovat když jsou věci levné je fajn.
V dobách kdy bylo do kapsy hluboko jsem si je nechal stočit na feldě asi se už pletu , ale měly být min 9mm?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zajímavé je, že u motorek to mám jinak. U Jawy 650 jsem se sytičem pořád "bojoval", u 660 mi nechybí. Z moderních vymožeností chválím pouze jednu: vyhřívání rukou. To kdyby bylo před 45 lety, když jsem začínal na pionýru , nebo před 40 lety s pérákem, to by byla pohoda ! Ze zimních jízd na pionýru mám problémy s rukama už navždycky.
Ty kilometry nikomu nezávidím, ale toho Saaba docela jo....tato značka je mi hodně sympatická. Ne, že bych si ho nemohl pořídit, takové cabrio v automatu... - lahůdka. Jenže využití ? Žádné. Najezdil bych s ním 300 km za rok jako s Opelem....třeba - https://www.sauto.c...18971985?goFrom=list
Naposledy editováno 24.01.2021 15:24:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vidíš. Zrovna vyhřívání gripů je tak jednoduchá a levná věc. V zimě pro mě třeba nepostradatelná. A přitom se nikdy, aspoň co vím, u těch Jaw nedělala. Přitom v těch 50tých, 60tých, 70tých letech nebyly motorky volnočasové hračky pro hezké počasí jako dneska, ale regulérní dopravní prostředky.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
V Tišnově jsem párkrát byl s Popularem. Předválečné techniky je tam čím dál méně, tak jsem tam přestal jezdit. Vidět pět Tater 603, deset Felicií, deset kývaček a pět péráků...vím, pořadatel za to nemůže - a znám jednoho osobně. Jeden má krásnou motorku z roku 1920, Tatru 87 z roku 1938, tak jezdím raději k němu domů. U něj se moje oko potěší a sám jedu radši na srazy opravdu veteránů - vyrobených do roku 1945.
Naposledy editováno 24.01.2021 18:22:04
Borntobewild píše: Milan1963>
Vidíš. Zrovna vyhřívání gripů je tak jednoduchá a levná věc. V zimě pro mě třeba nepostradatelná. A přitom se nikdy, aspoň co vím, u těch Jaw nedělala. Přitom v těch 50tých, 60tých, 70tých letech nebyly motorky volnočasové hračky pro hezké počasí jako dneska, ale regulérní dopravní prostředky.
Oni se lidi nestyděli jezdit v cplt vaťákové sestavě od hlavy k patě... Zima se nestydí... Nicméně Goráč, vložka z dutého vlákna, blastry a heat-gripy jsou o mnoho pohodlnější řešení...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Proto je teď vhodná doba na jejich nákup.
Fakt ale je, že ten Tišnov postupně upadá, dřív se ani nevešli všichni na náměstí, letos to tam hodně prořídlo ( asi i ten covid ).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |