AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Chce to občas to auto trošku svižněji protáhnout, pořádně párkrát probrzdit a bude to OK. Auto má jezdit a né stát.
Naposledy editováno 26.01.2021 09:51:03
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam : se 120 jezdím sám, děti s ní jezdit nechtějí, ženská občas. Proti Opelům je to etalon spolehlivosti. S tím zamrzáním máš pravdu. Já poctivě garážuju ( stodola ), dveře nepřimrzají, ale v mrazu nejdou zavřít - nevrací se západka zámku, tak třeba 3 km jedu s přivřenými dveřmi, než zaklapnou. Vše jsem rozebral, promazal, bez výsledku. To je asi výrobní vada, dělá to celých 41 let. A nejsem sám.
Dodatek : do práce jezdím na kole. Mám to 3,5 kilometru.
Naposledy editováno 26.01.2021 10:10:35
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
u modernich aut muze byt problem, ze pri navrhu se pocita s jezdenim a ne nejezdenim… v tom bude problem nasim jsem vnutil nove auto a ono tam ted stoji a jezdi starejma sracema…cca po dvou mesicich je baterka prazdna
https://www.autosalo...o-prazskych-schodech
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: me v servisu rikaji, ze muj petivalec je jedina D5 v okoli co se nesere… protoze jezdim jako kokot
u modernich aut muze byt problem, ze pri navrhu se pocita s jezdenim a ne nejezdenim… v tom bude problem nasim jsem vnutil nove auto a ono tam ted stoji a jezdi starejma sracema…cca po dvou mesicich je baterka prazdna
A co konkrétně se na těch D5 nejčastěji kazívá?
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Doufám, že oceňujete JAWÍ dotaz !
Naposledy editováno 26.01.2021 11:54:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
co vim, tak tam jsou i nejaky problemy s hydrostelama a vydiranim vacek...
no a jinak myslim, ze obecne ty turbomotory trpi na zasirani sazema pokud se jezdi moc "na spotrebu" ..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak je nejlepsi reseni elox ... ja jsem svyho casu eloxoval i samodomo se slusnyma vysledkama, bezbarvej elox je uplne na pohodu, ty barevny jsou hodne o tom jaky mas barvy a pripadne chemii na upravu povrchu pred eloxovanim...
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: PetrL3> uplne do detailu jsem to nezkoumal ale u tech Euro4+ vim o EGR, virivych klapkach a DPF. U starsich je VNT turbo a pri mestskem popojizdeni asi bude tuhnout naklapeni lopatek...
co vim, tak tam jsou i nejaky problemy s hydrostelama a vydiranim vacek...
no a jinak myslim, ze obecne ty turbomotory trpi na zasirani sazema pokud se jezdi moc "na spotrebu" ..
Ok, vyjma rozvodů to nepovažuji za vady D5. To dělají všechny TDI. Snadno řešitelné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: PetrL3> ja se snazim takove dily vyrabet duralove - obvykle z automatoveho duralu, nebo slitiny sedmickovy rady - certal, ergal... ty v podstate nespini, treba i vylestene vydrzi docela dlouho..
Jinak je nejlepsi reseni elox ... ja jsem svyho casu eloxoval i samodomo se slusnyma vysledkama, bezbarvej elox je uplne na pohodu, ty barevny jsou hodne o tom jaky mas barvy a pripadne chemii na upravu povrchu pred eloxovanim...
Já zdelavam zbytky hliníku, tak něco omrknu na netu, jestli najdu něco s dostupnejma surovinana.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
muj otec je taky staromilec... vse nove je plne elektroniky a nekde ho to necha (nikdy se to nestalo) a stary auta byly super, protoze to jen jezdilo a nikdy nic - treba zigul.
tak mu rikam, ze ja si pamatuju, jak jsem jako malej smrad sedel v nemecku na odpocivadle v aute, otec rozebranej celej karbec na stole a nemci jen chodili kolem a nechapali - praskla membrana co zavira privod benzinu pri brzdeni motorem - auto nedrzelo volnobeh a prujezd velkym mestem byl skoro nemoznej.
podobna akce na horach, vyzkratovala se spinacka a vyhorel komplet hlavni kabelovej svazek nez otec baterku odpojil - pak zkoupil ty pasky co se s nima omotavaj hokejky a cely odpoledne v mrazu odeloval jednotlive dratky ze specence a omotaval izolackou.
jen pripominam, ze lada vaz 2104 byla v te dobe par let stara a kupovana nova...
a takovejch oprav na cestach bylo spousta - jo otec dokazal vzdy ta jednoducha auta opravit a tudiz vzdy dojel ... jenze kdo tohle dnes dokaze? a hlavne proc? me nikdy zadny auto nikdy nenechalo... a pokusila se o to jen ta stara auta - golfu mk1 upadl altik, 205ce prasklo spojkove lanko... prijel jsem po nejake polni oprave za pouziti bedny naradi a dilu ... od te doby co nejezdim 30 a vic let stara auta tohle neznam
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: PetrL3> mam zbytky sestihranu z automatovky, jsou to odrezky cca 100-150mm, sestihran asi 14mm ... to docela dost pouzivam na ruzny distancky apod, tak kdybys chtel, necham ti naky....
V pohodě, to nespěchá. Až budu časem u někoho, kdo to má, tak to odkoupím do zásoby. Ale díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
205 jsem dostal skoro zadarmo, mela 1,8D a jezdila taky skoro zadarmo ... ale to auto me tak sralo, ze jsem ho zahodil a koupil si stary trilitrovy bawo - typ auta o kterem jsem do te doby tvrdil, ze si muze koupit jedine idiot
Naposledy editováno 26.01.2021 12:23:20
assassin píše: PetrL3> jo, v podstate to neni problem konstrukce toho motoru, ale v pouzivani auta s relativne velkym motorem na neco na co neni urcene...
U passatu sem dělal očistu předloni v rámci odstraňování padání do nouzáku. Kabely k některým senzorům, vyčištění výměna a sání za kovové kvůli vyběhaným plastovým klapkám, vyčištění turba kvůli regulaci, preventivní výměna DPF (najeto 280.000 km). Pak sem preventivně vyměnil ten problémovej šestihran co pohání vyvažovací kazetu a dál je to už na přírodě. já udělal co sem mohl.
Zatím slouží výborně.
Naposledy editováno 26.01.2021 12:28:27
assassin píše: PetrL3> jo dojel jsem domu stejne. pokud jsem musel zastavit, rozjizdel jsem se na kvalt a starter....
205 jsem dostal skoro zadarmo, mela 1,8D a jezdila taky skoro zadarmo ... ale to auto me tak sralo, ze jsem ho zahodil a koupil si stary trilitrovy bawo - typ auta o kterem jsem do te doby tvrdil, ze si muze koupit jedine idiot
Báwa máme doma 2, nikdy sem v tom nejel, ale pár jich tu už švára měl. M3 3,0 se zbavil. Nechal si jen jedno 520 a X5 a těma se nejezdí, jen tu stojí na zahradě a jedno je uklizený v garáži (máme domy vedle sebe na jednom pozemku, tak vím, že tím nejezdí, ani se tím netají, že je to k hovnu.)
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
520 a x5 jsou z myho pohledu auta k nicemu
Naposledy editováno 26.01.2021 12:31:54
Bimbam píše: Milan - jo, to nezaklapávání zámku potvrzuju, dělá to občas v mraze celý roky. Řeším to gumicukem mezi madlama dvěří spolujezdce a dveří u šoféra, protože mě nebavilo prvních pár kilometrů přidržovat dveře.
To dělá bráchovi i na Mondeu
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 26.01.2021 13:12:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tak mně napadlo - nemá Jawa 660 pro Skandinávii taky nějakou zvláštnost ? Určitě se dovážely do Finska.
Naposledy editováno 26.01.2021 13:33:46
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kdyby stála blbá 120 pár tisíc, tak bych ji asi koupil (za dnešní ceny to nemá smysl), za léto dal do pořádku a na zimu jezdil. Přes léto jezdím na motorce a autem minimálně, v zimě najezdím jen pár KM a na to by ta blbá schade na nákupy nebo jít si zadriftovat na parkoviště stačila. Bohužel, kvůli zavřeným hospodám jsem přišel o fajn brigádu, takže to vypadá, že moje auto někomu daruju v rodině, protože ho asi neuživím.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 0 | Dnes v 11:27 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |