AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Dan250 píše: assassin> pérák je ten nejlepší motocykl všech dob, nic lepšího není .
Je to hrozný krám s naprosto nesmyslnou ergonomií.... Ale byl schopen něco vydržet a byl docela slušně zpracovaný... Byl jiný než předválky, které byly stále poněkud "kutilské"... Ale jezdit se na tom nedá... Páteř do paragrafu, řídítka mne tlučou do kolenou, to zadní pérování prostě nefunguje..... Kejchačka je mnohem lepší... Sice stejně líná, ale ten podvozek už funguje celkem normálně... S přihlédnutím k ceně, třídě a době, kdy byla ta motorka aktuální... A jak kejchačky hodně nemám rád, tak proti péráku je to prostě lepší...
Milan1963 píše: Dolin> Tak nějak. Světová motorka podle mého názoru neznamená nejlepší na světě, ale to, že je ve světové špičce. Lepší dvoutakt v polovině 40. let na světě nebyl. Špičkové ovšem byly i anglické motorky, BSA, Ariel , Sunbeam atd. , jenže to je jiná kategorie.
Péráka mám 40 let, nemám k němu žádný extra důvěrný vztah, ale slušný stroj to je. Názor Dana úplně nesdílím, ale čte se to hezky.
Lepší dvoutakty byly... Ve světové špičce taky nebyl nikdy... Jen vypadal jinak a proto se líbil... Konstrukčně to nikdy nebyl žádný zázrak.. A dvoutakt byl tou dobou levná volba pro trubce, protože byl poměrně blbovzdorný, mohl na tom jezdit i ten, který doposud jezdil na tom oslu....
Špička byla tou dobou Vincent, krom toho co jsi zmiňoval.
Slušný stroj to není, je to líný krám s poukázkou na péči chiropraktika...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
assassin píše: Milan: ja par motorek mel a taky jsem neco najel a spolehlivosti temer libovolnej japonec peraka překoná o velkej kus. Ale to se tu řešilo mockrat.
Tak... Za ty kilometry co na tom Milan najel by se v Japonci 10x vyměnil olej, 5x zkontrolovaly ventily, 3x řetěz, brzdové destičky a svíčky, k tomu nějaké žárovky a několik sad pneumatik.... Toť vše.... Mám Japonce, o které jsem nakonec vypátral že má najeto aktuálně 182 000km... Motor je kompresí 4% pod novým... Péráka bych viděl na minimálně dvě, ale spíš tři generálky a věčné mrdání s drobnými píčovinami kolem... Dál než pod ventildeklem v tom motoru podle všeho nikdo nebyl... Začíná dozrávat spojka.. Ale po dvou kilech? To je taková až automobilová životnost... Není si nač stěžovat a ono to JEDE.... Kdžy to rozdráždíš, tak kilo za 5 sekund a jede to i dvě... Takže v běžných rychlostech velice příjemné a dynamické poježdění...
Mám rád některé staré české Wergly... Hlavně ty divné.... Ale žádný z těch co spatřily světlo světa a mohly mít SPZ se Japonci stejné třídy a libovolného věku ani nevyrovná, natož aby jej překonal....
laďa-prášil píše: Nutno podotknout, že v rámci potřeby získat kapitalistickou měnu byly naše výrobky na západě cenově výhodné. A když něco stojí půlku, vždycky je to důvod k uvažování...
No jasně... A pak tomu i něco odpustíš...
Kdyby dneska někdo prodával půllitrovou motorku za 100 000kč, tak by se dalo leccos zkousnout, třeba i RVM... Ale když Týnecká svoloč prodává motorku která je objektivně horší, za stejnou cenu, jako motorka moderní, ale od renomované značky a ideálních provozních vlastností, tak se to prostě zkousnout nedá.....
Stejně tak je to s auty.... Dacia je dobré auto, za super peníze... Ale druhá strana mince je, že není na výběc 15 barev, ale 6 a výbavy jsou tři, základní nemá nic, prostřední běžnou výbavu a manuální klimatizaci, plná má automatickou klimatizaci a elektrokravinky... Motory jsou dva.... Většina lidí si snadmo vybere vyhovující kombinaci a jsou plně spokojeni se spolehlivým, prostorným a poměrně robustním autem, za dobrou cenu. Kdo chce ale dvoubarevné lakování, motor o dvou stech koních, adaptivní podvozek, masážní sedačky a podobnou výbavu, ten tam nepochodí... Na něj ale ani není ta modelová řada zacílena....
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 29.01.2021 18:41:51
Pérák motorka zaměřená na motorizaci národa. Určitě na svou dobu dobře použitelná motorka. Uvědomte si hlavně stav silniční sítě v poválečném světě !!!
Opravdu doporučuju něco o tom přečíst. Třeba zrovna ten Motocyklový trh1895-2014 hodně vypovídající knížka otevře mladším oči.
I Jawa měla konstruktéry kteří by uměli postavit nadějné čtyřtakty. Bohužel ještě v r. 1945 takové nápady zavrhovala. Něco jsem četl o konstruktérovi který pro to raději odešel do ČZ. Bohužel díky bolševikovi který obě fabriky sloučil (čímž to totálně pohnojili jako všechno na co sáhli). Myslím že nakonec skončil v zahraničí.
Doba slávy čtyřtaktů pak ovšem přišla a nám zůstaly jen oči pro pláč. V ČZ se o čtyřtaktní motor prosazený ve výrobě pokoušel Pan Pudil (nejen on) psáno schválně s velkým P.
Bolševik ale něčeho takového nikdy nebyl schopný.
Zašlapané projekty 7 - Stop pro Čezetu.
Naposledy editováno 29.01.2021 18:54:46
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Na druhé straně - když to jelo, tak to teda jelo!
Ale protože potřeboval spolehlivý stroj, opatřil si péráka. Bylo na tem napsané že je to Ogar...
A rázem se z cestujícího opraváře stal motocyklista...
Naposledy editováno 29.01.2021 20:31:33
PinkPanther píše: Dacia dobré auto ? Možná v kontextu s cenou ale mrkni na statistiky TÜV. Mrdka největší a čím starší tím horší.
Osobní zkušenost mám zcela opačnou.
Edit: co se spolehlivosti týče, když se zmiňuje TÜV. Samozřejmě dynamika, jízdní vlastnosti, komfort jsou jak u levnýho auta.
Naposledy editováno 29.01.2021 20:35:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kolega z práce měl Peugeota, asi 408 ( ? ) - nevyznám se v těch číslech. Zlákala ho reklama, chtěl nové auto. Koupil Sandero. Je zklamán. Motoricky snad spolehlivé, ale prý horší čalounění, hlučné jako Š 105, slabší podvozek. Proti velkému Peugeotu, byt' 10 letému je to prý krok zpět. Uvažuje o novém autě, asi Octavii.
Milan1963 píše: Zdenalbenal>
Kolega z práce měl Peugeota, asi 408 ( ? ) - nevyznám se v těch číslech. Zlákala ho reklama, chtěl nové auto. Koupil Sandero. Je zklamán. Motoricky snad spolehlivé, ale prý horší čalounění, hlučné jako Š 105, slabší podvozek. Proti velkému Peugeotu, byt' 10 letému je to prý krok zpět. Uvažuje o novém autě, asi Octavii.
Kecy v kleci.... Favorit byl výrazně tišší než š105 (a to jsem ji měl s pětikvaltem) a Sandero je výrazně tišší než favorit...
To že je čalounění obyčejné se nemůže divit, když šel ze střední třídy na pomezí auta malých a nižší střední...
Podvozek je stabilní a trvanlivý, opět ale bude logicky méně pohodlný, než o dvě třídy větší a těžší auto....
V Octavii si pohodlí neužije.... Pokud mu vyhovovalo jízdní chování Peugeotu, tak aktuální 308/508 jsou velmi dobré.
Milan1963 píše: Zdenalbenal>
Kolega z práce měl Peugeota, asi 408 ( ? ) - nevyznám se v těch číslech. Zlákala ho reklama, chtěl nové auto. Koupil Sandero. Je zklamán. Motoricky snad spolehlivé, ale prý horší čalounění, hlučné jako Š 105, slabší podvozek. Proti velkému Peugeotu, byt' 10 letému je to prý krok zpět. Uvažuje o novém autě, asi Octavii.
Kolega osobní zkušeností došel ke správnému závěru co je to za rumunského sráče. Ano je to levné - relativně ( a to ty současné značně podražily, takže o láci už moc řeč nemůže být), stále platí nejsem tak bohatý abych kupoval levné věci.
Ono to službu vykoná - do Lidlu to dojede, ale kdo chce mít trošku i jízdní zážitek tak musí nakupovat jinde ..... .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Křesťani si v tomhle serou do huby.... Ve středověku to tam jezdili pobíjet a dneska by to sem tahali...
Ti co k něčemu jsou, ti zůstanou tam u nich, doma...
To co se sem sere jsou jen paraziti, netáhla, rozvraceči a extrémisti. Žádní chudáci... A to jsem ještě nezačal o kulturních a mentalitních problémech...
Ti co sem chtěli, aby tady žili, ti tu dávno jsou a a ni o nich nevíš... Protože se přizpůsobili a zaběhli do systému, ve kterém se rozhodli žít. Ti co se sem serou teď, toto nechtějí... Nechtějí být tam, ale zároveň to tu chtějí vyžrat a překopat aby to bylo tak jako tam a pak odsud zase utéct, když tu všechno vyplení...
Stejný případ jsou zrovna Husiti.... V těch jejich farách si nadělali "nízkoprahové" bydlení" a podobné "projekty", takže to živě vidím tady v okolí, kdy hustiská fara je plná totální svoloče ze dna společnosti, co si tam s heslem "Miluj bližního svého" Husiti natahali, samý feťák, samé socky v exekuci vlastní nenežraností a blbostí, samé svině, kterým jejich zlé úmysly nevyšly úplně podle plánu, hovada co se v reálném světě nejsou schopni uživit a postarat se sami pro sebe, tak ty tam ubytovávají, živí a chrání.... Za prachy nás všech... Třetina z toho osazenstva patří do basy, druhá třetina do blázince a ta poslední, by měla pochopit, že aby se uživili, musí něco začít dělat...... Farář - dobroser na první pohled, ale na ten druhý alibista a naiva.... No to by jeden blil....
KDu jsou podporovači lemplů, Čssd není o nic lepší.
Piráti jsou paraziti a komunistická vejce... Nejhorší možná volba.
Okamurovci jsou extrémisti, ale furt lepší než cokoli výše...
Ano - No comment....
Ty asi nejsi moc šťastný, co? Ale pokud Ti přijdou SPD lepší, tak to asi chápu...
Ne, ze bych nemel o dacii svoje mineni... ale mohli byste byt v tom vyzdvihovani rozpoctovejch sracu trochu konzistentni
Naposledy editováno 30.01.2021 00:31:21
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ad Dacia: Ač obvykle s Pechem souhlasím, tak tady ne. Dacia je auto určené pro stejné pacienty, kteří provozují škodu 120, a v komfortu a výbavě to neposkytne nic víc. Kolega má Dockera, spolehlivá 1.6 která žere skoro stejně jako kdybych Leganzu či Saaba provozoval na benzín, ovšem do 90kw má velmi daleko a o hlučnosti v interiéru nemluvě. A k čemu je kolegovi, že při nákupu nešetřil? Má celkem slušnou výbavu, ale auto mu pořádně netopí, a dnes je natěšen, až Dockera s 60t na tachometru vymění za očekávaného objednaného Renaulta.
Další kamarád pořídil s velkejma očima Dockera či Logana v LPG. Perfektní, auto s LPG z výroby! Ale když na to není pořádnej servis a ani všechny autorizáky nemaj (či ještě nedavno neměly) diagnostiku a schopnosti řešit spojitosti s továrním LPG, na které vstřiky stojí několikanásobek vstřiků pro polské vestavbové sady (Stag, EuropeGas,...) ale životnost o nic vyšší.
Dacia je hezká modla, auto za cenu průměrných ojetin ale nové. Ale neposkytuje nic jiného, než sortiment určený pro uživatele žigulů, škodovek 120, felicii a podobně. Přitom za stejnou cenu koupená ojetina jakékoli mírně zvučnější značky poskytne dvounásob i v ojetém stavu. Nechci nikomu brát iluze, ale "felicii smontovanou v rumunsku" bych si v roce 2021 nekoupil. O tom že to rezne jak Lada Niva což jest horší než kdysi škodovky 120 ani nemluvě. Ano, vystříkat dutiny hned po koupi... to ale je doménou těch škodovkářů, jiná auta to mívaj už v základní výbavě. Tady bych řekl, že Pech, který jindy celkem konstruktivně a pragmaticky hodnotí některé věci, pořád nevystřízlivěl z radosti z nového vozu, a příbuznost s Favoritem asi hraje roli
Kire: Vláda SPD by byla velmi zajímavá, vypadala by stejně jako současná politika - velký boj proti neexistujícímu nepříteli, a zbytek totálního selhání by byl zastřen vidinou vítězství nad vzdušnym zámkem. Na Slovensku už jsme to měli v podání Kotleby, a jelikož mam příbuzné i v Banské Bystrici, tak moc dobře vím jak to dopadlo ale někomu hold stačí falešný pocit bezpečí. Mě víc štve současný tristní stav ekonomiky a nejasná budoucnost.
Assassin: Ale proč ne, mě přivezla z porodnoce Dacia 1310, a kdybych ji mohl za 15 000kč ve slušném pojízdném stavu s doklady koupit, tak jako vzpomínku klidně. Ale etalon to samozřejmě není, to už je lepší ta Jawa. Byla. Současná Jawa je na tom jen o něco málo hůř jak ta Dacia, a celkem komické je pozorovat, jak odpůrce Jawy chválí Dacii
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale jinak je asi pořád smysluplnější stavět barák dacií, pro zábavu mít něco nesmyslnýho a na každodenní rodinné využití při velkým nájezdu TDI kombajn za 6l na 100. Sice 3 pojistky, ale ve finále nejefektivnější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kdyz obcas s nekym mluvim o rd 350 a slysim nazory typu jak tohle mela Jawa vyrabet apod., tak si vzdycky predstavim jak si mlady nadejny soudruh v 75 roce, pracujici v jzd za svuj pravidelny plat 2500 Kc vybira v mototechne misto 634 za 10 tis rd350 za 150,aby stim nasledne jezdil na mizerny benzin riznuty kradenou m6a do kolchozu budovat soalismus.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka_S píše: skodovak> Líp to napsat snad už nešlo
Tak proč to Martin Vaculík tak chválí? Nerozumí tomu nebo mu Dacia něco dává?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://cnn.iprima.c...uv-report-2021-13172
O tom neexistujícím nepříteli si můžeš někdy pokecat s kamarádem Gotingenu který má asi 30 motorek. Jenom nevím jak mu vysvětlíš po kom má na zahradě nakáleno a použité sprcky kolem. Jeho sousedé to asi nebudou. Oni se sem zatím nehrnou protože pečení holuby do huby tady nelítají. Politiku nechávám jiným.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |