AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
callowsick píše: Jawa přemýšlí o elektrický motorce?
Zaujala mě zmínka v článku...
V Liberci zkouší elektro-plochodrážky. tam bych viděl souvislost s jawou - Divišov. Když by to byla souvislost s Týncem, hledal bych v tom dotační podvod
Naposledy editováno 17.05.2021 09:33:46
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Po repasi spojky a vyladění karbce jawa opravdu letí, až se mi nechce věřit, že má jen 17kW. Fakt to nejede špatně. Mám to změřené s octavii 2.0tdi s 110kw a opelem astrou s 77kw. Opel se tak do kila vůbec nechytá, s octou jede jawka vyrovnaně tak do 90km/h, pak ztrácí. Šance jsem vyjel se spolujezdkyní rychlostí tak min 110km/h. Po repasi tlumičů a kyvky se jízdní vlastnosti velmi zlepšili. Furt se to jemně vlní, ale jen při velmi rychlém změnění směru.
Už se ale musí koupit nové pneu a ráfky. Přední je úplně v prde*i, zadní je OK. Pneu asi dám MC7 a ME22 (starou řadu mitas za tu cenu už ne, kdyžtak jen h03 na nějaké dlouhé cestování).
Tak či onak, zatím to dělá radost a jen je škoda toho počasí. Aspoň mám čas na maturitu, která je za dveřmi.
Naposledy editováno 17.05.2021 12:03:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Já teda jezdil kombik s posilovačem a do toho nejdelšího kopce po strakonický směrem na Prahu ve čteřech lidech se rozjela na tachometrových 170 km/h úplně v pohodě.
Jojo Felda měla obrovskou tachometrovou rychlost. Na jednom společném vejletě mi do vysílačky kámoška křičela, ať zpomalím, že jedeme 160. Já měl na tachometru 135, což bylo skutečných 130.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak, v čem byla chyba u toho dobíjení? Snad už to bude jen sloužit a sloužit, musí to jet jako prase. Pár dní zpět jsem se díval na go motoru Kawasaki 500 triple a je to krásná strojovna. Jen ty ceny...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale ten výkon nebyl jen altíkem. Byl mimo předstih a přicpaný výfuky.
Naposledy editováno 17.05.2021 14:15:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Z mého pohledu asi nejlepší co z Jawy vypadlo, je 660 Vintage. Ale furt je to takovy splacany. Nicmene uz to ma nejaky vykon a vypada to skoro dobre.
Naposledy editováno 17.05.2021 15:44:21
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pech-> to bys byl zlatej, jestli najdeš, tak mi do SZ pískni cenu. Do Strakonic to je kousek. Díky
E: SkotyCZ - ještě sem na 639 byl spokojen s mitas e03- slušný na silnici, slušný v terénu
E2: ona ta třinda mi taky jede kilo(digi tachec) na třetinu plynu a spotřeba cca 5l ale jak chceš víc, tak se spotřeba zvedá strašně a výkon moc nepřibejvá
Když sem jel s Vomim (panelka) 80 tak sem měl spotřebu pod 4l míň než ta 250. Cesta z Ovy do Plzně
Naposledy editováno 17.05.2021 20:33:41
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
K té spotřebě, jel jsem originál jikov 100km/h celé slovensko a maďarsko při průměrné spotřebě 4,54l/100km. Teď si hraju s PWK karburátorem, furt se musí štelovat (divné). Jedno je ale jisté, rozdíl mezi spolehlivým jikovem a čínským PWK je propastný. Třinda s PWK jede už od 2,500 otáček a akceleruje naprosto plynule, žádné přechody jako u jikovu. Chce si to ještě vyhrát, najít optimální trysku (mezi 115-125) a bude to bomba. Spotřeba bude +- podobná.
Jestli se PWK osvědčí, tak koupím nějakou kvalitnější repliku (OKO, Koso) nebo přímo jetý keihin a zrepasuji ho.
Jarní jawajízda odpískána ? Navrhoval jsem termín, nic se nedělo. Ted' už začnou srazy a jiné. V pátek jedu na neoficiální sraz Jawy 650 / 660 na Kokořínsko, příští víkend Popularem na sraz veteránů do roku výroby 1945, další víkend opět Popularem na další podobný sraz, a je tu červen. Kdyžtak někdo napište, jestli vůbec něco podnikneme, nebo bude až podzimní. A ta možná nebude, bude-li virus....
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
MartinED250 píše: Krátkou 1.6 jsem onehdá měl taky jako služební. Byla v základu - bez serva a normálně dala 200km/h na GPS. Pamatuji si to do dnes. Cestou do Kladna na burzu po dálnici..
Měl jsem 1.6 kombi a jestli jsem měl někdy v autě strach, tak v tomthle: Jedno když jsem chtěl zkusit top speed a ve 165 tacho se mi stahla prdel a změkl tlak na pedál... možná byl boční vítr, ale fakt se víc nedalo. A pak jsem jednou zkusil po ránu bez provozu dát Ecce Homo tak nějak načas a v poslední zatáčku krátké verze trati jsem to málem otočil na boudu na suchým asfaltu... Jako z toho pohledu nic moc, ale normálně to auto sloužilo dobře. Aspoň mi při rozjezdu nezdechalo jako nějaký menší motory... nebo mikromotory 1,0 atd. Měl jsem servo, 1 airbag a přední okna v elektrice, bez klimy bohužel. Nakonec to kopil nějakej škoda fandy, bo to mělo plech pod motorem (na 1,3 motor . nepasoval výpušťák na díru) a vyšší péra. Taková malá Jeepa. Možná proto ty jízdní vlastnosti byly horší.
Ale ono záeží, jaký měl člověk gumy a celkový stav konkrétního kusu, žejo.
Naposledy editováno 18.05.2021 09:09:24
https://motorkarskydoupe.cz/
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
mito7 píše: Kupoval jsem v r.98 1,3 Feldu GLXi s ABS, Klima, airbag, okna + zrc v elektrice, vyhř. sedačky, přední a zadní příčn. stabilizátor, rozpěra tlumičů na Continentalech. Po vytunění motoru (hlava, vačka, sací potr., ventily, vodítka, svody, Sebring výfuk, KN filtr, data v jednotce, tlumiče sensatrack jela 190km/hod. tachometrových úplně v klidu s puštěným volantem. Kámoši s 1,6-kama se nechytali v žádném režimu (zrychlení, rychlost) jediné co měly vyšší byla spotřeba. Já jezdil kolem 6 litrů, oni se mnou i za 9 - pořád jsme kvůli nim stavěli na pumpách.
Tak to je snad jasný
Naopak by bylo smutný, kdyby auto, do kterýho narveš tolik peněz a práce bylo nakonec stejný, jako seriová 1.6 která nevyšla tak draho.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 1 | Dnes v 17:13 Kohlstein |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |