AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
assassin píše: Ty felicie jedou jako blazen, mam 120kW a max v TP 210km/h ... max rychlost (pokud se nejede do kopce) by asi nemela nijak zasadne zaviset na hmotnosti...
Jestli myslíš to tvoje volvo Mondeo, tak to jsou už čínské kilowatty!
Na to nezapomínej.
To bude odpovídat 40kW odvozeným z SI.
Naposledy editováno 18.05.2021 22:58:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Já myslel deci. Věcí myslel ten můj přechytralej telefon.
Na spritmonitor.de je u průměru rozdíl 0,38l
Při courání se ten rozdíl nemusí být tak velkej, ale při rychlé jízdě po dálnici už ta 1,6 začne brát. Oproti vytuněné 1,3 to byl velkej rozdíl. Když soused naložil na střechu té 1,6 - 3 kola a pral to po dálnici, tak skončil se spotřebou 12 L/100.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ještě edit: Ta felda má nízkou spotřebu i s jednoduchým motorem, páč má malou hmotnost, malou čelní plochu a úzké gumy. Pak je naložení kol na střechu znát mnohem víc, než když se to provede nějakému dospělému autu.
Naposledy editováno 19.05.2021 19:17:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Akamu píše: PetrL3-> a co teprv kdyby dali zelenou škodovácký 1.6 místo prastarýho wv motoru. To mohlo bejt echt zajímavý. Měl to bejt modulární motor i na 2.0
Ten VW motor byl mrdka... Výkon měl takový, co ostatní výrobci měli na objemu 1,4 už o deset let dříve a životnost taky žádná velká sláva... Felda je papírák, takže těch pár kobyl navíc je tam poznat, ale ten českej 1,6-OHC měl asi o dalších 15 koní víc, modernější a lehčí konstrukci.... Ale proč by se prcali se zavedením nového motoru, lepšího než sami měli (ona i 1,6SR je dost mrdka), když už nějaký měli a jako základ do krumplu pro beznohé (O1) to i stačilo, pak byly i menší motory a felicí s tím motorem bylo celkem pár...
SkotyCZ píše: Akamu> o e03 jsem slyšel. Jestli se pojede nějaká větší dálka, tak vezmu nějakou mitasku na zadek (h03 nebo e03 kvůli výdrži). Na předek h04 už ale ne. Za tepla skvělá, ale za studena a mokra to je o hubu.
K té spotřebě, jel jsem originál jikov 100km/h celé slovensko a maďarsko při průměrné spotřebě 4,54l/100km. Teď si hraju s PWK karburátorem, furt se musí štelovat (divné). Jedno je ale jisté, rozdíl mezi spolehlivým jikovem a čínským PWK je propastný. Třinda s PWK jede už od 2,500 otáček a akceleruje naprosto plynule, žádné přechody jako u jikovu. Chce si to ještě vyhrát, najít optimální trysku (mezi 115-125) a bude to bomba. Spotřeba bude +- podobná.
Jestli se PWK osvědčí, tak koupím nějakou kvalitnější repliku (OKO, Koso) nebo přímo jetý keihin a zrepasuji ho.
Hele s Mitasem v rozměrech pro staré wergly už jsem tayk skončil. Přešel jsem na Heidenau.... Ale v R18 se dělá kde co, můžeš si vybrat dle libosti...
Jirka4137 píše: mito7> Škoda že nejde natunit Forman. To by byla na dálnici sranda.
Kamarád jednu dobu mluvil o prodeji 1,6 Favorita. Prej zkoušeli nějaký prototyp a je to ofiko na značkách. No někde tu 1,6 Feldu vymyslet museli.
1,6 Fávo prototyp byl, ale měl motor vycházející ze š720, to byl úplně jiný příběh. Stojí v depozitáři v boleslavi... Tmavej kombík...
Borntobewild píše: A víš, že u tý Astry máš 5 rychlostí? Astra při ustálené rychlosti 90km/h bude brát tak 4,5. Pokud není rozbitá, nebo Tvou jízdou rozštelovaná a zatuhlá.
To bude kombinace všeho, zatuhlá, víc odstavená než v provozu a při těch jeho rychlostech to tam beztak ani nešoupne poslední kvalt...
PetrL3 píše: A teď si vem lidi, co si koupí nový auto na leasing, o kolik zaplatí ročně víc. A taky to přežijou.
Já znám lidi, co si koupí auto s nízkou spotřebou místo spolehlivý motorizace a pak stejně nechají v servisu desítky tisíc.
Přesně tak. Nejen spotřeba jsou náklady na kilometr jízdy...
Jirka4137 píše: Akamu> Super článek. Myslím že tím že je Favorit -Forman lehčí to muselo mít odpich jak prase. 200km/h to rozhodně jelo s těma kw i víc. Měl jsem 1,6 Audi kw tak nějak stejně a letělo to přes 200. Ten takykamarád musel pěkně kecat protože v článku píšou jen o jednom ks.
Ropné pole mám na zahradě a tiskárnu na prachy jsem pořídil do baráku jako první.
Proti Feldě je lehčí celkem o hovno... Tamje rozdíl asi 50 kilo.... Však je to taky totéž v bledě modrém..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Hlavně nechápu smysl, proč dávat kola na střechu, když je to mnohem pohodlnější dát dozadu za auto. Jednak je to vopruz zvedat, je to nepohodlný, nebezpečný, furt řešit podjezdy a garáže. Ta spotřeba stoupá hlavně při vysokých rychlostech. A ty levné držááky jsou homologované na 90kmh a ty dražší asi na 120. Když dám kola na kouli, na spotřebě ani na jízdních vlastnostech to nepoznám.
Ještě edit: Ta felda má nízkou spotřebu i s jednoduchým motorem, páč má malou hmotnost, malou čelní plochu a úzké gumy. Pak je naložení kol na střechu znát mnohem víc, než když se to provede nějakému dospělému autu.
Třeba proto, že auto musí mít krom toho držáku ještě kouli, když hagusy nejsou nic vzácného... A koule je čím dál tím dražší hračka u aktuálních aut......
Jako držák na kouli je jednoznačně lepší, pokud je to ten sklopný, že můžeš do kufru.... Ale když koule není.... Viz výše...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ještěže mám Škodu 120. TZ jsem kupoval za 300 korun ve výprodeji a montáž udělal sám. Elektriku mi zapojil kamarád za symbolickou cenu...
Když otec kupoval novou Fabii, nabídli mu TZ za tuším dva tisíce. Tedy - bylo to roku 2001 , Fabie už je v NHKG...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Jak říkám, tohle je jen jeden důvod, proč mám stará auta. Koule na dva šrouby, která se nesundavá. V Praze slouží jako asistent couvání a ochrana, když blbec na mnou nedobrzdí.
Při nepatrném tukanci ochrání, při větším škodu zhorší. Je to dvousečné. Ale tak to už je problém viníka a jeho pojišťovny.
cmiral píše: PetrL3> to není u O2 úplně pravda. Krabička snad, ale když měla couváky. Chladič a altík jen pokud bylo TZ z výroby. Na všechny auta od 2x120, favorit, 2x Felda, O1 a F1 jsem si TZ vždy montoval sám a to taky už prý nejde. Dnes je to složitější, ale to se tady už taky řešilo, jen připomenu že pokud jsou v TP u TZ nulové hodnoty může majitel na kouli v budoucnu zapomenout.
Já nepsal o O2 s tím chladičem. Přiřazení O2 patřilo jen krabičce.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale Cmiral má pravdu, že na kouli mám asi jen 75 a na střeše 100. Resp. spojovací zařízení má psáno 100, ale auto jen 75.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Díky bohu jsem to ustál, po rozpojení se řetěz začal namotávat mezi tlumič a kyvku a zablokovalo se zadní kolo. Čára od zablokovaného kola je přes 50m dlouhá. Řetěz jsem po 3h odmotal a jawku dotlačil na garáž. Fakt bych nečekal, že se může nový řetěz rozpojit, fakt se mě tomu nechce věřit. Zajišťoval jsem ho jako vždy, řádně namazal v a00, žádná odchylka od řetězového kolečka a rozety se mi nezdá (furt stejná, jako u YBN řetězu). Prostě nevím, tak či onak škoda za tak 3000kč. Zrovna s tou kyvkou jsem si tak vyhrál a může jít do šrotu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 19.05.2021 22:50:34
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 1 | Dnes v 17:13 Kohlstein |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |