AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> Včera jsem byl v Olmiku (mimopracovně). Vítr jak hrom tak jsem musel Formana trochu točit, ale ne zas nějak moc. Docela mě překvapilo že ne úplně vytočená čtverka jde vytočit na tachometrových 120. Škoda že nemá můj Forman otáčkoměr.
Lidi ale jezdí moc rychle, dvě auta mě dokonce předjely když jsem musel ubrat za autobusem.
Dálnici jsem nechal těm rychlejším.
A proč si proboha nepořídíš auto? To je nějaká forma masochysmu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Na podvozku fabie neni zadna veda, jako relativne to funguje, ale jak jsem psal, je to diky nizke hmotnosti, mel jsem jako sluzebni silnejsi verzi 1.4tdi s vetsima kolama a 205gumama. Dobra motokara, ale takhle funguje skoro kazdej malej hatch ze zapadu.. no nebo lip.
Kazdopadne mezi fabii a v70 je zasadni rozdil ve vsem tak velkej, ze favorit by musel bejt slapaci aby to sedelo
Naposledy editováno 11.11.2021 21:29:21
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
assassin píše: Borntobewild> Me favorit prekvapil jak funguje, nejspis diky nizke hmotnosti. S fabii1 jsem nenajezdil moc, s fabii2 skoro 100tis.
Kazdopadne mezi fabii a v70 je zasadni rozdil ve vsem tak velkej, ze favorit by musel bejt slapaci aby to sedelo
Jo, to přibližně sedí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: assassin> Zase kecáš. Favoritem jsem toho najezdil dost, felicií taky. Ani felicie s fábií se vůbec nedá srovnávat. To je úplně jinej level. Samozřejmě, pokud jsi nejezdil fábií Junior, ale i ta má lepší podvozek než favorit a felicie.
Fabie je úplně jinde, než Felicie, ale pořád je to malý auto. V70 je prostě úplně jiná liga a těžko se hledá náhrada. To už clovek musí koukat po limuzinach typu ls400, a8 atd.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nic z toho mi nechybí a nic z toho už bych nechtěl, když si vezmu, co můžu mít dnes za jednu, dvě, tři vejplaty.
Naposledy editováno 11.11.2021 21:46:33
Zrovna klimatizaci nemam ani v bawu a je to trochu jinde nez fabie klima a abs auto nedela. To bude mozna ono. nekdo ma elektricky okynka a prijde mu to jako moderni auto, ze po 3hod jizdy ho z toho musej vytahnout neresi, to je normalni
No evidentne se neshodnem, ale pro me jsou felicie a fabie jen evoluce favorita, prast jak uhod
Jinak jezdil jsem favoritem sportline nektere z prvnich generaci a pak solitairem, to mel stryc a to melo i palubni pocitac… skoro bych rekl, ze i to servo…
Naposledy editováno 11.11.2021 21:47:58
Jirka4137 píše: pech.> Včera jsem byl v Olmiku (mimopracovně). Vítr jak hrom tak jsem musel Formana trochu točit, ale ne zas nějak moc. Docela mě překvapilo že ne úplně vytočená čtverka jde vytočit na tachometrových 120. Škoda že nemá můj Forman otáčkoměr.
Lidi ale jezdí moc rychle, dvě auta mě dokonce předjely když jsem musel ubrat za autobusem.
Dálnici jsem nechal těm rychlejším.
Fávo jsem měl 1993 karbec s kratší převodovkou.
Dvojka jde na 80, trojka na 110, čtyřka na 135, na pětku to jede 150, ale ta už se nedotočí... Na dálnici jsem mu v kopci když začal vadnout dloubnul ve 135 čtyřku, plnej, 5000 ot. a pak ty stoupání i na R4 vylezl při těch +- 130 km/h... Když jsi zaváhal, tak ti zvadnul a už se zpátky neroztočil. Ono to umělo jet rychle, ale muselo se včas a řádně práskat bičem. Dneska to jedu Sanderem trvale na 5, 150km/h, ale to je tím že to vlastně o moc víc neváží, ale má to větší výkon....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: PetrL3> Ta fábie je dávno amortizovaná. Když jí budu prodávat, dostanu za ní půl vejplaty. Takže ji mám jako 4. vozidlo. Občas se to hodí.
Přesně tak to mám s Volvem. Nemůžu za to, že furt šlape. Nakonec je z toho auto, kterým jezdím nejvíc, protože to beru jakože klidnemenabourejtejemitofuk, ale nakonec ho mám asi nejraději i když je to vrak.
Btw dal sem za něj půlku toho, co dnes stojí slušná fabia1, ale nějaká práce na tom byla, takze se to samozřejmě blbě počítá, ale řekněme celkem vyšlo jako nic moc první fabka.
Naposledy editováno 11.11.2021 22:07:07
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 11.11.2021 21:59:55
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Borntobewild> Ale…ja jezdil favoritem, jednickovou i dvojkovou fabii… takze ne, neni.
Favorit je pohodlnější. Protože nemá ty dementní tvrdé sedačky jako Fabie a je v něm více místa na rozvalení... Jedničkové Fabie jsou mimořádně nepohodlné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: assassin> Zase kecáš. Favoritem jsem toho najezdil dost, felicií taky. Ani felicie s fábií se vůbec nedá srovnávat. To je úplně jinej level. Samozřejmě, pokud jsi nejezdil fábií Junior, ale i ta má lepší podvozek než favorit a felicie.
Junior to zabíjí guma co váhu toho auta fakt nedávají a ani 165/14 na slabších verzích nejsou dobré. Když se na to obuje nominální rozměr 185, je Fabie opravdu stabilní, ale stále ne pohodlná. Felicii hodnotím jako jízdne horší než favorita. Sedí to stejně, tzn. Méně než Fabie, ale drncá to jako ta Fabie a už to má ty tvrdé sedačky... Takže omezená stabilita a nepohodlí, ale prostor proti Fabii je lepší...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Favorit je pohodlnější. Protože nemá ty dementní tvrdé sedačky jako Fabie a je v něm více místa na rozvalení... Jedničkové Fabie jsou mimořádně nepohodlné.
Tak mně to přišlo přesně obráceně. Favorit skákavá koza, zlata š120, fabia malá, ale při rychlejší jízdě mnohem pohodlnější.
Akamu píše: Borntobewild-> no jinej level, určitě tam posun je, ale že by byl favorit vyloženě špatnej to teda ne. Fáčko se sice naklánělo, ale drželo jak přibitý, rozbitý cesty filtrovalo určitě aspoň stejně dobře jako fabka. Co sem najezdil s fobií 1.4 16v, tak samozřejmě byla pevnější, motor jiná liga a přesnější řízení. Spokojenej sem byl s oběma, nějakou dobu sem je provozoval i souběžně.
Favorit seděl, když jsi se nebál to tam nalámat na hulváta, snesl fakt hodně a nezradil, měl dobře udělanou kinematiku náprav. To i přestože se dost nakláněl, což byla daň za to že moc nedrncal. Ve své době patřil jízdne k lepšímu průměru, ale dnešní auta jsou prostě jinde....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Nedávno si brácha půjčil moje Volvo V70 a když ho vracel, tak sám uznal, že je to nejpohodlnější auto v rodině. A to má mimo jiné XC90.
Tak ony ty SUV jsou nasponovany aby se nepřevrátily, proto jsou tvrdší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dvojkova fabka me bavila, protze to byla holota - tzn lehka a ten malej ropak s tim docela i uhanel. Sice delal kraval, ale na okreskach to docela pelasilo. Dalnice 170 za dobrych podminek na svuj ucel to neni spatne auto, jezdil jsem s ni rad.
PetrL3 píše: Fabie je úplně jinde, než Felicie, ale pořád je to malý auto. V70 je prostě úplně jiná liga a těžko se hledá náhrada. To už clovek musí koukat po limuzinach typu ls400, a8 atd.
Čím je auto těžší, tím je pohodlnější, aniž by výrazně utrpělo na stabilitě. To je o poměru odpružených a neodpružených hmot.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |