Rozpačitý pocit jsem z ní měl hned od začátku. Všechno bylo jakoby zadřené. brzdové destičky drhly o kotouče, motor strašně ucukany i ve vyšších rychlostech, nikoliv jen na jedničku a na dvojku, s čímž bych ještě u dvouválce počítal, ale i na čtyřku při ubrání plynu jak kdybych šlápl na brzdu. přidání plynu a motorka ujíždí pod zadkem. podotýkám, že mám v rukách celkem i cit, ale všechno spojkovat mě taky nebaví. nepomáhá tomu asi ani průvěs řetězu, který byl od výroby víc než doporučené 3,5 cm...
no nějak si většina věcí sedla, nebo jsem si zvyknul. co mě ale štve, je to, že po první garančce v 1000 km, kdy se měnil olej i filtr, začala chlastat olej. teď najeto cca 3300 a olej už je v kukátku vidět jen když motce trochu "pomůžu"a naklonim ji lehce doprava k sobě.. tipuju, že za ty cca 2300 od garančky vychlastala tak 3 deci. jasně, můžu to dolejt, ale u nové motorky mě to štve. servisní interval po dalších 12tis. kilometrech mi přijde jako vtip. výfuk je navíc zaprskanej černýma kapičkama. motorka sice nekouří, ale tohle je fakt opruz. máte někdo podobnou zkušenost, nebo nějaký tip, na co se při opravě zaměřit, prosím? stejně se nevyhnu tomu, že ji povezu do servisu, ale ať aspoň působím trochu inteligentně, aby se mnou nevy...ali.
štve mě to o to víc, že tu motorku mám tak nějak rád a vyhovuje mi ergonomií i ovladatelností..
moc děkuju.
1 reakcí na tento příspěvek žere olej - nová motorka :/
Ty nectnosti okolo chodu motoru zmizely?
Taky napiš, jak s tím vlastně jezdíš. Jestli opatrně a nedáváš jí správně za uši, tak je nezajetá. Pak je 2dcl oleje na 1000km vlastně v normě.
2 reakcí na tento příspěvek žere olej - nová motorka :/
Každopádně mi přijde u nové motorky v záruce vtipný se tady ptát na co se při opravě zaměřit….
Hele ten motor má 35kw maximální 170 žádný trhač asfaltu ale jsou tam asi nějaké hodnoty otáček ,nebo jízdního režimu, které by jsi měl při zajíždění dodržovat ne?Ne ze by to u tohoto motoru byla nějaká věda ale možná bych hledal příčinu tam
Naposledy editováno 21.11.2021 05:59:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) žere olej - nová motorka :/
Metzler píše: Gahan37> dobře udělám to tak, ať v servisu vidí, že tam ten olej chybí. Zajížděl jsem ji opravdu poctivě, dle manuálu. První tisícovku se otáčkoměr nepodíval za 7000 ot./min. Taky jsem se s ní teprve sžíval. Těch 150 km/h jezdím az teď a jen občas a chvilku. Vždycky spíš na zkoušku... děkuju..
Čau, no, ja by som bez oleju , teda s olejom na minime a pod minimom nejazdil. A to len preto, aby si niekomu dokázal , že to olej žerie. Nepomôže ti to ani hovno akurát to ešte viac poškodíš jazdou s malým množstvom oleja. Len pán vie, čo tam naliali pri prehliadke. Vieš čo tam naliali? aby si to mohol doplniť? teda, teraz ma napadlo, ja by som do toho servisu šiel hneď a spýtal sa, že ako je to možné , že dokedy do toho nestrčili svoje špinavé paznechty tak to bolo v poriadku a po ich zásahu to žerie olej, ako je to možné????
To za starých časov keď sa vody sypala a piesok lial, a Škoda 120 L sa kupoval nová v predajni za 56 000 Kčs, tak kamoš si ju kúpil fungľovku a prišiel zo servisu po povinnej prehliadke, že čo mu s tým porobili, že mu to vôbec nejde. A ja: že čo robil? Odpoveď ventily a aj do nich babral, a tiež zapaľovanie. Robil to taký starší pán odborník. Všetko dobabrané, tak som to nastavil ako bolo treba a niečo som riešil zhodou okolností tom značkovom servise Škoda. Tak som sa pýtal na toho pána , staršieho čo a ako. Jé, to je taký debil, dal som ho robiť nové autá, tam nemusí robiť nič, lebo nič nevie. no ten pánko nie len že bol debil, ale čo je horšie, bol iniciatívny debil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) žere olej - nová motorka :/
Motor bude zajetý tak možná v 10 000 km. Zajetím není myšlena doba, kdy se nesmí na plno zatěžovat, ale když se hluzné povrchy navzájem přizpůsobí. A to tak rychlé není.
Naposledy editováno 21.11.2021 10:27:40
1 reakcí na tento příspěvek žere olej - nová motorka :/
10000km je na zajíždění strašně moc. Jawy chtěly 1500-3000km a tam je technologie výroby jako z pravěku. Ta Honda musí být po 1000km zajetá.
No určitě bych to kontroloval, dolil 10w40 a pokud se to nezlepší, tak reklamace.
Je to ale divné, snad se to zlepší.
Naposledy editováno 21.11.2021 17:35:11
1 reakcí na tento příspěvek žere olej - nová motorka :/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) žere olej - nová motorka :/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) žere olej - nová motorka :/
Taky je tu faktor moderních řidičů, kteří jsou hloupější a hloupější. Něco jako zahřívat motor a tak je vůbec nenapadne.
A taky tu jsou emise, díky EU musí mít studené auto ty první 3 minuty po startu stejně emisí, jako zahřátý.
Vývoj moderních motorů se v podstatě točí jen kolem emisí a je to fakt bordel (malé a levné auta mají tvrdší limity než SUV, což je paradox. Levné auta zmizí, protože kdo by si fabii za 650k Kč koupil. Zatímco BMW X5 lze pořídit snad i s V8 s 4x více emisemi, než fabia v 1.0tsi). To je ale na jinou diskuzi.
Jen k tématu, jestli se to časem spraví, no nevím. Jako já bych nechtěl jezdit na nové motorce, která žere olej a abych pak doufal, že to přestane -no nevím.
1 reakcí na tento příspěvek žere olej - nová motorka :/
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) žere olej - nová motorka :/
A nejhorší je to tak kolem 3500 ot./min. pustit a znovu přidat plyn. To je jak rodeo :)) blbý to je hlavně na 2. a 3. rychlostní stupeň, kdy si většinou po rozjedu kolem 40 km/h zaklapávám plexi na helmě a řídítka držím jen jednou rukou. to je pak o držku :)) One-handed Travis Pastrana mezi plechovkami na Štěrboholské radiále :))
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) žere olej - nová motorka :/
Pravda je, že přidání plynu (ON) škubne hlavně v nižších otáčkách, ale zase ve vyšších otáčkách, když plyn pustím (OFF), tak je to jak kdybych přidupnul zadní brzdu..
A nejhorší je to tak kolem 3500 ot./min. pustit a znovu přidat plyn. To je jak rodeo :))
To není závada. To je charakter CB500X mě dost bavilo.
Naposledy editováno 22.11.2021 11:46:45
Metzler píše: vilemx> chápu kam míříš, CB chce víc otáček. Pravda je, že přidání plynu (ON) škubne hlavně v nižších otáčkách, ale zase ve vyšších otáčkách, když plyn pustím (OFF), tak je to jak kdybych přidupnul zadní brzdu..
A nejhorší je to tak kolem 3500 ot./min. pustit a znovu přidat plyn. To je jak rodeo :)) blbý to je hlavně na 2. a 3. rychlostní stupeň, kdy si většinou po rozjedu kolem 40 km/h zaklapávám plexi na helmě a řídítka držím jen jednou rukou. to je pak o držku :)) One-handed Travis Pastrana mezi plechovkami na Štěrboholské radiále :))
takovou divocinu nepredvadi zadnej z mejch V2 dvouvalcu.. mozna tak 450 v terenu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Defekty pneumatiky Honda CB 500X, Honda CB 650F, Yamaha Tracer 9 / 900,... | Metzler | 30 | 19.9.2024 v 20:38 MrZman |
Momentove klice [1, 2] Honda CB 500X | Moltys | 31 | 15.9.2024 v 00:50 TomasRA |
Nové pneu na Honda CB 500X Honda CB 500X | Burdin | 13 | 11.8.2024 v 09:30 FiffiQ |
CB500X bliká ABS Honda CB 500X | kášakáša | 5 | 25.7.2024 v 18:05 stdanda |
Honda CB 500X nebo Royal Enfield Hi... Honda CB 500X, Royal Enfield Himalayan | radim_cz | 12 | 3.7.2024 v 10:24 Jarda |