AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 26.11.2021 10:19:09
Naposledy editováno 26.11.2021 10:53:51
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Po včerejšku na 660 jsem se namlsal. Sice jsou mínus 3, ale nevadí. Vyjel jsem na panelce. Asi 20 km, v klidu. Jen by to chtělo vyhřívání rukou a sedla. Samozřejmě to nemyslím vážně, kde by se to na 6 V vzalo...
Milane,3S lipo váží kolem 400g ti rukojeti utahne několik hodin, pokud nepoběží furt naplno.
Pokud to myslíš s ježděním v těchto teplotách vážně a vím, že máš víc strojů bez výhřevu heftů, tak zvaž vyhřívané rukavice s nějakým takovýmm lehkým zdrojem.
Já mám vyhřívané hefty na všem, tak mám na betrku jen vyhřívanou vestu, kdyby mě zastihlo prudké ochlazení někde daleko od domova.
Naposledy editováno 26.11.2021 12:29:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
U verzi kde je elektronika je otazka jak by si to poradilo s menším napětím, ale pokud je tam nakej procesror tam stejne bude stabilizátor na 5V…
No a u tech cinskejch by treba slo dobastlit zapojeni - dat je paralelne, pokud jsou seriove apod…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Milane,3S lipo váží kolem 400g ti rukojeti utahne několik hodin, pokud nepoběží furt naplno.
Pokud to myslíš s ježděním v těchto teplotách vážně a vím, že máš víc strojů bez výhřevu heftů, tak zvaž vyhřívané rukavice s nějakým takovýmm lehkým zdrojem.
Já mám vyhřívané hefty na všem, tak mám na betrku jen vyhřívanou vestu, kdyby mě zastihlo prudké ochlazení někde daleko od domova.
Vyhřívaná vesta mě zajímá. Jak to funguje? kolik to stojí, co to vydrží? Dá se to prát?
assassin píše: PetrL3> Ono by nejspis ty vyhřívané hefty fungovaly i na 6V jen s ctvrtinovym vykonem….
U verzi kde je elektronika je otazka jak by si to poradilo s menším napětím, ale pokud je tam nakej procesror tam stejne bude stabilizátor na 5V…
No a u tech cinskejch by treba slo dobastlit zapojeni - dat je paralelne, pokud jsou seriove apod…
Obvykle to hlídá napětí, abys ještě nastartoval, když je zapomeneš vypnout, ale stejně si je dávám před relé, už sem četl, že i tak pak dvouvál nenaskočí. Použití na 6v fichtlech a jawach není moc reálné. A myslím že jsou spíš všechny paralelně. Muselo by se ovládání vyrobit extra.
Naposledy editováno 26.11.2021 13:08:31
Borntobewild píše: Vyhřívaná vesta mě zajímá. Jak to funguje? kolik to stojí, co to vydrží? Dá se to prát?
Funguje spolehlivě, cenu nevím, 1500, mají i vyhřívané kalhoty atd, mrkni na Insportline. Vydrží pár hodin, má to 3 stupně teploty, nad bradavkou máš spínač kterej svítí různýma barvama podle nasravene teploty=počet stisků tlačítka, prát se to nedá.
Jo a na tlačítku postupně zhasínají čárky, podle vybití.
Naposledy editováno 26.11.2021 13:22:46
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tak jen chci podekovat Pechovi, protože ta levná čínská Delphi ds150, co mi doporučil umí pro mercedesy číst i mazat chyby všech řídících jednotek netřeba shánět dražší klony icarsoft a pod.
Zatím asi TOP univerzální diag.
Naposledy editováno 26.11.2021 16:34:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Wenca24 píše: PetrL3> kdes ji bral? taky si ji asi objednám...potřebuju to na fabii (2003) a výhledově vito 2010 - to by mělo klapnout, ne? Díky..
Nedokážu přesně říct, na jaké modely a roky to je, ale z toho co vím to je od 2000 (benzíny) / 2003 (nafta) do ???? (min 20014-15). Motorová část ti bude chodit určitě a vzhledem k rozšířenosti modelů aut, na které se ptáš bych řekl, že pravděpodobně to bude komunikovat se všema jednotkama ve vozech.
Aukro, šlo to ze slovenska, ale poštovné je už v ceně.
Já ji bral tady:
https://aukro.cz/nov...shipping-and-payment
Ale vidím, že Z ČR už to stojí míň i včetně pošty:
https://aukro.cz/dia...shipping-and-payment
Naposledy editováno 26.11.2021 14:07:52
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dá se sehnat i levněji Mě by zajímalo, jestli tím jde opravdu vyčíst a smazat všechno, včetně ABS, Klimy atd. Hlavně, jestli to bude fungovat i na Toyotu. Mám už asi 10 let kabel, který je jen na VW a u fóbie se dostanu všude, ale Toyotu to nepodporuje.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Zrovna jsem po tom koukal. Originál delphi, které varuje na stránkách před padělky to prodává asi za 2500.
Dá se sehnat i levněji Mě by zajímalo, jestli tím jde opravdu vyčíst a smazat všechno, včetně ABS, Klimy atd. Hlavně, jestli to bude fungovat i na Toyotu. Mám už asi 10 let kabel, který je jen na VW a u fóbie se dostanu všude, ale Toyotu to nepodporuje.
To asi ne. Ukaž kde to nabízí origo za 2500...
To si špatně pochopil, že ti k tomu dají zdarma školení v hodnotě 2500...
Jinak to na co odkazujes bude taky čínská kopie. Ony i ty kopie se vyvíjí, dřív měly nedostatky, ale ty současné jsou dobré. Tím si prošla i kopie vidy. Napřed se varovali před jednou barvou desky, že se na kupovat jen modrá/zelená..to už si nepamatuju.
Naposledy editováno 26.11.2021 23:54:14
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
E: Ta nejnovější je 2001. Ta jedničková má takovej divnej konektor, tam se chyby vyblikávají počítáním bliknutí kontrolky. Ale konektor to má, dokonce mám redukci na obd, ale jednoduchý bluetooth obd mi na to nefunguje.
Naposledy editováno 26.11.2021 20:55:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Panelku zazimuju, na tom uklouzaném zledovatělém se na ní jezdit nedá. Padá, lehce mrzne...
Lépe se jezdí na pérákovi, ale toho do tohoto vytahovat nechci. Takže zbývá zase jen pionýr. Asi dvacítka, ta se v zimě osvědčuje, nohy v suchu. Jen vymyslet , jak zapojit Oxfordy u pionýra. Panelka má baterii, schéma je jasné, vyzkouším to, ale pionýr ?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |