AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Mohl by se tím bezpr. živit.
Na ježdění v terénu . Spojku jsem na 180 odvařil podobně. Po výměně za origoš Ferodo už šlapala jak má.
Naposledy editováno 03.12.2021 19:57:20
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 03.12.2021 20:02:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já už si dva roky kupuji slušný spacák abych zkusil spaní venku když je kolem nuly,ale ještě jsem nevybral. Ale láká mne to,poněvadž v létě na to nemám čas.
https://www.hudy.cz/...i?q=spac%C3%AD+pytle Osobně mám vše od Rock Empire značka kterou jsem doporučoval před cestou Kafimu. Kluci co obchod provozují zboží aktivně používají a ochotně poradí i po netu.
Rozhodně mají víc zkušeností ohledně extrému. Já jen od května do září.
Naposledy editováno 03.12.2021 20:44:06
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Mimochodem nemátě někdo zkušenosti s nějakým žďárákem? Já si vloni koupil českej od Kondora asi za litr a ať sem v tom spal na jaře, nebo i teď když už mrzne, tak se mi extremně zapotil spacák....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
(Od té doby jsem barák opravil a rozvedl topení dal kotel a kamna kdyby někdo chtěl zabačovat .)
V tomto nemám takové zkušenosti ale toto mě příjde typan který ví o čem mluví- Povídání o karimatkách YouTube. Jen je to moc dlouhé sem dávat.
PetrL3 píše: Jirka4137> .....kdyby našel někoho, kdo mu za to bude platit.
Vysrat se na to...
Nejlepší cestou ke zvýšení výkonu stroje, je výměna za výkonnější stroj....
V českých werglech má smysl udělat ze 125 verze verzi 175 nebo překopat 250 douválec na 350, ale další levely jsou o to, že budeš horko těžko nahánět pár kobyl, za velkou snahu a peníze, spolehlivot a životn ost, která už u těchto strojů není zázračná, se spíše zhorší...
Za 30 000 se dá s trochou opatrnosti koupit takřka libovolný starý japonec, který bude mít výkon v násobcích těch českých strojů a spolehlivý bude dost...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: PetrL3> Tak reklamu a pomník už si udělal,-zase je to o hledání a tom co chce dělat. Otázka je kdy s takovou tvorbou začneš a jaké podmínky ,čas kdo má nebo si vytvoří.
Co já jsem na něj koukal, tak on má sice něco naštudováno, ale jinak je to trochu gramlák... Některé jeho rady jsou přínosné pro ty méně znalé, kdy třeba ukazoval, jak se dá již shnilá nádrž, pokusem o nové chromování, při ztrátě příčetnosti k podobě konečného výsledku, docela snadno zabít...
Ale úplně velký mechanik to není... Spíš takový poučený uživatel.
On třeba neumí převážet motorky na přívěsu. Motorka se dá krásně uchytit za brejle dvěma kurty a už se nehne a do běžný káry dáš dvě...
On koupil krosku, hodil jí do tý káry jak pytel pšenice a hybaj.... Jenže to se pak kurví stupačka, páky, chčije z toho olej...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sám už delší dobu přemýšlím o nějakém, který by byl do mínus pěti až deseti stupňů. Mám spacák, který jsme jako účastníci dostali na Dakaru v roce 1998, spalo se v něm dobře, na Sahaře obzvlášt'. V bivacích bylo v noci kolem 10 stupňů, což je na Saharu z našeho pohledu neobvyklé, ale tam to tak je. A spacák vyhovoval. Spím v něm stále, už 23 sezon. Jenže - v létě. Na letošní Podzimní bylo v chatce nad ránem chladno, a spacák moc nepomohl. Takže vidím jediné řešení - koupit nový. Rozměrově na motorku jsou prý ty nové menší, ten můj Dakarský zabere skoro celý pytel od Louise, který vozím na zadním sedle - nejede-li se mnou batůžek. K tomu stan áčko - a vezu 11 kilogramů.
Stan jsem koupil jiný, spacák - uvidím. Kdo doporučí něco ověřeného ? Nechci koupit hned první, co uvidím. Finančně je mi to celkem jedno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Jirka4137> Odkaz na ty spacáky oceňuji.
Sám už delší dobu přemýšlím o nějakém, který by byl do mínus pěti až deseti stupňů. Mám spacák, který jsme jako účastníci dostali na Dakaru v roce 1998, spalo se v něm dobře, na Sahaře obzvlášt'. V bivacích bylo v noci kolem 10 stupňů, což je na Saharu z našeho pohledu neobvyklé, ale tam to tak je. A spacák vyhovoval. Spím v něm stále, už 23 sezon. Jenže - v létě. Na letošní Podzimní bylo v chatce nad ránem chladno, a spacák moc nepomohl. Takže vidím jediné řešení - koupit nový. Rozměrově na motorku jsou prý ty nové menší, ten můj Dakarský zabere skoro celý pytel od Louise, který vozím na zadním sedle - nejede-li se mnou batůžek. K tomu stan áčko - a vezu 11 kilogramů.
Stan jsem koupil jiný, spacák - uvidím. Kdo doporučí něco ověřeného ? Nechci koupit hned první, co uvidím. Finančně je mi to celkem jedno.
Ještě ke stanům. Když jsme byli s partou v Prach. skalách začalo pršet a americký Coleman byl durch během hodiny.
Kdo máte tuto značku impregnujete stan každou sezonu ? Já mám stan přes dvacet let a impregnuji ho tak jednou za tři sezony.
https://www.hudy.cz/spacaky/rock-empire
https://www.zbozi.cz...kombat-ranger-2-btp/
Naposledy editováno 04.12.2021 12:21:35
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Co já jsem na něj koukal, tak on má sice něco naštudováno, ale jinak je to trochu gramlák... Některé jeho rady jsou přínosné pro ty méně znalé, kdy třeba ukazoval, jak se dá již shnilá nádrž, pokusem o nové chromování, při ztrátě příčetnosti k podobě konečného výsledku, docela snadno zabít...
Ale úplně velký mechanik to není... Spíš takový poučený uživatel.
On třeba neumí převážet motorky na přívěsu. Motorka se dá krásně uchytit za brejle dvěma kurty a už se nehne a do běžný káry dáš dvě...
On koupil krosku, hodil jí do tý káry jak pytel pšenice a hybaj.... Jenže to se pak kurví stupačka, páky, chčije z toho olej...
Gramlák to je určitě, protože nechápu smysl 30mm karburátoru u motoru, kde je sací kanál 26mm. Nebo jak chtěl napojit karbec na filtrbox duší, netrvalo by to dlouho a bylo by to rozleptaný.
-Milane až budeš ve Zl můžeš do Hudy sportu nezávazně nakouknout, třeba objevíš něco co se bude hodit. Kdysi jsem tam koupit skládací polštářek na kemping. Blbost za pár kaček a člověk jede z akce uplně jinak vyspaný než když muchlá pod hlavu mikinu.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
diky za odkazy....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Co já jsem na něj koukal, tak on má sice něco naštudováno, ale jinak je to trochu gramlák... Některé jeho rady jsou přínosné pro ty méně znalé, kdy třeba ukazoval, jak se dá již shnilá nádrž, pokusem o nové chromování, při ztrátě příčetnosti k podobě konečného výsledku, docela snadno zabít...
Ale úplně velký mechanik to není... Spíš takový poučený uživatel.
On třeba neumí převážet motorky na přívěsu. Motorka se dá krásně uchytit za brejle dvěma kurty a už se nehne a do běžný káry dáš dvě...
On koupil krosku, hodil jí do tý káry jak pytel pšenice a hybaj.... Jenže to se pak kurví stupačka, páky, chčije z toho olej...
Mám pocit, že se tu smotali dva lidi do jednoho.
Jirka psal o tom co postavil ten desetiválec (na toho sem dával odkaz), že by se tim mohl živit a ty myslím reaguješ na toho s Rolandem, jehož video sem Jirka dal. Ale o něm nepsal, že by se tím živit. To bylo na toho s 10x50 ccm.
Naposledy editováno 05.12.2021 00:24:53
kafeacigaro píše: Gramlák to je určitě, protože nechápu smysl 30mm karburátoru u motoru, kde je sací kanál 26mm. Nebo jak chtěl napojit karbec na filtrbox duší, netrvalo by to dlouho a bylo by to rozleptaný.
Toho Rolanda, nebo co to tam "LADÍ" prostě k výkonům nevybičuje ani bičem pleteným... Ten motor je 487-03, což je zjednodušený výjeb, který o výkon přišel... Ve fabrice se kdysi taky pokoušeli dát na tenhle motor, sytičový karbec z osmy (28mm) a přes veškerou snahu to prostě chodilo jak pumpa na sračky a tiše se vrátili k původnímu karbci s kolíkem.... On to doma líp nevyladí... U osmy to smysl mít může, protože když sundáš ten trychtýř, můžeš si s ním pohrát a trochu ho otevřít... Ale na sytičák z osmy ani čtyřka chodit nechce...
Problém byl velmi jednoduchý- při plném plynu (kopec ve dvou) se začala dusit. Myslel jsem, že je to velkou tryskou, tak jsem tam dával menší a menší, až už to nejelo více než 90 a furt se dusila. I když s menší tryskou až po delší době.
Myslel jsem, že nedotíká benzín, tak jsem repasoval kohoutek, prostě vše. Nic se nezlepšilo.
Pak jsem dal origo karbec a najednou 350 je schopná držet 120 a nedusí se, tak jsem ho tam už nechal. Furt si s tím číňanem hrát se mi nechce. Ne jen, že byla špatně nastavená hladinka, ale i trysky asi nebyly ok. I když ty čínské tuningové z aliexpressu byly nejspíše přesné, prodal jsem je pak ladičům skútrů a byli spokojeni.
Chyba za mě bude někde v jehlovém ventilu, protože benzín tekl proudem. možná bych si s tím někdy pohrál, protože to fakt jelo lépe (než došel benzín).
Napadlo mě to předělat na klasický jawácký jehlový ventil.
No, zima, jestli bude čas, tak bych se na to mrknul.
Naposledy editováno 05.12.2021 01:33:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |