AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
PetrL3 píše: Do endur se dávají H4 s příkonem pouhých 35/35W. Mají i menší tu baňku.
To by mohlo fungovat v kývačce u bez Vape.
https://www.mall.cz/...100044963543 [/quote]
Tahle žárovka má i svý označení HS1. Hodně s ní svítí malý skútry a malorážky. Akorát teda světlomet určenej pro HS1 většinou nesnese větší teplo H4 a brzo jde do kytek, bo bývá celoplastovej z něčeho levnyho.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.yezdi.com/motorcycles
Jawaři asi vědí jaké bylo v minulosti propojení týnecké Jawy a indické Yezdi. Kdo neví tak info zde https://www.idnes.c...0_160256_motorky_fdv
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kehaj píše: JAWA 500
Ta 500 OHC se fakt moc nepovedla, nechápu, že obchodně nevyužili sportovních úspěchů dvouválcové Jawy 350 OHC co s ní FŠ a GH v roce 1961 získali 2. a 3. místo v mistrovství světa a neudělali její civilní verzi. Lidi by jim trhali ruce a myslím že i v zahraničí.
Dnes by to byl sběratelský skvost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
P911 píše: Ta 500 OHC se fakt moc nepovedla, nechápu, že obchodně nevyužili sportovních úspěchů dvouválcové Jawy 350 OHC co s ní FŠ a GH v roce 1961 získali 2. a 3. místo v mistrovství světa a neudělali její civilní verzi. Lidi by jim trhali ruce a myslím že i v zahraničí.
Dnes by to byl sběratelský skvost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Navíc - začínat po roce 89 bez větších peněz, bez možnosti investovat do vývoje něčeho nového - tak to zbývá jen jediné - pokračovat v tom, co už 30 let neměnně dělám, anebo to zavřít. Pravda - mohli vyvinout víc snahy, ale po bitvě je každý generálem.
K té televizi - ze záznamu si nic nepouštím, neb nevím, jak. Mobil mám obyčejný, stále první - už 14 let... televizi sice barevnou ( ale černobílou taky ), a pokud vím, žádné záznamy neumí. Až bude čas, zkusím požádat dceru,aby to našla v počítači.
Myslím si ale, že nic nového tam asi nebude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
V dnešní době se máme luxusně i proti 90.létům natož 50. Vysvětlovat někomu že po válce nebylo ani na jídlo pro děcka je nemožné.
Když budou vyrábět Yezdi jejich lidi to budou kupovat stejně a nebudou muset platit Týnci.
Naposledy editováno 13.01.2022 23:20:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Letos padá 30 leté výročí nástupu motocyklu Honda CBR 600 PC23 se silou 100HP / krásnými křivkami / 160 zadní pneumatikou.
Tehdejší ukrutná superinflace (výměnou za přijetí nás zlých z Východu - hodným Západem) způsobila, že v dnešních cenách a poměru příjmů stála tato hodna ekvivalent 4,5 milionu Kčs. Stejnou cenu měl pak barák čerstvě dostavěný.
Mě pak o desetinnou čárku narostla cena probíhající stavby domu - v ekvivalentu k dnešním příjmům na 47 milionů .
Počátek 90. let byl z hlediska finančního / degenace trhu / cen / paradoxů ........ šíleně flustrující.
Nakonec o nesmyslně podkopnuté Československé koruně hovořil stav, kdy ČZM vyrobila Pudilovku čtyřtaktní výrobně složitější 180 ještě s nakopávačkou (ČZ Blues) v konečné doporučené MC 25 000,-Kčs ---- přitom výchozí model Cagiva 125 Blues ve dvoutaktu stál v tuzemsku 150 000,-Kčs!!!
Dokonce i o 5 let později upravená čtyřtaktní 200 Roadster, vycházející z Pudilovky, stála stále jen 65 000,-Kč.
Naposledy editováno 13.01.2022 23:44:29
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
P911 píše: Ta 500 OHC se fakt moc nepovedla, nechápu, že obchodně nevyužili sportovních úspěchů dvouválcové Jawy 350 OHC co s ní FŠ a GH v roce 1961 získali 2. a 3. místo v mistrovství světa a neudělali její civilní verzi. Lidi by jim trhali ruce a myslím že i v zahraničí.
Dnes by to byl sběratelský skvost.
K životu jsem jich přivedl několik a vůbec to s ní není tak strašný jak se píše... A to vlnění v zatáčkách? Stačí jí obout do pořádných pneumatik s vyztuženými boky a už se ani nehne. Ty obyčejné měkké Barumky - Mitasky jsou na tak těžký stroj na prd... Diametrální rozdíl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Franky - devadesátky= druhé znárodnění a měnová reforma., Jezdili jsme na olítaných gumách z Nurburgringu, na hadry měl málokdo a díly jsme vyráběli jak se dalo.
V r.96 jsem šel makat k Erfurtu abych pořídil novou mašinu za rozbitou 750 a stejně tolik peněz dohromady nedal.
Přestavěl pak 477 na englisch styl a 16" kola. V zatáčkách na to kývačka neměla.
Naposledy editováno 14.01.2022 14:34:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MartinED250 píše: K životu jsem jich přivedl několik a vůbec to s ní není tak strašný jak se píše... A to vlnění v zatáčkách? Stačí jí obout do pořádných pneumatik s vyztuženými boky a už se ani nehne. Ty obyčejné měkké Barumky - Mitasky jsou na tak těžký stroj na prd... Diametrální rozdíl...
Co si budeme povídat, 500 OHC by chtěl každý Jawař jako veterána. Protože je to nyní stroj atakující cenou 1 mil. Kč a pro většinu tak nedostupný vyvolává to kvůli závisti tyhle pomluvy.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
K Jawě 500 jen jediné : někdy kolem roku 85 mi ji známý nabízel. Tehdy za dost peněz - 15 tisíc. Nevěděl si s ní rady. Pořád mu z motoru tekl olej, zlobily ventily - a to je šikovný strojař. Nevzal jsem ji, cítil jsem problémy , které bych nevyřešil. Tehdy i já měl názor, že Jawa 500 OHC se nepovedla. Názory se ale mění...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Na 500 OHCéčku jsem se pak svezl. Měl ji kolega z Barumu který pořádá ty slavné srazy na Žlutavě.
Pro veteránisty a Jawaře je to parádní motorka. Tomu že ji nemohl mít každý určitě věřím. Otec mojí kamarádky za mlada jezdil Nortona Commando a s Jawaři se věčně špičkovali co je lepší. I dnes si ale myslím že pro mne byla tehdy Honda ta lepší volba. OHC obdivuji a na sraz pod Trosky bych se určitě rád někdy podíval. Mít ji ale v garáži pro mne bude už napořád nedostupné a asi i zbytečné.
To že Jawa tento typ nerozvíjela a nepokračovala v něm je škoda. Soudruzi ale ani nebyli schopní rozjet výrobu mnohem jednodušších typů v pozdější době. Není se teda co divit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tehdy koncem devadesátek s námi občas jezdíval kluk na VF750. Pak jí zadřel - ze značkou "pod paží" zajel do Němec, koupil jinou / osadil značkou a ....rovnou přímou cestou frčel do Rumunska s kamarádem Pepou Adamcem "Tyfusem" ("Asardem") na FJ 1200 v kompletním aibrushi moto v tématu Vikingové.
Svět je malej - nebyls to Ty JIří...?
Já se s Pepou (vášnivým Rumunistou) potkal loni-před-20-ti-lety v Rumunsku.
A loni jsme si i setkání po 20-ti letech zopakovali .¨
Ale byla docel fuška najít to místo = v Rumunsku je za těch 20 let skoro vše úplně jinak. Kde byla tehdy divočina u pěkného přírodního místa, je dnes hotel, asfalt, ocel a sklo
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Franky> To co píšeš je zajímavé, ale pravdivé. Celkem se divím lidem, kteří dnes píší, že za socialismu tady u nás běžně jezdily japonské motorky. Ano, pár jich tady bylo, ale jen pár. Vždyt' kdo by si ji mohl koupit ? Dát za ni statisíce při příjmu 2200 korun měsíčně ? Popravdě - nikdy jsem po japonci netoužil , mým socialistickým snem byla Jawa 350 panel. Ta Cagiva Blues není špatná, ale za ty peníze by byla u nás téměř neprodejná. Navíc v roce 1982, kdy jsem po panelce koukal , ani nebyla.
K Jawě 500 jen jediné : někdy kolem roku 85 mi ji známý nabízel. Tehdy za dost peněz - 15 tisíc. Nevěděl si s ní rady. Pořád mu z motoru tekl olej, zlobily ventily - a to je šikovný strojař. Nevzal jsem ji, cítil jsem problémy , které bych nevyřešil. Tehdy i já měl názor, že Jawa 500 OHC se nepovedla. Názory se ale mění...
Co tady povídáš o statisících. Honda prohnaná přes Tuzex vyšla kolem 30 000 Kč.
Každý si musí najít svoji značku. Seděl jsem na lecčem. Třeba Nortony nebo BMW jsou nádherné mašiny. Když ale na něco z toho sednu skoro vždycky zjistím že tak obratné a rychlé jako Japonec to není. Např. BMW 1200 R je motorka s fantastickým výkonem a podvozkem. No jo ale co to sežere paliva. Když na to sednu já se 177 cm tak mám ruce natažené tak že mě helma tlačí dozadu hlavy, pak pomalu ztrácím vědomí. Nortony zas nejsou tak obratné a podvozek bych přirovnal k starým Japonským motorkám. Ergonomicky byla nejlepší motorka na které jsem seděl Ducati ST2.. Snad ještě lepší než Fazer. Kdo ale zná ty štrapáce kolem servisu u Italek ví své. Každý si musí najít to svoje a já jsem hledal dlouho. Jak už jsem psal, ještě bych někdy rád zkusil kam se pohla Honda po VeFce. První VFR jsem kdysi už v ruce měl a hlavně ta aerodynamika šla tenkrát dopředu tak že při dvou stovce jsem myslel že jedu mnohem mínˇ. Honda je opravdu hodně dobrá značka.
Naposledy editováno 14.01.2022 17:27:22
Pod Trosky jsme jezdili na sraz malych Fiatu a vzdy se to seslo akorat se srazem OHCecek. Jsme se potkavali pravidelne na spanilych jizdach
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: Co tady povídáš o statisících. Honda prohnaná přes Tuzex vyšla kolem 30 000 Kč.
Já tu CB 360 tenkrát kupoval jako študák, přišla mne v přepočtu na 38.000,- Kč ( strejda dal bony za dobrou cenu ).
Za 10 jsem prodal Bizona, za 13 634 a zbytek si půjčil a splácel to z brigád ( noční ve vápence, docela makačka, ale byly tam na tu dobu slušný prachy ) . A to jsem s ní jezdil i sprinty ( tenkrát moc populární, bohužel jsem musel kvůli obsahu 360 do třídy do 500 ccm ) a jezdili jsme po republice po silničních závodech.
Prostě když někdo něco chce tak musí máknout a ne se vymlouvat na dobu.
Máš i nemáš pravdu Pepo.
Pokud jsi měl bony za legitimních 1,70-Kčs pak ano. Ale většina ne-montérů - tzn. bez diet z ciziny - měla bony za 4-5,-Kčs.
S tuzexem jsem měl zkušenost = hodně dobrou.
Našel jsem v západním Německu ve výprodeji Suzuki GS 550 ET / čtyřválec s 50PS za něco okolo 4 000,-DM. Normálně mi očarovala.
Shodou okolností strýcův kamarád se vrátil z montáže a zmínil se strýci (zedníku) jestli nechce za odvedenou práci na baráku místo korun marky - než aby to nosil do banky (oficiální kurz banky byl 4,50-Kčs). b
Nakonec mi strýc nadělil 2 000,-DM a já.....už vida Suzuki na dohled, začal shánět, jak jí dostat do republiky.
Opravdu jsem byl překvapen jednáním pracovníků tuzexu - vůbec nic nebyl problém! Cokoli přes tuzex objednat - pokud jsi byl devizově solventní.
Jenže ....já už nesehnal druhou polovinu valut blízko bankovního kurzu. Běžně chtěli kšeftaři dvojnásobek, a já měl popravdě problém poskládat druhou půlku i jen za cenu v bankovním kurzu.
Když by se mi sehnat povedlo - vyšla by mi se všemi poplatky max. 25 000,-Kčs - ve "starejch" (prostě dvě 350/634 modelu 1981).
Za cenu vexl kuzru by ale už za cenu Suzuki byla Škodovka 120S - bez stahování zadních oken
Naposledy editováno 14.01.2022 22:38:22
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Srdce říká BER TO! ALESPOŇ JEDNU!
Racionalita ale brzdí = stroje musí jezdit a na těchto, aby se daly plně užívat, je potřeba velká dávkat "lásky" vrazit.
Takže .....asi skončí "investičně" uložené u spekulantů .
Nicméně --- v porovnání s Jawou 500 --- jsme o dvě galaxie jinde!
(V tomto kontextu je cena Jawy 500 už i jen za 300 000,-Kč nesmysl):
https://www.facebook...facebook_story_share
https://www.facebook...erral_code=undefined
https://www.facebook...erral_code=undefined
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |