Naposledy editováno 12.01.2022 20:39:51
1 reakcí na tento příspěvek Nefungující tachometr
Ten origo tachac vetsinou lidi sundavaj aby se nerozbil - a taky kdyz jsi hajzl tak pak pri prodeji prodavas moto s menším najezdem - zda se zes to tak koupil bez senzoru ne?
Jinak jo, pneumatiky podle tp, schválené pro provoz + pribal, blinkry, zrcatka… pocitam, ze pneu tam budou naky do provozu neschváleny…
Naposledy editováno 12.01.2022 21:25:15
1 reakcí na tento příspěvek Nefungující tachometr
1 reakcí na tento příspěvek Nefungující tachometr
E: jo sorry, drobnej preklik (i kdyz ta 125 to bude mit mozna stejne..) tenhle:
https://www.manualyp...c-f-2012/manu%C3%A1l
jinak 100% souhlas s assassinem,..
Naposledy editováno 12.01.2022 21:46:02
Najprv si musíš nájsť konektor čo ide z budíku. mal by byť na dva vodiče, lebo dva vodiče idú do snímaču z budíku. Budík=tachometer. Ešte som zabudol , popis ako to funguje. Funguje to takto. v brzdovom kotúči je magnet. ako písal assassin v strmeni je otvor so závitom asi M8. V tom otvore je snímač čo idúz neho dva vodiče do budíku. Ten snímač sa volá jazýčkový snímač to je taká sranda , že keď je pri nej magnet tak sa stáva vodivou. Magnet je preč tak je nevodivý. Na základe tých impulzov potom budík určí rýchlosť.
Čiže konektor si už našiel a budík = tachometer ti funguje na budíku svieti 0 km/hod. Vyskrutkuješ ten snímač z toho strmeňu a zistíš či funguje, môže byť, že je funkčný ,len máš potrhané vodiče. Nájdeš zvyšky vodičov , k nim pripojíš nové, pozor aby si nemal dotyk ani na kostru a ani medzi vodičmi. Tie vodiče pripojíš do toho konektoru na budíku. snímač držíš v ruke čumíš na budík tachometer čo ukazuje nulu a v druhej ruke držíš magnet čo pajzneš žene , alebo mamke z nástenky. To aby si sa nemusel zohýňať k tomu kotúču. Potom ten magnet približuješ a odďaľuješ od snímača a ten by mal reagovať ukázaním rýchlosti.
Ak to reaguje tak to namontuješ a je to.
Ak to nefunguje, tak pôjdeš do obchodu pre rádioamatérov , ale do nejakého obchodu a kúpiš si jazýčkový snímač. Je to taká sklenená trubička s preimerom cca 2 mm a znej vyčnievajú dva drôtiky. Predavač sa bude pýtať na parametre volty, tebe je to jedno, či 12V, alebo viac, Stojí to cca na nete od 0,50 € hore. V obchode je to drahšie asi 2,5 € som platil.
Potom prídeš domov aj s tým snímačom, daj pozor aby si ho nestratil, lebo je mrňavý, zobereš ten snímač čo si vymontoval z motorky a to je vlastne dutá skrutka a v nej je ten sklenený zázrak vlepený. Ja som to odvŕtal , potom som odizoloval tie drôtiky, od seba aj od kostry, a tie drôtiky som pripájkoval na vodiče . Celé to som vlepil do tej skrutky samozrejme pozor na odizolovanie od kostry a od seba navzájom. Potom som to namontoval do strmeňu pospájal a funguje to do teraz. Ešte som mal problém s tým origo konektorom ten sa sral, tak som to odstrihol a pripájkoval na tvrdo všetko a fertig. Medzera medzi magnetom a snímačom je nakreslená v manuály asi 2 mm, už sa nepamätám presne. Držím palce pri kúpe tej srandy a pri oprave.
A konektor který si vlastně předělám i na to co vede z budiku, takže jakokdyby vyměním samici i samce nebo se dá někde sehnat i origo konektor bez kabelu?
1 reakcí na tento příspěvek Nefungující tachometr
https://www.conrad.c...5-a-5-w-5-va-1606456
Nebo tento
https://www.conrad.c...-a-70-va-50-w-405602
PS:s tým budíkom ti neporadím ja mám totiž husku ,ale preto som to písal na tu, lebo niekto možno bude vedieť kam to patrí a ti poradí.
Naposledy editováno 20.01.2022 22:31:33
1 reakcí na tento příspěvek Nefungující tachometr
Jazýčkový konektor plastový MK11/M8 s 2m kabelem jsem sehnal u relmag za 135 Kč bez DPH( bez pošty, atd.) Abych se s tím nemusel drbat, jakože do toho šroubu vpasovat atd.
A připojení k budíku jsem dočasně dal čokoládu, jelikož jsem to potřeboval vyzkoušet (funguje) a tudíž ještě budu muset vymyslet co tam dám, zkoušel jsem tam dávat voděodolný konektor, ale ani 1 ze 2 pokusů nefungoval, takže asi tak ke konektorům
Takže kdybych to vzal s poštovným, s DPH a nějakou čokoládou nebo něco, tak podtrženo sečteno 300kc, což oproti origo je dost velký rozdíl.
Jo a ještě teda jsem to strčil do tvrdé průhledné bužírky aby mi to něco vydrželo, nemusí to tam být, ale pro klid je to asi lepší.
Takže tímto díky krokos za radu a snad to něco vydrží a ostatním samozřejmě taky
Naposledy editováno 02.02.2022 17:25:49
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Připojení chcípáku KTM EXC 350 F | Marek002 | 5 | 15.9.2024 v 20:21 ja1 |
KTM 350 EXC-F seřízení tlumičů KTM EXC 350 F | Mango4 | 15 | 21.8.2024 v 18:54 krokoš |
Prodloužení přední stupačky pro pas... KTM EXC 350 F | Dejv00 | 1 | 12.6.2024 v 17:14 krokoš |
Porucha motoru KTM EXC350 mazání KTM EXC 350 | zbysmen | 15 | 1.4.2024 v 22:15 assassin |
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F | kika. | 42 | 16.3.2024 v 12:53 krokoš |