AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
assassin píše: Ja jsem nastesti favorita nikdy nemel
Já jsem po něm toužil, když jsem jako puberťák četl ve světě motorů o tom zázraku. Pak jsem si koupil i knížku "Nová Škoda Favorit vyjíždí". Drželo mě to i poté, co jsem se s ním svezl. Pustilo mě to, když jsem poprvé řídil opravdické auto.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 15.03.2022 09:25:55
pech. píše:
To auto nebylo horší, než jeho západní konkurence ve svých základních verzích, kterým měl konkurovat... Ale s dvoulitrem sis ho objednat nemohl no... To zase ty západní šly... Proti základnímu autu té doby byl i lepší, protože za svoji cenu to byl pětidveřový, 1,3-65k, pětikvalt a Golf 1,3 byl třídveřový čtyřkvalt , o deset koní slabší... U golfa když jsi chtěl silnější, objednal sis 1,6, 1,8, 2,0.... Tak neměli potřebu šponovat koně z 1,3...
Měl jsem Golfa, toho 1,3 4qaltovýho. 40 KW. A jel líp, než 50KW felicie. Jízdními vlastnostmi, podvozkem, komfortem byl i před tou felicií. Už v roce 90 to mělo mpi. Oproti favoritu byl mnohem živější a jezdil za 5 litrů.
callowsick píše: Meteor to má jen víc schovaný. Jeden kat je ve vodorovný části svodu a hned za ním odbočuje svod pod motor, kde je nepěknej "hrnec" ve kterým asi bude další. Z něj se pak svod vrací do koncovky.
Je to pěkně zakrytovaný, že to vypadá jen jako svod + koncovka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
elevator píše: Mě je do toho také úplné lejno, ale nechtěli by se místní Škoda odborníci přetahovat a přeměřovat na fórech k tomu určených? Tam můžete zazářit, třeba zde https://www.skoda-forum.cz/
Je to marný, je to marný, je to marný. Kdyby aspoň dotyční napsali něco objevného, ale posté ty stejné hámotiny. No, lepší to asi nebude.3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale jestli je to něco novodobého, tak to změkne a bude se to chovat jako žvejka.
Naposledy editováno 15.03.2022 10:32:02
cmiral píše: ...Leda ten, kdo o těch motorech ví úplné, kulové a zatočené hovno, může z huby vypustit, že jsou to motory stejné, nebo že ze sebe vychází, protože to není pravda...
Možná vím úplný hovno, ale nikde jsem nepsal že jsou úplně totožný. Základ je stejný na tom trvám. Ale sám jsi tady z huby vypustil už kýble zvratků a blábolů, které jsem nikdy komentoval. Tečka .
Základ není stejný, což jest důkazem, že o těch motorech, víš úplný hovno. Že to těžko koušeš je jen tvůj problém, kdy meleš bludy a pak to shazuješ. Vyřeš si to se svým svědomím.
Naposledy editováno 15.03.2022 10:37:26
Béďa17 píše: Zdravím.Nemá někdo nějaký fígl na odstranění stvrdlého kytu kterým je přilepené sklo v parabole? Vrchní část kytu nad sklem jsem vyškrábal a různě potom poklepával a nic.Nakonec jsem rantl paraboly postupně opatrně odehybal kombinačkama až to povolilo.Sice sklo neprasklo,ale kraje zůstaly oštipané a tak bych u dalšího chtěl být úspěšnější.
Namoč to na pár dní do toluenu a ono to trochu povolí. Dá ti to prostor na to, jak to dostat ven a nezkurvit sklo.
Naposledy editováno 15.03.2022 11:41:38
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
5 základních pravidel pro smysluplný a udržitelný chod vlákna JAWABLÁZNI
1) Dodržujte základní pravidla slušného chování. Chovejte se tak, abyste svými příspěvky neuráželi, neomezovali, či jinak negativně nepůsobili na ostatní.
2) Cílem vlákna je nezávazně sdružovat komunitu Jawabláznů a poskytnout jim prostor pro diskuzi především o československých motocyklech značek Jawa nebo ČZ.
3) Diskuze dvou a více uživatelů mimo téma tohoto vlákna směřujte na fóra k tomu určená, případně použijte ostatní komunikační kanály – SZ, email, sociální sítě. Cílené rozvíjení diskuzí mimo téma vlákna bude považováno za porušení pravidel vlákna.
4) Každý uživatel je osobně zodpovědný za každý svůj příspěvek v tomto vláknu. Při porušení pravidel může být jeho příspěvek bez upozornění odstraněn. Při opakovaném porušení pravidel může být uživateli vystaven tzv. BAN.
5) Správu a dohled nad dodržováním pravidel vlákna má skupinou nominovaný administrátor, který je oprávněn zasáhnout v případě porušení pravidel.
Béďa17 píše: Zdravím.Nemá někdo nějaký fígl na odstranění stvrdlého kytu kterým je přilepené sklo v parabole? Vrchní část kytu nad sklem jsem vyškrábal a různě potom poklepával a nic.Nakonec jsem rantl paraboly postupně opatrně odehybal kombinačkama až to povolilo.Sice sklo neprasklo,ale kraje zůstaly oštipané a tak bych u dalšího chtěl být úspěšnější.
Já to ohřívám horkovzduškou a taky se to, pak samo rozlepí. Jak se to ohřívá podél skla, tak to lepidlo drápu ven planžeťákem
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Béďa17 píše: Tak to zkusím ohřát,ale přijde mi to jako starý kyt na zasklívání oken.Drolý se to jako cement.Zkusím a uvidím,teď tam mám z mustanga.Díky
Úplně totéž to není. Byla to dvousložka, aby to brlo tvrdé hned. Okenní tmel byl dlouho pružnej a v podstatě dokud byl pružnej, tak těsnil, pak upadl
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pokud se to zavede, umre to tu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Je to marný, je to marný, je to marný. Kdyby aspoň dotyční napsali něco objevného, ale posté ty stejné hámotiny. No, lepší to asi nebude.
elevator píše: Vidím, že bez pravidel, jako ostatně všude, začíná anarchie bez základů slušného chování. Jelikož jsem v této skupině skoro od začátku, tak mě mrzí kam to směřuje a proto navrhuji pravidla této skupiny. Pojďme diskutovat o nich.
5 základních pravidel pro smysluplný a udržitelný chod vlákna JAWABLÁZNI
1) Dodržujte základní pravidla slušného chování. Chovejte se tak, abyste svými příspěvky neuráželi, neomezovali, či jinak negativně nepůsobili na ostatní.
2) Cílem vlákna je nezávazně sdružovat komunitu Jawabláznů a poskytnout jim prostor pro diskuzi především o československých motocyklech značek Jawa nebo ČZ.
3) Diskuze dvou a více uživatelů mimo téma tohoto vlákna směřujte na fóra k tomu určená, případně použijte ostatní komunikační kanály – SZ, email, sociální sítě. Cílené rozvíjení diskuzí mimo téma vlákna bude považováno za porušení pravidel vlákna.
4) Každý uživatel je osobně zodpovědný za každý svůj příspěvek v tomto vláknu. Při porušení pravidel může být jeho příspěvek bez upozornění odstraněn. Při opakovaném porušení pravidel může být uživateli vystaven tzv. BAN.
5) Správu a dohled nad dodržováním pravidel vlákna má skupinou nominovaný administrátor, který je oprávněn zasáhnout v případě porušení pravidel.
Chtělo by to
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kire640 píše:
Jak jsem psal, chodim sem kecat spis o starych vecech ktere mam rad s lidma co je maji radi a ne o jawe, ktera mi nic nerika… tzn pokud se to tu striktne omezi na jawu tak jdu pryc - ale mohli by si sahnout do svedomi i kritici - treba kdyz jsem se podival na prispevky k tobe do profilu, tak na prvni strance jsou co se jawablaznu tyka prispevky o spacaku o primkach a o kotli…
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jak jsem psal, chodim sem kecat spis o starych vecech ktere mam rad s lidma co je maji radi
taky tak
Naposledy editováno 15.03.2022 12:32:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já taky a hlavně kvůli Milanovi, jeho příspěvky jsou prostě nej
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: PetrL3> To jsme meli jeste nedavno v baraku po babicce jak pres kopirak hodiny, kredenc, konvicka i trouba
Mě to fascinovalo celý dětství, jak to mělo zaoblenej roh a prosklení bylo poskládáno z jednotlivých prouužků skla...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |