AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: callowsick> Jednou jsem četl jak nějaký přispívatel z SK hodnotil řetězy ČZ pro Japonské moto. První mu rosekal víko motoru druhý nohu. Mám docela rád domácí výrobky. No u některých nechci opakovat zkušenosti jiných. Není to moje zkušenost a co je na tom pravdy nevím. Jen na Japonskou silniční motorku bych třeba mitasky neobul. Podtrhuji silniční.
ČZ řetěz jsem měl nějakou tu základní řadu a moc nevydržel. Ale vyšší řady by měly být ok. Silniční Mitasky mám na itaslké a nejspíš je časem zkusím i na japonskou
Koudy: ja jsem jezdil CZ jeste v dobe kdy nedelali tu nejunosnejsi variantu a na TL vydrzel par tisic. Co jsem presel na 520 tak uz jezdim jen tu nejvic rejsink radu od DID. Jinak dava CZ retezy v prvovyrobe bmw? Nebo ktm? Me se to plete…
Naposledy editováno 18.03.2022 21:44:59
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ty kufry Marsellus, Milanek apod. mají každý svoje uchycení, což není pro mně úplně dobře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
V pátek jsem vyjel z Brna do FM, bohužel předpověď počasí se mýlila, kolem 16h bylo v hranicích na moravě kolem 6 stupňů, v FM 5. Dle předpovědi mělo být 10. Dojel jsem celý promrzlý jen tak tak. Ještě k tomu jsem zapomněl dotáhnout hlavu na pravém válci a v podstatě jsem to odjel jen na levém (moje chyba, prostě jsem to dotáhl jen na volno abych nezkřivil hlavu a dotáhnout pořádně jsem zapomněl). Směs z pravého válce mi zasrala celé kalhoty a olej se mi dostal i na ponožky. K tomu nepočítám ten hluk. Ale dojela, doma jsem hlavu a vše za ní vyčistil a dotáhl.
Nedotaženou hlavou se vyřešilo i špatné startování, teď to startuje na brk. Dneska jsem to projel a jede to moc pěkně
callowsick píše: To se to na tý rychlý motorce rozpojilo ? To musel být docela balet...
Já kdysi se sponkou na 520 řetězu jezdil i kolem 170km/h a nikdy jsem nenašel ani náznak snahy rozpojeni sponky.
A 2x jsem zažil roztržení řetězu v přímým přenosu, ale oba mimo spojku. Prostě majitelé srali i na sebemenší údržbu Jeden rozsvihnul kartery a trochu poškádlil nohu přes botu, druhej se najednou ztratil vystrelenej dozadu... Obojí nic moc...
To už je dávno. Jel jsem z VC v Brně, předemnou dva němci a střiháme si to směrem domů a němcovi přede mnou se řetěz přetrh tak v rychlosti kolem 130 km/h
a řetěz mi prolítnul tak půl metru kolem hlavy. Tenkrát jsem měl velkou kliku. To by mi urvalo hlavu.
SkotyCZ píše: Po dlouhé době jsem se svezl na cbf125 a parádní strojek. Plánuji, že jawku asi nechám nalakovat, hodit do A1 stavu, dokud díly ještě nestojí ranec a na to město a tak bych koupil nějakou bezúdržbovou 125. Jsou to fakt obratné mršky.
V pátek jsem vyjel z Brna do FM, bohužel předpověď počasí se mýlila, kolem 16h bylo v hranicích na moravě kolem 6 stupňů, v FM 5. Dle předpovědi mělo být 10. Dojel jsem celý promrzlý jen tak tak. Ještě k tomu jsem zapomněl dotáhnout hlavu na pravém válci a v podstatě jsem to odjel jen na levém (moje chyba, prostě jsem to dotáhl jen na volno abych nezkřivil hlavu a dotáhnout pořádně jsem zapomněl). Směs z pravého válce mi zasrala celé kalhoty a olej se mi dostal i na ponožky. K tomu nepočítám ten hluk. Ale dojela, doma jsem hlavu a vše za ní vyčistil a dotáhl.
Nedotaženou hlavou se vyřešilo i špatné startování, teď to startuje na brk. Dneska jsem to projel a jede to moc pěkně
Hele to CBF 125, na tom by mne sralo, že jak vyjedeš za město, je to plíseň... 477 si s tím vytře prdel kdykoli... KOukal bych po CBF250, to je lepší...
Pokud by ty velké gumy dělali dál v Savě, lidi ze Savy, na mašinách ze Savy, tak by to mohlo být lepší, protože ta Sava, ač to byla okrajovka, nebyla tak špatná...
Ale já už nehodlám riskovat. Dokud to bude možné, tak prostě Dunlop, protože drží i celkm vydrží a na staré sráče Heidenau... Jsou i hlasy, že Heidenau je guma, která naučí pulce jezdit skoro normálně, že se to pak nechová jak bejk v rodeu...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ono jedna věc je materiál, druhá věc zastaralé stroje. Když ale k mašině postavíš bambinota který udělá všechny spoje na 10 cm a sejde se to dohromady s kontrolorem tak to můžeš použít tak s bídou na dvoukolák.
Naposledy editováno 19.03.2022 13:30:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak v tydnu jsem odhazel zbytky snehu pred garazi s motorkama a dnes prvni kilometry za riditky. Konecne zacala sezona i tu v horach.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Milan1963> Brnkni mu a uvidis. Ma toho sice moc, ale neni to fabrika, takze vse o domluve.
Jinak v tydnu jsem odhazel zbytky snehu pred garazi s motorkama a dnes prvni kilometry za riditky. Konecne zacala sezona i tu v horach.
Já zahájil sezonu konečně před týdnem. Jako první šla na řadu Kawa, abych se po zimě trošku rozjel, potom Stromek a následovala Číza - ta nejela min. rok, po nacupování chytla na třetí šlápnutí. No a jako poslední přišel na řadu Sím - to bylo takové pohlazení na duši po té Číze, jel jak z praku, sametový motor bez škubání, pružný, krásně ovladatelný. Pokaždé se přistihnu - je možné že tohle se vyrábělo v r. 1993 (Číza), vše neergonomické, karbec bez sytiče, ovladatelnost v zatáčce děsná, stavění na stojan - děs, dvakrát těžší Stromek se jen lehce zhoupne a je tam. Kde asi soudruzi ze Strakonic udělali chybu .......... .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> Moje řeč. Já jsem na čízu taky obul Mitasku, ale ku.va tu původní z r.97 !!! Ne ten hnůj co produkujou dneska.
Ono jedna věc je materiál, druhá věc zastaralé stroje. Když ale k mašině postavíš bambinota který udělá všechny spoje na 10 cm a sejde se to dohromady s kontrolorem tak to můžeš použít tak s bídou na dvoukolák.
Mitasky H03 mám na Símovi - dlouhověká tvrdá pneu, na Símovi dostačující. Na předchozí motku (Pegaso) jsem po Pirelli Scorpion dal Mitas E-07. Zadní vydržela cca 15tis, ale zhruba od půlky proběhu se u vzorku začaly objevovat praskliny. Přesto další byla zase ta samá, údajně udělali novou lepší směs, když se tam praskliny objevily opět, tak jsem reklamoval. Jejich testovací jezdec na MotoRoute srazu doporučoval zvýšit tlak. Výrobce motky předepisuje tlak v pneu a ten by tam měl být a ne, že lemplové budou svoji neschopnost nahrazovat pokusama s tlakem, u jiných pneu k praskání nedochází. Poslední dobou se začínám řídit heslem - co je české - měj se na pozoru, s velkou pravděpodobností je to značně ojebané.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jawu 650 jsem na stojan dával úplně v pohodě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Chci se zeptat : když dáváte motorku na hlavní stojan, máte zadní ( přední ) kolo ve vzduchu ? Dvoutaktní Jawy mají ve vzduchu přední kolo. Adenium když je na hlavním, má obě kola na zemi. Když např. vyndavám kolo, nebo mažu řetěz, musím stojan podložit , mám už k tomu vyrobené dvě 5 cm silné podložky, jinak bych kolo nevyndal ani s ním neotočil.
Bojím se, abych někde nepíchl. Na silnici bez podložky jsem bez šance kolo vyndat.
U Jawy 650 to bylo řešeno o 100 % lépe, při stání na hlavním bylo zadní kolo asi 3 cm nad zemí a šlo lehcevyndat...
Naposledy editováno 20.03.2022 12:20:19
Naposledy editováno 20.03.2022 13:41:23
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |