AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tonda: Beru stan. Snad se oteplí. Tady začalo chumelit a je nula. Hnus velebnosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: kehaj> Pecka, po loňském aprílu s litrem je tohle ale asi i uvěřitelnější.
Tonda: Beru stan. Snad se oteplí. Tady začalo chumelit a je nula. Hnus velebnosti.
Při podzimní jízdě jsem nastydnul a dostával jsem se z toho 3 měsíce a 36 dní mi neklesla ani na jeden den teplota pod 37 max. bylo 39 a to jsem byl autem, proto koukám po střeše nad hlavou.
Tonda Zloun
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Co je to o té Jawě / ČZ ? Amerikánsky neumím.
… a malym pismem je takova ta klasicka snuska jawa lzi ostatne jawa 90 je ukazkovej stroj co dokaze slouzit hned dvema generacim
Naposledy editováno 01.04.2022 22:38:10
Jinak drobný text:
To si myslí odborníci.
Redaktoři Motocyklového světa nedávno testovali naši ČZ175 Trail a toto o ní napsali:
"ČZ Trail není pro přelétavé povahy, protože pokud ji nepošlete z mola do moře bude vám sloužit velmi dlouho. Z předchozích zkušeností s jinými modely ČZ motocross víme, že jsou nepřekonatelné v dílenském zpracování a materiálech."
Silná slova. Ale my opravdu děláme silné trail motorky 175 CZ a Jawa 90.
Máte kamaráda který se opravdu v motorkách vyzná? Zeptejte se ho na Jawa-CZ. Zeptejte se ho kdo vyrábí nejrobustnější terénní motocykly na světě.
Od roku 1947 Jawa-CZ vyhrála 32 titulů mistrovství světa se sériovými motocykly. To málokdo ví. Nebo to že většina jezdců Moto GP používá řetězy ČZ a pneumatiky Barum.
Nebo to že Jawa-CZ je jediný výrobce který testuje každý motocykl před jeho odesláním zákazníkovi. Nebo že je jediná která uvádí výkon na zadním kole a ne "návrhový" výkon motoru.
Vaše první motorka nemusí být "malá Honda". Za možná ještě méně peněz můžete začít s motorkou kterou preferují opravdoví jezdci. Navštivte vašeho nejbližšího dealera Jawa-CZ a zjistěte proč.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tak ať vám to jezdí a třeba se letos ještě někde potkáme, pro mě autem.
Nebojte, jak to jde, tak vás tu sleduju
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Za mně video super !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Napadlo, mně, že bych si zkusil stojan nějak předělat sám,ale jak jsem uváděl, nesvařuju, neumím to, žádný kurs sváření jsem nikdy neabsolvoval. A to je špatné, vím to, kurzy existují, vážně o nějakém uvažuju, jen na to mít čas. Bez kurzu se to nenaučím, to vím.
Zkusil jsem to , známí mají svářečku JS 90-2, ale když mně viděli že jsem to v životě nedržel v ruce, tak mi ten plech svařili raději sami.
Sám jsem si svářečku koupil, obyčejnější, lehkou, váží 5 kilo, prý je bezpečná, ale nevím...co vy na to, dá se s ní normálně svářet ? Třeba výfuk u auta, plech karoserie u pionýra. Jsem prodavač potravin, kurs sváření nemám,ale strach abych nevyhořel, ten mám...
Ono čím tenčí plech, tím náročnější na umění. Nejjednodušší je dát k sobě dva jekly 2-3mm tlusté a svařit je natupo.
Pak se dál zdokonalovat, koutový svár, tenké plechy...
Pro tvé použití potřebuješ něco jako toto
https://www.lidl.cz/...sg-200-a1/p100325639
, ale klidně od té firmy co máš ty, taky mám jednu powermat, to je polská Čína.
Naposledy editováno 02.04.2022 12:37:17
Začni tím co máš, kup si balík elektrod, doporučuju začít bazickýma třeba Esab EB-121 nebo Boehler 7018 (to samé za polovic) hůř se to zapaluje ale jinak je s tím jednoddušší práce než s rutilkou.
Mrkni na nějaké videa na netu, vem šrotový kus železa a zkoušej. Až uděláš použitelný svár tak si vyrob nějaké police nebo stolek z jeklů.
Výhoda elektrody je to že svár vypadající pěkně bude držet, na rozdíl od CO2 kde jde snadno vyrobit pěkně vypadající studenák.
Milan1963 píše: PetrL3> Je vidět, že člověk který to vymýšlel, přemýšlel a dal si s tím práci.
Napadlo, mně, že bych si zkusil stojan nějak předělat sám,ale jak jsem uváděl, nesvařuju, neumím to, žádný kurs sváření jsem nikdy neabsolvoval......]
Milane - jsi nepoučitelný.....
Myslíš si, že jako člověk, co doposud neumí svářet, je kvalifikovaný k výběru svářečky? Je tu dost kutilů, co svařují prakticky denně a jistě by ti sdělili, že na tenké plechy je MMA metoda, na kterou sis koupil svářečku, dosti nevhodná... Kdyby ta věc uměla TIG, tak bych ten nákup ještě pochopil, TIGem se naopak ty tenké věci, dělají dobře.... Ale co vidím tu krabici, tak je tam za prvé uveden proud, který odporuje fyzikálním zákonům a možnostem zásuvkového, jednofázového rozvodu, i rozměrům stroje... To důvěru ve stroj dosti nahlodává... Dále nevidím ani přepínač, ani další atributy ukazující na to, že by to TIG umělo.... Na krabici rovněž ani zmínka...
Kalašnikov: Já bych zrovna začal tou Rutilkou, protože zapaluje sama (pokud se ten wehement slušně chová) právě proto, aby oblouk vůbec chytil a udržel.... Když bude umět zapálit, bude pokračovat bazikou... Výhoda je, že k invertoru může použít ty i ty.... Ke střídavé JS jsou to jen jedny z nich...
Dobře vypadající svát po elektrodě nemusí držet, když si tam zalije strusku... Ono u MMA je sice více času na to, aby to dobře dopadlo, ale většina amatérů udělá svár, který vypadá hezky, na povrchu, ale je pórovitý...
Musí se naučit, jak to má vypadat CO je lepší, ale taky s tím nemůže vařit gramlák... U CO je důležité zvolit správný proud a držet tempo... kdo šetří proudem, dělá studeňáky, kdo to s ním přehání, tak taky, protože ho to nutí s tím utíkat, aby tam neprovalil díru....
Jo svařování, to není jako práce z buzolou...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
ALE : každý radí něco jiného. Jeden - začni autogenem, jiný - to ne, začni elektrikou ... kolik lidí, tolik názorů. Pojmy jako rutilka, bázická...mi vůbec nic neříkají. Otrokovický Jirka zkoušel nějakou s trubičkou, ale prý nebyla nejideálnější. Rozdíl v tom ale nepoznám...
Někdo chválí Hondu, jiný Suzuki, ale ve výsledku ten rozdíl zas tak extrémní nebude. Sváření vidím podobně.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 02.04.2022 15:37:14
Ono je podstatné, aby vůbec viděl lázeň a co se v ní děje a jak s ní zacházet, aby to udělalo to, co musí aby to drželo... Potom už můžeš přelézat MMA-MAG-TIG...
Kdo to v tom nevidí, dobrej svár neudělá... To je jako s kovařinou. Kdo nemá cit na barvy, tak to dobře neudělá...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Za svářečem chodím pořád. Už je to ale protivné nejen jemu, nýbrž i mně. Proto pořád přemýšlím, kde začít. Když jsem u něj byl, aby mi svařil 2 jekly silné asi 5 mm, tak mi řekl, at' si to udělám sám, to že dokáže každý. 5 mm prý nepropálím. To mně nezná, dokážu nemožné. Proto chci do kurzu, kde se každý naučí základy.
Vím jak upéci rohlík, buchtu, jak zavařit ovoce, jak vyrobit sýr. Když to budu chtít po strojaři, který o tom nic neví, tak rovnou bez zaškolení chleba neupeče a jogurt nevyrobí. Zaškolení je prostě třeba. Každý by měl umět to, čím se vyučil, nebo co zná. Když ne, musí začít jako v 1. třídě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Koudy01> Tak nějak.
Za svářečem chodím pořád. Už je to ale protivné nejen jemu, nýbrž i mně. Proto pořád přemýšlím, kde začít. Když jsem u něj byl, aby mi svařil 2 jekly silné asi 5 mm, tak mi řekl, at' si to udělám sám, to že dokáže každý. 5 mm prý nepropálím. To mně nezná, dokážu nemožné. Proto chci do kurzu, kde se každý naučí základy.
Vím jak upéci rohlík, buchtu, jak zavařit ovoce, jak vyrobit sýr. Když to budu chtít po strojaři, který o tom nic neví, tak rovnou bez zaškolení chleba neupeče a jogurt nevyrobí. Zaškolení je prostě třeba. Každý by měl umět to, čím se vyučil, nebo co zná. Když ne, musí začít jako v 1. třídě.
Tak se zapiš do svářečské školy, na základní kurs MMA....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 0 | Dnes v 11:27 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |