AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Sema píše: Milan1963> Já ti nevím, ale matně si pamatuju, že Akuma u nás ukončila výrobu už před lety. Jinak Varta Funstart Gel mi v GS vydržela přes 9 let.
To je ten problém. Vydržela 9 let, to znamená, že víme, že před 9-10 lety to byla kvalitně vyrobená baterka.
Milan1963 píše: Odbočím a možná varuju: večer jsem přišel k autu podívat se na vodu v chladiči, jednou za 3 měsíce musím tak litr dolívat - kudy utíká nevím, nezjištěno.
Buď máš prasklé těsnění pod hlavou, uniká ti to hadicemi a přípojkami nebo ti teče topení. Při těsnění pod hlavou máš emulzi v expanzní nádobce vody a olej je zbarven do "kakaova". Pokud ti chčije radiátor, tak máš v autě louži a smrdí to jako po octu.
Staly se mi všechny 3 závady a nebyl jsem z toho nadšen.
Jinak se valím tak 2 krát do roka. Vždy buď voda nebo štěrk/písek. Poslední křižovatka před mým barákem má na mokru fakt extrémně kluzký asfalt. Jak je to mokré, tak na starých mitaskach to šlo do smyku i při jízdě blízké chůzi. Na té křižovatce jsem se vymlel 2 krát. Naposledy v srpnu. Co mám teď nové pneu, tak tam furt jezdím opatrně, ale zatím bez problémů. Vlastně na těch nových pneu jsem se ještě nevymlel a to jsem už pár krizovek měl. Od té doby na pneu nešetřím a mitasku jedině na kolo (mám a jsou super, kdysi rubena).
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A já jdu na první praktickou hodinku svařování. Začínáme zostra - autogenem.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: pech.> Majitel prodejny v níž jsem dnes baterku kupoval mi říkal, že autoVartu už nechce ani vidět. Prý se hodně zhoršili a má na ně několik reklamací. Motobaterie Varta mu už nesmí přes práh prodejny. To doslova cituju.
Tu naší Akumu mi doporučil.
Kalasnikov : jak jsem psal, mně baterka odešla ve Škodě 120. Elektriku mám v pořádku, ale stejně se pro jistotu objednám v autoelektroservisu , aby mi auto proměřili. Nečekám však žádné překvapení. V tom servisu jsem před časem měl Populara. Zgenerálkovali mi dynamo, seřídili vše tak, že auto dobíjí snad 7,2 V. Samozřejmě - ve dne nesvítím , nebo jen když jedu malou vzdálenost.
Milane.... Nakrmil tě, aby prodal, co měl zrovna skladem a neležela mu tam dlouho potom, co si vymyslíš, že chceš nějaké extra buřty, co by musel objednávat....
Stejně tak místní nadával tu na to a tu na ono, aby prodal to, co se mu zrovna povedlo za dobře sehnat....
Mmj. Akuma autobaterie nevyrábí už více než deset let.... Akuma funguje jen jako další prodejní značka v koncernu Fiamm, který v Itálii tu baterku, co jsi si koupil, skutečně vyrábí.... Akuma vyrábí v čechách různé elektrovybavení pro automotive a baterie zálohovací. Baterie do aut, tu už hodně dlouho nedělá vůbec.
Já si u něj, jako obvykle objednal Vartu a věděl jsem proč...
Varta, Bosch a Exide, jsou poměrně stabilně, taková svatá trojice baterek, na které se můžeš opravdu spolehnout a budou stále ještě za rozumné peníze....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kalasnikov píše: Milan1963: No předpokládám že regulátor ve 120 není nastavitelný a bude dobíjet max 14,4V což je na klasickou autobaterii správně ale Ca/Ca a Ca/Ag baterie chtějí 14,8V takže je ve 120 nikdy pořádně nenabiješ a ničí se tím. Řešil jsem to loni a nedokázal jsem dohledat jestli se ještě nějaké obyč baterie vůbec vyrábí. (Je dost možné že ne v rámci standartizace výroby.)
V užovce bude mít patrně ještě regulátor kontaktní, který bude rád, když vytlačí 13,2-13,5.... Já jsem ho ve stejné užovce měnil na elektronický z eMka, protože s tím releovým to dobíjelo nahovno a s tím elektronickým citelně lépe....
Kalasnikov píše: Milan1963: No předpokládám že regulátor ve 120 není nastavitelný a bude dobíjet max 14,4V což je na klasickou autobaterii správně ale Ca/Ca a Ca/Ag baterie chtějí 14,8V takže je ve 120 nikdy pořádně nenabiješ a ničí se tím. Řešil jsem to loni a nedokázal jsem dohledat jestli se ještě nějaké obyč baterie vůbec vyrábí. (Je dost možné že ne v rámci standartizace výroby.)
Co jsem koukal, tak zcela obyčejná baterie, se stále koupit dá, ale z takových zdrojů, že v ní úplně důvěru mít nebudeš..... Běžné je dnes to, že i základní baterie jsou dělané v CA-CA technologii, ty slušnější jsou většinou EFB a ty drahé AGM...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kalasnikov píše: Jako kulturní povyražení možná dobré, jinak ztráta času učením dávno překonané metody. Autogen mám, předělaný na propan/kyslík, na nahřívání a řezání není acetylen třeba.
NO takhle... Ono na autogenu se nejlíp vysvětluje, co má v té loužičce roztaveného kovu vidět, sledovat a docílit, aby to drželo a neupadlo, jak držáky a stojan, z rámu J660....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pak mě tady Standa doporučil Yuasu a asi třetí rok bez problémů. V autě to může být jiné ale jak psal Kehaj že prostě veme první baterku v supermarketu za nejlevnější peníz udělal jsem to v zimě stejně s tím že Vartu ani Exide už nechci. O Exide vyprávěl Mirek co má Triumpha jaká je to emerická značka s tradicí že viděl dokument a jsou jedničky-prd velebnosti možná tak za velkou louží a tady kupujeme tu co se dělá za velkou zdí.
Naposledy editováno 15.04.2022 07:11:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Edit: Link
Naposledy editováno 15.04.2022 08:18:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> Tak u mě Varta v motorce vydržela rok pak nastartovala jen po odpojení z nabíječky nebo jízdě. Po týdnu K.O. a znovu nabít. Pořídil jsem Exide podobný příběh.
Pak mě tady Standa doporučil Yuasu a asi třetí rok bez problémů. V autě to může být jiné ale jak psal Kehaj že prostě veme první baterku v supermarketu za nejlevnější peníz udělal jsem to v zimě stejně s tím že Vartu ani Exide už nechci. O Exide vyprávěl Mirek co má Triumpha jaká je to emerická značka s tradicí že viděl dokument a jsou jedničky-prd velebnosti možná tak za velkou louží a tady kupujeme tu co se dělá za velkou zdí.
Pokud ti rychle chcíply dvě baterky po sobě a za tejden byla vybitá na kaši, hledal bych chybu spíš v tom werglu, kde byly po sobě namontované a že ta třetí to přežila je buď zázrak, nebo velká náhoda.... Yuasu jsem taky jednou měl, vyrržela taky dlouho, ale ve 477 s Vape, kde jediný její úkol, byl sepnout cívku chcíprelé, takže nulové nároky... Já jsem taky jednou chtěl vyhazovat baterii Exide, protože Honda startovala jen tak tak..... Nakonec byla příčina úplně jiná a to ta, že po 30 letech se unavily gumové jehličky v karbcích, válce se zalejvaly benzínem a když je tam místo aerosolu špamprle beznínu, tak stoupne kompresní poměr na hodnotu takovou, že startér už ten hrnec prostě nepřehodí...
Kde to kdo dělá, to je otýzkou zkoumání, ale z ameriky se to sem určitě nevozí, může se to dělat relativně kdekoli... Varta a Bosch má fabriku na severu čech, původně to byla fabrika AFA, která prodávala baterky pod svojí značkou a krom toho tam jedou Varty a Boschky na jedné lince, jen do jinak barevných pixel... Exide se vyrábí snad ve Francii....
pech. píše: V užovce bude mít patrně ještě regulátor kontaktní, který bude rád, když vytlačí 13,2-13,5.... Já jsem ho ve stejné užovce měnil na elektronický z eMka, protože s tím releovým to dobíjelo nahovno a s tím elektronickým citelně lépe....
Já tady ten elektronickej regulátor měl v třindě a teď ho mám i v Suzuce. Fungují na jedničku za cca 250 Kč. Kontaktní stojí 10x a ... je kontaktní. Ten mám sice taky. A dokonce novej. Ale v šuplíku.
Jinak já značku baterky neřeším. V každé motorce mám něco jinýho. Přes zimu nabíjím jednou nebo vůbec. A ještě nikdy jsem baterku v motorce neměnil za jinou. Se kterou jsem koupil, s tou jsme i za nějakej ten rok prodal. Ale jezdím jen 12 let a nejdéle jsem měl motorku 8 roků.
Až teď budu měnit baterku na MG. Za lehčí LiFe. Nikoliv z důvodu, že by to bylo potřeba. Je tam od 2013 a dostává sakra na prdel. Bo roztočit ten motor 1,2kW startérem něco stojí a nechytá úplně na hned.
Naposledy editováno 15.04.2022 09:33:21
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dnes jsem zahájil "veterán"sezonu. V Táboře. Jel jsem se spíš podívat,protože Š 120 za veterána nikdy neuznám. Přesto jsem na náměstí mezi těch 30 aut a 5 motorek vjel. Proč ? Protože tam byli samí joungtajmři, Trabanty, Wartburgy, embéčka, ale i Favorit a auta z 90. let. Normálně bych se za svoje auto styděl, ale tam nakonec vcelku zapadlo...jediný opravdu veterán tam byl kamarád s DKW F 7 a motorky Indian z roku 25 a ČZ z roku 53.
Jela se jenom "spanilá " jízda. Měřila asi 90 až 100 km, což je hodně. Hlavní pořadatel ve sportovním Renaultu ji pojal dosti svérázně a od startu jel - no dost rychle. My vzadu jsme prostě nestíhali, až nám ty nejrychlejší sport'áky ujely...a asi 15 aut i motorky zůstaly na trati bez vedení. Kolega s DKW už potom nevěděl kudy, zabloudili jsme a tak jsem to vzdal a jel podle sebe. Stádlecký most, jistebnický židovský hřbitov, prostě nakonec hezký výlet. 200 km, potom už v klidu a jsem doma.
Pár fotek...
Indian rok výroby 1925. Typ určete...
První embéčko
I Favorit...
Most Stádlec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pech -Každá baterka vydržela tak sezonu.
Naposledy editováno 16.04.2022 20:09:38
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |