AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: A tyhle lži když slyším, tak se ve mne perou dvě pohnutky, za A, se z těch Kraftových lží nepozvracet, za B toho zasraného, prolhaného a neschopného zmrda nezabít.
""PRODUKCE"" Do píííííčyyyyyyyyyyyy jaká produkce, že koupí wergly ze všech koutů světa a prodají je dál, není kurva do prdele fix žádná produkce, ale dealerství!!!!!!!!!!!!
Nedávnou jsem se stavil na prodejně v Žebráku.
Prodává tam Jawy pěkná a zažraná holka.
A ta mi málem zbila, když jsem se pohrdlivě vyjádřil o Kraftovi jako sedmilháří a o zlodějské týnecké bandě.
1) Prý - abych si zajel do Týnce = prý už zvládli lisovnu a tudíž vyrábějí (lisované věci pro Shineray Scramblery....). A nebylo jí, když jsem úžasem neomdlel :)
2) Dále k Indiánovi - prý co koupím s takovým jedinečným charakterem za 150 - 170 000,-Kč....?!! Takže cena je podle ní oukey.
3) Málem omdlela, když jsem navrhnul, že si tedy vezmu deset Indiálů v kývačce, ale jsem s kamarády ochoten zaplatit nejvýše 115 000,-Kč bez DPH (max. 140 000,-Kč s DPH). Dostalo se mi ujištění, že jsme všichni stejní a chtěli bychom vše zadarmo! .
To jsem teprve koukal - při obchodu za 1,5 mega je problém s 6% slevou ...
Ale krámek Jawa Žebrák pěkný a takto zažraný fanda značky v sukni, se hned tak nevidí .
Dnes mám s mladým západ fotbal do 20:00h. - ale hraji si s myšlenkou, že bych / kdybych / případně dorazil zítra ráno
... a ještě Vás zastihnul (akorát bych asi bych musel vzít nějaký rychlopřesunový a úspornější stroj).
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
elevator píše: Jsi mladý a málo pamatuješ Jawa někdy před cca 10 lety zkoušela katalyzátor na 2T 350, ale nedosáhla na požadované emisní limity. 2T 350 se vyrábí stále a pokud ji pořídíš přes dealera Jawy www.mototechnik.cz, zajistí ti za příplatek i legalizaci na bílé značky. Nebo můžeš udělat přestavbu z té své 350 Otázka zda jsi ochotný dát 130t za 2T stroj, kde je spoustu komponentů již z asijského dovozu.
Edit: tak je to 9 let a tenkrát byly v Jawě velice ambiciózní
https://zpravy.aktualne.cz/denik-insider/na-jare-se-ma-vratit-na-trh-jawa-350/r~i:insider:article:30295/
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jawa-chysta-nejsilnejsi-motorku-v-historii-pry-luxus/r~5e7eb85ef8f711e296dc002590604f2e/
O těchto úpravách jsem už někde četl. No katalyzátor v 2T, nevím nevím. Jako, já bych si úplně novou a celou 350 nekoupil. Jen bych si vzal rám s kapotáží, nádrží a zadní kyvku ve stylu 640. Vidlice, kola, brzdy a motor bych si přehodil z mojí 639. Stáří už lze na ní poznat a kdybych si mohl za dejme tomu 30-40k kč takhle "vylepšit" motorku, tak proč ne? Motorově je na tom moje 639 velmi dobře, maximálku jsem zkoušel na dálnici a těch 130-140 dala. Mám to změřené autem (golf IV), takže reálných 125. Bylo to ale za deště, a když prší nebo je vlhko, tak třiapůla jede úplně jinak. Za horka bych dal stěží 120-130 (tachometrových na jawě).
Jinak k diskuzi přesnosti tachometrů. Na 350 ukazuje tachometr velmi přesně. Měřím to dle map a cesta do FM-Brno je dle nich 155 km (stará cesta přes přerov, kojetín a vyškov). Jawa naposledy ukázala 152. Rychloměr je nejpřesnější mezi 60-100 (odchylka do 3km/h, měřím dle radarů u vesnic). Těsně pod 60 se schová celá rychlost od 50-58 a to samé u 100km/h. Jestli jedu 100 nebo 110 nevím, rychloměr ukazuje furt 100. Až když přesáhnu těch 110, tak zas ukazuje přesně. Když attakuji maximálku, tak ručička lítá mezi 130-140. Když jedu z Bílé na plný plyn, tak ručička lítá mezi 140-160km/h.
Nejpřesněji mi ale ukazuje kolo, jak km tak rychlost
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
P911 píše: No, mě v XC 70 D5 ( nafta ) olej mezi výměnama olej přibýval, po 12.000 km tak 3-4 deci. V servisu mi říkali, že je to naprosto normální
Normální to není. Moc často to regeneruje DPF. Krátké trasy za studena, což pro D5 je špatně. Na cukačky po městě si kup benzín a nebudeš trápit motor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Romulus. píše: Normální to není. Moc často to regeneruje DPF. Krátké trasy za studena, což pro D5 je špatně. Na cukačky po městě si kup benzín a nebudeš trápit motor.
Já mám tento motor taky (ještě bez DPF) a žádné problémy s ním nemám. Městskej provoz snáší dobře.
Jako v dnešní době se to už nedá takto obecně radit. Mnohé přímovstřiky na benzin trpí (ve městě) víc, než některé odolné nafťáky..
Naposledy editováno 22.04.2022 13:17:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Franky píše: To jsem teprve koukal - při obchodu za 1,5 mega je problém s 6% slevou ...
A nemyslela si po předchozích dotazech a hodnoceních pana Krafta, že jen prudíš?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
PetrL3 píše: Já mám tento motor taky (ještě bez DPF) a žádné problémy s ním nemám. Městskej provoz snáší dobře.
Jako v dnešní době se to už nedá takto obecně radit. Mnohé přímovstřiky na benzin trpí (ve městě) víc, než některé odolné nafťáky..
No, když nemáš DPF, tak ti nemůže (pokud nemáš kroužky po smrti) přibývat nafta v oleji
Ale stejně, jen město je špatně pro EGR a vířivé klapky, takže žádný zázrak.
Naposledy editováno 22.04.2022 13:26:03
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Taky jsem doma včera letmo nadhodil, že bych se vytratil a dojel se seznámit i s někým jiným jak s Milanem a Jirkou. Ale popravdě, když jsem viděl, jak padá účast, tak jsem to "letmo" dál nepokoušel rozvíjet. Abych tam nakonec nebyl sám. Bo sám sebe znám celkem dobře.
Naposledy editováno 22.04.2022 13:36:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Romulus. píše: No, když nemáš DPF, tak ti nemůže (pokud nemáš kroužky po smrti) přibývat nafta v oleji
Ale stejně, jen město je špatně pro EGR a vířivé klapky, takže žádný zázrak.
Mám i jiné auto s DPF, výřevé klapky sem nahradil nerezovými - vyřešeno "doživotně" a brácha má D5 s DPF.
Jen říkám, že i benzíny (některé) mají problémy s městským provozem a mají DPF.
Raději nafta v oleji, než benzín v oleji
Naposledy editováno 22.04.2022 13:40:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Raději nafta v oleji, než benzín v oleji [/quote]
Já bych musel mít LPG v oleji a to asi nehrozí
U té D5ky není problém najet půl mega, ale nesmí vypadnout zátka olejového kanálku na zadní straně motoru (u almary) což se občas děje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Romulus. píše: A opěrky u škodivky 125 jsou OK?
U 120 !!!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nová 350 už 55k kč nestojí, to bych bral hned. Nejnižší cena je 88k kč, a jestli tam chci mechanické budíky, origo blinkry a tak, tak se cena vyšplhá snad ke 100k kč. Motor mám v OK stavu a ty čínské vidle, brzdu a motor slepený z "exotických" destinací nechci. Papíry mám, tak bych "decentně" faceliftnul mojí letitou 639, protože vypadá, jako by vyjela z bažiny. Hlavně mám vymačkané misky řízení a musí se to vždy lepit, prostě stáří na tom jde poznat. Nebo bych sehnal origo kapotáž na 638, nové trubky do vidlic, nový rám a taky by to šlo.
dave-lister píše: P911> Zřejmě se ti dostávala nafta do oleje. Pokud to mělo filtr sazí (DPF), naznačovalo by to příliš často proběhlé regenerace, či časté jízdy na krátkou vzdálenost. Pokud to filtr nemělo, značilo by to na špatnou funkci vstřikovačů nafty.
Ano, to je zřejmě ono, ale už ho nemám, jezdil jsem převážně dlouhý služební trasy po republice ( 2-3.000km měsíčně ), motor měl najeto přes 300.000 km když jsem ho prodal sousedovi a ten s tím najel zatím dalších 50.000 a motor furt super.
Byl to asi nejpovedenější motor od Volva, 5ti válec TDI obsah 2,4, spotřeba cca 6 l.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A jen opakování : jak už mému otci říkali v škodaservisu Telč, kam jezdil od roku 1980 s naší novou 120 - některá 105 / 120 se povede dobře vyrobit, jiná bude samý problém a nikdy se té povedené nevyrovná. Ta moje je něco mezi. A je stejně nejlepší !!
K motorkám : Na podzimní nás bylo asi deset. Jak vidím, na jarní nás asi polovina odpadla. Jasné - zdraví má každý jen jedno, tak neúčast se ( asi ) omlouvá. Já mám jiné povinnosti, i když jinak mám zdraví dobré. Dnes za chvíli nastart uju 120 ( je chladno, vařit se nebude ) a jedu s dcerou na rodinnou oslavu - dceři je 30...
Zítra máme testační den veteránů, u toho musím být...
Chlapci, užijte si to, má pršet, tak moc nezmokněte a nezmrzněte.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: U 120 !!!
Přesně. Já taky neměl 125. Pětikvalt tam byl za příplatek, napsaný na faktuře.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A náš známej pan doktor si ten rok koupil olcita s těma pogumovanýma bokama za 69xxx.
Naposledy editováno 22.04.2022 15:20:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |