1 reakcí na tento příspěvek Benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
zatr píše: Hele a co rozdíl výkonu taky trochu hodit na okolní vlhkosti vzduchu která se různí , kdyby náhodou tak já jen že zvědavosti
Vlhkost vzduchu má vliv zcela určitě na způsob spalování. Jestli zvedne o něco málo výkon, to by se musela udělat nějaká komparace na dynamické brzdě
Ale do F1 tu vodu do válců určitě nestříkají zbytečně. I když slovo stříkají zní divně. Bavíme se o aerosolu v řádu molekul na cyklus válce.
Naposledy editováno 09.05.2022 05:34:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
1 reakcí na tento příspěvek Benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
Krovak píše: PaMi> U F1 to není žádná novinka, to se používalo u leteckých motorů už za WW2.
Nevrdím že ne
Já si jenom vzpomněl na tu F1.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
Blud č. 2 je zvýšení výkonu při zvýšené vlhkosti vzduchu. Naopak, když je ve vzduchu vodní pára, tak je to na úkor množství kyslíku a využití paliva je menší, výkon klesá. Stejně, jako když se nasaje míň kyslíku za nižšího tlaku nebo za vyšší teploty, t.j. při menší hustotě vzduchu.
1 reakcí na tento příspěvek Benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
1 reakcí na tento příspěvek Benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
Protože směs uhlovodíků (a alkoholů) zvaná benzín musí mít ve směsi parametry hoření (např. rychlost šíření plamene nebo množství paliva spáleného za nějakou dobu od zážehu), které se nebudou příliš lišit od nějakého palivářského etalonu. A je na výrobci paliva, aby to nějakým způsobem doladil a udržel v normě. Nechceme se vracet do doby, kdy na řidítkách byla ještě páčka předstihu.
V #26 uvedené sledování konce destilace může něco napovědět, ale taky nemusí o parametrech hoření říct naprosto nic, když není uvedená celá destilační křivka. A když tu křivku nedokážeme aplikovat na konkrétní motor.
Nebudu sem kopírovat odborné práce na toto téma, snad bude pro zjednodušení stačit odkaz a obrázek z něho:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
Takze to nakonec vyhrala kombinace jinych reseni (1050degC Inco turbina, two stage, VCR, WG CAT light off atd..)
edit: FEV o tom vydalo pekny clanek na AVL konferenci 2016 myslim.
Naposledy editováno 11.05.2022 10:58:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
Jenže jsme ve slepé uličce, protože zvlášť dneska, když je Verva apod. drahá a je menší výtoč, v tanku to zůstává týdny nebo možná i měsíce, dalšího půl roku přes zimu v nádrži motorky, a ejhle, ono to pak někdy nehoří úplně podle předpokladů, když se ty nejlehčí složky odpařily. A třeba zrovna u Vervy těch lehčích frakcí musí být víc, protože bio-ekvivalent ETBE / líh je 2,13:1, tedy aby kompenzovaly větší objem ETBE.
Aby to bylo zamotanější, tak přidáním lihu do benzínu se směs mírně ochuzuje a obecně chudší směs pomaleji hoří. Jenže tím lihem se ta rychlost hoření kompenzuje, těch 5% lihu to hoření zase zrychluje. Takže z tohoto pohledu je líh dobrý - zlepšuje spalování a zvyšuje oktanové číslo zároveň.
Chemicky míň agresivní a vodu neabsorbujcí ETBE na rozdíl od lihu hoření zpomaluje a ten benzín se musí namíchat úplně jinak.
Dva obrázky pro ilustraci.
Ethanol (EtOH), ethyl-tert-butyl ether (ETBE), and dimethyl carbonate (DMC) were blended in a gasoline blendstock at levels of 2.8 wt% oxygen. The fuels were tested on a single cylinder spark ignition engine and thermodynamic cycle analysis was done. DMC and EtOH compensate the reductions in combustion speed as the air fuel ratio becomes lean. EtOH and DMC burned 5–10% faster than ETBE and baseline gasoline under lean conditions, with early higher maximum chamber pressure.
A z jiného zdroje destilační křivky
1 reakcí na tento příspěvek Benzín
www.kverulant.org/article/kde-je-lepsi-netankovat-leden-2022/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
Já kupuju stovku s ETBE z důvodu chemické stability a neagresívnosti. Respektive donedávna jsem kupoval, než se to s cenama tak posralo. Teď už to bude jenom v případě dlouhodobějšího odstavení.
2 reakcí na tento příspěvek Benzín
v TP 78 kW /7500 ot. (dovoz Fr. - jinak dle dat 84 kW)
krouták 117 Nm /6000 ot.
nyní:
94 kW /8200 ot.
128 Nm /5800 ot. a od 3500 ot. do 7800 ot neklesá od 110 Nm
takže i když nejsem moc testmaster, zatracený rizdíl jsem poznal hned :)
..jinak teď tedy už jen 98+ benzín
Naposledy editováno 26.08.2022 16:13:57