Téma: Benzín
 
6.5.2022 v 13:00
Mám dotaz na zkušenosti s premiovými benzíny. Před časem vyšly testy a drtivě nejlíp dopadla Verva 100 a třeba Shell V-power racing velmi špatně. Je to už ale několik let myslím a o Vervě jsem už párkrát slyšel, že jsou s ní potíže v poslední době. Nicméně jí tankuji do své CB1300, která nyní prošla servisem a výměnou jednotky s doladěním na brzdě, i tam používají Vervu 100. Nicméně jsem dostal od syna k narozeninám 20L benzínu, říkal že 100, že si nechal poradit. A když jsem to tam nalil (a už to všechno spálil) byl jsem u vytržení. jak to jede - prostě víc, hlavně nahoře to letí.. tak se zeptal syna, co to je - a prý Shell V-power racing...... No a teď babo raď..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

11.5.2022 v 09:14 | Nahoru | #1
Ariete> Třeba ze to starý z doby 91 a 95 oktanů je nastavený na to palivo?Nema to čidlo klepani,žádnou jednotku,která si nastaví spalování.. Jedině ten starej motor nastavit na to špičkový palivo a počítat s tím,ze bude zlobit zas na to obyč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

11.5.2022 v 10:47 | Nahoru | #2
zmulin> Ty umíš přenastavit kompresní poměr?
Protože směs uhlovodíků (a alkoholů) zvaná benzín musí mít ve směsi parametry hoření (např. rychlost šíření plamene nebo množství paliva spáleného za nějakou dobu od zážehu), které se nebudou příliš lišit od nějakého palivářského etalonu. A je na výrobci paliva, aby to nějakým způsobem doladil a udržel v normě. Nechceme se vracet do doby, kdy na řidítkách byla ještě páčka předstihu.
V #26 uvedené sledování konce destilace může něco napovědět, ale taky nemusí o parametrech hoření říct naprosto nic, když není uvedená celá destilační křivka. A když tu křivku nedokážeme aplikovat na konkrétní motor.
Nebudu sem kopírovat odborné práce na toto téma, snad bude pro zjednodušení stačit odkaz a obrázek z něho:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist