AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ten motor je hodně divný, tak zaprvé to špatně startuje. Myslel jsem, že je špatný sytič, ale funguje OK. I teplé starty jsou problém, musím startovat přes sytič a pak ho hned vypnout, protože se uchlastá. Seřídit volnoběh je docela těžké. Otáčky se samovolně nezvyšují, volnoběh drží pokud je dostatečně zahřátá.
Motor byl určitě půlen, momentálně je na válcích 2 výbrus. Předchozí majitel nechal vyměnit budíky, staré se zasekly po přetočení tachometru. Takže jawka má najeto +- 130k km. Čelo je duté, plné tam není. Jestli budu dělat GO, tak tam hodím plné.
Elektriku si spravím sám, asi koupím X metrů kabelového svazku a udělám to samo domo. V elektrice je obří nepořádek, ale je relativně jednoduchá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: pech.> Řeknu to takhle, nemusel jsem jet na vozíku a vždy jsem se domů nějak dostal. Vyčištění trysek je práce na 5min. Výměna lanka...
To oceníš, až pojedeš někdy na na něco důležitého, třeba pracovní pohovor, že to trvá jen 5 minut. Sice budeš od smíru a smrdět benzínem, ale dorazíš včas
Milan1963 píše: Jawu 350 jsem měl dost let. A nemůžu proti ní napsat křivého slova. Věřím, že i ta tvoje bude zase jezdit jako zamlada.
A ještě postřeh, nebo připomínka. Pořád se píše místo Jawy japonec ....to se mi vůbec nelíbí. Copak neexistují motorky anglické, německé, italské...? Např. " Místo Jawy italka " zní lépe.
Prosím ale nekonkretizovat, MG 85 TT mně trochu zklamalo, uvidím, jak dopadne příští týden Triumph. K japonci bych šel až opravdu nakonec. A to nejlépe k Yamaze.
Existují, ale kvalit Japonců prostě stále nedosahují.... Taky mi dlouho trvalo, než jsem to pochopil, ale ono tě k tomu ty reálné zkušenosti poměrně jistě dovedou, nejsi li slepý, zaujatý nebo fanatický kořen
Pokud chce kvalitu Japonce, nemá cenu nadrátovat Jawu s Japonskými konektory, protože to bude pořád jen a pouze plesnivá stará a zanedbaná Jawa, ale obstarat si toho Japonce...
Vzhledem k tomu, že chce vylepšovat, zjevně ho to neustále jebání se zanedbaným starým werglem pomalu přestává bavit...
Milan1963 píše: Tak jsem včera potěšil svoje oko. Byl jsem na Srazu starých strojů. Nedaleko Tábora. Jel jsem Popularem, ale o to nešlo, předválečné auto bylo jen moje, přijel ještě Citroen 11, ale ten poslední, z roku 1952.
Hezké byly motorky. I když... překývačkováno. 100 motorek, z toho 50 kývaček- deset s Pavem, deset se side, dvě modré, dvě růžové s bílými kolečky - prostě tak nějak podobně. Ale s tím už nic nenaděláme...přijely i krásné předválečné stroje - Jawa, ČZ, Ariel, BSA , BMW ...tak to bylo potěšující. Viz. foto.
Auta ? No...vidím přesun k 80. rokům. Žádná Felicie, jediná Octavia, asi dvě MB / MBX , a jinak stovky, stodvacítky, bohužel i pár favoritů, brouci atd. K vidění nic moc. To už bylo pěkné setkání traktorů, přijely Zetory 25, 4211 atd.
Nešlo o vyloženě veteránakci, ale jako setkání lidí podobné krevní skupiny - hezké.
Najezdil jsem nějakých 120 km, auto šlape hezky, letos už mám Popularem naježděno víc, než běžnou stodvacítkou.
NSU 100
No vida..... Když pomineš houf naprosto stejných, ohavných, červených, všudypřítomných, otravných a zbytečných kejchaček, bylo tam i pár pěkných věcí na podívání....
Fáčko v závodním looku je slušivé...
SkotyCZ píše: pech.> Řeknu to takhle, nemusel jsem jet na vozíku a vždy jsem se domů nějak dostal. Vyčištění trysek je práce na 5min. Výměna lanka je taktéž OK. Nezadřel jsem, vždy to nějak jelo. Nikdy jsem prostě mašinu nikde nenechal a nemusel jsem volat odtah, vždy jsem si poradil a dojel domů s jawou (nebo došel). Takže to není rozpor, nikdy mě nikde nenechala. A nejdále jsem tlačil asi tak 1,5km, protože blbé fajfky a zatíkání do cívky. Jawa jezdí i teď, co se týče jízdních vlastností, tak až na ložisko v krku dobrý, zadní kyvka je bez vůle. Sám s tím jde jet docela svižně.
Ten motor je hodně divný, tak zaprvé to špatně startuje. Myslel jsem, že je špatný sytič, ale funguje OK. I teplé starty jsou problém, musím startovat přes sytič a pak ho hned vypnout, protože se uchlastá. Seřídit volnoběh je docela těžké. Otáčky se samovolně nezvyšují, volnoběh drží pokud je dostatečně zahřátá.
Motor byl určitě půlen, momentálně je na válcích 2 výbrus. Předchozí majitel nechal vyměnit budíky, staré se zasekly po přetočení tachometru. Takže jawka má najeto +- 130k km. Čelo je duté, plné tam není. Jestli budu dělat GO, tak tam hodím plné.
Elektriku si spravím sám, asi koupím X metrů kabelového svazku a udělám to samo domo. V elektrice je obří nepořádek, ale je relativně jednoduchá.
Že jsi nemusel jet na valníku, za cenu toho, že se s v tom musel několikrát vrtat, zdržovat se a špinit se, je dost otravné na to, aby mne ta motorka těžce srala...
Že to nechytá, je závada. Buď v zapalování, nebo v karburaci, nebo v motoru.... Když se něco děje, vždycky jako první zkontroluj jiskru, zda je sytá, pravidelná a ve správný čas. Pokud toto není, je to v karburaci, nebo v motoru...
Nedávno jsem sem psal takový elaborát, jak jsem dovedl k dobré funkci motorku, která prostě nechytala ani hovno a když už to někdo topíc se v potu nahodil, jela jak z prdele.... Přečti si to a pokud máš chuť, postup v tom, jak se posouvat k lepším výsledkům v tom najdeš.....
Pokud to nebude v karburaci, umí tyhle problémy dělat falešný vzduch (blbě namontované válce - u 638 klasika), těsnění karbce do sacího potrubí i do filtrboxu, no a umí to dělat i vyjebané čelo, vyjebaný labyrint a podobné příčiny, protože labyrint tam mohl dát někdo zkurvený, nebo ho tam lze namontovat blbě...
PetrL3 píše: To oceníš, až pojedeš někdy na na něco důležitého, třeba pracovní pohovor, že to trvá jen 5 minut. Sice budeš od smíru a smrdět benzínem, ale dorazíš včas
A to je přesně to, proč je celé to Jawení na cestách, úplně nahovno.....
Když se ti to vyjebe někde během srandavýletu s motoimbecily v sobotu odpoledne, je to "zážitek" nebo sranda....
Když se ti to vyjebe cestou do práce, ouřadu, jednání..... Tak je to prostě všechno v píči.... A to nechceš...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Prostě tohle se mi nechce řešit a na auto už mi gola sada z lidlu stačit nebude. Nejsem naivní a auto "jen sednout a jezdit" v mém rozpočtu bude jako najít jednorožce.
V cliu jsem byl schopný pod dohledem kamaráda mechanika udělat těsnění pod hlavou a udělat rozvody, ale byl to boj, protože francouzi. Taky kolik to stálo.
Na opici mám, ale na banány už asi ne. Zatímco do motorek investuji furt něco málo, ale nejsou to velké dardy.
Naposledy editováno 15.08.2022 01:33:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
U XJ mi servis vycházel asi na 1Kč na km. U MG asi na 2kč na km. U auta asi 80 halířu na km. A to si u motorek dělám vše sám. U auta jen něco a něco servis. Takže u auta v tom je i nějaká práce mechaniků a stejně to je levnější.
Naposledy editováno 15.08.2022 07:38:21
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.sbazar.c...ult-megane-grandtour
SkotyCZ píše: Nakonec možná vyjde všechno, auto, jawa i PC. Dostal jsem v práci něco málo navíc a jestli budou ještě dva pracovní víkendy, tak to možná všechno zmáknu. Ale auto už prostě není motorka, co se servisu týče. Kdybych musel kvůli nějaké závažnější poruše do servisu, bylo by to likvidační. Teď kamarád celý rok pracoval, našetřil si 70k kč a hodil to do auta, vyvařování + výměna turba a nějaké drobnosti na podvozku (octavia I 1.9tdi). Další kámoš má dvojkovou octavku (s tou jezdím často) a taktéž, za tento rok jen 30 000 utopeno v servisu. A to to ještě mechanici posrali, objednali nějaké čínské pneu a auto je nad stovkou nebezpečné. Neuvěřitelně plave a jsou hlučnější než zimáky. To že to vyvážili úplně špatně a kopalo to do řízení taky moc důvěru nepřidává. Tak tam jsou zase zimáky a OK. Jen těch 120km na těch čínských pneu dorazilo už načaté ložisko v pravém předním kole. Takže se s autem nejezdí a čeká se na servis.
Prostě tohle se mi nechce řešit a na auto už mi gola sada z lidlu stačit nebude. Nejsem naivní a auto "jen sednout a jezdit" v mém rozpočtu bude jako najít jednorožce.
V cliu jsem byl schopný pod dohledem kamaráda mechanika udělat těsnění pod hlavou a udělat rozvody, ale byl to boj, protože francouzi. Taky kolik to stálo.
Na opici mám, ale na banány už asi ne. Zatímco do motorek investuji furt něco málo, ale nejsou to velké dardy.
Když máš 70, nemůžeš si koupit auto za 70... A když chceš auto, je lepší si koupit něco, co je ve slušném stavu, což je nadřazeno tomu, co to vlastně je...
Je naivní a tupé, koupit si za poslední peníze takovou debilitu, jako je 20 let starý a proto už často shnilý krumpl pro beznohé s turbodehtem, v podobě jedničkové ovce, nebo choulostivý jeb s problémovými motory i podvozkem, v podobě dvojkové ovce, které jsou pro pomatenost venkovanů drahé a přesto poměrně dost špatné, už jen proto, že je většině kusů už cca 20 let a tam už je kovomorka a jiné zhoubné procesy dochází do fatálního stavu naprosto běžně....
Když máš 70, musíš koupit auto tak za 40... Protože budeš potřebovat patrně dvě sady pneumatik, to je přinejmenším desítka i v obyčejných patnáctkách na nejběžnějších autech. Budeš potřebovat olej, filtry, to je dvojka, rozvody 5-10 000, možná sadu kotoučů a destiček.... A to je furt scénář, že si koupíš auto které je relativně v pořádku, že nemá nějakou vyloženě závadu.
Koudy01 píše: SkotyCZ> To jsou jednoduchý počty. Jedna opice - jeden banán. Tři opice - tři banány. Auto mě stojí míň jak motorka při dost větším nájezdu. Páč na motorku je vše několikanásobně dražší a vydrží míň km. Např. přední kotouče s deskama na motorku cca 12 tis. Kč. Kotouče a desky na celý auto 7 tis. kč. Pneumatiky - auto 4 tis. kč na 50 tis. km. Motorka 5 tis. kč na 6 tis. km.....atd. atd.
U XJ mi servis vycházel asi na 1Kč na km. U MG asi na 2kč na km. U auta asi 80 halířu na km. A to si u motorek dělám vše sám. U auta jen něco a něco servis. Takže u auta v tom je i nějaká práce mechaniků a stejně to je levnější.
Asi tak, dobré auto nemusí být úplně černá díra...
Každý další wergl je další pojistka, další údržba, další náklady a čím míň ten který wergl jezdí, tím víc vlastně chřadne.... I proto je Roadster ve světě... Mám jednu motorku starou, jako vstupenku do prostředí přátel starého železa a druhou na běžné ježdění a k tomu auto na ježdění s dětmi....
Jako student jsem si to nemohl dovolit.... Měl jsem auto, staré, za pár korun a k tomu motorku, starou, za pár korun a spravoval jsem to sám, protože servis byl je a bude vždy drahý...
Vlasťák1973 píše: Skoty -- jestli schanis auto ,bez větších investic tak Megane je na prodej a zatím mi na něj stačila Gola sada vždy. Motor,převodovka podvozek na to delší dobu nesahnes.
https://www.sbazar.c...ne-grandtour [/quote]
No vida.... Tohle je hozená rukavice...
A všechny soudobé ovce jsou proti tomu nepovedený šus...
I když - sů takoví střelci, keří to neřeší a nechajů to osudu - asi aby měli co dat na fejsbůk... .
No ale aj Sucháč se asi ptal na nesprávných místech.
Páč ten přední blatník a urvaná nohavica u zadního krytu o nečem svědčí...
Nelze všechno přepočítávat jen na peníze, tedy většinou. U Skotyho ano, ale jak píšu - je nutné brát v úvahu i pocity.
Naposledy editováno 15.08.2022 13:40:40
Cesta letos k Balatonu v pohodě. Každý nemá takové zdroje na auta ale za 50 se dá pořídit dost.
Naposledy editováno 15.08.2022 21:33:54
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Asi tak, dobré auto nemusí být úplně černá díra...
Moje auto je z roku 2001 a ve 2019 jsme ho kupoval za 20000. Zatím mnou najeto 55 tis. km. Za tu dobu jsem jel jednou dom na laně a praskl radiátor (500Kč), který vytekl na podlahu. Na laně jsem jel, protože se protočila spojka poloosy (550Kč a dvě hodiny práce) - a teď už někteří tuší, co za značku to je páč ta spojka je stará známá věc u skoro všech aut této značky z doby před 20 lety. Ano, je to Renault. Akorát já o této bolesti nevěděl, tak jsem nedojel. Což nic neomlouvá. Ale který auto nějakou tu dětskou bolest nemá, že....Nedávno jsem tu spojku měnil preventivně po asi 40 tis. km. Jinak jsem na rozdíl od motorek na auto dost lajdák. Jen jednou za čas na tom něco udělám/vyměním, ať nemám pocit, že na to úplně prdím.
Takže ano. Jde to i za málo peněz a poměrně málo starostí při dost dobré spolehlivosti. Ale nový auto to samozřejmě není. A chce to mít štěstí při výběru.
Naposledy editováno 16.08.2022 07:04:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ted' už je bez problémů, ale mít skoro 25leté auto za bratru 150 tisíc ? To bych nikomu nedoporučoval.
Takže - ne vždy se podaří dobrá koupě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Koudy01> Štěstí, nebo smůlu ? Můžu vyprávět...Astra z Rakouska, jediný majitel, najeto asi 80 tisíc za 20 let, přibližně. Koroze nepřítomna, proti Š 120 jela skvěle. Tak jsem koupil...a během tří let do ní "nalil" , možná přes 50 tisíc. Rozvody, kompletní výfuk, oleje, brzdy dokonce dvakrát celé, pneu, elektrika...radši ani nechci vědět, kolik to dohromady bylo.
Ted' už je bez problémů, ale mít skoro 25leté auto za bratru 150 tisíc ? To bych nikomu nedoporučoval.
Takže - ne vždy se podaří dobrá koupě.
Během tří roků jsi nechal dělat 2x kompletně celé brzdy, tak to Tě někdo pěkně natáhnul.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Koudy01> Štěstí, nebo smůlu ? Můžu vyprávět...Astra z Rakouska, jediný majitel, najeto asi 80 tisíc za 20 let, přibližně. Koroze nepřítomna, proti Š 120 jela skvěle. Tak jsem koupil...a během tří let do ní "nalil" , možná přes 50 tisíc. Rozvody, kompletní výfuk, oleje, brzdy dokonce dvakrát celé, pneu, elektrika...radši ani nechci vědět, kolik to dohromady bylo.
Ted' už je bez problémů, ale mít skoro 25leté auto za bratru 150 tisíc ? To bych nikomu nedoporučoval.
Takže - ne vždy se podaří dobrá koupě.
Jestli ti přijde za 3 roky 50 moc, když jsou v tom rozvody, oleje, pneu..., tak tomu se musím zasmát
Naposledy editováno 16.08.2022 17:13:04
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |