Téma: Šrouby na uchyceni předních brzdičů
26.8.2022 v 21:03
Mam takový dotaz jelikož sem založil někde šrouby na uchyceni přeních brzdičů ptám se jestli použít šrouby originální ,titanové a nebo jestli budou stačit šrouby tř.10,9 nebo 12,9 dik za info
2 reakcí na tento příspěvek Šrouby na uchyceni předních brzdičů
stacili by i 8.8 (predpokladma ze nemas oelovy vidle takze je to do Al slitiny ) pro klid duse 10.9... kazdopadne tak jako tak urcite novy, zadny "jsou bazarovy ale origo", nevis kdo je jak pretahoval..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šrouby na uchyceni předních brzdičů
kerut> pevnostnej triedy 8.8 obyčajne nevyhovujú, práve kvôli otlačeniu, vyše 90% motoriek má 10.9 čo je minimálna pevnostná trieda ktorú treba dodržať. čokoľvek vyššie je ok.
(nepíšem 100% pretože nepoznám všetky a niektoré malé čínske stroje môžu byť výnimkou)
(nepíšem 100% pretože nepoznám všetky a niektoré malé čínske stroje môžu byť výnimkou)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šrouby na uchyceni předních brzdičů
Destroyer> jakoze sestihranny osmosmicce driv omackas hlavu nez ji strhnes nebo ukroutis ?? (mysleno v pripade dostatecne pevnyho vnitrniho zavitu, v Al slitine driv urves ten vnitrni zavit)
kerut> raz mi prišla motorka (1150 GS) na servis so skrutkami M8 8.8 v brzdách, išli ťažko vyšroubovať, pretože boli zdeformované, normálne prihnuté (na šmyk). Všetky, takže nieje šanca že to tam také aj dával. Chalan vravel že dával nové.
Väčšina bŕzd (na motorkách) je na M8x1.25 s uťahovacím momentom 40-45 Nm, aj podľa toho sa dá určiť, že pevnosť 8.8 je málo.
Tak hlavne po tom osobnom zážitku by som sa bál na brzdy použiť čokoľvek pod 10.9
...ale môžeš sa vysrať na moje reči. Pracujem na vývoji&výskume bŕzd na autá. Tak je to trošku inak, nezdravo zdeformovaný trh.
Väčšina bŕzd (na motorkách) je na M8x1.25 s uťahovacím momentom 40-45 Nm, aj podľa toho sa dá určiť, že pevnosť 8.8 je málo.
Tak hlavne po tom osobnom zážitku by som sa bál na brzdy použiť čokoľvek pod 10.9
...ale môžeš sa vysrať na moje reči. Pracujem na vývoji&výskume bŕzd na autá. Tak je to trošku inak, nezdravo zdeformovaný trh.
1 reakcí na tento příspěvek Šrouby na uchyceni předních brzdičů
..tak maximalni moment pri beznym treni pro M8 ve 12.9 je 42Nm, coz je nejakejch 26kN v tahu, coz je pri malym prumeru=6,5mm kolem 780Mpa jen v tahu, bez krutu,.. coz je pro 8.8 na samotne hrane "papirove" mezi pevnosti (800Mpa pevnost, 640Mpa kluz),..
nicmene pochybuju ze by 40-45Nm prezil zavit v hlinikovy slitine,.. ja mam predepsany na M8 v brzdicich 25Nm (to +- odpovida 8.8), a hlavne to realne odpovida moznostem vnitrniho zavitu, ucili nas vnitrni zavit zvladne o jednu pevnostni tridu niz, tzn u Al kde bude mez pevnosti nekde mezi 250 a 400,.. OK, u certalů skoro k 500Mpa s mezi kluzu cca -10%, to odpovida na tu 8.8 s vodrenejma usima, a nebo ne na krev dotazenou 10.9 max.. 12.9 ma papirove 1200/1080Mpa, to ma smysl davat jedine do oceli (at uz matice nebo masiv)..
BTW ses si jistej ze tech 40-45 nebyly M10-ky ? to je fakt hodne moc... hod screen toho manualu..
Naposledy editováno 27.08.2022 01:01:18

nicmene pochybuju ze by 40-45Nm prezil zavit v hlinikovy slitine,.. ja mam predepsany na M8 v brzdicich 25Nm (to +- odpovida 8.8), a hlavne to realne odpovida moznostem vnitrniho zavitu, ucili nas vnitrni zavit zvladne o jednu pevnostni tridu niz, tzn u Al kde bude mez pevnosti nekde mezi 250 a 400,.. OK, u certalů skoro k 500Mpa s mezi kluzu cca -10%, to odpovida na tu 8.8 s vodrenejma usima, a nebo ne na krev dotazenou 10.9 max.. 12.9 ma papirove 1200/1080Mpa, to ma smysl davat jedine do oceli (at uz matice nebo masiv)..

BTW ses si jistej ze tech 40-45 nebyly M10-ky ? to je fakt hodne moc... hod screen toho manualu..
Naposledy editováno 27.08.2022 01:01:18
Vy to u těch brzd nějak moc přeháníte, vždyť tam zas až tak velké síly nejsou.
Budu počítat naloženou motorku, 400 kg, a veškerá váha se přenese na přední kolo při součiniteli tření 1 - na obvodě pneumatiky je brzdná síla 4000 N.
Kotouče mají zhruba poloviční průměr, než má přední kolo, ale zase jsou dva - dáme tak 5000 N na jeden kotouč
Šrouby jsou dva, a kdyby jeden přenášel větší sílu, tak to bude asi 3000 N
Součinitel tření ve spoji třmen - vidlice (špinavý hliník - hliník) může být 0,5, potřebná osová síla bude 6000 N
Jádro závitu šroubu M8 má asi 40 sq.mm, když to podělím s 6000 N, vychází napětí 150 MPa. 6000 N by mohlo odpovídat dotažení na nějakých 10 Nm, natož u jemnějšího závitu.
Takže i šrouby 5.8 hravě obstojí. Spíš bych si dělal starosti s povolováním, když to někdo prasácky utáhne a ono to v tom hliníku zaroste.
Naposledy editováno 27.08.2022 08:15:08

Budu počítat naloženou motorku, 400 kg, a veškerá váha se přenese na přední kolo při součiniteli tření 1 - na obvodě pneumatiky je brzdná síla 4000 N.
Kotouče mají zhruba poloviční průměr, než má přední kolo, ale zase jsou dva - dáme tak 5000 N na jeden kotouč
Šrouby jsou dva, a kdyby jeden přenášel větší sílu, tak to bude asi 3000 N
Součinitel tření ve spoji třmen - vidlice (špinavý hliník - hliník) může být 0,5, potřebná osová síla bude 6000 N
Jádro závitu šroubu M8 má asi 40 sq.mm, když to podělím s 6000 N, vychází napětí 150 MPa. 6000 N by mohlo odpovídat dotažení na nějakých 10 Nm, natož u jemnějšího závitu.
Takže i šrouby 5.8 hravě obstojí. Spíš bych si dělal starosti s povolováním, když to někdo prasácky utáhne a ono to v tom hliníku zaroste.
Naposledy editováno 27.08.2022 08:15:08
2 reakcí na tento příspěvek Šrouby na uchyceni předních brzdičů
CRF1000 má 45Nm - v návodu je pod vykřičníkem uvedeno, že po každé demontáži brzdiče nutno použít nové šrouby (z důvodu plastické deformace). Na Partsdepot je jeden kus za 250Kč - takže jsem tam momenťákem nahulákal zpátky ty původní a je po prdeli. Prostě se mi nechce za každý sundání předního kola 500Kč jen za šrouby..
1 reakcí na tento příspěvek Šrouby na uchyceni předních brzdičů
Ariete: asi tak, nejslabsi clanek v tom retezci je interakce pneumatiky s asfaltem a zadna guma "nedrzi" tak aby strihala osmicky srouby jak nic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šrouby na uchyceni předních brzdičů
kerut píše: stacili by i 8.8 (predpokladma ze nemas oelovy vidle takze je to do Al slitiny ) pro klid duse 10.9... kazdopadne tak jako tak urcite novy, zadny "jsou bazarovy ale origo", nevis kdo je jak pretahoval..
dyť to vidlí jen prochází a šroubuje se do třmenu, ne?
crestik> jj, axialni muzou bejt tak i tak, je fakt ze jsem nezkoumal jak to ma ninja (nicmene ten trmen taky neni ocelovej), radialni se sroubujou do vidli, tam by to konstrukcne jinak moc neslo.. taky se pouzivaj ruzny prechodky z nissinu na bremba a pod.. kazdopadne souhlas s ariete, sily tam nejsou tak zasadne divoky..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šrouby na uchyceni předních brzdičů
Drak-09> Když je tam pokaždé nahulákáš zpátky momenťákem na 45 Nm, tak se budou postupně natahovat v závitě, bude potřeba je tam zašroubovat hlouběji, ale ta natažená část závitu už se tomu bude v protikuse bránit. Nakonec budeš jenom ničit závit, ale třmen zůstane volný.
Zkušenost s tím popsal Anti .
Zkušenost s tím popsal Anti .
Ariete> tak hlavne kdyz se budou "natahovat", tak je to priznak ze je tam plasticka deformace !! ..a s ni zbytkovy pnuti, a s tim samozrejme snizena pevnost v pozadovane konfiguraci (tah+krut)
..to samotny natahovani, je pak to posledni co by byl problem.. pri druhem(tretim) pretazeni/povoleni to ulitne.. 
Naposledy editováno 27.08.2022 15:43:24


Naposledy editováno 27.08.2022 15:43:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki zx9 chrastí spojka Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... | Pavelzx9 | 5 | 27.10.2024 v 18:24 Kohlstein |
Kawasaki Ninja ZX9R seřízení ventil... Kawasaki ZX-9R Ninja | Milhouse12 | 11 | 28.9.2024 v 08:23 Milhouse12 |
Nejde zařadit Kawasaki ZX-9R Ninja | Deziik | 18 | 13.8.2024 v 18:33 Dandos489 |
Kotouče Braking Kawasaki ZX-9R Ninja | Tomast | 21 | 26.6.2024 v 17:25 ZdendaZB |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |