Update 2023 - v daleké Argentině to možná nebude kdovíco, tak budu pokračovat a nezaložím nové vlákno.
Naposledy editováno 06.11.2023 19:52:31
1 reakcí na tento příspěvek ISDE 2022 a 2023
S těmi časy, doplnění o čtvrtého, mohli být jako Trophy team v první desítce. Strašně rád bych věděl, co stálo za nesestavením Trophy teamu, jestli prachy, které AČR sebral všem, včetně domácích motokrosařů, aby si mohl pořídit Velkou cenu v Lokti, superbiky v Mostě a nějaký autokros?
Zprávu o sestavení reprezentace ČR na ISDE 2022 vezmeme nejprve trochu ze široka. Letošní sezóna se nám zejména po stránce organizační poněkud zpozdila již v začátku, kdy se po rozpadu dřívější komise svaz endura (SE) musela vytvořit komise nová, což se podařilo zhruba v druhé polovině března sestavením dočasné komise, jejíž složení bylo následně doplněno a potvrzeno 7. 6. 2022 prezidiem AČR (složení komise viz samostatný článek). Další komplikací, která omezovala plné zahájení příprav nejen reprezentace, ale i závodů, bylo rozpočtové provizorium, ve kterém se Česká republika v prvním kvartálu tohoto roku nacházela. To se odrazilo i v rozdělování dotací pro sport a výsledkem bylo, že ani začátkem prázdnin nebyly peníze pro sportovní činnosti organizované AČR přiděleny a nebylo tak vůbec jasné, s jakými částkami lze reálně počítat pro pořadatele a na reprezentaci. Peníze z NSA byly doručeny AČR až v první polovině července, což se promítlo i do sestavování reprezentace na letošní ISDE a tedy i do definitivního potvrzení rozsahu reprezentace a jejího složení.
Nejen z výše uvedených důvodů bylo rozhodnuto, že Českou republiku bude na ISDE 2022 ve Francii reprezentovat pouze tým juniorů v soutěži Junior Trophy Team (JTT). Komise samozřejmě zvažovala i nasazení jezdců v seniorské soutěži World Trophy Team (WTT), ale kromě nedostatku financí se české enduro potýká i s nedostatkem rychlých jezdců a změnou pravidel pro přidělování dotačních prostředků, což bylo také důvodem, proč WTT nestavět. Komise se rozhodla dát větší šanci mladé generaci ukázat co v ní je, a zároveň tím zvýšit šance na dobrý výsledek. Postavením obou reprezentačních týmů by došlo k rozmělnění solidních jezdců a tím i ke snížení pravděpodobnosti dosažení dobrého výsledku v obou soutěžích.
Zdroj: https://www.czechen...ancii-a-klubove-tymy
Prostě bordel na úrovni. AČR přehodil starost o "reprezentanty" na kluby v místě konání, zbytek zaplatili a dodali "partneři reprezentace". Neboli na víc, než tři motorky (Sherco + Husqvarna + Beta), se sponzoři nesehnali?
edit - psal jsem, že Bernardini měl čtvrtý den horší čas - ve středu si zlomil si prsteníček na levé ruce. Zbylé tři dny jel s dlahou. Ve středu se potkal se stromem i vítěz García, spravilo to pět stehů na levé paži.
Naposledy editováno 04.09.2022 09:19:51
edit - napsal jsem, že za zmínku stojí, ale už jsem nenapsal kdo ...
Naposledy editováno 04.09.2022 09:03:38
Že hleděli na bezpečnost jezdců.
Eště bych snáď připodotkl, že na tych záběrech je vidět, jak jedů trap...a to se na tratích nesmí trénovat, jen je možné je pěšky projít, že ti střelci to jedů "na oči".
A taky je zajímavé sledovat, kudy jedů...holt soutěžáci...teda aspoň nekeří
Dál mě zaujala infomace o tych italských juniorech - ten závěrečný kros se hodnotí poněkud zvláštně a pokud tým dodrží nejaků taktiku (v případě francouzů se jim to jaksi nepovedlo) dá se ledasco zvládnout.
Nevím, jaký byl právě před tím krosem rozdíl, pokud malý, dalo se předpokládat, že domácí své mladíky poženů dopředu a tak taliánom vlastně nezbylo nic jiného, než do teho prat hlava nehlava, co kdyby náhodů, že jo...
Béďo, trénuješ?
Mě to sice už zavrčelo, ale motorka je nepojízdná, páč nevím, jaký tachometr mám namontovat .
1 reakcí na tento příspěvek ISDE 2022 a 2023
Pokud byl García v krosu výrazně první, mohl svým "kolegům" v týmu nechtíc nadělit dost bodů, protože jel zbytečně rychle.
To je o té taktice.
Protože když máš borca rychlého jak sviňa, musíš ho trochen brzdit, aby neudělal víc škody jak užitku.
Zářným příkladem budiž závěrečný kros v roce 77 v Považské, kdy se Jirka Stodůlka úspěšně motal před tuším Strossenreuterem, brzdil ho, aby neujel zkytku pelotonu a tím bodově nezatížil naše jezdce.
On byl sakra dobrý a hrozilo nebezpečí, že když trochu cukne, mohli by to kucí německý vyhrát.
Páč ti naši, co by byli za ním, by dostali víc bodů.
A to každý, neb každému se připisuje tolik bodů, kolik vteřin je za vítězem (třídy) závěrečnoho motokrosu.
Enduro je aj o tem, že né jet až tak rychle, ale dobře a mět vyrovnaný tým...a doprovod, kerý ví.
Obyčejný divák vidí, jak ten či onen jezdec do teho pere, ale mnohdy nechápe, jak se vlastně soutěž jede a co rozhoduje o pořadí v cíli. No a pokud manažeři nejsů schopni své ovečky ukočírovat...
Šak proto se aj změnila pravidla, už v Trofíku nejede šest lidí, ale čtyři (a eště loni se počítali enom tři nejlepší), takže "sehnat" tři dobré borce je daleko jednodušší (viz náš vítězný klubák) než šest...
Tenkrát v tom roce 1977 to nejspíš bylo, jak píšeš. Strossenreuther na KTM 352 ccm, vs nejrychlejší čs. jezdec J. Stodůlka a Zloch na Jawách 500. A nedopustit, aby vyhrály Simsony. I když ty v bahně nestačily výkonem a skončily stovky bodů za Jawama.
Zlato z bahna kamení 1986:
1 reakcí na tento příspěvek ISDE 2022 a 2023
Hodnotí se to tak, že vítěz (třídy) má nulu.
A tí za ním tolik bodů, kolik vteřin na něj ztrácí.
Páč nemám konkrétní výsledky (časy ze závěrečného motokrosu), možu enom spekulovat.
Po pátém dni byl spanělský TT před italským (asi) o 45 vteřin...je to na čtyři lidi moc a nebo málo?
Závěrečný kros vyvrál García (E), druhý byl Verona (I).
Za nimi byli 8. Betriu (E), 13. Oldrati (I) a 14. Salvini (I).
Kde byl Bernardini (I), nevím.
Osmý Betriu to měl za šest bodů pro Španěly, třináctý Oldrati sedm a půl a čtrnáctý Salvini "připsal" italom asi osm bodů, co byl za vítězem Garcíou.
A až za ním dojeli zbylí dvá španělští trofíci...a jeden Ital, takže títo tří museli španělskému TT rukou společnou a nerozdílnou přidat potřebný bodový rozdíl.
Pokud se na špici perů dvá nejrychlejší jezdci, nezbývá nic jiného, než zbylým členom soupeřícího TT znepříjemnit život
No ale Španělé na to asi "neměli lidi", páč tam zbyl enom Beriu...
Dobře jim tak. To majů z teho, že se TT nejezdí v šesti .
Naposledy editováno 06.09.2022 12:29:45
Ale já v posledním sloupci vidím, že první majů nulu a ti za ním rozdíl...
Ono je to vpodstatě jedno, ale je to přehlednější.
To, že Španělé byli za taliánama třetí o vteřinu a chlup, to nasere...čtyři chlapi za šest dnů...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... | jirka-čz | 28 | 26.1.2024 v 09:46 Metric |
Jak nafoukat gumy Beta RR Enduro 300 2T | ondra-krajon | 2 | 29.11.2023 v 07:17 Bugs |
Regulátor dobíjení na rr390, 18 Beta RR Enduro 450, Beta RR Enduro 400, Beta RR Endu... | Olihňos | 4 | 18.10.2023 v 10:34 yasty |
Divný zvuk Husqvarna TE 300 | Semigi | 6 | 9.6.2023 v 10:56 Semigi |
Co za benzín [1, 2] Husqvarna TE 300 | Semigi | 35 | 1.3.2023 v 20:59 Gazda4 |