AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A protože Adenium nejezdí, vytahuju Populara a jedu na dva dny relaxovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
https://auto.bazos.c...sanita-s-doklady.php
Já stejně podezřívám Vlastˇáka že ta barva při koupi fungovala jako nemoc z povolání.
Naposledy editováno 28.10.2022 18:47:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Mně se to elektroprase taky líbí... Ale moje představa elektrokripla by byla poněkud střídmější... Udělat vyloženě městský skůtřík, nebo moped, kdy skůtříku se líp schovávají jednak baterie, druhak nutná přílba, který bude třeba rychlostně na úrovni pionýrů, simsonů, ale bude lehčí, levnější a tím s tou baterkou dojede o kus dál a protože i ta baterka pak bude menší, tak bude snazší nabíjení.... Dost netechnických lidí by to možná ocenilo, kdy by se nemuseli prcat s nějakými starými sráči, kdy novodobá alternativa pod 125ccm skoro ani není....
Jirka4137 píše: Bimbam> Po úpravě by z ní byl bezva přepravní kontejner na hustokruté čezety 180 a dálkové cestování s motorkou uvnitř.
https://auto.bazos.c...sanita-s-doklady.php
Já stejně podezřívám Vlastˇáka že ta barva při koupi fungovala jako nemoc z povolání.
S tímhle krumplem se prcat nechceš... Když se to narodilo, bylo to celkem pochopitelné řešení, ale třeba Barkas byl výrazně lepší, modernější, pohodlnější, praktičtější.... Ale jako budiž... Jenže oni to dělali dalších 30 let beze změny, která by stála za řeč... Že za těch 30 let dostal motor 5 koní navíc a pak ještě trošku lepší převodovku a pár drobných změn na kastli, to se prostě tolerovat nedá... TO auto bylo už po deseti letech produkce ohavně zastaralé, ale dělalo se 30 let a u Jirouše ještě dalších 20... Zmar, trapnost, hnus....
Navíc tenhle kus, který je napajcovaný rapaťákem až do půl vejšky pontonu, ten bude shnilej na tabák jistojistě...
A za tohle (s ekodaní) kilo pade? To ne...
Není ani hezká, jako ty původní, což byl jejich klad, ale zpizděná slovenská verze, kdy už pomalu něvěděli, z čeho by to zpleskali....
Když už má někdo touhu koupit si starý jeb v provedení minibus, dá se za ty prachy koupit ještě jakš takš slušná Caravella, která je taky stará, taky umí být shnilá, ale je proti prasnici trosce, velmi pohodlná, tichá a jízdně slušně se chovající....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše:
Kde tam je takováhle věc? Milimetr stěna? To konstruoval kretén? Tohle když někdo dotáhne vší sinou, udělá z toho harmoniku...
No... Udělám to podle výkresu a zašlu....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Není rozpěrka, jako rozpěrka. Chtěl rozpěrku na ose, kterou jsem na své upravoval upravoval, tak jsem ji zkreslil.. Naštěstí byla v šuflíku, protože jsem dělal novou nerezovou a malinko sem musel ubírat skrze držák na zadní blatníček.
Toto je nasunuté na ose kola a v podstatě to funguje jako podložka - ta silnější stěna a současně to zvětšuje průměr osy kola procházejícího přes kyvku. Už si nepamatuju, jestli je tam jenom větší díra na jedné straně, protože se napřed koupila kyvka a pak se k ní stavila motorka, nebo jestli je ta osa na konci kónická.. Já to tu nesleduju, takže netuším, co se Milanovi vlastně přihodilo..
Naposledy editováno 28.10.2022 21:23:44
Bimbam píše: Aha, tak tadle pitomost. To jsem netušil že se tomu tak říká. Nám to dali v práci asi před rokem - jednu tuhle blbost snad nepotištěnou bílou+firemní triko+identifikační kartu. Strčil jsem to někam do šuplete ani nevím kam. Triko se taky moc nosit nedá, páč se na něm vyřádil nějakej umělec a má obrovský plochy potisku docela tlustým "latexem" či co to je a ono to prostě škrábe a chová se to plechově.Kdyby udělali jenom jednořádkovej malej nápis s názvem podniku bylo by to stokrát lepší a šlo by to nosit. Já dokonce podezřívám naši vrchnost že ty trika nechali navrhnout tou slavnou designovou partou Mjolk co navrhla ty podělaný Hašišbedny co poslaly ke dnu štábní kulturu na JHMD.
Velkej potisk ja nahovno a škrábat umí i výšivka... Nejlepší je decentní sítotisk... My máme tu nápis na předku, tu přes záda, jak zrovna dodavatele napadne a většinou jsou ty věci černý, s inverzním potiskem, takže když se hned v pondělí dopoledne zasereš jak jetel, nevypadá to až tak blbě...
machršňůry dávám dětem na klíče do školy... Větší šamšuld zničil za školní rok asi deset kusů... Se za to tahají, nebo to ztratí, poserou karabinku, nebo to prostě jakkoli jinak zničí.... Už jsem přemejšlel, že vezmu lanko, trubičku a zapertluju mu lanko do tý trubičky, protože to už může skutečně jen ztratit...
kehaj píše: pech.> JJ Stadiony, modrej a zelenej a měli to ňáký nadupaný. Když jsem je předjížděl tak jsem zpomalil na jejich úroveň abych jim pokynul a mazali to 50tkou.
Což 50 to asi valí slušnej kus normálně... On tam není tachometr, ale na Jawettě je a ta když se rozdovádí, tak po rovině maže 50 celkem běžně... Jestli byli jezdci rachitické postavy, mohly i běžné stadiony jet pade, protože poctivejch 40 jel S11 i se mnou, k tomu plnej batoh nákupu, další nákup na nosiči v košíku a dalších 20 kilo rošt do kotle v brašně... Toto vše dohromady mělo zhruba 150 kilo... Moped s tím problém neměl, ale ta mrdka guma na ruční káru, protože jiná se v tom rozměru nedělá, s tím měla na zadním kole dost problém, protože jak to nepéruje, tak každá nerovnost, to zaplavalo jak prase.......
Závodní stadiony jezdí skoro kilo
Raketové Stadiony
A když si představím, že na tom mají pořád ty nahovno gumy.....
hrnous píše: pech.> No pozor na to, je otázka co vlastně Milan poptával..
Není rozpěrka, jako rozpěrka. Chtěl rozpěrku na ose, kterou jsem na své upravoval upravoval, tak jsem ji zkreslil.. Naštěstí byla v šuflíku, protože jsem dělal novou nerezovou a malinko sem musel ubírat skrze držák na zadní blatníček.
Toto je nasunuté na ose kola a v podstatě to funguje jako podložka - ta silnější stěna a současně to zvětšuje průměr osy kola procházejícího přes kyvku. Už si nepamatuju, jestli je tam jenom větší díra na jedné straně, protože se napřed koupila kyvka a pak se k ní stavila motorka, nebo jestli je ta osa na konci kónická.. Já to tu nesleduju, takže netuším, co se Milanovi vlastně přihodilo..
Napsal jsem mu, co to vlastně je, že čeho to původně je a kolik toho chce... Protože on mi napsal, že chce to, co Hrňous prezentoval na tom výkrese...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A teď se ptám, co mám koupit za galusku? Když jí budu teď sundavat, tak jí nejspíš rozřežu, protože je to kamen.
Dan250 píše: Tak musím pochválit mojí čtvrtlitrovou pérovací Jawu. Asi 10 km od baráku mi došel vzduch v předním kole a protože jsem bejval socka, nandal jsem tam plášť buhví odkud, kterej je tvrdej jako beton. Takže jen po galusce a v klidu. Teda ne moc klopit
A teď se ptám, co mám koupit za galusku? Když jí budu teď sundavat, tak jí nejspíš rozřežu, protože je to kamen.
Heidenau...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Š1203- Ve SK provedení i v těch předešlých se mě líbí ve všech verzích. Několikrát v životě jsem byl těsně před její koupí. Vždycky jsem byl ale někým z okolí. V prvním případě to bylo mechanik Hlavatkoivých Standa V. odrazen že to nedává smysl a cokoliv jiné je lepší volba. Tenkrát jsem mohl mít opravdu slušnou za 25 tisíc . Chtěl jsem ji na vození motorky na okruh.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: parazitické klubko zmijí, ohrádka sviní a technický skanzen v jedné kupě...- No kdyby to nebylo spíš k pláči tak bych si asi poprskal monitor. Jenže já bych asi víc chtěl aby to byla značka na kterou budeme opět hrdí.
Š1203- Ve SK provedení i v těch předešlých se mě líbí ve všech verzích. Několikrát v životě jsem byl těsně před její koupí. Vždycky jsem byl ale někým z okolí. V prvním případě to bylo mechanik Hlavatkoivých Standa V. odrazen že to nedává smysl a cokoliv jiné je lepší volba. Tenkrát jsem mohl mít opravdu slušnou za 25 tisíc . Chtěl jsem ji na vození motorky na okruh.
Je to k pláči, ale tohle je jediná cesta, jak místo breku alespoň prskat.
sloveksé verze, kde tomu nejprve naprali hranatá světla, která se k tomu hrubě nehodí a pak zase kulatá,a le místo aby použili původní výlisek, tam naprali hrnatý černý plast a doprostřed kulaté světlo, to je prostě hnus...
Jediná výhoda 1203 je ta, že její úvodní verze, je hezké auto, bohužel mimořádně blbá po všech ostatních stránkách
Na začátku byla dobrá myšlenka kterou než ale soudruzi zrealizovali předběhla ji doba 2x jako u asi u všeho. Když ale najedeš na stránky nadšenců 1203 popírají všechno negativní co o ní koluje a na vše mají nějaký recept.
Docela jsem se právě pobavil dokumentem na Streamu tak nevím jestli v tom tak trochu není náš národní pohled. Nějak to vždycky uděláme a přechytračíme.
www.stream.cz/utajene-pribehy-ceskych-dejin/duse-cech-srdce-evropy-64344658#dop_ab_variant=0&dop_source_zo
Naposledy editováno 29.10.2022 11:02:12
To auto bylo postaveno na podvozku osobáku - to je špatně.
Bylo postaveno na základě po všech stránkách velmi zastaralého osobáku - to bylo špatně už tenkrát a během těch dalších 50 let produkce se to nezlepšilo..
Motor byl zoufale slabý, jeden i druhý.
Auto bylo zoufale líné a pomalé.
Nakládací hrana byla zbytečně vysoko.
Střecha byla příliš nízko.
Neoplývalo dostatečnou kvalitou a v průběhu produkce se to dále zhoršovalo.
To nelze popřít...
Opravdu je to tak, že ať si koupíš naprosto cokoli jiného, bude to jenom lepší a to minimálně o tři galaxie...
Že i takové sráče, jako jsou 1203, mají svoje Milany, se nedá vyloučit...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
K té rozpěrce : Poté, co Hrnous sem dal nákres jsem rovnou požádal Pecha o výrobu.Je ochotný, umí, stojan mojí 660 udělal lépe než fabrika, takže nebudu shánět někoho jiného. Ta rozpěrka je na levou stranu zad. kola. Mezi kyvku a rozetu. Pravda je, co Pech píše - materiál pouhý 1 mm. Proto se mi zničila. Párkrát jsem vyndal zadní kolo, dal zpět, matku na ose pořádně dotáhl - a rozpěrka začala praskat, až se rozpadla. Prostě - ten 1 mm tu sílu, kterou je utažené zadní kolo, asi dlouhodobě nesnese. Nejsem konstruktér ani strojař, ale to, že materiál rozpěrky je poddimenzován, mně napadlo hned, jak začala praskat. Bohužel silnější tam být nemůže - je to akorát na osu kola a díru v kyvce. Někdy si říkám, že ten kdo Jawu 660 konstruoval na ní pak nikdy nejel. Ona spolehlivá je, motor jede a jede, ale ostatní....samé drobnosti znepříjemňující život. Rozpěrku mám objednanou přes jejich dealera v Týnci, ale dodají-li mi ji někdy, jest otázkou. Čekám 3 týdny - a nic. Jsem skalním fandou Jawy, ale chci jezdit a ne 3 týdny a víc čekat na drobnost, kvůli které Jawa nejezdí.
Jinak výlet s Popularem se podařil. Jižní Čechy jsou na podzim hezké, jel jsem po silničkách II. a III. třídy, auto šlape skvěle, takže samá pozitiva.
Při západu slunce
V dáli je Šumava...
Je schopna jízdy? Není.... A je úplně jedno proč... Jestli kvůli motoru, elektrice, rozpěrce nebo vyteklé vidlici....
Nemůžeš na tom, jezdit, protože tomu zase něco je... Tudíž je to neplánovaná odstávka a to je projev nespolehlivosti.
Chtěl bych vidět tu sestavu, jestli tam není nějaká demence a nešlo by tomu pomoci jinak, než neustále měnit rozpěrky...
Zkusím to udělat z něčeho houževnatějšího... Zajímalo by mne, jaký je původní materiál té rozpěrky.
Naposledy editováno 29.10.2022 19:33:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vladimir píše: Milan1963> nevymysleli v Jawě moment utažení pro zadní osu aby se ta rozpěrka nedeformovala. Jen mi nejde na rozum proč se deformuje, nemáš fotku rozkres té montáže. Přišlo mi dle vyjádření Hrnouse že to přijde zasunout do kyvné vidlice,jako vyvložkování pro užší osu, takže by to leda muselo být hrubě nesouosé.
Tak pokud je to k zasunutí do vidlice, bude tam střižná hrana....
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 1 | Dnes v 17:13 Kohlstein |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |