pokud má někdo z vás nabíječku z Lídlu, nebo podobnou, tak jak dlouho se vám nabíjí baterka?
Právě, že mám takovou divnou zkušenost.
Když dám nabíjet baterku z jiné motorky, tak ty 4 čtverečky na displeji (v ikonce baterky) naskočí docela rychle, třeba za 5 až 20 vteřin (předpokládám, že ty 4 dílky jsou kapacita baterky). Pak ty volty začnou ukazovat méně (to si zas myslím, že je tím, že se nabíjecí proud přepne z vyššího nabíjecího proudu na nižší udržovací a tím pádem kleslo i napětí, tedy pokud se nepletu).
No a když dám nabíjet baterku Yuasa YTX12-BS, kterou jsem před lety koupil do V-Stromu 650, tak mi ty dílky naskakují za mnohonásobně delší čas, nejdříve svítí jen ten první
2.dílek naskočil skoro za hodinu
3.dílek se objevil mnohem později (za 5 hodin tam ještě nebyl, pak jsem šel spát)
4.dílek naskočil ještě později. Ráno, tedy po 15 hodinách, tam byl, takže naskočil někdy v rozmemí 6-15 hod.
Přitom takto to mám už déle, takto to ta baterka dělala už po koupi první zimu a je to každou zimu. Přitom v sezóně, když jsem Stromu jezdil, tak nikdy nebyl problém nastartovat.
Otázka - je to normální, nebo je ta baterka trochu divná? Když jiné dvě baterky z jiných 2 motorek ukážou ty 4 dílky hned, brzo (za 5 až 20 vteřin).
(obrázek nabíječky jsem si tady vypůjčil)
No a když už jsem tu napsal, tak 2.dotaz - jak často nabíjíte?
Já jednou za 1 nebo 2 měsíce přes zimu.
Baterku si na zimu odnesu domů, v garáži může být možná i pod nulou.
Naposledy editováno 20.11.2022 10:29:12
2 reakcí na tento příspěvek Jak dlouho se vám nabíjí baterka
"Modrozub" si mimochodem bere při komunikaci až 1W s max. proudem v pulsu okolo 30mA, low energy asi 0.5W a proudovej peak na komunikaci je poloviční.
Tak trochu pochybuju o schopnosti toho multimetru ten pulsní odběr změřit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
1 reakcí na tento příspěvek Jak dlouho se vám nabíjí baterka
je ta trieda presnosti tak dolezita ? nechcem nijako ten tester zhadzovat, ale vrta mi to hlavou :
Zial z produktu som sklamany a v 14 dnovej lehote vraciam. Otestoval som niekolko 12V auto baterii vratane AGM, meranie baterii je podla mna nepresne. Stav jednej 55Ah baterie tester vyhodnotil na zaklade merania (asi urcovanie aktualneho CCA) na 41% a odporucal vymenu, zmeral som ju klasickym testom vybijanim pomalym prudom na urcenie aktualnej kapacity a bateria dodala cez 53Ah kym napatie pokleslo pod cut-off hodnotu. Teda urcite nie je na vymenu ale v podstate v slusnom stave. Zmerat CCA v stovkach A je v domacich podmienkach nemozne ale bateria bez problemov startuje velkoobjemovy diesel motor a teda verim ze je v poriadku. Meraniam testera teda neverim. Tester nema uvedene triedy presnosti, teda nameranym vysledkom mozno iba verit. V porovnani s UT204 sa zda ze meria o cca 1% nizsie napatie...
Naposledy editováno 29.11.2022 11:36:35
1 reakcí na tento příspěvek Jak dlouho se vám nabíjí baterka
https://www.autodopl...erii-udrzovaci-1-8w/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
Steebe píše: assassin>
Teď to žere jen to bluetooth baterka je venku.
V moto to žere jen tovární immo a tohle. Nic jiného nejede. Skočím pro multimetr a kouknu kolik tam teče při realtime komunikaci a po dopojeni modrozubce.
Edit: čínský multimetr to nezměřil tedy "0" pri rozsahu 2000uA
Se mi náhodou ten battery monitor dostal do pracek.
Bere to cca 20mA v nějakejch 7,5ms pulsech každejch cca 100ms. A to jen v klidu bez toho aby to nějak komunikovalo via BT.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
Ariete píše: Malp> Že by to bylo nedobíjející auto z konzernu z #49 ?
Ne to není ono . Jedná se o auto ještě bez toho "chytrého dobíjení " .
Nabíjecí cyklus u "přechytralý" nabíječky pro Pb baterky (univerzál pro AGM, Pb,CaCa, Gel)
Je vidět že hlavní práci odvede fáze 3 a 4 (odpovídá to nabíjení charakteristikou IU, tipuju že to pujde na 14,4V) pak to nechá spadnout napětí a otestuje jak rychle dojde ke zvýšení napětí při určitém dobíjecím proudu a podle toho pak určí proud pro fázi 7. Nakonec to dojde na finální napětí 14,7V pro Pb (fáze 7 a 8 budou časově nejnáročnější). Tipuju že ta 7 fáze slouží k tomu aby se srovnaly rozdíly mezi článkama. U otevřený zaplavený baterky to jde udělat prostým dobitím na 16,5V s doplněním destilky. U hermeticky uzavřenejch by baterka nestíhala rekombinovat H a O zpátky na vodu a tak se to musí dělat malým proudem.
Z tabulky časů je pěkně vidět že dobití relativně nabité baterie trvá cca 50% času co vybité (dobíjí to 10A při 12V a 5A při 24V jenže při fázi 7 a 8 ten proud bude podstatně menší). Nejsou tam konkrétní hodnoty ale celkem jasně to ukazuje kolik je třeba času při dobíjení při I 1/10 kapacity (viz. 50Ah 24V).
Naposledy editováno 12.01.2023 17:05:16
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
V-strom 650 2017 a mladší origo nos... Suzuki DL 650 V-Strom | Sally06 | 0 | 9.10.2024 v 07:18 Sally06 |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 15 | 4.10.2024 v 16:07 Metric |
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom | Bundik17 | 23 | 2.10.2024 v 12:11 autocross |
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom | IvanJJ | 6 | 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ |