Dily na batbike




paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
Ahoj, nemohl by se mi tu nekdo podelit o zkusenosti s poruchovosti nove jawky? Pripadne je tu nekdo, kdo ma nalitano vice jak 10 000 km na techto motorech? Mam v planu poridit speciala z druhe ruky, ale po precteni vsech prispevku na poruchovost mi to dneska neda asi spat. Pripadne umi to i nekdo poradne servisovat v CR? Moc diky za kazdy postrehy, ktere mi ulehci rozhodovani :). Pohodovy vikend vsem!


Naposledy editováno 08.08.2020 16:13:35

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

22.8.2020 v 19:37 | Nahoru | #151
Pitchovina, Japonec takhle nevypada ani po 100000km a 10 letech provozu.

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

22.8.2020 v 20:14 | Nahoru | #152

FJRPEPA píše: Za mě osobně, já bych za tyto peníze, raději koupil nějakou JAWU 250 sportku nebo 350 a pojetí bude vpodstatě stejné a hlavně za deset roků tu sportku prodá ještě s výdělkem, což se u té napodobeniny nedá říct ani omylem.



Hmm, se podívej kolik teď stojí staré Jawy typu 250/353 apod. a to toho bylo vyrobeno tisíce a tisíce kusů...mám obavu, že jak na tom bude nálepka Jawa a vyjelo to z Týnce, tak tu bude mít jednou cenu zlata...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

22.8.2020 v 20:58 | Nahoru | #153

milonovo píše: Tak zrovna tenhle motor, pokud nemá písty z pálený hlíny, bambusovou spojku a neskládalo ho jednoruký šestiletý dítě by mohl i něco vydržet. Oni ty kluci šikmooký umějí i kvalitní kopie, pokud na to mají rozpočet. Ale je fakt, že ten vzhled úplně neukazuje na nějakou kvalitu materiálu, popř. povrchový úpravy.


To spíš vypadá, že na tom jezdil nějakej trouba v zimě na nasolený mokrý silnici a pak to neoplách.

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

23.8.2020 v 08:49 | Nahoru | #154
SuperSic58> Trouba jsi ty, tohle ti japonska motorka neudela ani kdyz jezdis v zime a neoplachnes to. Zdaleka ne po 1 roce pouzivani. Sam jsem jezdil na Hornetovi i v zime do prace a nic takoveho se mu nestalo.

Naposledy editováno 23.08.2020 08:50:24

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

23.8.2020 v 11:56 | Nahoru | #155

SuperSic58 píše: To spíš vypadá, že na tom jezdil nějakej trouba v zimě na nasolený mokrý silnici a pak to neoplách.



To bude skor nejakým fejkovým materiálom...

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

24.8.2020 v 12:05 | Nahoru | #156
Tak tu máme další horkou novinku:

https://www.tipmoto..../434047-rvm-500.html

Nejspíš něco na bázi Yuki, CF apod.

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

24.8.2020 v 12:20 | Nahoru | #157
Dlouholetá spolupráce bude zřejmě to finální nalepení loga

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

24.8.2020 v 12:47 | Nahoru | #158
A to si ještě někdo opravdu myslí, že z těch jawachinamrdek budou někdy ceněný kousky

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

24.8.2020 v 20:39 | Nahoru | #159
Svýho času se mi moc líbila Praga, obě 2, 250 i 610, o technice nemám moc vědomostí, asi nebyla 100% původní, ani si netroufnou tipnout, jestli to byl technicky nějakej klenot, ale minimálně byly obě na pohled moc pěkný a určitě tam byl kus vlastní práce. To byl sympatickej pokus, byť neúspěšnej. Tohle lepení samolepek na cizí motorky je zoufalý, na druhou stranu, dělají to i věhlasnější značky, hold blbá doba.

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

29.8.2020 v 21:55 | Nahoru | #160
milonovo> Pragovkám jsem tehdy hodně fandil a bral jsem TO jako správný krok.
Měli prachy z výroby převodovek, tak mohli moto zafinancovat jako vedlejší produkt.
Akorát se netrefili do správné doby - všichni slintali po japoncích...
Ale kdyby se tehdy spojili s opravdu kvalitní lízingofkou a vlada by pustila chlup, tak jsem měl to šestsetdeset doma...
Měl jsem tehdy holou ř.. a zařizoval bejvák, hoknu, rodinku...........

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

16.9.2020 v 14:44 | Nahoru | #161

SuperSic58 píše: To spíš vypadá, že na tom jezdil nějakej trouba v zimě na nasolený mokrý silnici a pak to neoplách.



Trouba seš ty, kámoš má dotažený XJR z Němec, a účinek soli je na karterech znát pekelně. No a zrovna třeba Hondy jsou známý tím, že celkem korodujou různý díly, viz třeba problémy s novou Africou a špicema Sůl je hrozný svinstvo a divil by ses, co to všechno sežere, ono neni zima jako zima, jde o tu sůl na vozovce. A co třeba Jindrovo vlogy z Kanárů, kde je na japonskejch motorkách znát už jen to, že jezdí u moře ta koroze se mu asi zdá ne?

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

16.9.2020 v 14:46 | Nahoru | #162
Tak kdo už tu Jawku viděl na vlastní oči? Já dnes a měl jsem co dělat abych se nepoblil. Takhle mizerně zpracovaná motorka se jen tak nevidí i v rámci číňanů, třeba svár u krku řízení je fakt humáč A lak některých držáků, to je fakt štětka patlal Z dálky pěkná motorka, zblízka hnus

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

16.9.2020 v 14:48 | Nahoru | #163
zato to RVM by Jawa je uplně jiná liga, zpracování prakticky na úrovni japonců, pěkná motorka

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

19.5.2021 v 13:05 | Nahoru | #164
Borci setkal se někdo s chbným otáčkoměrem na Speciálce? Nereaguje ručučka, nebo jen občas, zůstává zaseknutá a dokonce i o vytažení klíčku.
1 - Jak vůbec budík rozdělat
2 - Projdu sice tišťáky, kontakty a doteky, ale co dalšího třeba?
3 - Odkud a jak je vůbec snímán pošet otáček?

Děkuji za případné rady.

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

19.5.2021 v 18:44 | Nahoru | #165
Dolin> Záruka skončila?

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

19.5.2021 v 19:02 | Nahoru | #166
Džáwy se dělaly vždycky doma

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

26.5.2021 v 12:26 | Nahoru | #167
Opraveno - viz můj profil.

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

28.10.2021 v 19:27 | Nahoru | #168
...

Naposledy editováno 03.02.2022 19:59:51

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

29.10.2021 v 12:39 | Nahoru | #169
patotn> A přesně to jsem udělal. Sice smrdí, pojem "pokrok" se jí zcela vyhnul, ale díky tomu mně spolehlivě jezdí. Už ve výrobě montované VAPE odstranilo devadesát procent dřívějších problémů. 640 věřím natolik, že jsem na ní byl sám až v Albánii přes Mangart, v Rumunsku, loni dokola Polsko a couračky po Čechách a Slovensku ani neberu vážně. Serou se na ní jenom ptákoviny, jako cca. každých pět tisíc km zasrané svíčky, semtam dotáhnout šroubek a každé jaro raděj vyčistit karbec od Babišova brčálu. Vše opravitelné cestou. Jinak jen spotřebák. Spotřeba na štreky s třemi kufry a PAVem - 3,65, couračky do 4litrů. Díly se povalují po garážích nejenom českých, ale v celém bývalém "východním bloku". Žádná seroucí se elektronika, palivo "čerpá" nezničitelná zemská gravitace, motorák se mění automaticky výfukem. Až přijde ta potřeba, tak kompletní GO motoru si udělám sám doma v garáži za maximálně 10 litrů i s účtem za vyvážení klikovky. Mně stačí, víc od motky nepožaduju.

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

29.10.2021 v 12:44 | Nahoru | #170
pen> Je to přesně tak. Kdo má obě ruce levé, ať si proboha nekupuje Jawu, i když se mu třeba líbí!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

29.10.2021 v 12:52 | Nahoru | #171
Mufiozo> Tak, máš recht. Důkazem je třeba Royal Enfield. Angláni si kvalitu dokážou solidně ohlídat. Licence je holt licence.

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

9.11.2021 v 20:22 | Nahoru | #172

Jeňula píše: Mufiozo> Tak, máš recht. Důkazem je třeba Royal Enfield. Angláni si kvalitu dokážou solidně ohlídat. Licence je holt licence.


S tou licencí a jejím ohlídáním to přestalo platit před 50 rokama, kdy to zabalila Velocette jakožto majitel značky RE, resp. v r. 1967 s uzavřením továrny Enfield v Redditch. Od té doby si Enfield India dělá, co chce. V mezidobí byl ještě majitelem původní značky Royal Enfiel chlápek jménem Matt Holder a pak jeho kluk, který to ale dle britského práva prokoučoval někdy v r. 2000, takže místo od Indů původně nabízeného balíku peněz jenom holá řiť, a ne licence.

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

2.1.2023 v 19:21 | Nahoru | #173
Měnili jste již někdo žárovky v blinkrech na Speciálu? Z výroby jsou tam H10w12v 10W s paticí s asymetrickým bajonetem , patrně paticí Bay9s. Nevíte někdo, kde tuto žárovku sehnat. Na netu se mi ji nepodařilo sehnat, ani Aliexpres, ani Amazon. K sehnání je v 10W k sehnání pouze se symetrickou paticí ( kolíčky po180stupních) a ty tam pochopitelně bez drastických úprav nepasují. Díky ZJ

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

4.1.2023 v 18:09 | Nahoru | #174
...tak na té járovce zavazející pupínek odbrus a je to.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

5.1.2023 v 07:39 | Nahoru | #175
:> Jistě, to jsem jako DoDo prozatímní řešení udělal. A co je dobré, výrobce (Jawa) na dotaz co s tím, neodpovídá.

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

5.1.2023 v 07:52 | Nahoru | #176

ZbynekJ píše: :> Jistě, to jsem jako DoDo prozatímní řešení udělal. A co je dobré, výrobce (Jawa) na dotaz co s tím, neodpovídá.


Možná proto, že Jawa není výrobce? Oni beztak ani neví, co tam je za žárovky.

Naposledy editováno 05.01.2023 07:54:42

(reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

6.1.2023 v 00:12 | Nahoru | #177

ZbynekJ píše: :> Jistě, to jsem jako DoDo prozatímní řešení udělal. A co je dobré, výrobce (Jawa) na dotaz co s tím, neodpovídá.



Tak co čekat od těch šmejdů. Nikdy bych si od nich motorku nekoupil.

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

17.1.2023 v 10:58 | Nahoru | #178
Dobrá zpráva, ozvala se Jawa a žá rovny do blikrů budou.

Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

18.1.2023 v 13:10 | Nahoru | #179
No to je super. Nepsali náhodou kdy??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti

18.1.2023 v 17:20 | Nahoru | #180

Sofía píše: CB600>

Každému podle jeho gusta .

Nicméně mi to nedalo a kouknul jsem na ceny CB 300. Pravda je, že původní ceníková cena je 125 a nyní je akce za 110 . Pokud bych si měl 10 proti klasickému OHC připlatit na Hondu, asi bych to hodně zvažoval, nicméně rozdíl oproti původní ceně je již nezanedbatelný.

Každopádně jedno velké pozitivum to OHC má a tím je vzduchem chlazený motor. Každej vodou chlazenej motor (ať už z Číny nebo Japonska) je potenciální problém a to ať s těsněním pod hlavou, vodní pumpou, hadicema, poškozením chladiče nebo prostým zamrzáním v zimě. Toto mi nikdo nevymluví, neb Tatra 148 a později 815 byl suprovej vzducháč, pak jsem jezdil Iveco, Mana a jiné vodníky a nedám na tatrováckej vzducháč dopustit. Občas se vapkou vyfoukal větrák a válce a tím byla údržba chlazení hotova (narozdíl od vodníků, kde to byla tu pumpa, tam řemen atd. ... a na ty náklaďáky už ty díly něco stojí). Když lehce podfouklo těsnění pod hlavou, tak dokud nebyl narušen mazací kanál, tak to trochu foukalo a jelo se dál, nikoho to nedrásalo klídně další rok nebo dva.

Pro toho, pro koho je aspekt údržby taky důležitý, ten bude na OHC taky koukat jinak (právě i kvůli zmíněnému masivnímu řetězu, tvrdým a obtížně ojezditelným pneu apod.)

Nicméně každý ať zvolí podle svého gusta, řidičského umu a požadavků. Kdo chce motorku z plastu, koupí cokoli jiného, kdo chce motorku ze železa, může koupit OHC. To je vše .

Howgh!



To chlazení je blbost a vzducháč je hrubá nevýhoda, kdy se na tom blbě ladí emise a když je to má splnit, tak to potom právě dělá bordel za studena, kdy to neví jestlije to jalový nebo březí, buď to točí jak na dálnici a nebo chcípá... A nedělá to jen tento čínský zgarb v převleku, ale vzducháče donucené k vysoké emisní normě obecně.

Mám 30 letou Hondu, co má najeto 200 000km a jediné co jsem s chlazením dělal je to, že jsem po letech vyměnil fridex. Od sněhu do sněhu, nikdy nezamrzla, nikdy se nepřehřála, nikdy z ní nic neteklo....

Vzduchové chlazení je nesmyslný anachronismus, který už byl dávno zavržen pro celkovuo nesmyslnost a jeho jediným důvodem, proč se dělal, bylo to, že to bylo levné a proto to číňani mrdaj doposud...

A Tatra? To je taky dobrej sráč, ten vzducháč. Věčně z toho něco bleje a jak to tam ten větrák rozfouká pod deklama, tak je to zajebaný všude a musíš to nejdříév umejt, abys zjistil proč... Prokaždý úkon rozdeklovat... Se optej toho, co to musel někdy spravovat a když před ním řekneš, že Tatra je dobrej motor, tak tě vezme potěhem přes hlavu... Obecně vadný těsnění pod hlavou je česká specialita, především na motorech, kde někoho napadlo, udělat hlavu a blok ze vzájemně různých materiálů a jiné motory na to až tak netrpí...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 12, 13] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... hrnous 362 Dnes v 08:24 Radek2107
Po zařazení rychlosti moto zhasne Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler ZBmoto 10 26.12.2024 v 11:39 Karaya1
Praktické zkušenosti s Jawou 350 OH... [1, 2] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 41 3.8.2024 v 11:01 Kanyza
přestavba 350 OHC na karburátor Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler KVTU 30 27.7.2024 v 22:18 Kanyza
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC Johny_Servis 20 18.12.2023 v 12:35 MilanR1

TOPlist