Naposledy editováno 08.08.2020 16:13:35
FJRPEPA píše: Za mě osobně, já bych za tyto peníze, raději koupil nějakou JAWU 250 sportku nebo 350 a pojetí bude vpodstatě stejné a hlavně za deset roků tu sportku prodá ještě s výdělkem, což se u té napodobeniny nedá říct ani omylem.
Hmm, se podívej kolik teď stojí staré Jawy typu 250/353 apod. a to toho bylo vyrobeno tisíce a tisíce kusů...mám obavu, že jak na tom bude nálepka Jawa a vyjelo to z Týnce, tak tu bude mít jednou cenu zlata...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
milonovo píše: Tak zrovna tenhle motor, pokud nemá písty z pálený hlíny, bambusovou spojku a neskládalo ho jednoruký šestiletý dítě by mohl i něco vydržet. Oni ty kluci šikmooký umějí i kvalitní kopie, pokud na to mají rozpočet. Ale je fakt, že ten vzhled úplně neukazuje na nějakou kvalitu materiálu, popř. povrchový úpravy.
To spíš vypadá, že na tom jezdil nějakej trouba v zimě na nasolený mokrý silnici a pak to neoplách.
Naposledy editováno 23.08.2020 08:50:24
https://www.tipmoto..../434047-rvm-500.html
Nejspíš něco na bázi Yuki, CF apod.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
Měli prachy z výroby převodovek, tak mohli moto zafinancovat jako vedlejší produkt.
Akorát se netrefili do správné doby - všichni slintali po japoncích...
Ale kdyby se tehdy spojili s opravdu kvalitní lízingofkou a vlada by pustila chlup, tak jsem měl to šestsetdeset doma...
Měl jsem tehdy holou ř.. a zařizoval bejvák, hoknu, rodinku...........
SuperSic58 píše: To spíš vypadá, že na tom jezdil nějakej trouba v zimě na nasolený mokrý silnici a pak to neoplách.
Trouba seš ty, kámoš má dotažený XJR z Němec, a účinek soli je na karterech znát pekelně. No a zrovna třeba Hondy jsou známý tím, že celkem korodujou různý díly, viz třeba problémy s novou Africou a špicema Sůl je hrozný svinstvo a divil by ses, co to všechno sežere, ono neni zima jako zima, jde o tu sůl na vozovce. A co třeba Jindrovo vlogy z Kanárů, kde je na japonskejch motorkách znát už jen to, že jezdí u moře ta koroze se mu asi zdá ne?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
1 - Jak vůbec budík rozdělat
2 - Projdu sice tišťáky, kontakty a doteky, ale co dalšího třeba?
3 - Odkud a jak je vůbec snímán pošet otáček?
Děkuji za případné rady.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
Jeňula píše: Mufiozo> Tak, máš recht. Důkazem je třeba Royal Enfield. Angláni si kvalitu dokážou solidně ohlídat. Licence je holt licence.
S tou licencí a jejím ohlídáním to přestalo platit před 50 rokama, kdy to zabalila Velocette jakožto majitel značky RE, resp. v r. 1967 s uzavřením továrny Enfield v Redditch. Od té doby si Enfield India dělá, co chce. V mezidobí byl ještě majitelem původní značky Royal Enfiel chlápek jménem Matt Holder a pak jeho kluk, který to ale dle britského práva prokoučoval někdy v r. 2000, takže místo od Indů původně nabízeného balíku peněz jenom holá řiť, a ne licence.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
ZbynekJ píše: :> Jistě, to jsem jako DoDo prozatímní řešení udělal. A co je dobré, výrobce (Jawa) na dotaz co s tím, neodpovídá.
Možná proto, že Jawa není výrobce? Oni beztak ani neví, co tam je za žárovky.
Naposledy editováno 05.01.2023 07:54:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti
Sofía píše: CB600>
Každému podle jeho gusta .
Nicméně mi to nedalo a kouknul jsem na ceny CB 300. Pravda je, že původní ceníková cena je 125 a nyní je akce za 110 . Pokud bych si měl 10 proti klasickému OHC připlatit na Hondu, asi bych to hodně zvažoval, nicméně rozdíl oproti původní ceně je již nezanedbatelný.
Každopádně jedno velké pozitivum to OHC má a tím je vzduchem chlazený motor. Každej vodou chlazenej motor (ať už z Číny nebo Japonska) je potenciální problém a to ať s těsněním pod hlavou, vodní pumpou, hadicema, poškozením chladiče nebo prostým zamrzáním v zimě. Toto mi nikdo nevymluví, neb Tatra 148 a později 815 byl suprovej vzducháč, pak jsem jezdil Iveco, Mana a jiné vodníky a nedám na tatrováckej vzducháč dopustit. Občas se vapkou vyfoukal větrák a válce a tím byla údržba chlazení hotova (narozdíl od vodníků, kde to byla tu pumpa, tam řemen atd. ... a na ty náklaďáky už ty díly něco stojí). Když lehce podfouklo těsnění pod hlavou, tak dokud nebyl narušen mazací kanál, tak to trochu foukalo a jelo se dál, nikoho to nedrásalo klídně další rok nebo dva.
Pro toho, pro koho je aspekt údržby taky důležitý, ten bude na OHC taky koukat jinak (právě i kvůli zmíněnému masivnímu řetězu, tvrdým a obtížně ojezditelným pneu apod.)
Nicméně každý ať zvolí podle svého gusta, řidičského umu a požadavků. Kdo chce motorku z plastu, koupí cokoli jiného, kdo chce motorku ze železa, může koupit OHC. To je vše .
Howgh!
To chlazení je blbost a vzducháč je hrubá nevýhoda, kdy se na tom blbě ladí emise a když je to má splnit, tak to potom právě dělá bordel za studena, kdy to neví jestlije to jalový nebo březí, buď to točí jak na dálnici a nebo chcípá... A nedělá to jen tento čínský zgarb v převleku, ale vzducháče donucené k vysoké emisní normě obecně.
Mám 30 letou Hondu, co má najeto 200 000km a jediné co jsem s chlazením dělal je to, že jsem po letech vyměnil fridex. Od sněhu do sněhu, nikdy nezamrzla, nikdy se nepřehřála, nikdy z ní nic neteklo....
Vzduchové chlazení je nesmyslný anachronismus, který už byl dávno zavržen pro celkovuo nesmyslnost a jeho jediným důvodem, proč se dělal, bylo to, že to bylo levné a proto to číňani mrdaj doposud...
A Tatra? To je taky dobrej sráč, ten vzducháč. Věčně z toho něco bleje a jak to tam ten větrák rozfouká pod deklama, tak je to zajebaný všude a musíš to nejdříév umejt, abys zjistil proč... Prokaždý úkon rozdeklovat... Se optej toho, co to musel někdy spravovat a když před ním řekneš, že Tatra je dobrej motor, tak tě vezme potěhem přes hlavu... Obecně vadný těsnění pod hlavou je česká specialita, především na motorech, kde někoho napadlo, udělat hlavu a blok ze vzájemně různých materiálů a jiné motory na to až tak netrpí...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 12, 13] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 362 | Dnes v 08:24 Radek2107 |
Po zařazení rychlosti moto zhasne Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler | ZBmoto | 10 | 26.12.2024 v 11:39 Karaya1 |
Praktické zkušenosti s Jawou 350 OH... [1, 2] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | pen | 41 | 3.8.2024 v 11:01 Kanyza |
přestavba 350 OHC na karburátor Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler | KVTU | 30 | 27.7.2024 v 22:18 Kanyza |
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC | Johny_Servis | 20 | 18.12.2023 v 12:35 MilanR1 |