Téma: přestavba 350 OHC na karburátor
5.9.2020 v 20:06
Klasika je klasika, a pro staromilce jako já je vstřikování úhlavní nepřítel a zásadní blok ke koupi OHC nebo Scramblera. Uvažuji o tom že bych po koupi objednal kolena a karburátor ze Shineray 400. Na STK 1x za 4 roky bych tam šoupnul ty hnusy nadiktované Bruselem. Máte už někdo s tímto zkušenost či podobný nápad??
Taky jsem fanda karburatoru
Jediná takováhle zkušenost je s ktm 690 smc přestavba na karburátor keihin fcr 41mx. Upřimě moc toho nevím dělal jsem jen konečnou montáž karburátoru tak aby pasoval a pomáhal s doladěním. Elektrika je pro mě černá magie takže se do ní neseru...když opravdu nemusím. Ale vím že se předělávalo zapalování a řidici jednotka se řešila snad s Ignitechem.
Ten šmejd s membránou bych tam ale nedával.
Na tom 350 OHC by se mi zrovna libil keihin FCR 39 s nátrubkem nebo třeba mikuni TM40....ježiš to by mělo zvuk . Volba je teda určite na tobě . Ale určitě to chce někoho kdo pomuže s doladěním nebo jestli si na to troufnes sám.
Určitě pošli fotky s výsledkem jestli se do toho pustíš.
Jediná takováhle zkušenost je s ktm 690 smc přestavba na karburátor keihin fcr 41mx. Upřimě moc toho nevím dělal jsem jen konečnou montáž karburátoru tak aby pasoval a pomáhal s doladěním. Elektrika je pro mě černá magie takže se do ní neseru...když opravdu nemusím. Ale vím že se předělávalo zapalování a řidici jednotka se řešila snad s Ignitechem.
Ten šmejd s membránou bych tam ale nedával.
Na tom 350 OHC by se mi zrovna libil keihin FCR 39 s nátrubkem nebo třeba mikuni TM40....ježiš to by mělo zvuk . Volba je teda určite na tobě . Ale určitě to chce někoho kdo pomuže s doladěním nebo jestli si na to troufnes sám.
Určitě pošli fotky s výsledkem jestli se do toho pustíš.
2 reakcí na tento příspěvek přestavba 350 OHC na karburátor
Myslím, že si tím moc nepomůžeš, výkon nějak extrémně nezvedneš, akorád si zvedneš spotřebu a přiděláš problémy. Vem to takhle: Řídící jednotka ven, vstřiky ven, kolena s katama a lamdou ven, jinou jednotku zapalování, sehnat vhodný karbec a pak ladit. Budeš se v tom víc hrabat jak jezdit. Mohl bys sehnat celou elektriku a karburátory z Honda CB 400 SS, to je vlastně předobraz toho původního Shinerae, ale jak říkám, tak ta původní Honda měla 21 Kw a 31 NM krouťák. Tady jsou DATA Jestli chceš klasiku s karburátorama, tak si sežeň Trimph Boneville 800, ten byl ještě s karbem.
Pokud však chceš Jawu a 4T s karburátorem, tak si sežeň Jawa 650 Klasik. Sice není tak hezká jako 350 OHC, ale je to motorka s karbem s klasickým vzhledem a s možností ladit a na TK bys nemusel nic předělávat
Naposledy editováno 05.09.2020 21:54:31
Pokud však chceš Jawu a 4T s karburátorem, tak si sežeň Jawa 650 Klasik. Sice není tak hezká jako 350 OHC, ale je to motorka s karbem s klasickým vzhledem a s možností ladit a na TK bys nemusel nic předělávat
Naposledy editováno 05.09.2020 21:54:31
1 reakcí na tento příspěvek přestavba 350 OHC na karburátor
Hmm a ještě kotouč za buben a místo světel lucerny
1 reakcí na tento příspěvek přestavba 350 OHC na karburátor
poslední, čeho bych se u přestavby na karbec bál, by byla STK
udinar> O výkon mi vůbec nejde, karbec je karbec. Triump či Norton jsou krásný stroje,ale já jsem kochací typ, i jawa 650 klasik je pro mě zbytečná. Jedna mi zahálí v garáži. To je motorka na silnice 1 a dálnice a na okreskách mi nevyhovuje.
Naposledy editováno 05.09.2020 22:30:51
Naposledy editováno 05.09.2020 22:30:51
udinar> tak jeden klasik garáži a je to moje nějvětší Jawácké zklamání. Prostě motorka má být chlazená vzduchem. Taky musí mít 2 tlumiče a karburátor. Proto jsem zavrhnul koupi jinak užasné 660 vintage. Prostě chlazení vodou, stříkačka,centrální tlumič mi tu motorku hodně zprotivilo
Naposledy editováno 05.05.2021 15:11:07
Naposledy editováno 05.05.2021 15:11:07
2 reakcí na tento příspěvek přestavba 350 OHC na karburátor
Přestavba stříkačky na karbec jsem u OHC řešil s jedním kamarádem a nakonec jsem od toho ustoupil.
Z té motorky musíš vytahat ne jen to, co napsal udinar, ale taky co s palivovým čerpadlem v nádrži, to bys měl asi nahradit kohoutkem, jenže v tom tělese čerpadla je senzor množství paliva... pak odvzdušnění nádrže je u této stříkačky dle E4 uděláno do nádobky s aktivním uhlím, což sice jde vyhodit, ale pak musíš nějak vymyslet přepad, aby z toho nechlístal benzín...
Další problém vidím v celé elektroinstalaci a budíkách. Viděl jsem totiž originál Shineraye s karbecem, který má budíky designově stejný, ale jsou jinak zapojené, mají jiné kontrolky apod. Obdobně bych hádal, že například signál otáčkoměru u stříkačky půjde asi od ŘJ ABS, nikoli z jiného čidla jako u karbecu (tam tuším ani není ABS).
Pak se může stát, že tam bude jinak udělaný airbox a vedení vzduchu, protože karburátor a vstřik s klapkou nejspíše budou mít jiné dimenze... a navíc se ani nemusí vejít pod Jawáckou nádrž (to nikdo neví...).
Jak vidíš, těch věcí k úpravě je mraky a podle mě to nemá moc smysl. Podle mě je nejjednodušší řešení, postavit vedle sebe Jawku a Shineraye originál karburátorového (existuje) a jen přehazovat z jednoho rámu na druhý (a dořešit úpravu nádrže), jinak se z toho zblázníš.
Jiná cesta k podobné klasické motorce se čtyřtaktem by byla replika Jawy Rotaxe (o tom jsem dříve taky uvažoval).
Howgh!
P. S.: Pokud Classic doma zahálí a byl by za rozumnou kačku v rozumném stavu, asi bych na něj v garáži místo našel . Stačí PM .
Z té motorky musíš vytahat ne jen to, co napsal udinar, ale taky co s palivovým čerpadlem v nádrži, to bys měl asi nahradit kohoutkem, jenže v tom tělese čerpadla je senzor množství paliva... pak odvzdušnění nádrže je u této stříkačky dle E4 uděláno do nádobky s aktivním uhlím, což sice jde vyhodit, ale pak musíš nějak vymyslet přepad, aby z toho nechlístal benzín...
Další problém vidím v celé elektroinstalaci a budíkách. Viděl jsem totiž originál Shineraye s karbecem, který má budíky designově stejný, ale jsou jinak zapojené, mají jiné kontrolky apod. Obdobně bych hádal, že například signál otáčkoměru u stříkačky půjde asi od ŘJ ABS, nikoli z jiného čidla jako u karbecu (tam tuším ani není ABS).
Pak se může stát, že tam bude jinak udělaný airbox a vedení vzduchu, protože karburátor a vstřik s klapkou nejspíše budou mít jiné dimenze... a navíc se ani nemusí vejít pod Jawáckou nádrž (to nikdo neví...).
Jak vidíš, těch věcí k úpravě je mraky a podle mě to nemá moc smysl. Podle mě je nejjednodušší řešení, postavit vedle sebe Jawku a Shineraye originál karburátorového (existuje) a jen přehazovat z jednoho rámu na druhý (a dořešit úpravu nádrže), jinak se z toho zblázníš.
Jiná cesta k podobné klasické motorce se čtyřtaktem by byla replika Jawy Rotaxe (o tom jsem dříve taky uvažoval).
Howgh!
P. S.: Pokud Classic doma zahálí a byl by za rozumnou kačku v rozumném stavu, asi bych na něj v garáži místo našel . Stačí PM .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přestavba 350 OHC na karburátor
Sofía> Díky za zkušenost, jediná normální cesta je asi nákup přístrojů,svodů a elektroinstalace shineray. Snad to půjde senhat, svody a karbec není problém, uvidím co ta kabeláž a přístroje.
Dělávám opak(přestavba karbecu na vstřikování),a u jiných značek,ale neviděl bych to tak tragicky.Není důvod tahat ven jednotku,lambdu a jiné věci.Klidně to tam může zůstat.Co je potřeba pořešit,je vývod z nádrže v podobě kohoutku nebo nízkotlakového čerpadla a fyzické napojení karburátoru na sání a airbox.Jednotce je jedno co plní motor,bude dávat dál jiskru a impuls pro vystřik..Jediný problém může nastat v případě vadného nastavení směsi,kdy bude chtít jednotka dorovnat směs podle lambdy a pokud se jí to nepodaří,vyhodí chybu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přestavba 350 OHC na karburátor
KVTU>
Bohužel to asi nedopadne jinak, jak výměnou celé elektroinstalace na karburátorovou verzi. A to ještě pozor na ABSko a jeho řízení, resp. pokud karburátorová verze nemá, tak tam ty "dráty nedoženeš". Nicméně vyhodit tu kisnu ABS a dát brzdovou hadici mezi pumpu a brzdič, to není žádná věda a bude to fungovat taky (a možná i líp).
Jinak se připojuji k Antimu, protože pokud se budeš snažit původní elektroinstalaci "ošálit", tak to může dopadnout právě pádem do nouzového režimu a jízdou "příprdem".
Akorát dám ještě jedno upozornění, resp. návod na přemýšlení. Pokud se nepletu, tak od 1. 1. 2021 bude pro motorky platit norma Euro 5, což myslím OHC nesplňuje. Může se tedy stát, že je Jawa přestane prodávat (nebo zase udělají tu šarádu s doprodejem skladovek), proto pokud to chceš stavět z nové, tak bych se brzo zajímal o koupi .
Howgh!
Bohužel to asi nedopadne jinak, jak výměnou celé elektroinstalace na karburátorovou verzi. A to ještě pozor na ABSko a jeho řízení, resp. pokud karburátorová verze nemá, tak tam ty "dráty nedoženeš". Nicméně vyhodit tu kisnu ABS a dát brzdovou hadici mezi pumpu a brzdič, to není žádná věda a bude to fungovat taky (a možná i líp).
Jinak se připojuji k Antimu, protože pokud se budeš snažit původní elektroinstalaci "ošálit", tak to může dopadnout právě pádem do nouzového režimu a jízdou "příprdem".
Akorát dám ještě jedno upozornění, resp. návod na přemýšlení. Pokud se nepletu, tak od 1. 1. 2021 bude pro motorky platit norma Euro 5, což myslím OHC nesplňuje. Může se tedy stát, že je Jawa přestane prodávat (nebo zase udělají tu šarádu s doprodejem skladovek), proto pokud to chceš stavět z nové, tak bych se brzo zajímal o koupi .
Howgh!
1 reakcí na tento příspěvek přestavba 350 OHC na karburátor
Ještě ji nemám a už ji předělávám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přestavba 350 OHC na karburátor
laďa-prášil> už jsem to měl půjčené na 1 den od prodejce a zvažuji jen jestli to bude OHC nebo scrambler. Vojenskou zelenou mi na zakázku taky udělají. V záruce to odjezdí v seriovém provedení, přestavba proběhne po záruce.
2 reakcí na tento příspěvek přestavba 350 OHC na karburátor
nebude lepší si koupit karburátorovýho shineraie a dát na něj samolepku jawa?
Sofía> A jak to udělá nouzák?Sníží dávku paliva?Nouzák je u aut,pochybuju že to bude mít jednotka na Číňana.Jediný problém bude hláška na displeji,případně svítící kontrolka.Pokud vyhodí vstřikování a nahradí ji karburátorem,poslouží mu původní elektroinstalace.Jediný rozdíl bude že dráty k čerpadlu a vstřiku budou končit nepřipojeným konektorem.Ideálně na konektor vstřiku připojit cívku relátka odpor,aby si jednotka myslela že tam má vstřik.
1 reakcí na tento příspěvek přestavba 350 OHC na karburátor
Ani se nedivim, že tam nechce čínský vstřik. Už se měnil u jawy hodně majitelům a stejně to některým nepomohlo. Přídavný filtřík bylo řešení jen špinavých jawských nádrží. Indický himalayan má podobné problémy, ten individuálně přenastavují. Asi to bude přísnými emisemi obzvlášť u starých vzduchových motorů a druhořadou "kvalitou" značkových komponent z číny. I karbece keihin z číny jdou špatně za plynem a nestartují (aspoň u yuki šoupátkový i rovnotlaký). Proč nejsou stížnosti u čínských cb-f,ybr efi?
A jak je to s předstihem zážehu? Mění ho takový motor podle čidla klapky? A jak to případně pojede bez regulace, s karbecem bez tps?
A jak je to s předstihem zážehu? Mění ho takový motor podle čidla klapky? A jak to případně pojede bez regulace, s karbecem bez tps?
KVTU> Přeju hodně štěstí. Pokud nemáš znalosti, dobře vybavenou dílnu a samozřejmě několik desítek tisíc navíc, tak z motorky zůstane nepojízdný šrot.
Na Advrider jeden chlapík předělával Himalayena na karbec. Myslím, že karburátor na to sednul až druhý, změna airboxu, vyhození čerpadla a ostatních věcí. Bylo toho moc a to říkal, že je bývalý konstruktér motorů s dobře zařízenou dílnou.
Na Advrider jeden chlapík předělával Himalayena na karbec. Myslím, že karburátor na to sednul až druhý, změna airboxu, vyhození čerpadla a ostatních věcí. Bylo toho moc a to říkal, že je bývalý konstruktér motorů s dobře zařízenou dílnou.
1 reakcí na tento příspěvek přestavba 350 OHC na karburátor
Klasika je klasika a proto si koupíš Jawu z Číny. Doufám, že doma svítíš loučema, přece nepoužíváš ty úsporný hnusy nadiktovaný Bruselem. Zrovna vstřikování je za mě oproti karbci posun vpřed, a to taky nejsem vyznavač elektronickejch fičur i na vytření prdele.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přestavba 350 OHC na karburátor
kuba350 píše: nebude lepší si koupit karburátorovýho shineraie a dát na něj samolepku jawa?
Borec už má doma 650tku classica a teď chce kupovat tuhle činsko-jawackou pomstu....to hraničí se sadomasochismem
Naposledy editováno 07.09.2020 02:34:09
Sofía> také mám takový dojem, že je to nesmysl předělávat... a hlavně vzhledem k dnešnimu sračkobenzinu...GSXo 1100 mám pravě díky benálu a přicpaným karbecům ( 2r po UZ) od ekosraček na velkém servisu a už více kluků mělo s karburátory hlavně na japoncích a nejen na nich po zimě problémy...stříkačkám se to prý zatím vyhýbá...tak už je z toho důvodu bych to neměnil...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Po zařazení rychlosti moto zhasne Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler | ZBmoto | 10 | Včera v 11:39 Karaya1 |
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 12, 13] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 361 | Včera v 07:22 Frantas |
Praktické zkušenosti s Jawou 350 OH... [1, 2] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | pen | 41 | 3.8.2024 v 11:01 Kanyza |
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC | Johny_Servis | 20 | 18.12.2023 v 12:35 MilanR1 |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |