Mám novou MT-07, teď najeto asi 300km a chtěl jsem se zeptat, jestli během zajíždění motorky mohu vzít s sebou někam na výlet i baťůžek? Já mám asi 75kg, batůžek 55kg. Celková hmotnost na motorce by tedy nebyla překročena ale zajímá mě, jestli k tomu mám přistupovat jinak, když tu motorku teprve zajíždím..jestli bych třeba nemohl něco pokazit a tak.
Budu rád za jakékoliv poznatky, díky!
Naposledy editováno 06.07.2023 19:32:06
To nemá chybu ! Ženská nebo motorka , co má větší cenu ??? Každý přece ví , že motorka .
Takže se hoď do klidu a dokud mašina nebude 100% , tak ze sebe nedělej spasitele . a netahej na ni zbytečnou zátěž.
1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem
Prvních 100km max 4tis
300 mužes do 6tis
800 od 9tis
a snad po 1200 vyměnit olej s tím že je zajeto.
Psát po 300km že je zajeto a může točit plný je nesmysl.
Všimni si termínů "prolonged operation above xxx rpm", "prolonged full throttle".
1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem
Krautkopf píše: marna> Všimni si, ocase, že podle tebe se může prvních 1000 km jezdit jen jako podělaný důchodce, zatímco dřívější zvyklosti omezovaly jezdce pouze prvních 150 km a pak, když už měl motorku trochu v ruce, mohl motor vytáčet podle libosti.
Bože ty si fakt ocas. 1) Daj si to nejak preložiť 2) Načo sem súkaš niečo čo je k téme totál irelevantné resp. zavádzajúce 3) No zrejme ten postup nebol až taký aktuálny tak doznal zmien k aktuálnej podobe pokynov.
1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem
1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem
stm01 píše: U mě dle návodu je plné zajetí po 1600 km. Do 1000 jsem musel držet otáčky do 5600. Bylo mi řečeno, že do 1000km nemám brát spolujezdce. Výrobce ví nejlépe jak se chovat k jeho výrobku, takže jsem to dodržel.
Přesně tak, tady je vždycky nejvíc chytrolínů jako je zelí když někdo čte manuál a ještě doporučení dodržuje.
1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem
Máš svůj názor, věř si čemu chceš, ale nenapadej kvůli tomu ostatní.
Naposledy editováno 25.03.2023 17:11:09
A pochop, ze nektery odpovedi tady na foru jsou marny a pouzij vlastni rozum.
Gratuluju k motorce, uzivej si ji!
2) Dale OSOBNE vim o litrove Africe, resp. dvou, kdy jedna se zajizdela stylem zahrat, 50km svizne a pak uz se s tim nesrat a jede ZNATELNE lepe, nez ta ucourana “podle manualu”. Jel jsem, videl jsem, zkouseli jsme.
3) nadavate tem, co maji jiny nazor, ale jen nekriticky papouskujete to, co je v manualu, protoze si myslite, ze to je to nejlepsi pro motorku. Je to to nejlepsi pro vyrobce!!
Kazdy ma pravo na svuj nazor a viz bod 3, vy mate taky jen nazor a ne dukazy/testy, atd.
A samozrejme, kazdy at si svou novou motorku za sve vydelane penize zajede, jak sam uzna za vhodne. Jen se prosim nenabourejte, az budete furt cumet na otackomer
2 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem
Pokud se podivas na cerstve vybrouseny povrch valcu, tak muzes videt patern jemnych ryh (my tomu rikame "crosshatching"). Ty ryhy pracuji pri zabehu motoru naprosto stejne, jako pilnik, ktery opracovava pistni krouzky za jejich pohybu nahoru a dolu k dosazeni jejich usazeni (= k jejich zmene tvaru a kulatosti, ktera pote kopiruje kulatost valcu). Problemem je, ze spicky tech ryh crosshatching se pri tom samy opotrebovavaji a brzo zakulati a otupi (takze po kratkem case nejsou uz dostatecne ostre k odstraneni materialu z pistnich krouzku). Pistni krouzky netesni jen jejich samotnym pritlakem - jako pruziny (ten jejich pritlak je jen nekde mezi 10 a 20 lbs, coz proti tisicum PSI tlaku ve valcich nema absolutne zadnou sanci). Pistni krouzky jsou ke stenam valcu tlaceny samotnymi tlaky ve valcich, ktere se dostanou mezi pist a pistni krouzky. Pri zabehu je cilem co nejrychleji odstranit material z pistnich krouzku z "nejvyssich" mist po jejich obvodu tak, aby i ty nejnizsi mista prisly do kontaktu s povrchem valcu. Predstav si to tak, ze rukou namalujes na papir kruh, ktery pote nuzkama vystrihnes. Samozrejme, ten kruh nebude perfektne kulaty. K dosazeni jeho naproste kulatosti by jsi musel nadale trochu ostrihat mista vyssiho prumeru tak, aby se jejich prumer rovnal mistum nejnizsiho dosazeneho prumeru. Naprosto stejne to je s pistnimi krouzky k dosazeni jejich rovnomerneho tesneni.
Pokud clovek zajizdi motor "jemne" (pri male zatezi), tak se ve valcich netvori dostatecny tlak k rychlemu uberu materialu tech nejvyssich mist obvodu pistnich krouzku. Pote, co se to crosshatching otupi uz pote nikdy nedojde k uberu materialu z tech vysokych mist pistnich krouzku tak, aby i ty nizke mista pote tesnily. Je to proste, jako by jsi chtel opracovavat ty vysoke mista tupym pilnikem. Tlaky ve valcich pote unikaji do klikove skrine pres ty netesnici nizke mista pistnich krouzku, coz samozrejme vede k snizenemu vykonu.
Pokud chcete zajet motor spravne a dobre, tak ho musite po jeho prvnim spusteni a zahrati zajet velice tvrde. 80% zabehu motoru se deje v prvni hodine jeho chodu po jeho prvnim spusteni. Pote uz je na vsechno pozde. Nikdy nepouzivejte k zabehu syntheticky olej. Pred prvnim spustenim naplnte olejovy filter a zkuste dostat olej vsude, kam jen muzete - jakymkoliv zpusobem (tocenim olejoveho cerpadla elektrickou vrtackou, pouzitim externi pumpy, etc.). Nikdy nedrzte motor po jeho prvnim spustenim ve volnobehu, kdy je tlak a prutok oleje nejnizsi. Po zahrati na provozni teplotu jedte udelat zabeh okamzite. Pokud ten zabeh nebudete delat, tak ten motor ani nespoustejte. K zabehu budete potrebovat cestu bez provozu (a policie), na ktere muzete jet rychle. Nejdrive udelejte 3 "pulls" pri 50% zatezi (otevreni klapky) v 40 do 60% RPM pasmu motoru v 3 anebo 4 rychlostnim stupni. Jednoduse, pri 40% otacek otevrete klapku na 50% a pri 60% otacek ji zavrete a nechate spadnout otacky zpet na 40%. To opakujete 3x. Pote to same, ale od 40% otacek do 80% pri 75% otevreni klapky. Opet trikrat. Pote to same, ale od 30% do 100% otacek pri plne zatezi (100% otevreni klapky), opet trikrat - ve ctvrtem rychlostnim stupni. Pote je ten motor uz 80% zabehnuty a uz nikdy nebude lepsi. Po prijezdu domu (opet, jedte pomerne agresivne, stridejte plnou zatez s nizkou) okamzite vymente olej a filter. Pote vymente olej a filter opet po nejakych 200 miles a pote po 1,000. I po tom prvnim zabehu i nadale jezdete s tim motorem agresivne, nebojte se plne zateze a vysokych otacek. Cim vyssi zatez, tim lepsi. Nejhorsi, co muzete udelat je nechat bezet ten motor dlouho ve volonobehu, v nizkych otackach a pri nizke zatezi (= treba s tim jet pri 3,000 RPM 500 miles po dalnici). Rozdil ve vykonu mezi tako "tvrde" zajetym motorem a zajizdenim vetsinou doporucenym tovarnou (anebo na zaklade nejakych mytu o jemnem 10,000 km zabehu) je vetsinou mezi 2 a 10%. "Jemny" a dlouhy zabeh je doporucovany tovarnou jen v jejich vlastnim zajmu, ktera po vas chce, aby jste co nejdele namahali motor co nejmene. Cim dele budete namahat motor co nejmene, tim vetsi sance, ze ten motor prezije zaruku - stejne, jako by tovarna po vas chtela, aby jste s tim autem jezdili jen jednou tydne.
Zabeh je proste o case. Mate na to hodinu po prvnim spusteni motoru. Pokud tu prvni hodinu stravite obdivovanim, jak ten motor pekne bezi ve volnobehu, tak vas to bude stat az 10% vykonu + spaliny v klikove skrini, rychlejsi rozklad oleje, etc.
PetNed píše: Krautkopf> Ty prostě musíš mít svoji pravdu, že? Možná že se vůbec zajíždět nemusí ...
Máš svůj názor, věř si čemu chceš, ale nenapadej kvůli tomu ostatní.
Pořád tu ještě chybí, abys nějak doložil, co je ta nejpravdivější pravda!
PetNed píše: Animals21> No, Tenerka má prakticky stejný motor. Oficiálně se zajíždí 1600 km. Tak do Marného zase tolik nešijte. Je blíže pravdě než výroky typu 300 km a hotovo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motorky s baťůžkem
e-preklep
Naposledy editováno 27.03.2023 09:41:29
1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motorky s baťůžkem
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dynamo (stator a rotor) Yamaha MT-07 | Frankie8 | 4 | 9.9.2024 v 11:38 Frankie8 |
téma k diskuzi - co vše bych měl vě... [1, 2] Yamaha MT-07 | Andloc | 41 | 13.7.2024 v 22:09 krokoš |
MT-07 kufry, co kdo máte a co nebrat Yamaha MT-07 | Andloc | 1 | 5.7.2024 v 16:41 CB600 |
Otázka ohledně šířky kola Yamaha MT-07 | AlwaysGood | 4 | 3.7.2024 v 21:46 krokoš |
Yamaha MT-07 fórum (nejen)pro majitele [1 ... 32, 33] Yamaha MT-07, Yamaha MT-07 Moto Cage, Yamaha XSR 700... | SuperSic58 | 978 | 29.6.2024 v 20:24 CB600 |