Téma: Pravý válec hodně bohata směs
16.8.2023 v 01:26
Tak mam další problém, najeto od GO 1200km, 300km zkoušení a pravý válec má o dost bohatší směs než levý, podle oleje a karbonu ten rozdil bude velký, levý válec má svíčku cihlovou a pravý černou s lehkým povlakem oleje i podle zvuku jde poznat, že levy válec jede krásně pravidelně a pravý jede tak ale kucka sem tam vynecha, mám tam velké vape, fajky prohozeny i s kabely, svíčky nové brisk, zkoušel sem je i prohazovat, karburator asi 5x rozdelan a nic, falešný vzduch to nikde nesaje, předstih 3mm oba valce(klika není nijak protočená)
1 reakcí na tento příspěvek Pravý válec hodně bohata směs
Čau, nemôže byť bohatšia zmes na pravom valci, lebo máš iba jeden karbec-spoločný. Môžeš mať upchatý pravý výfuk, alebo poškodený pravý valec, blbé krúžky, alebo fučí spod hlavy. U mňa to robil ten výfuk, na 638-čke. Tam by som začal. Ja som začal s tými krúžkami a skončil pri výfuku. Ešte si neprehodil indukčky. Tiež možnosť.Preráža niekde na kostru, čiže porucha v elektrike a vynecháva ti to. Ešte to skús tak, že nechaj bežať iba jeden valec, raz pravý raz ľavý. Pravý nepôjde vôbec, to len ten ľavý ho ťahá. Potom zhoď výfuk a uvidíš čo to spraví. Držím palce pri pátraní.
Velké VAPE by mělo mít jednu dvouvývodovou cívku. Vsadil bych taky na výfuk, osmičkové laufy jsou obecně pro vztek. Případně je možné, že při GO někdo otočil pravý píst. Mimochodem předstih 3mm na motoru 638 po výbrusu je podle mých zkušeností zbytečně moc, ale se závadou to nesouvisí..
1 reakcí na tento příspěvek Pravý válec hodně bohata směs
Inspirace zde v diskusích
https://www.motorkar...ec&act=prispevek
https://www.motorkar...=0&act=prispevek
edit - jsem zvědavý, čím to bude. Mám tušení, že by to mohla být třeba jen vysoká hladina v karburátoru a i když se to zdá být nelogické, projeví se to jen na jedné straně motoru.
Naposledy editováno 16.08.2023 12:17:46
https://www.motorkar...ec&act=prispevek
https://www.motorkar...=0&act=prispevek
edit - jsem zvědavý, čím to bude. Mám tušení, že by to mohla být třeba jen vysoká hladina v karburátoru a i když se to zdá být nelogické, projeví se to jen na jedné straně motoru.
Naposledy editováno 16.08.2023 12:17:46
1 reakcí na tento příspěvek Pravý válec hodně bohata směs
Čau, tak pozri krúžky, teda keď to beží na jednu indukčku, to VAPE. Ja som VAPE nemal nikdy tak som nevedel ako to funguje.
1 reakcí na tento příspěvek Pravý válec hodně bohata směs
Pokud vyloučíš všechno uvedené, zkontroluj samotné válce - motor J638 má lisované vložky a snad jsem neviděl že by byl shodně opracovaný levý s pravým. Překryté kanálky, pootočená vložka blbě nalisované.... Takže časování a průchodnost kanálků je mezi L a P válcem hodně odlišná.
Pokud tam jsou nepřesnosti (vložku překrývá hliník válce) chce to srovnat - fortunkou s frézkou obrousit. Nesahat na litinu vložky, ať si nerozhodíš časování.
Pokud tam jsou nepřesnosti (vložku překrývá hliník válce) chce to srovnat - fortunkou s frézkou obrousit. Nesahat na litinu vložky, ať si nerozhodíš časování.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pravý válec hodně bohata směs
Johny_R> vložky jsem měl vylisovane, a nasadil jsem je tam správně a hrany válce jsem slicoval s vložkou
1 reakcí na tento příspěvek Pravý válec hodně bohata směs
Čau, ešte som sa dočítal na FB , zverejnil to Karol 1 myslím, z motoservis Petra , že už riešil asi tretie VAPE , že to dáva veľký predzápal , možno je to VAPE problém, neviem len tipujem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pravý válec hodně bohata směs
krokoš> Po zběžném projetí odkazů, co jsem tu ráno dával, se taky přikláním k tomu, ža na vině je VAPE. A že některé karburátory ten špatný předstih dávají a jiné vůbec, poslední dva příspěvky z diskuse:
https://www.motorkar...mp;pgr=2#goto9685403
frds1206> Jak jsi zkontroloval ten předstih u bezdotykového zapalování? Doufám, že stroboskopem.
https://www.motorkar...mp;pgr=2#goto9685403
frds1206> Jak jsi zkontroloval ten předstih u bezdotykového zapalování? Doufám, že stroboskopem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pravý válec hodně bohata směs
Krautkopf> předstih jsem nastavoval podle výstupků na rotoru, pist jsem dal do HÚ a vrátil jsem ho o 3mm dolu a vystupek musí být první hranou v zhruba v půlce snímače
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pravý válec hodně bohata směs
frds1206> To jsi to vzal opravdu z gruntu - málokdo se pustí do vylisování vložek. Jsi dobrej.
Pravý válec kupodivu kouří povětšinou vždycky víc. Byly teorie o karburátoru a jeho výstupu asymetricky umístěného kanálku volnoběhu, ochlazování od vířícího vzduchu od alternátoru...
Mě to jezdí, jsem spokojen a jemné doladění bohatosti neřeším. Jsem zvědav, zda to najdeš.
Pravý válec kupodivu kouří povětšinou vždycky víc. Byly teorie o karburátoru a jeho výstupu asymetricky umístěného kanálku volnoběhu, ochlazování od vířícího vzduchu od alternátoru...
Mě to jezdí, jsem spokojen a jemné doladění bohatosti neřeším. Jsem zvědav, zda to najdeš.
Johny_R> taky bych to neřešil, ale když ta vložka vyfuku vypadá po 300km jak kdyby měla najetých 10 000km bez vyčištění a levá vypada hezky vypaleně a že bych ten motor nějak podtáčel se říct nedá, i když jedu 50 km 110km/h tak černá je furt mastna a nanos karbonu
Naposledy editováno 16.08.2023 20:59:10
Naposledy editováno 16.08.2023 20:59:10
fdrs1206:
Mám jenom takový nápad, jestli nesouhlasíš, nedělej to. Podle mě by to mohlo být sílou jiskry. Sundej fajfky a ať ti někdo šlápne na startovací páku. Ty přidrž konec kabelu např. o hlavu motoru a zkus jiskru natáhnout. Musí slyšitelně pleskat na poctivých 10mm každou otáčku. Pokud se však bude přibližovat cca 8mm a níž popř. bude nějaká nepavidelnost, si doma, tam začínají problémy. S VAPE ti neporadím, jedu jak dinosaurus stále na kontaktech .
Vím, že jsi skoro všechno prohodil, ale takhle to uvidíš na vlastní oči...
Mám jenom takový nápad, jestli nesouhlasíš, nedělej to. Podle mě by to mohlo být sílou jiskry. Sundej fajfky a ať ti někdo šlápne na startovací páku. Ty přidrž konec kabelu např. o hlavu motoru a zkus jiskru natáhnout. Musí slyšitelně pleskat na poctivých 10mm každou otáčku. Pokud se však bude přibližovat cca 8mm a níž popř. bude nějaká nepavidelnost, si doma, tam začínají problémy. S VAPE ti neporadím, jedu jak dinosaurus stále na kontaktech .
Vím, že jsi skoro všechno prohodil, ale takhle to uvidíš na vlastní oči...
1 reakcí na tento příspěvek Pravý válec hodně bohata směs
No, tak mě ještě napadlo, zkus vyměnit svíčku na tom blbnoucím válci. Může být už zlobivá a nehodí vždycky pak se samozřejmě dělá karbon a vypadá to že je směs moc bohatá. Anebo ještě jeden nápad mám - jaké tam máš svíčky? Možná by šlo dát na ten zlobící válec teplejší svíčku.
1 reakcí na tento příspěvek Pravý válec hodně bohata směs
Hele jede to? Hádá se to? Funguje to? Pokud jo neser se do toho co funguje
1 reakcí na tento příspěvek Pravý válec hodně bohata směs
Tak nazdar!
Dosť pravdepodobné je to tým, že pravá časť karteru ma väčší objem.
Pôjde tam viac zmesi.
Teraz skúsim ešte raz:
Počas GO, keď sa skladali ani nie karte ale bloky, či už bez tesnenia, skôr s tesnením, pravému zotrvačníku zostane viac priestoru.
Neviem ako je to možné ale aj ja to mám.
Keď sa demontuju válce a vyberie sa ten stredový hliník, dá sa vidieť ako keby klukový hriadeľ nebol v strede.
Pritom je.
Jazdím bez problémov.
Tak hádam dalo sa pochopiť.
A ešte včo :
Pravú stranu príruby, tú ktorá vedie do spomínaného pravého kartra, som čiastočne škrtil, niečo na spôsob "polmesiaca" takže vlastne ide tam menej zmesi.
Sviečky mám skoro rovnaké.
Čo už ?!
Jawa je Jawa
Dosť pravdepodobné je to tým, že pravá časť karteru ma väčší objem.
Pôjde tam viac zmesi.
Teraz skúsim ešte raz:
Počas GO, keď sa skladali ani nie karte ale bloky, či už bez tesnenia, skôr s tesnením, pravému zotrvačníku zostane viac priestoru.
Neviem ako je to možné ale aj ja to mám.
Keď sa demontuju válce a vyberie sa ten stredový hliník, dá sa vidieť ako keby klukový hriadeľ nebol v strede.
Pritom je.
Jazdím bez problémov.
Tak hádam dalo sa pochopiť.
A ešte včo :
Pravú stranu príruby, tú ktorá vedie do spomínaného pravého kartra, som čiastočne škrtil, niečo na spôsob "polmesiaca" takže vlastne ide tam menej zmesi.
Sviečky mám skoro rovnaké.
Čo už ?!
Jawa je Jawa
1 reakcí na tento příspěvek Pravý válec hodně bohata směs
A co gufera na klice?respektive to u altiku?
1 reakcí na tento příspěvek Pravý válec hodně bohata směs
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pravý válec hodně bohata směs
laďa-prášil> no vůle by tam být neměla, protože když sem měl vložky venku tak povrch vložky vypadal všude stejně a kdyby to tama přefukovalo, tak si myslím že by to na té vložce bylo trošku poznat. Už ale nevim jak do levého valce nacpat vice směsi. Zkusím se ještě důkladně podivat na rozdvojku od karburatoru na válce, ale to si myslím že je v pořádku a každý válec ma stejný otvor
Naposledy editováno 21.08.2023 14:27:15
Naposledy editováno 21.08.2023 14:27:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pravý válec hodně bohata směs
frds1206> čau, a čítal si čo napísal Eastrider??? On práve napísal, že pravý preistor kľuky je väčší ako ľavý a on to kompenzoval omedzením prietoku do pravého valcu. Čiže podľa neho, pozri sa do motoru po demontáži válcov a piestov a skontroluj či je kľuka v strede. Teda aj ten stredový kus?? No, neviem, ako môže mať Eastrider pravý kľukový priestor väčší ako ľavý? Ešte šťastie , že už nemám Jawu, nemám Jawu nemám starosti. Práve som si poklopal na hlavu, má sa klopať na drevo.
Naposledy editováno 21.08.2023 19:45:56
Naposledy editováno 21.08.2023 19:45:56
2 reakcí na tento příspěvek Pravý válec hodně bohata směs
No, já bych to viděl asi takhle. Kdysi dávno jsem rozebíral motor 634 - vím, o hodně starší. V levém přefukovém kanálu na dně toho blíž ke středu motoru byla díra, kudy se dostával olej ze směsi jako mazání pro středový ložisko kliky. Tím pádem měl levý válec logicky míň oleje, než pravý, kde žádný otvor na spodku přefukových kanálů nebyl. Co si pamatuju, kluci vždy zadřeli spíš levý válec, protože měl míň oleje. Nevím, jestli to Jawa nezměnila při nových typech, ale s tempem jejich inovací možná né. Takže stačí kouknout při sundaných válcích na dno přefuků v karteru a když tam bude v levým kanálek pro mazání, je to jasný a nic na tom nezměníš, byla by to taková konstrukce výrobce. U Jawy je to celkem jedno, spíš víc oleje, líp hulit, než zadřít... Já se v tý době naučil ještě při brzdění na podporu slabých brzd podřadit a přitom vypnout zapalování a dát plný plyn. Po zapnutí zapalování Jawa zahulila, ale motor vydržel mnohem dýl, dokonce jsem někdy v roce 1982 ujel zajížděči z Jawy na 638 a ten se divil a nevěřil, že Jawa může takhle jet, když má natočeno přes 30 000km... Kdo maže, jede a dekarbonizaci jsem udělal vždy přes zimu a bylo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |