paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Pravý válec hodně bohata směs
16.8.2023 v 01:26
Tak mam další problém, najeto od GO 1200km, 300km zkoušení a pravý válec má o dost bohatší směs než levý, podle oleje a karbonu ten rozdil bude velký, levý válec má svíčku cihlovou a pravý černou s lehkým povlakem oleje i podle zvuku jde poznat, že levy válec jede krásně pravidelně a pravý jede tak ale kucka sem tam vynecha, mám tam velké vape, fajky prohozeny i s kabely, svíčky nové brisk, zkoušel sem je i prohazovat, karburator asi 5x rozdelan a nic, falešný vzduch to nikde nesaje, předstih 3mm oba valce(klika není nijak protočená)

2 reakcí na tento příspěvek Pravý válec hodně bohata směs

22.8.2023 v 12:38 | Nahoru | #1
No, já bych to viděl asi takhle. Kdysi dávno jsem rozebíral motor 634 - vím, o hodně starší. V levém přefukovém kanálu na dně toho blíž ke středu motoru byla díra, kudy se dostával olej ze směsi jako mazání pro středový ložisko kliky. Tím pádem měl levý válec logicky míň oleje, než pravý, kde žádný otvor na spodku přefukových kanálů nebyl. Co si pamatuju, kluci vždy zadřeli spíš levý válec, protože měl míň oleje. Nevím, jestli to Jawa nezměnila při nových typech, ale s tempem jejich inovací možná né. Takže stačí kouknout při sundaných válcích na dno přefuků v karteru a když tam bude v levým kanálek pro mazání, je to jasný a nic na tom nezměníš, byla by to taková konstrukce výrobce. U Jawy je to celkem jedno, spíš víc oleje, líp hulit, než zadřít... Já se v tý době naučil ještě při brzdění na podporu slabých brzd podřadit a přitom vypnout zapalování a dát plný plyn. Po zapnutí zapalování Jawa zahulila, ale motor vydržel mnohem dýl, dokonce jsem někdy v roce 1982 ujel zajížděči z Jawy na 638 a ten se divil a nevěřil, že Jawa může takhle jet, když má natočeno přes 30 000km... Kdo maže, jede a dekarbonizaci jsem udělal vždy přes zimu a bylo.

(reakce na) Pravý válec hodně bohata směs

22.8.2023 v 14:10 | Nahoru | #2
fzr> 638 je jinak..

(reakce na) Pravý válec hodně bohata směs

23.8.2023 v 15:22 | Nahoru | #3
fzr> motor 638 ma středový ložiska dvě a v každým válci 1 kanalek

Naposledy editováno 26.08.2023 00:50:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 Marec222 39 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 Pitr73 1 4.8.2024 v 14:53 Frantas
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 7 22.6.2024 v 11:00 Deyva
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206


TOPlist